Whats app verkeer van vriend
zaterdag 29 mei 2021 om 22:47
Niet echt heel dramatisch.
Mijn vriend heeft niets met whats app.
Ik stuur een bericht hoe mijn dag was, en ik krijg als antwoord 2 woorden.
Als ik bijv middels whats app aangeef dat ik het geweldig en heerlijk met hem vond, krijg ik uren later als ik mazzel heb antwoord.."ik vond het ook fijn".
Stuur ik een bericht met de vraag hoe was jouw dag, en is de klus af, en zie ik dat hij online is, maar krijg geen antwoord.
Whats app is voor hem een middel voor info, en niet met teveel mensen tegelijk, dan wordt hij al geïrriteerd, en na 2 zinnen is hij het al beu.
Nu app ik niet de hele dag, maar ik zou het best fijn vinden als hij wat meer open is.
Dat app gedrag ze ik irl niet bij hem terug, dan is hij totaal anders.
Herkenbaar?
Mijn vriend heeft niets met whats app.
Ik stuur een bericht hoe mijn dag was, en ik krijg als antwoord 2 woorden.
Als ik bijv middels whats app aangeef dat ik het geweldig en heerlijk met hem vond, krijg ik uren later als ik mazzel heb antwoord.."ik vond het ook fijn".
Stuur ik een bericht met de vraag hoe was jouw dag, en is de klus af, en zie ik dat hij online is, maar krijg geen antwoord.
Whats app is voor hem een middel voor info, en niet met teveel mensen tegelijk, dan wordt hij al geïrriteerd, en na 2 zinnen is hij het al beu.
Nu app ik niet de hele dag, maar ik zou het best fijn vinden als hij wat meer open is.
Dat app gedrag ze ik irl niet bij hem terug, dan is hij totaal anders.
Herkenbaar?
dinsdag 1 juni 2021 om 07:55
Ik app ook nooit. Nou ja, hooguit een “heb nog een call ingeschoten gekregen onverwachts ben dus later”
Ik gebruik hem voor mededelingen. Als ik van iemand een appje krijg omdat ik iets moest doen en er staat ‘en? Hoe was het??’ Dan bel ik die persoon als ik wat meer tijd heb die dag om te vertellen hoe het ging. Of de dag erna. Echt niet dat ik hele verhalen ga optikken.
Vriend gebruikt het amper. Dus als ik wil dat hij even op de terugweg iets meeneem moet ik hem echt bellen. Maar die gebruikt weer sms voor mededelingen en die meldingen staan standaard stil bij mij.
Ik ben ook zo ontzettend blij dat er op mijn huidige opdracht geen ‘groepsapp’ is…
Ik gebruik hem voor mededelingen. Als ik van iemand een appje krijg omdat ik iets moest doen en er staat ‘en? Hoe was het??’ Dan bel ik die persoon als ik wat meer tijd heb die dag om te vertellen hoe het ging. Of de dag erna. Echt niet dat ik hele verhalen ga optikken.
Vriend gebruikt het amper. Dus als ik wil dat hij even op de terugweg iets meeneem moet ik hem echt bellen. Maar die gebruikt weer sms voor mededelingen en die meldingen staan standaard stil bij mij.
Ik ben ook zo ontzettend blij dat er op mijn huidige opdracht geen ‘groepsapp’ is…

dinsdag 1 juni 2021 om 08:04
Je kunt niet iets missen als je het niet kent. Net als een afwasmachine, elektrische fiets, festivals, online vergaderen, etcGeronimo2 schreef: ↑31-05-2021 21:05Maar als je zelf ook al ouder bent, heb je dat gemist in het pre whatsapp tijdperk? Ik hou van mijn man en we praten over onze dag, niet in 2 slagzinnen op een minischermpje maar verbaal. Heel veel mensen zijn tijden hun werk niet met hun partner bezig maar met hun werk dus geen tijd om muziek, foto's of sexy woordjes te appen. Ik begrijp sowieso niet dat TO niet gewoon belt als ze echt wil weten hoe het met hem gaat i.p.v. appen en weten dat hij toch amper antwoord.
Appen doe je juist op momenten dat het wel uitkomt. In contact zijn met je geliefde is als goed is geen straf maar leuk en ontspannend.
Bellen is een gesprek voeren. Appen zijn kleine momenten van aandacht. Het is gewoon een andere vorm van verbinding. Dat je het zelf niet begrijpt wil niet zeggen dat het niet bestaat of stom is.
dinsdag 1 juni 2021 om 08:24
Ja, maar dan voor mijzelf.
Ik gruwel bij het feit dat iedereen om je heen je elk moment van de dag iets kan sturen en dan verwacht dat je reageert.
Ik ben geen beest, waar je met een stok in port om te kijken of het nog leeft.
Vreselijk vooral al die mensen die appen over "niets" (omdat, dat zo gezellig is?).
Ik wil niet continu aandacht moeten geven aan "lekker gegeten?", "ook voor de tv?", "wat een weertje zeg".
Ik ben meer van fysiek afspreken. Gezellig, drankje erbij, wat kletsen.
En als ik alleen ben en idd een film/ programna op tv kijk, een boek lees of een spelletje speel, dan wil ik niet elke 10 minuten onderbroken worden.
Ik zet dus meestal het geluid af!
Maar hey, zo is de maarschappij tegenwoordig. Liever 20x per dag een flintertje ongeintresseerde aandacht, dan 1x per zoveel dagen kwaliteit.
Zo zijn onze hersenen getraind.
Korte momentjes van "geluk". Je hebt er steeds meer nodig. Maar echte sociale momenten worden steeds vaker uit de weg gegaan.
Ik gruwel bij het feit dat iedereen om je heen je elk moment van de dag iets kan sturen en dan verwacht dat je reageert.
Vreselijk vooral al die mensen die appen over "niets" (omdat, dat zo gezellig is?).
Ik wil niet continu aandacht moeten geven aan "lekker gegeten?", "ook voor de tv?", "wat een weertje zeg".
En als ik alleen ben en idd een film/ programna op tv kijk, een boek lees of een spelletje speel, dan wil ik niet elke 10 minuten onderbroken worden.
Maar hey, zo is de maarschappij tegenwoordig. Liever 20x per dag een flintertje ongeintresseerde aandacht, dan 1x per zoveel dagen kwaliteit.
Korte momentjes van "geluk". Je hebt er steeds meer nodig. Maar echte sociale momenten worden steeds vaker uit de weg gegaan.
de wereld wacht om ontdekt te worden

dinsdag 1 juni 2021 om 08:32
Sorry, maar als ik werk ben ik 100% met mijn aandacht bij mijn werk en dus helemaal niet bij mijn vriend. Hoe verschrikkelijk veel ik ook van hem hou. Ik ben gewoon verbonden met hem zonder appjes. Als hij een app-er zou zijn zou hij me met zijn appjes constant afleiden van mijn werk. En dat is dus niet 'leuk' en 'ontspannend'. Dat is vervelend en hinderend. Op mijn werk hoef ik dus niet in 'contact te zijn met mijn geliefde'. Voor alles een plaats en een tijd. En die is er niet dan.Roodkapjeendewolf schreef: ↑01-06-2021 08:04Je kunt niet iets missen als je het niet kent. Net als een afwasmachine, elektrische fiets, festivals, online vergaderen, etc
Appen doe je juist op momenten dat het wel uitkomt. In contact zijn met je geliefde is als goed is geen straf maar leuk en ontspannend.
Bellen is een gesprek voeren. Appen zijn kleine momenten van aandacht. Het is gewoon een andere vorm van verbinding. Dat je het zelf niet begrijpt wil niet zeggen dat het niet bestaat of stom is.

dinsdag 1 juni 2021 om 08:43
Het gaat hierover appen met je geliefde en niet met iedereen! Dat is naar mijn idee totaal iets anders. Ik hoef ook geen continue verbinding met familie of vrienden.thanx schreef: ↑01-06-2021 08:24Ja, maar dan voor mijzelf.

dinsdag 1 juni 2021 om 08:45
En zat mensen hoeven ook niet elk moment van de dag contact met hun geliefde.Roodkapjeendewolf schreef: ↑01-06-2021 08:43Het gaat hierover appen met je geliefde en niet met iedereen! Dat is naar mijn idee totaal iets anders. Ik hoef ook geen continue verbinding met familie of vrienden.

dinsdag 1 juni 2021 om 08:45
Ik heb het toch niet over appen tijdens het werk? Dat maken jullie ervan.BuzzieBee schreef: ↑01-06-2021 08:32Sorry, maar als ik werk ben ik 100% met mijn aandacht bij mijn werk en dus helemaal niet bij mijn vriend. Hoe verschrikkelijk veel ik ook van hem hou. Ik ben gewoon verbonden met hem zonder appjes. Als hij een app-er zou zijn zou hij me met zijn appjes constant afleiden van mijn werk. En dat is dus niet 'leuk' en 'ontspannend'. Dat is vervelend en hinderend. Op mijn werk hoef ik dus niet in 'contact te zijn met mijn geliefde'. Voor alles een plaats en een tijd. En die is er niet dan.
Het gaat om geliefdes die niet bij elkaar wonen, dan ben je op één dag genoeg momenten tijd om wel met elkaar bezig te zijn.

dinsdag 1 juni 2021 om 08:48
Maar Pioenroosje wel!FeeLucifer01 schreef: ↑01-06-2021 08:45En zat mensen hoeven ook niet elk moment van de dag contact met hun geliefde.
woensdag 2 juni 2021 om 08:27
Misschien zeur ik, dat zal ook wel.
En is mijn verwachting te hoog.
Maar we zien elkaar niet zo vaak ivm zijn werk.
We wonen een uur rijden bij elkaar vandaan.
Daarom vind ik het dan ook fijn als er af en toe eens een lief berichtje voorbij komt.
Want dit maakt mij onzeker.
Hij heeft de hartjes emoij ook niet uitgevonden iig.
Bellen kan ik altijd doen, maar ehh, ik ben geen beller.
Dus dat is mijn mankement.
Natuurlijk doe ik dat wel.
Maar wat hier ook gezegd wordt, het is ook een soort v verbinding met elkaar om even te laten weten dat je aan elkaar denkt.
En is mijn verwachting te hoog.
Maar we zien elkaar niet zo vaak ivm zijn werk.
We wonen een uur rijden bij elkaar vandaan.
Daarom vind ik het dan ook fijn als er af en toe eens een lief berichtje voorbij komt.
Want dit maakt mij onzeker.
Hij heeft de hartjes emoij ook niet uitgevonden iig.
Bellen kan ik altijd doen, maar ehh, ik ben geen beller.
Dus dat is mijn mankement.
Natuurlijk doe ik dat wel.
Maar wat hier ook gezegd wordt, het is ook een soort v verbinding met elkaar om even te laten weten dat je aan elkaar denkt.
woensdag 2 juni 2021 om 08:46
Mijn man en ik appen regelmatig, maar ook regelmatig niet. Vandaag heeft hij een opdracht waarbij ik weet dat ik pas aan het eind van de dag iets van hem zal horen (dat hij onderweg is en hoe laat ik hem thuis kan verwachten zodat ik weet hoe laat we kunnen gaan eten).
Het gebeurt ook dat we door de dag heen wel wat heen en weer berichten, maar als een van beide een paar uur niet reageert, is dat ook prima.
We kennen elkaar, dus we hoeven ons niet druk te maken over het berichtgedrag van de ander.
Bellen doen we ook, maar met name functioneel. Bijpraten doen we wel als we allebei thuis zijn. Ik bel met name als ik in de auto zit en dus geen bericht via WhatsApp kan sturen, maar toch iets functioneels kwijt moet.
Het gebeurt ook dat we door de dag heen wel wat heen en weer berichten, maar als een van beide een paar uur niet reageert, is dat ook prima.
We kennen elkaar, dus we hoeven ons niet druk te maken over het berichtgedrag van de ander.
Bellen doen we ook, maar met name functioneel. Bijpraten doen we wel als we allebei thuis zijn. Ik bel met name als ik in de auto zit en dus geen bericht via WhatsApp kan sturen, maar toch iets functioneels kwijt moet.
woensdag 2 juni 2021 om 09:22
Ja?Roodkapjeendewolf schreef: ↑01-06-2021 08:43Het gaat hierover appen met je geliefde en niet met iedereen! Dat is naar mijn idee totaal iets anders. Ik hoef ook geen continue verbinding met familie of vrienden.
Voor mij maakt dat geen verschil.
Ik spreek graag irl af met mijn geliefde. Ik vind korte berichtjes die nergens over gaan, die je dan meerdere keren per dag krijgt, gewoon vervelend.
En ellelange verhalen... alsjeblieft niet zeg! Bel, of spreek af als je iets van mij moet. Ik heb geen zin om onder mijn werk/ boodschappen/ sporten/ t.v.-serie een heel verhaal terug te moeten schrijven.
Kan me nog voorstellen om 1x per dag b.v. goedemorgen of goede nacht te wensen, maar dan houdt het voor mij op.
Geeft mij een claimerig gevoel. En als het voelt als een verplichting, nou dan gaat het dat niet worden.

woensdag 2 juni 2021 om 11:44
Good for you. Misschien kun je verkering nemen met haar vriend?thanx schreef: ↑02-06-2021 09:22Ja?
Voor mij maakt dat geen verschil.
Ik spreek graag irl af met mijn geliefde. Ik vind korte berichtjes die nergens over gaan, die je dan meerdere keren per dag krijgt, gewoon vervelend.
En ellelange verhalen... alsjeblieft niet zeg! Bel, of spreek af als je iets van mij moet. Ik heb geen zin om onder mijn werk/ boodschappen/ sporten/ t.v.-serie een heel verhaal terug te moeten schrijven.
Kan me nog voorstellen om 1x per dag b.v. goedemorgen of goede nacht te wensen, maar dan houdt het voor mij op.
Geeft mij een claimerig gevoel. En als het voelt als een verplichting, nou dan gaat het dat niet worden.
woensdag 2 juni 2021 om 12:19
Roodkapjeendewolf schreef: ↑02-06-2021 11:44Good for you. Misschien kun je verkering nemen met haar vriend?
Oei, het is geen persoonlijke aanval naar jou toe.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er ook genoeg mensen zijn die niet van appen e.d. houden. Niet met vage kennissen, collega's, ook niet met familie en zelfs niet met mijn geliefde.
Ieder zijn ding.
En TO vraagt om herkenning. Ze vraagt niet om "nee, ik snap er ook niks van"
Vandaar dat ik omschrijf wat ik er van vind. Mijn gevoel.
Het is namelijk voor heel veel mensen moeilijk voor te stellen dat niet iedereen 24/7 op de app reageert.

woensdag 2 juni 2021 om 12:25
En hij is geen apper.
En nu?

woensdag 2 juni 2021 om 18:28
Ja je hebt gelijk!thanx schreef: ↑02-06-2021 12:19Oei, het is geen persoonlijke aanval naar jou toe.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er ook genoeg mensen zijn die niet van appen e.d. houden. Niet met vage kennissen, collega's, ook niet met familie en zelfs niet met mijn geliefde.
Ieder zijn ding.
En TO vraagt om herkenning. Ze vraagt niet om "nee, ik snap er ook niks van"
Vandaar dat ik omschrijf wat ik er van vind. Mijn gevoel.
Het is namelijk voor heel veel mensen moeilijk voor te stellen dat niet iedereen 24/7 op de app reageert.