Whats app verkeer van vriend
zaterdag 29 mei 2021 om 22:47
Niet echt heel dramatisch.
Mijn vriend heeft niets met whats app.
Ik stuur een bericht hoe mijn dag was, en ik krijg als antwoord 2 woorden.
Als ik bijv middels whats app aangeef dat ik het geweldig en heerlijk met hem vond, krijg ik uren later als ik mazzel heb antwoord.."ik vond het ook fijn".
Stuur ik een bericht met de vraag hoe was jouw dag, en is de klus af, en zie ik dat hij online is, maar krijg geen antwoord.
Whats app is voor hem een middel voor info, en niet met teveel mensen tegelijk, dan wordt hij al geïrriteerd, en na 2 zinnen is hij het al beu.
Nu app ik niet de hele dag, maar ik zou het best fijn vinden als hij wat meer open is.
Dat app gedrag ze ik irl niet bij hem terug, dan is hij totaal anders.
Herkenbaar?
Mijn vriend heeft niets met whats app.
Ik stuur een bericht hoe mijn dag was, en ik krijg als antwoord 2 woorden.
Als ik bijv middels whats app aangeef dat ik het geweldig en heerlijk met hem vond, krijg ik uren later als ik mazzel heb antwoord.."ik vond het ook fijn".
Stuur ik een bericht met de vraag hoe was jouw dag, en is de klus af, en zie ik dat hij online is, maar krijg geen antwoord.
Whats app is voor hem een middel voor info, en niet met teveel mensen tegelijk, dan wordt hij al geïrriteerd, en na 2 zinnen is hij het al beu.
Nu app ik niet de hele dag, maar ik zou het best fijn vinden als hij wat meer open is.
Dat app gedrag ze ik irl niet bij hem terug, dan is hij totaal anders.
Herkenbaar?
maandag 31 mei 2021 om 12:14
Mijn man appt wel veel, ik ben juist degene die commentaar krijgt dat ik niet snel genoeg reageer. Maar bij hem is het echt heel veel, ook links naar artikelen. En daar heb ik dan niet altijd meteen zin in of tijd voor en dan vergeet ik het later weer. Maar ik probeer er wel op te letten, vind dat je elkaar daarin een beetje tegenmoet kunt proberen te komen. Als jij een keer per dag alleen even een “hoe gaat het” of “hoe was je dag” stuurt dan mag hij daar wel op reageren, kleine moeite. En dan snap ik je irritatie ook wel.
jellycups01 wijzigde dit bericht op 31-05-2021 12:28
8.36% gewijzigd
maandag 31 mei 2021 om 12:44

BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
maandag 31 mei 2021 om 13:51
maandag 31 mei 2021 om 14:50
Ik zou willen dat ik zulke uitgebreide antwoorden kreeg van mijn man!
Als ik mijn Whatsapp-bericht niet afsluit met een vraagteken krijg ik sowieso geen antwoord. En dan moet ik er nog op letten dat hij alleen ‘ok’ terug hoeft te typen. Vaak krijg ik dan ook nog ‘ik’ als antwoord vanwege de autocorrect. Hij heeft zelfs geen zin om de ‘e’ achter oké te typen namelijk
Als ik mijn Whatsapp-bericht niet afsluit met een vraagteken krijg ik sowieso geen antwoord. En dan moet ik er nog op letten dat hij alleen ‘ok’ terug hoeft te typen. Vaak krijg ik dan ook nog ‘ik’ als antwoord vanwege de autocorrect. Hij heeft zelfs geen zin om de ‘e’ achter oké te typen namelijk

maandag 31 mei 2021 om 14:58
Ik ben ook geen constante apper. Man ook niet, die zegt niet in vier woorden wat ook in twee woorden kan. Jammer dat blijkbaar complete generaties denken dat elkaar de hele dag onzinnigheden sturen het enige teken van liefde is.
Ik heb een vriendin die wel veel appt, liefst in twaalf losse berichtjes per keer, en over in mijn ogen totaal onnozele dingen. Dat vind ik niet altijd prettig, maar gelukkig kan ik ermee doen wat ik wil. Ik zou het alleen niet waarderen om 'aangesproken te worden op mijn appgedrag'. Wat ze overigens dus wel een keer gedaan heeft. Ik wil graag gewoon mezelf kunnen zijn, en constant in de aan-stand staan en steeds berichtjes uitwisselen die meestal nergens over gaan hoort daar niet bij.
Ik heb een vriendin die wel veel appt, liefst in twaalf losse berichtjes per keer, en over in mijn ogen totaal onnozele dingen. Dat vind ik niet altijd prettig, maar gelukkig kan ik ermee doen wat ik wil. Ik zou het alleen niet waarderen om 'aangesproken te worden op mijn appgedrag'. Wat ze overigens dus wel een keer gedaan heeft. Ik wil graag gewoon mezelf kunnen zijn, en constant in de aan-stand staan en steeds berichtjes uitwisselen die meestal nergens over gaan hoort daar niet bij.

maandag 31 mei 2021 om 14:59
En mede daarom ben ik blij dat mijn date-periode nog stamt uit de prehistorie, toen de smartphone nog niet bestond. Heerlijk!

maandag 31 mei 2021 om 15:13
Hij vindt het niet leuk/het is zijn ding niet, en dat wordt het waarschijnlijk ook niet, en hoeft ook niet. Ik denk dat je het moet accepteren.
Ik ben zelf niet van appen en bellen met mijn man, dus beide niet
Tuurlijk, als er iets doorgegeven moet worden, maar dan alleen functioneel.
Ik vind het irritant te 'moeten' appen als ik het druk heb en op werk ben bijvoorbeeld.
Geef door wat je kwijt wil/als er bv iets veranderd in de planning, maar geen onzin- praatjes. Ik zie je thuis wel weer en dan praten we wel.
Ik ben zelf niet van appen en bellen met mijn man, dus beide niet

Tuurlijk, als er iets doorgegeven moet worden, maar dan alleen functioneel.
Ik vind het irritant te 'moeten' appen als ik het druk heb en op werk ben bijvoorbeeld.
Geef door wat je kwijt wil/als er bv iets veranderd in de planning, maar geen onzin- praatjes. Ik zie je thuis wel weer en dan praten we wel.

maandag 31 mei 2021 om 15:34
Dat vind ik zo’n dooddoener (en ouderwets) om te zeggen dat je dan maar moet bellen? Dat is naar mij idee echt iets anders.
Ik vind het ook belangrijk en fijn om qua app gedrag een match te zijn met mijn partner. Het geeft mij een verbonden gevoel.
Het is nu eenmaal voor veel mensen een belangrijk middel om elkaar aandacht en bevestiging te geven vooral als je niet samenwoont.
Als jouw vriend zo niet is dan houd het verder wel op. Hij kan zijn best doen maar oprecht en leuk zal het niet zijn.
Kijken wat er wel is en of dat voldoende is voor jou.
Ik vind het ook belangrijk en fijn om qua app gedrag een match te zijn met mijn partner. Het geeft mij een verbonden gevoel.
Het is nu eenmaal voor veel mensen een belangrijk middel om elkaar aandacht en bevestiging te geven vooral als je niet samenwoont.
Als jouw vriend zo niet is dan houd het verder wel op. Hij kan zijn best doen maar oprecht en leuk zal het niet zijn.
maandag 31 mei 2021 om 17:04
Ik vind - maar dat zal vast een leeftijdsding zijn - bellen meer verbonden dan appen. Je hoort meteen hoe iemand reageert en kunt ook gewoon je verhaal kwijt zonder dat gepruts op dat schermpje en weer wachten op een reactie. Ik app alleen om kort dingen door te geven of als het handig is dat een hele groep op de hoogte is. Of als ik nú even iets kwijt wil maar niet weet of de ontvanger wel tijd heeft om me te woord te staan. Maar wanneer ik dan merk dat ik met iemand heen en weer aan het appen ben, stel ik vaak voor om het even telefonisch af te handelen. Gaat veel sneller.Roodkapjeendewolf schreef: ↑31-05-2021 15:34Dat vind ik zo’n dooddoener (en ouderwets) om te zeggen dat je dan maar moet bellen? Dat is naar mij idee echt iets anders.
maandag 31 mei 2021 om 17:14
En ergens is dat ook zo. Ik ben er al eens op aangesproken dat ik de app gelezen had en best wel even had kunnen reageren. Ok, ga jij daarover? Als ik tijdens mijn werk (spreekuur) een piepje hoor kijk ik even of de kinderen nog leven en of er geen brand is. In alle andere gevallen komt het later wel. En die blauwe vinkjes heb ik dus mooi uitgezet.
maandag 31 mei 2021 om 17:19
Ik denk ook dat het leeftijdsdingetje is. En dat aanspreken is heel vervelend, dat doen ook altijd de wat 'ouderen' valt mij op. Ik laat wel gewoon mijn vinkjes aan staan hoor, moet toch zelf weten wanneer ik reageer.Lariba schreef: ↑31-05-2021 17:14En ergens is dat ook zo. Ik ben er al eens op aangesproken dat ik de app gelezen had en best wel even had kunnen reageren. Ok, ga jij daarover? Als ik tijdens mijn werk (spreekuur) een piepje hoor kijk ik even of de kinderen nog leven en of er geen brand is. In alle andere gevallen komt het later wel. En die blauwe vinkjes heb ik dus mooi uitgezet.

maandag 31 mei 2021 om 18:04
Ik ben zelf ook ouder maar hou juist van whatsapp ipv bellen.Lariba schreef: ↑31-05-2021 17:04Ik vind - maar dat zal vast een leeftijdsding zijn - bellen meer verbonden dan appen. Je hoort meteen hoe iemand reageert en kunt ook gewoon je verhaal kwijt zonder dat gepruts op dat schermpje en weer wachten op een reactie. Ik app alleen om kort dingen door te geven of als het handig is dat een hele groep op de hoogte is. Of als ik nú even iets kwijt wil maar niet weet of de ontvanger wel tijd heeft om me te woord te staan. Maar wanneer ik dan merk dat ik met iemand heen en weer aan het appen ben, stel ik vaak voor om het even telefonisch af te handelen. Gaat veel sneller.
Het gaat niet niet om appen met allerlei mensen maar met je geliefde op afstand. Dat is een ander verhaal.
Ik zie appen ook niet als een tegelijk online chatgesprek maar het doorlopend uitwisselen van dingen die je meemaakt, foto’s, muziek, lieve of sexy woorden of vragen. Je antwoord gewoon op moment dat je zin en tijd hebt. Je neemt iemand mee in jou leven en laat hierbij weten dat je met elkaar bezig bent.

maandag 31 mei 2021 om 21:05
Maar als je zelf ook al ouder bent, heb je dat gemist in het pre whatsapp tijdperk? Ik hou van mijn man en we praten over onze dag, niet in 2 slagzinnen op een minischermpje maar verbaal. Heel veel mensen zijn tijden hun werk niet met hun partner bezig maar met hun werk dus geen tijd om muziek, foto's of sexy woordjes te appen. Ik begrijp sowieso niet dat TO niet gewoon belt als ze echt wil weten hoe het met hem gaat i.p.v. appen en weten dat hij toch amper antwoord.Roodkapjeendewolf schreef: ↑31-05-2021 18:04Ik ben zelf ook ouder maar hou juist van whatsapp ipv bellen.
Het gaat niet niet om appen met allerlei mensen maar met je geliefde op afstand. Dat is een ander verhaal.
Ik zie appen ook niet als een tegelijk online chatgesprek maar het doorlopend uitwisselen van dingen die je meemaakt, foto’s, muziek, lieve of sexy woorden of vragen. Je antwoord gewoon op moment dat je zin en tijd hebt. Je neemt iemand mee in jou leven en laat hierbij weten dat je met elkaar bezig bent.