Wie krijgt/kreeg er ook Janssen?
zaterdag 22 mei 2021 om 08:39
Er is al een Janssen-topic, maar dat is ten prooi gevallen aan de antivaxxers. Vandaar dat ik even een nieuw topic start.
Ik krijg volgende week zaterdag Janssen, net zoals de hele niet-medische lichting 1967-1968. Ik merk dat ik dat toch spannend vind, en dat ik onbewust het gevoel heb dat ik een inferieur vaccin te pakken heb. Terwijl de voordelen groot zijn: maar één prik, 66% beschermd tegen Covid en 85% tegen ziekenhuisopname. Maar het is ook het minst bekende vaccin, dat scheelt denk ik enorm in mijn beleving.
Wie krijgt er ook Janssen of heeft dat al gehad? Zullen we hier onze ervaringen delen?
EDIT: Voor iedereen met vragen of bedenkingen: kijk dit zeer verhelderende, wetenschappelijk onderbouwde filmpje over de werking van Janssen (Johnson) in vergelijking met andere vaccins: https://www.youtube.com/watch?v=K3odScka55A
Met dank aan Jupiter 1995!
Ik krijg volgende week zaterdag Janssen, net zoals de hele niet-medische lichting 1967-1968. Ik merk dat ik dat toch spannend vind, en dat ik onbewust het gevoel heb dat ik een inferieur vaccin te pakken heb. Terwijl de voordelen groot zijn: maar één prik, 66% beschermd tegen Covid en 85% tegen ziekenhuisopname. Maar het is ook het minst bekende vaccin, dat scheelt denk ik enorm in mijn beleving.
Wie krijgt er ook Janssen of heeft dat al gehad? Zullen we hier onze ervaringen delen?
EDIT: Voor iedereen met vragen of bedenkingen: kijk dit zeer verhelderende, wetenschappelijk onderbouwde filmpje over de werking van Janssen (Johnson) in vergelijking met andere vaccins: https://www.youtube.com/watch?v=K3odScka55A
Met dank aan Jupiter 1995!
griebus67 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 12:23
19.89% gewijzigd
dinsdag 1 juni 2021 om 22:14
Hmm dat is best even!! Gelukkig ben je nu weer de oude!

dinsdag 1 juni 2021 om 22:15
Niet helemaal waar. Van de website van het bevolkingsonderzoek: "Het is voorlopig niet mogelijk om vrouwen elke 2 jaar uit te nodigen. Dit komt door een tekort aan personeel. Door het coronavirus is de vertraging in het uitnodigen nog verder opgelopen. Daarom is besloten de periode tussen 2 uitnodigingen tijdelijk te verlengen naar maximaal 3 jaar."Solomio schreef: ↑01-06-2021 19:26Ik heb het niet gelezen, maar als je idd deze vergelijking gemaakt hebt ben je echt fout geïnformeerd, want in NL krijg je elke twee jaar een uitnodiging voor de borstenbus.
Dus ja, dan snap ik de kritiek op jouw posts nog een beetje beter, omdat je dus blijkbaar maar klakkeloos aanneemt dat het in andere landen beter is en daarbij NL ook nog even veel slechter wegzet dan de werkelijkheid is.
dinsdag 1 juni 2021 om 22:25
Phineas schreef: ↑01-06-2021 22:15Niet helemaal waar. Van de website van het bevolkingsonderzoek: "Het is voorlopig niet mogelijk om vrouwen elke 2 jaar uit te nodigen. Dit komt door een tekort aan personeel. Door het coronavirus is de vertraging in het uitnodigen nog verder opgelopen. Daarom is besloten de periode tussen 2 uitnodigingen tijdelijk te verlengen naar maximaal 3 jaar."
Dat is vanwege corona. Voorheen was het elke twee jaar. Ik ben al een paar keer geweest

nounou
dinsdag 1 juni 2021 om 22:44
Ja, dat weet ik, maar normaliter is het dus elke 2 jaar en niet elke 5 jaar.Phineas schreef: ↑01-06-2021 22:15Niet helemaal waar. Van de website van het bevolkingsonderzoek: "Het is voorlopig niet mogelijk om vrouwen elke 2 jaar uit te nodigen. Dit komt door een tekort aan personeel. Door het coronavirus is de vertraging in het uitnodigen nog verder opgelopen. Daarom is besloten de periode tussen 2 uitnodigingen tijdelijk te verlengen naar maximaal 3 jaar."
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
dinsdag 1 juni 2021 om 22:44
Ik heb helemaal geen last gehad en ben soms bang dat ik dan ook geen afweer heb opgebouwd.

Hannah Arendt
Hannah Arendt
dinsdag 1 juni 2021 om 22:47
Ik doe mee aan een wetenschappelijk onderzoek waarbij o.a. gekeken wordt naar hoeveel antistoffen ik aanmaak, dus ik krijg daar zekerheid over.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
dinsdag 1 juni 2021 om 22:51
Duurde bij mij ook 14 uur voor het ik last kreeg, dus sorry.

Dat heeft 24 uur geduurd zo'n beetje en de dag erna nog moe. Dus was ook zo weer voorbij.

dinsdag 1 juni 2021 om 22:56
Daar ben ik dan wel benieuwd naar, na hoeveel tijd gaan ze dat bekijken? Ik heb ook niks gehad, als ik al iets moet bedenken is dat m’n hoofd ietsje licht voelde alsof ik vast geslapen had zeg maar.
dinsdag 1 juni 2021 om 22:57
4 weken na de eerste prik, 6 weken na de eerste prik, 1 week na de tweede prik.
Die data weet ik uit mijn hoofd.
Daarna nog een keer, tot 18 maanden na de eerste prik, maar ik weet niet uit mijn hoofd om de hoeveel tijd.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
dinsdag 1 juni 2021 om 23:01
Einde van de middag vaccinatie en ik werd de volgende ochtend met koorts etc wakker. De vaccinatie avond zelf nergens last van, dus tussen de 6 en 12 uur.
Hele dag miserable, veel geslapen, en de dag daarna weer prima.
"I love not Man the less, but Nature more..."
dinsdag 1 juni 2021 om 23:06
woensdag 2 juni 2021 om 06:19
Ik kreeg gisteren eind van de ochtend Janssen en heb tot nu toe - 19 uur later - nog nergens last van.

woensdag 2 juni 2021 om 08:43
Ik had ook niet meer dan dat. Eén dag een licht hoofdpijntje (niet eens genoeg voor een paracetamol) en niet helemaal fit. Daarna weer de oude. Kan inderdaad alle kanten op, al is het bij iedereen van wie ik het heb gehoord sowieso na 1 of 2 dagen weer voorbij, dat wel.

woensdag 2 juni 2021 om 08:49
hoe was jouw afweer na de 4 weken?
Ik zit nu bijna op 3 weken.