Huwelijk nog te redden?

27-05-2021 09:19 71 berichten
Hi!

Ik lees al een aantal jaar mee en heb in het verleden ook wel is wat gepost. Ik kan helaas mijn oude inloggegevens niet meer vinden.

Vandaar een nieuw account met een nieuwe post!

Ik ben nu 11 jaar samen met mijn man waarvan 3 jaar getrouwd.

Laatste anderhalf jaar gaat het niet goed veel ups and downs en ik heb recentelijk een burn-out gehad. Want natuurlijk voor mijn partner ook erg lastig is geweest.

Maar nu lijkt het wel alsof ik niks meer goed kan doen. Bij de kleinste ruzies krijg ik vanalles na me hoofd gesmeten en praat hij me soms zelfs een schuldgevoel aan over mijn burn-out.

Ik merk al langere tijd dat ik steeds vaker nadenk over scheiden. Maar dat er iets is wat me tegenhoud omdat hij altijd zegt dat je iets pas waardeert als je het kwijt bent.

Maar ik loop op m’n tenen, omdat hij erg explosief kan zijn. Als hij z’n dag niet heeft en je zegt wat verkeerd dan ontploft de boel. Hierover hebben we in het verleden al meerdere gesprekken over gehad. Maar het lijkt nu alsof ik de boeman ben in onze relatie en ik niks meer goed kan doen.

Ik denk zelf dat de liefde misschien wel op is van beide kanten. Ik was zelf er jong toen we wat kregen, en ik weet niet anders dan dat ik samen met hem ben.

Dus veel twijfels over hoe en wat..
Zit even met me handen in het haar.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
- Jij hebt een kinderwens, hij niet
- Hij heeft een explosief karakter en jij kunt jezelf niet zijn
- Hij wil er niet aan werken
- Je bent nog super jong

Kies voor jezelf, je verdiend beter.
ladida1981 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 10:00
Reden: toevoeging
7.00% gewijzigd
ik zie heel weinig redenen, waarom je deze relatie zou willen redden. Behalve gemakzucht of blijven in het vertrouwde.
Jullie maken elkaar niet gelukkig en willen essentieel andere dingen.
Beter eerder dan later een punt zetten, TO
Sterkte!!
Ik merk al langere tijd dat ik steeds vaker nadenk over scheiden. Maar dat er iets is wat me tegenhoud omdat hij altijd zegt dat je iets pas waardeert als je het kwijt bent.
Ik val hierover. Bedoelt hij dan zichzelf? Zo van: “Ha! Je zal mij en mijn driftbuien nog missen als we uit elkaar zijn, wacht maar!”.
Vraag me af, als je al langere tijd nadenkt over scheiden, plus hij wil geen kinderen en jij wel, waarom zijn jullie dan 3 jaar geleden met elkaar getrouwd?
Er zijn toch wel meer stellen waarbij maar één van twee een kinderwens heeft, maar die opzij zet voor de relatie? Ik vind dat op zich nog niet zo heel gek. Dat zijn dan meestal wel heel fijne relaties natuurlijk. Je zet niet een kinderwens opzij voor een moeizame relatie.
Eerlijk gezegd klinkt het een beetje alsof hij je weer klein probeert te krijgen en je persoonlijke groei de kop in wil drukken. Is hij zelf erg onzeker? Ik denk dat je er beter mee kan stoppen voor je weer terug bij af bent. Kies voor jezelf.
emmalou schreef:
27-05-2021 10:17
Er zijn toch wel meer stellen waarbij maar één van twee een kinderwens heeft, maar die opzij zet voor de relatie? Ik vind dat op zich nog niet zo heel gek. Dat zijn dan meestal wel heel fijne relaties natuurlijk. Je zet niet een kinderwens opzij voor een moeizame relatie.
heel eerlijk: daar geloof ik niet in
Dat is zo'n levensveranderende instelling, ik denk niet, dat die langdurig gelukkig kunnen blijven
lilalinda schreef:
27-05-2021 10:36
heel eerlijk: daar geloof ik niet in
Dat is zo'n levensveranderende instelling, ik denk niet, dat die langdurig gelukkig kunnen blijven
Oh, ik geloof daar zeker wel in. Ook onder vrienden van m’n ouders bijvoorbeeld.
lilalinda schreef:
27-05-2021 10:04
ik zie heel weinig redenen, waarom je deze relatie zou willen redden. Behalve gemakzucht of blijven in het vertrouwde.
Jullie maken elkaar niet gelukkig en willen essentieel andere dingen.
Beter eerder dan later een punt zetten, TO
Sterkte!!
Eens. En die opmerking van hem dat je iets pas waardeert als je het kwijt bent is in mijn ogen gewoon een manier om te zorgen dat je huiverig wordt om de knoop door te hakken. Het lukt hem nog ook. Ik zou die opmerking naast me neerleggen, hij is heeft ook de wijsheid niet in pacht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
emmalou schreef:
27-05-2021 10:17
Een kinderwens opzij zetten voor je partner is een groot offer. Een levensbepalende beslissing, waar je op zeker moment niet meer op terug kunt komen. In mijn ogen overwéég je dat niet eens voor een relatie die nu al op zijn best matig is.
Kortom, eigenlijk ben ik het dus eens met wat je zegt. Pfff, lang van stof vandaag...
emmalou schreef:
27-05-2021 10:48
Oh, ik geloof daar zeker wel in. Ook onder vrienden van m’n ouders bijvoorbeeld.
maar hoe goed ken jij de vrienden van je ouders, en hun overwegingen?
Jufjoke schreef:
27-05-2021 10:55
Een kinderwens opzij zetten voor je partner is een groot offer. Een levensbepalende beslissing, waar je op zeker moment niet meer op terug kunt komen. In mijn ogen overwéég je dat niet eens voor een relatie die nu al op zijn best matig is.
Kortom, eigenlijk ben ik het dus eens met wat je zegt. Pfff, lang van stof vandaag...
Hier ben ik het ook mee eens. Ik denk wel dat er mensen zijn die hun kinderwens opzij zetten voor de liefde van hun leven, maar dat is dan inderdaad wel een relatie waarin ze verder heel gelukkig zijn. Dat is hier niet.
Susan schreef:
27-05-2021 11:02
Hier ben ik het ook mee eens. Ik denk wel dat er mensen zijn die hun kinderwens opzij zetten voor de liefde van hun leven, maar dat is dan inderdaad wel een relatie waarin ze verder heel gelukkig zijn. Dat is hier niet.
ik geloof er echt niet in, een relatie is inwisselbaar, je kinderen zijn (voor jou) uniek
Jij was blijkbaar degene die zich altijd aanpaste. Nu ben je zelfverzekerder en raak je steeds ongelukkiger met de verhoudingen tussen jullie. Je hebt hem niet nodig en je bent niets naar hem verplicht. Jullie zijn geen goede match en je gaat nooit gelukkig worden als je bij hem blijft. Je bent jong, scheiden is makkelijk. Doe het!
lilalinda schreef:
27-05-2021 11:08
ik geloof er echt niet in, een relatie is inwisselbaar, je kinderen zijn (voor jou) uniek
Mensen krijgen om zoveel redenen geen kinderen, terwijl ze die wel hadden gewild. Sommigen zien dit als een van die redenen, en zien het als; je leven loopt zoals het loopt.
emmalou schreef:
27-05-2021 11:11
Mensen krijgen om zoveel redenen geen kinderen, terwijl ze die wel hadden gewild. Sommigen zien dit als een van die redenen, en zien het als; je leven loopt zoals het loopt.
Tenzij je na een leven lang terugkijkt en beseft dat je je kinderwens opzij hebt gezet voor een man waar je ongelukkig mee was. Wat een spijt en verdriet zal je dan voelen.
lilalinda schreef:
27-05-2021 11:08
Dat is wel zo, maar die kinderen heb je dan natuurlijk nog niet, dus dat is niet heel concreet, je mist het dan om moeder te worden, maar je weet niet concreet welke kinderen je mist. Ik zou mijn kinderwens denk ik ook niet opzij hebben kunnen zetten, maar ik denk wel dat er mensen zijn die het doen. Mijn punt is dat áls het al werkt, je er wel een heel fijne relatie voor terug moet krijgen. Dit is gewoon een no-win situation. Geen kinderen en geen fijne relatie.
VANTA schreef:
27-05-2021 11:14
Tenzij je na een leven lang terugkijkt en beseft dat je je kinderwens opzij hebt gezet voor een man waar je ongelukkig mee was. Wat een spijt en verdriet zal je dan voelen.
Ja, als je daar bang voor bent moet je dat niet doen nee.

De voorbeelden die ik ken zijn hele leuke stellen juist. Maar mijn ouders hebben vrij veel kinderloze vrienden en siblings, bij de meesten was het geen unanieme beslissing, maar hebben ze besloten dat de Nee zwaarder woog dan de Ja. Er zit ook een stel tussen dat een baan boven de kinderwens heeft laten gaan bijvoorbeeld. Dat zou ook niet iedereen doen.

In het geval van TO lijkt het me eeuwig zonde.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 11:23
40.20% gewijzigd
Begin gewoon eens met in je eentje een of twee weken op vakantie te gaan. Dan kun je zelf rustig nadenken en voelen wat goed voor je is. En als de irritatie thuis hoog opgelopen is tijdens jouw burnout, heb je allebei tijd om op adem te komen en uit de negatieve sfeer te stappen.
Waarom blijf je bij hem als jij een kinderwens heeft en hij niet?
Wat hierboven aangegeven is, kinderwens opzij zetten voor je partner en dan samen lang en gelukkig leven daar geloof ik niets van. Er zullen uitzonderingen zijn maar de verhalen die ik om mij heen zie eindigen vooral met een hele ongelukkige vrouw van middelbare leeftijd zonder kinderen, en haar man die ervandoor is met een nog wel vruchtbare vrouw waarmee hij blijkbaar toch wel ineens kinderen wil. Want ja, hij is wat ouder, wijzer, wilde haren kwijt en is nu wel bereid het offer kinderen te maken met die leuke nieuwe spannende vriendin.

Dit klinkt misschien allemaal wat negatief als beren op de weg, maar het gebeurt vaker dan het zou moeten gebeuren.

Kies alsjeblieft voor jezelf! Gun elkaar een partner die beter bij jullie past.
En als jullie verder nou een geweldig leuke relatie zouden hebben.....maar ook dat lees ik er niet aan af. Ik lees twee mensen die elkaar dwarszitten, beperken en daardoor niet gelukkig zijn. Juist omdat jullie geen kinderen hebben zou ik toch echt zeggen; laat dit los.
Eens met de rest, dat het voor jou misschien tijd is om even afstand te nemen van hem om eens goed na te kunnen denken.
Klinkt alsof jullie je beste tijd gehad hebben, en jouw kinderwens maakt het helemaal duidelijk.
Suy schreef:
27-05-2021 11:34
En als jullie verder nou een geweldig leuke relatie zouden hebben.....maar ook dat lees ik er niet aan af. Ik lees twee mensen die elkaar dwarszitten, beperken en daardoor niet gelukkig zijn. Juist omdat jullie geen kinderen hebben zou ik toch echt zeggen; laat dit los.
We zwieren hem er nog maar eens in:
https://www.youtube.com/watch?v=SKxr2PJ ... someJayson
Wil je je huwelijk wel redden? Het zal je een hoop tijd en energie kosten... energie die je ook in een nieuwe relatie kan steken, met iemand die misschien wél kinderen wil.
For whom the bell tolls
Een langdurige relatie verbreken kost soms wat tijd; inderdaad weet je wat je hebt maar nog niet wat je krijgt. En er zullen ook vast en zeker dingen zijn die je zult gaan missen. Ik heb zelf op mijn begin 30ste een hele lange relatie verbroken. Heb daarvoor wel 2 jaar nodig gehad om de knoop door te hakken en daarna nog eens een hele periode om mijn draai met mezelf weer te vinden. Ik kan achteraf zeggen dat het de beste beslissing ooit was, die tegelijkertijd soms nog een gevoel van gemis oproept (7 jaar later!), momenten van eenzaamheid/ spijt gehad heb (na mislukken van nieuwe date/ relatie situaties) maar vooral ontzettend blij dat ik veel dichter bij mezelf ben gekomen en echt mijn eigen leven ben gaan leiden. Veel wijsheid gewenst met hetgeen je besluit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven