Uitgerekend januari 2022

08-05-2021 14:22 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes - we hebben een positieve test!

Hier kletsen we over de weg naar de eerste helft van januari 2022 toe, met hopelijk veel gezonde baby's en mama's :cheer:

Mee schrijven:

Fieloesje / 2e kindje / UD 4 jan / :heart:
Sunny91 / 4e kindje / UD 12 jan / :redrose:
Lusi88 / 2e kindje / UD 9 jan
Nisa 1990 / 1e kindje / UD 8 jan / :heart:
Miamora / 2e kindje / UD 31 dec / :heart:
Lunalena2018 / 2e kindje / UD 10 jan / :heart:
Fleurflip / 2e kindje / UD 12 jan / :heart:
Stellamara / 2e kindje / UD 17 jan / :heart:
Slushpup/ 1e kindje/ UD 25 jan / :heart:
Lulu / 1e kindje/ UD 17 jan / :heart: :heart:
Followyourdreams / UD 25 jan / :redrose:
Eeko / 2e kindje/ UD 12 jan / :heart:
Iloke / 3e kindje / UD 14 jan / :heart:

Aan nieuwe meeschrijvers/meer mama's willen we vragen een tweede topic voor Januari 2022 te starten, om het een beetje overzichtelijk te houden :)
stellamara wijzigde dit bericht op 14-06-2021 19:19
80.09% gewijzigd
Jaaaaa fleurflip !!! Fijn ook een goede echo! :yes:
Wow dat is echt kort. Bij ons was de echo 30 min. En gister intake van een uur.
Heb je niet nog een aparte afspraak voor intake? Bij ons doen ze dat dus niet tegelijk met de 1e echo. Misschien bij jou ook?
Wat fijn fleurflip :daisy:

Voor onze echo is een uur gepland a.s. maandag.. Wordt sowieso een inwendige dus dat is nog wel een beetje spannend. Zo vaag hoe die klachten komen en gaan. De laatste paar dagen helemaal geen bloedverlies meer gehad. Soms ben ik in de avond heel moe en misselijk, heb ik tintelende borsten en een opgezette buik. Nu heb ik alleen een beetje rammelende darmen en verder niks.. Maar ik vertrouw op mijn lichaam en ik ga er vanuit dat het goed zit. Mijn borsten zijn ook al iets gegroeid. Ik had sowieso altijd al een halve cup verschil en nu is mijn linkertiet een volle c en mijn rechtertiet nog steeds een halve b :mrgreen: .
Slushpup een tip voor de inwendige echo: trek een jurkje of een lang shirt ofzo aan. Dan kun je je een beetje bedekken als je broek al uit is. En op het moment supreme kun je het wat omhoog trekken. Ik vond het in het begin zo gênant ik daar in mijn blootje stond en dat hielp altijd wel een beetje tegen de schaamte. Nu heb ik al zo vaak inwendige echos gehad dat het 'normaal' is. De laatste keer (in mijn vorige zwangerschap) bij de verloskundige wilde ze een echo maken en vroeg me om op de bank te gaan liggen. Dus ik, hup broek open en toen ie al halverwege mijn kont hing... zegt ze: neeee, we kijken eerst via de buik O_o

🤣🤣🤣
Zo fijn fleurflip!! Blij voor jullie!!

En Lulu, succes vandaag! En herkenbaar, op een gegeven moment wennen al die echo's zo dat je er al niet meer over nadenkt. Maar snap dat de eerste keer wennen is hoor slushpup.

Sunny, nogmaals een dikke knuffel :hug:
stellamara wijzigde dit bericht op 03-06-2021 09:56
Reden: Aanvulling
40.49% gewijzigd
Lieve meiden ik ga afscheid nemen hier. Op de echo vanmorgen was een lege baarmoeder te zien dus gelukkig heeft mn lichaam het goed zelf opgepakt.

Ik wil jullie allemaal een hele goede zwangerschap wensen met in januari allemaal een gezonde baby in jullie armen :heart: :heart:

Bedankt voor jullie medeleven hier!

Liefs :redrose:
Sunny echt klote zeg. Heel veel sterkte!!!! :hug:
Sunny... :hug: wat verdrietig.

hier: Ik voel me bijna bezwaard om te vertellen dat wij net op de echo een kloppend hartje hebben gezien... en toen nog één... 😱 echt bizar, we krijgen een tweeling
lulu☆ wijzigde dit bericht op 03-06-2021 17:30
7.06% gewijzigd
Lulu O_O
Waanzinnig!!!! Wat geweldig :cheer2: :cheer2: van harte wat ontzettend leuk voor jullie
Wowwww Lulu wat een nieuws!! O_O
Gefeliciteerd!! Hoe voel je je erbij??
We zijn echt nog in shock, en we zitten er steeds maar om te lachen als we het er weer over hebben. Het moet echt nog flink landen.
Hallo, graag zou ik hier ook willen meeschrijven :)

Wij zijn zwanger van mijn 3e/zijn 2e kindje.
Ik heb al een grote dochter van 13 en samen een eerste dochter van 2j2m.
Na lang nadenken toch nog voor een 3e kindje gegaan.

Woensdag had ik mijn 1e echo en heb ik een kloppend hartje gezien.
UD 14 jan
Bericht verwijderd
anoniem_647e38e61ab13 wijzigde dit bericht op 05-06-2021 18:11
97.16% gewijzigd
Lulu☆ schreef:
03-06-2021 22:27
We zijn echt nog in shock, en we zitten er steeds maar om te lachen als we het er weer over hebben. Het moet echt nog flink landen.
Kan ik me heel goed voorstellen! Heel bijzonder! Lijkt me pittig qua zwangerschap en daarna, maar ook zo speciaal een tweeling! Er schijnt geen sterkere band tussen mensen te kunnen zijn dan tweelingen :couple:
Hoop dat het nieuws een beetje geland is in de tussentijd!

Iloke, welkom en gefeliciteerd!

@all: ik heb de openingspost iets aangepast met vraag of nieuwe meeschrijvers en nieuw topic willen starten. We hadden het er hier al over gehad, maar met meer meeschrijvers wordt het echt lastig te volgen en loopt een verhaal/discussie snel dood omdat niemand het nog volgt van elkaar denk ik.... :rolling:
stellamara wijzigde dit bericht op 05-06-2021 16:53
27.18% gewijzigd
.
stellamara wijzigde dit bericht op 05-06-2021 16:52
Reden: Ik zet het even in één post :)
99.42% gewijzigd
Wow Lulu, wat een nieuws zeg, geweldig!
StellaMara het is nog steeds een vreemd idee. Maar het komt helemaal goed. De eerste schrik is weg. Nu komen de praktische zaken... auto's zijn beiden te klein voor 2 baby's, bonuszoon om de week en de kinderwagen en alle andere babyspullen. Het huis te klein want nog 1 lege slaapkamer, wat nu overigens nog geen probleem is maar er komt een dag dat ze geen kamer meer willen delen. Hoe gaat het financieel, etc. Maar dan kijk ik naar de afdruk van de echo en dan smelt ik, en met mij alle zorgen als sneeuw voor de zon... :flirting: ik ben zo blij dat ze elkaar hebben. Het voordeel van deze situatie is lekker veel echo's en super lang verlof. :-D Wat die band betreft klopt volgens mij als een bus. Mijn beste vriendin heeft toevallig ook een tweeling en die twee zijn zo gek met elkaar.

Goed idee trouwens om het aantal schrijfsters zo te houden. Anders wordt het idd onoverzichtelijk.

Iloke welkom en gefeliciteerd!
Oh oke jammer, dan ga ik wel uit deze groep.
StellaMara goed geregeld die aanpassing! Ik vind het idd ook vol genoeg ben nu af en toe al ff kwijt welk verhaal bij wie hoort (maar dat kan ook aan mn zwangerschapsbrein liggen :roll: )

Lulu wat fijn dat je een vriendin hebt met ervaring! Zeker pittig straks 2 babies maar O zo veel leuke en speciale dingen komen er bij kijken. Gelukkig duurt het allemaal nog even en kunnen jullie er rustig naar toe werken.

Iloke Gefeliciteerd en welkom! Hoe voel je je? Weet je oudste dochter ook al dat je zwanger bent?
Dank je allemaal :)

Nee mijn oudste weet het nog niet ondanks dat ze wel een vermoeden heeft.
Want was overlaatst een dag zo misselijk dat ik het niet kon verbergen.
En toen zei ze wel eens tegen oma dat ze denkt dat ik zwanger ben.

Oma lachte het weg en zei dat het corona-kilo's zijn.
Wat voor mij nu eerder een geluk dan ongeluk is :p

We gaan wachten tot na de nipt halfweg juli en dan pas vertellen aan iedereen.
Op mijn werk weten ze het wel al, maar dit is puur uit zelfbehoud anders zweeg ik ook wel nog even.
Oh Lulu, dat is even gek. Verwacht je toch ook niet, maar wel heel leuk! Maar komt veel bij kijken dan…

Welkom Iloke! Dat is wel heel lang zwijgen, knap. Hoop dat je dat kan volhouden als je je zo voelt.

Hier gaat niet lekker. Ben zo ontzettend misselijk, 24/7. Kan er niet van slapen en overdag alleen maar hangen, anders moet ik (weer) overgeven. Ben echt gesloopt. Ben blij dat ik sollicitaties heb afgezegd, of nou ja had al nieuwe baan… Komt wel weer.. Binnenkort gaan we verhuizen en moet van alles inpakken, maar lukt voor geen meter zo. Nou genoeg geklaagd.

Morgen termijnecho en ben nu best zenuwachtig, als dit goed is durf ik wat blijer te zijn. Irritant dat ik weer alleen naar gyn moet.
We hebben een kloppend hartje gezien! Ben wel 1 week terug gezet (dus morgen 7 weken) maar dat was geen probleem en liep in lijn met de verwachting. Het hartje klopte heel sterk. Over 2 weken mag ik nog een keer een echo. De verloskundige vond het anders wel heel lang wachten tot de termijnecho. :-D

Mijn voorlopige uitgerekende datum is nu 25 januari.
Gedeliciteerd, Slushpup en ook Lulu met de tweeling! Omdat ik mij zo klote voelde t.o.v. de 1e zwangerschap had ik rekening gehouden met een mogelijke tweeling. Het was bijna een teleurstelling dat het er geen twee bleken te zijn :lol:

Hier vandaag eindelijk weer een beetje beter gelukkig! Heerlijk om niet de hele dag het gevoel van misselijkheid te hebben.

En vandaag wat wijd vallende kleding gekocht, omdat ik toch besloten heb het voorlopig nog niet op kantoor te vertellen. Er spelen wat andere dingen die ik eerst uitgesproken en besproken wil hebben, die ik niet wil vermengen met een zwangerschap. Wel gelukkig een collega die het al weet en waar ik af en toe toespelingen naar kan maken. Maar wordt nog even tandjes op elkaar :frusty:
We are alive to eat cake and candy!
slushpup gefeliciteerd met de goede echo. Het blijft toch een beetje lastig, dat opmeten van de vrucht en daar dan een duur aan plakken. Maar het hartje klopt en dat is het belangrijkste.

Fleurflip het 'rare' is dat ik me momenteel best goed voel. Terwijl de hormonen door mijn lijf gieren. Maagzuur is verdwenen en kan weer lekker van alles eten. Alleen mn bakje koffie 's morgens krijg ik niet meer weg. Ben alleen flink moe en mijn borsten doen zeer. Soms een misselijke vlaag

Ik heb het op werk wel al verteld aan sommige collega's, waaronder mijn leidinggevende. Ik moest wel, ik heb een fysiek zware baan en ik ben echt afgepeigerd op driekwart van mijn dienst. Ook begin ik al aardig te tekenen, vooral 's avonds steekt mijn onderbuik echt uit. Mijn lievelingsbroek begint ook al erg strak te zitten. :-o gelukkig recent wat kilootjes afgevallen waardoor ik nog broeken in de kast heb die iets ruimer zijn. Maar ik vrees dat ik binnenkort toch op zoek moet naar nieuwe kleding. En bh's, want mijn borsten puilen echt uit.

all hebben jullie je trouwens opgegeven voor Moeders voor Moeders? Of ervaringen vanuit een eerdere zwangerschap? Ik heb me opgegeven, verwacht binnenkort wel een telefoontje. Ik vond het belangrijk om mee te doen omdat ik ook het medicijn heb gebruikt wat MSD van het hcg uit de urine maakt. Maar ik ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat, met al die flessen urine die je moet verzamelen enz.
Slushpup gefeliciteerd met je goede echo! Het hartje voor de eerste keer zien is echt zo speciaal.

Miamora wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Kan me zo goed voorstellen dat je geen puf hebt om in te pakken voor verhuizing. Is er iemand om je te helpen hierbij? Hier trouwens ook ellende. Met nu twee typen anti misselijkheids medicijnen is het iets beter en spuug ik nog 5-10 keer per dag (ipv 10+), maar het misselijke gevoel blijft de hele tijd en is zo naar. Slim om de sollicitaties/nieuwe baan even on hold te zetten tot je je beter voelt. Hoop dat dat snel komt! Was de termijnecho goed?

Fleurflip fijn dat één collega het al wel weet, nu je het nog even niet verder vertelt op werk. Heel fijn dat bij jou de misselijkheid iets beter is! Hoop dat de dingen die spelen op je werk ook snel oplossen.

lulu wat goed dat je moeders voor moeders wil doen! Ik heb het eerste zwangerschap geprobeerd, maar die verzamelflessen ruiken heel typisch en dat verdroeg ik niet met de misselijkheid. Dus ga het nu niet meer proberen. Anders had ik het graag gedaan. De organisatie werkt wel goed vond ik.

Hoop dat het met de rest ook goed gaat! De eerste termijnecho's zullen er wel aankomen de volgende weken. Leuk om weer even te kijken naar de kleine!
Ik heb het overigens de dag voor de echo al op het werk verteld. Ik zat toevallig met de grote baas aan tafel.. die was gelukkig heel enthousiast! Ik opperde nog dat ik alsnog 36 uur wilde gaan werken vanaf december en dat was helemaal prima. Hij zei zelf nog: ja zeker doen dan heb je meer salaris tijdens je verlof :mrgreen: . En minder werken mag altijd als ik het toch niet trek. Voelt wel als een opluchting. Een aantal collega's had ik het stiekem al verteld en die leven allemaal mee.

Ik ben er nu over aan het nadenken of ik de NIPT niet in Antwerpen ga laten doen. Het is 120 km rijden enkele rit, maar ik wil zó graag het geslacht weten. Zelfs als me dat 300 euro ipv 175 zou moeten kosten.. dan weet je het toch maar 3 weken eerder :-D .. Of vinden jullie dat overdreven? Ik ben gewoon zo benieuwd...

Overigens ook erg fijn dat ik over 2 weken (dan ben ik zoals nu geschat 8+6) nog een keer een echo mag doen. Op initiatief van de verloskundige. Puur zodat ik niet zolang hoef te wachten op de termijn met 11+5. :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven