Moeder boos vanwege pretecho

29-05-2021 17:52 70 berichten
Een maand geleden opende ik hier een topic over mijn moeder die duidelijk een voorkeur had voor een kleindochter, en allerlei lompe opmerkingen maakte over dat ik een zoon krijg (dat moeders van jongens geen echte moeders zijn, dat ik hierna wel een meisje moet krijgen enzo). Ik had uitgesproken dat ik dit soort opmerkingen niet vind kunnen. Ik had ook al aangegeven dat ik misschien schoonmoeder meeneem naar de pretecho.
Nu heb ik dat dus geboekt en gaan we over een paar weken.

Ik zat gisteren met mijn moeder op het terras en toen begon ze erover, ze was helemaal verdrietig dat ik die pretecho met schoonmoeder doe en ging helemaal in de slachtofferrol. Dat ik haar kwets en opzettelijk zoek naar manieren om haar opmerkingen verkeerd te interpreteren. Ze ontkent alles wat ze hiervoor heeft gezegd en wat ze wel bekent, verdraait ze. As reactie op dat het een jongen werd zei ze in werkelijkheid ‘dan moet er hierna wel een meisje komen hè’ en dan maakt ze er ‘misschien krijg je wel ooit een meisje’ ervan. Ze verdraaid gewoon de werkelijkheid en probeert dan mij een schuldgevoel aan te praten. Ik heb gezegd dat ik echt wel geloof dat ze geen kwade intenties heeft, maar dat ze enorme rot opmerkingen maakt en dat dat consequenties heeft, dat ik dan minder zin heb om haar erbij te betrekken.

Ze ging enorm in de aanval, dat ik het allemaal zo goed weet ‘zo van kijk mij het eens goed doen en hoe slecht zij het wel niet doet allemaal’, dat soort opmerkingen. Dat ik altijd gemeen ben. Ik gaf aan dat het gesprek helemaal niet constructief is als zij alleen maar wil aanvallen en ruzie wil maken. Toen dreigde ze de trein weer naar huis te pakken, ik zei dat ze dat gewoon moet doen als ze dat echt wil. Uiteindelijk kwam mijn man erbij en dat suste de situatie een beetje (tegen man doet ze gewoon aardig).

Ik word gewoon zo moe van dit rondje - gekwetst worden door mijn moeder, en dat ik dan grenzen stel en dat zij daar vervolgens boos over is en alles gaat ontkennen, zodat het lijkt alsof ik degene ben die gemeen is. Ik wil even geen contact meer. Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, misschien gewoon hart luchten en ervaringen delen..
loisnvt schreef:
29-05-2021 20:24
Dat is zeker zo, er lopen vreemde mensen los op deze aardbol, maar om dan meteen te smijten met woorden als ‘onder welke steen leef jij’ is ook een beetje overdreven. Ik schreef enkel dat ik het nogal ongeloofwaardig vond allemaal en daarmee zei ik niets grofs of wat dan ook. Beetje overdreven om dan meteen met zo’n reactie te komen, je had mijn opmerking ook gewoon links kunnen laten liggen.

Of het trollendetectiesysteem van Viva wel/niet waterdicht is boeit me niet zo, het is en blijft maar een forum hè.
Ach jij was de staffer?

Veel plezier met jezelf wentelen in zelfgenoegzaamheid omdat de TO door jouw ingreep lekker een perma heeft gekregen.
Oriander schreef:
29-05-2021 20:54
Ik geloofde alles, mij kan je heel veel wijs maken.

Ik denk trouwens dat TO een pathologische leugenaar is. Een vriendin van mij had een collega die van alles bij elkaar loog. Vanwege herkenbaarheid durf ik hier niet te schrijven wat allemaal, maar het was erg extreem en hilarisch.
Ik heb zo'n collega. En iedereen trapt erin :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
29-05-2021 21:18
Ach jij was de staffer?

Veel plezier met jezelf wentelen in zelfgenoegzaamheid omdat de TO door jouw ingreep lekker een perma heeft gekregen.
Die Perma heeft to helemaal aan zich zelf te danken hoor.
Als ze geen dikke duim had was er ook niets te staffen.
Ik snap nu waarom jij granny smith appels als plaatje hebt.
Lady*Voldemort schreef:
29-05-2021 21:18
Ach jij was de staffer?

Ik heb helemaal niks gestaft, ga je lekker?
Maar je kunt dus met ‘vele andere nicks’ topics plaatsen? Ik dacht dat je er maar 1tje mocht?
VANTA schreef:
29-05-2021 20:50
Vermakelijk tijdverdrijf.

Dus jij zal nooit serieus een vraag hier stellen of mss wel, maar dan je verwacht je geen serieuze reacties?
Poekie28 schreef:
29-05-2021 20:17
Ik vind het vooral knap je iemand zoiets, met allerlei details, kan verzinnen.
Ze zou schrijfster van mijn geheim moeten zijn.
Misschien is dat ook wel zo💡
VANTA schreef:
29-05-2021 21:33
Ik snap nu waarom jij granny smith appels als plaatje hebt.
En jij fanta(sie)
Friezin71 schreef:
29-05-2021 21:35
Maar je kunt dus met ‘vele andere nicks’ topics plaatsen? Ik dacht dat je er maar 1tje mocht?
Je mag meerdere nicks hebben maar niet met meerdere nicks in 1 topic meepraten. Dacht ik.

En als je een ban op 1 Nick krijgt geldt die voor al je nicks
Lady*Voldemort schreef:
29-05-2021 20:11
Ga jij nou maar op zoek naar topics met meer dan 3000 posts, de horror.
Je verandert snel van gedachten maar bedankt, ik vermaak me best.
granny71 schreef:
29-05-2021 21:23
Die Perma heeft to helemaal aan zich zelf te danken hoor.
En mods delen de ban uit.
granny71 schreef:
29-05-2021 21:46
En jij fanta(sie)
:-D
loisnvt schreef:
29-05-2021 21:38
Dus jij zal nooit serieus een vraag hier stellen of mss wel, maar dan je verwacht je geen serieuze reacties?
Als je forumt voor je vermaak betekent het niet dat je nooit serieus bent hoor.

Ben jij dan àltijd serieus?

Mij zal je niet veel aanwezig zien in zware topics. Misschien dat jij juist die topics het interessantst vindt.
Ik vind lichtere topics leuk en een topic waarvan je je afvraagt of het een trol is vind ik vermakelijk (als het geen kwaad doet) en dus vind ik het jammer als die topics worden verwijderd.

Als alleen nog maar serieuze topics zouden worden toegestaan is voor mij de lol van het forummen snel eraf.
Hele serieuze topics en vermakelijke topics kunnen best naast elkaar bestaan.
O ja ik vind sommige 'niet-serieuze' topics ook leuk, bijvoorbeeld 'maak er een ander woord van'.

Alleen als bij veel topics de TO een trol is doet dat af aan geloofwaardigheid van serieuze topics ben ik bang.
Dus als een verhaal in een topic niet echt is vind ik het fijn als het erbij staat.
De discussie of een verhaal echt is in een topic dat echt is vind ik niet tof, zeker als het topic serieus is.
Oriander schreef:
29-05-2021 20:54
Ik geloofde alles, mij kan je heel veel wijs maken.

Ik denk trouwens dat TO een pathologische leugenaar is.
Een vriendin van mij had een collega die van alles bij elkaar loog. Vanwege herkenbaarheid durf ik hier niet te schrijven wat allemaal, maar het was erg extreem en hilarisch.

Hm, kun je dan wel spreken van een troll?
S-Groot schreef:
29-05-2021 23:43
Hm, kun je dan wel spreken van een troll?
:O Diagnose?
Dat topic over de 16 jarige dochter die een relatie had met een fysiotherapeut van 29 geloofde ik ook.
Lady*Voldemort schreef:
29-05-2021 21:19
Ik heb zo'n collega. En iedereen trapt erin :rofl:
Ik trapte ook in de andere topics van to. Zo'n collega zou me ook vanalles wijs kunnen maken :facepalm: :facepalm:
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Ik heb mezelf geleerd dat als iets veel negatieve gevoelens opwekt, dat het beter is om zoiets (tijdelijk) te weren uit mijn leven. Leven is uitdagrnd genoeg, dan kun je er niet nogmeer kopzorgen bij hebben die eigenlijk niet jouw probleem zijn of waar jij niet aan kunt veranderen.

Soms kosten mensen gewoon meer e energie dan dat je eraan wilt besteden. Belangrijk om dan na te denken om de boel op een lager pitje te zetten.

Ff klaar ermee. Als ze niet fatsoenlijk over iets kan praten en jou buiten spel komt zetten. Je bent geen broedmachine nu he. Zij vraagt en jij draait.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven