App gedrag van ex collega
zondag 13 juni 2021 om 12:11
Op mijn vorig werk had ik een collega die een jaar of 6 geleden duidelijk liet merken interesse te hebben. Dat gevoel was totaal niet wederzijds. Hij was toen begin de 30, woonde nog thuis en had nog nooit een relatie gehad en kwam op mij vrij wanhopig over. Ik had toen een relatie dus had absoluut geen interesse
Nu, 6 jaar later, is mijn relatie relatie al een hele tijd voorbij. Die collega heeft dit via via gehoord en nu stuurt die mij sinds kort elke dag meerdere appjes. Ik heb eigenlijk gewoon geen behoefte aan een appende man. Ik heb nog niet zo lang een foute reboundrelatie gestopt...
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Duidelijk aangeven geen interesse te hebben? Of korte reacties op die appjes?
Sinds deze week stuurt hij ook dagelijks dat hij binnenkort met mij wil afspreken en eigenlijk zit ik daar ook niet op te wachten.
Nu, 6 jaar later, is mijn relatie relatie al een hele tijd voorbij. Die collega heeft dit via via gehoord en nu stuurt die mij sinds kort elke dag meerdere appjes. Ik heb eigenlijk gewoon geen behoefte aan een appende man. Ik heb nog niet zo lang een foute reboundrelatie gestopt...
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Duidelijk aangeven geen interesse te hebben? Of korte reacties op die appjes?
Sinds deze week stuurt hij ook dagelijks dat hij binnenkort met mij wil afspreken en eigenlijk zit ik daar ook niet op te wachten.

zondag 13 juni 2021 om 12:15
Heel duidelijk zijn dat je geen interesse hebt en geen contact wil. Deze man heeft waarschijnlijk nu al een fantasie-beeld over jou en over jou en hem - dus heel duidelijk zijn om die zeepbel door te prikken.
En daarna negeren en als het daarna niet ophoudt blokkeren.
(ik zou wachten met blokkeren omdat ik zou willen weten of hij wel echt ophoudt, maar that's me).
En daarna negeren en als het daarna niet ophoudt blokkeren.
(ik zou wachten met blokkeren omdat ik zou willen weten of hij wel echt ophoudt, maar that's me).
c⨀urage wijzigde dit bericht op 13-06-2021 12:17
0.69% gewijzigd

zondag 13 juni 2021 om 12:20

zondag 13 juni 2021 om 12:21
zondag 13 juni 2021 om 12:33
Ik zou, zoals hier al een paar is aangegeven, glashelder terugappen dat je geen interesse hebt.
Ik kan je nu al zeggen dat korte antwoorden sturen bij deze kerel niet zal helpen. Iemand die na 6 jaar via via hoort dat je relatie voorbij is en gelijk contact met je opneemt, die klinkt als iemand met een redelijk bord voor de kop.
Hou het kort, duidelijk, zodat er geen enkele twijfel is dat je niets met hem hoeft.
Ik kan je nu al zeggen dat korte antwoorden sturen bij deze kerel niet zal helpen. Iemand die na 6 jaar via via hoort dat je relatie voorbij is en gelijk contact met je opneemt, die klinkt als iemand met een redelijk bord voor de kop.
Hou het kort, duidelijk, zodat er geen enkele twijfel is dat je niets met hem hoeft.
zondag 13 juni 2021 om 12:33
Je hoeft niet willoos alles te ondergaan TO. Als je geen interesse hebt om met hem te appen of (af) te spreken, dan stuur je gewoon terug: Ik heb geen interesse in contact. Blijft hij doorgaan dan blokkeer je hem. (Dat zou ik zelf sowieso doen.)
Het is iemand die je verder niet kent en waar je verder niets mee hoeft. Ik ben benieuwd welke oplossing jijzelf in gedachte had?
Het is iemand die je verder niet kent en waar je verder niets mee hoeft. Ik ben benieuwd welke oplossing jijzelf in gedachte had?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 13 juni 2021 om 12:36
Misschien, maar een normale man zou dit niet zo aanpakken, 6 jaar na dato. Dit komt toch allemaal wat wanhopig en ook licht stalkerig over.
zondag 13 juni 2021 om 12:44
Dat hangt er vanaf hoe hard TO haar relatie als excuus heeft gebruikt naar hem toe. Als ze deed alsof haar relatie de belangrijkste reden was om geen date met hem te hebben, dan begrijp ik wel dat hij het alsnog probeert zodra hij hoort dat ze vrijgezel is. Het klinkt niet alsof TO heel duidelijk is maar hem.

zondag 13 juni 2021 om 12:46
Steenbokje79 schreef: ↑13-06-2021 12:14Gewoon vriendelijk doch duidelijk aangeven dat je niet geïnteresseerd bent. Als hij dan niet op zou houden, blokkeren.
Dit is denk ik het slimste.

zondag 13 juni 2021 om 13:00

zondag 13 juni 2021 om 13:06
Vind ik ook.
Blokkeren kan altijd nog wanneer blijkt dat hij, ondanks het vriendelijke en duidelijke bericht dat je geen interesse hebt, berichtjes blijft sturen.
En ik begrijp ook niet waarom je een topic zou moeten openen om dat te kunnen bedenken.