App gedrag van ex collega

13-06-2021 12:11 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn vorig werk had ik een collega die een jaar of 6 geleden duidelijk liet merken interesse te hebben. Dat gevoel was totaal niet wederzijds. Hij was toen begin de 30, woonde nog thuis en had nog nooit een relatie gehad en kwam op mij vrij wanhopig over. Ik had toen een relatie dus had absoluut geen interesse

Nu, 6 jaar later, is mijn relatie relatie al een hele tijd voorbij. Die collega heeft dit via via gehoord en nu stuurt die mij sinds kort elke dag meerdere appjes. Ik heb eigenlijk gewoon geen behoefte aan een appende man. Ik heb nog niet zo lang een foute reboundrelatie gestopt...

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Duidelijk aangeven geen interesse te hebben? Of korte reacties op die appjes?

Sinds deze week stuurt hij ook dagelijks dat hij binnenkort met mij wil afspreken en eigenlijk zit ik daar ook niet op te wachten.
Blokkeren.
Klaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Gewoon vriendelijk doch duidelijk aangeven dat je niet geïnteresseerd bent. Als hij dan niet op zou houden, blokkeren.
Heel duidelijk zijn dat je geen interesse hebt en geen contact wil. Deze man heeft waarschijnlijk nu al een fantasie-beeld over jou en over jou en hem - dus heel duidelijk zijn om die zeepbel door te prikken.
En daarna negeren en als het daarna niet ophoudt blokkeren.

(ik zou wachten met blokkeren omdat ik zou willen weten of hij wel echt ophoudt, maar that's me).
c⨀urage wijzigde dit bericht op 13-06-2021 12:17
0.69% gewijzigd
Blokkeren
(Waarom heb je dat eigenlijk niet zelf bedacht?)
Zie hierboven. It's that simple.
"Wil je stoppen mij te appen, ik heb hier geen behoefte aan".

Tadaaaaaa
Aangeven dat je geen interesse hebt en jezelf eens heel goed afvragen waarom je zelf niet hebt bedacht om dit aan te geven. Vind je het toch wel fijn die aandacht? Bang voor iets?
Ik heb eigenlijk gewoon geen behoefte aan een appende man
Wat heb je zelf al bedacht?
Honey, you should see me in a crown
lilalinda schreef:
13-06-2021 12:15
Blokkeren
(Waarom heb je dat eigenlijk niet zelf bedacht?)
Waarom zo bot?
Je kunt toch gewoon appen dat je hem het allerbeste wenst maar dat je geen interesse hebt in verder contact.
Nadal schreef:
13-06-2021 12:16
"Wil je stoppen mij te appen, ik heb hier geen behoefte aan".

Tadaaaaaa

Dit en als aanvulling, ik blokkeer je nu!
Ik zou gewoon gezellig met hem gaan kletsen. Dan houdt hij vanzelf op. :P
jo12345 schreef:
13-06-2021 12:19
Waarom zo bot?
Je kunt toch gewoon appen dat je hem het allerbeste wenst maar dat je geen interesse hebt in verder contact.
Mag gerust
Blijft de vraag openstaan waarom TO dit liet gebeuren en zelf niet kan verzinnen wat ze nu doen moet
jo12345 schreef:
Waarom zo bot?

Is niks bot aan en daarnaast hebben sommige mensen dat ook gewoon nodig, omdat vriendelijk verzoeken niet binnenkomt.
6 jaar geleden heb je hem afgewezen vertel je. Of heb je hem gezegd dat je geen interesse had omdat je in een relatie zat? Als dat het geval is, ben je zelf dom bezig geweest.
Ik zou, zoals hier al een paar is aangegeven, glashelder terugappen dat je geen interesse hebt.

Ik kan je nu al zeggen dat korte antwoorden sturen bij deze kerel niet zal helpen. Iemand die na 6 jaar via via hoort dat je relatie voorbij is en gelijk contact met je opneemt, die klinkt als iemand met een redelijk bord voor de kop.

Hou het kort, duidelijk, zodat er geen enkele twijfel is dat je niets met hem hoeft.
Je hoeft niet willoos alles te ondergaan TO. Als je geen interesse hebt om met hem te appen of (af) te spreken, dan stuur je gewoon terug: Ik heb geen interesse in contact. Blijft hij doorgaan dan blokkeer je hem. (Dat zou ik zelf sowieso doen.)

Het is iemand die je verder niet kent en waar je verder niets mee hoeft. Ik ben benieuwd welke oplossing jijzelf in gedachte had?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quadrupel schreef:
13-06-2021 12:33
6 jaar geleden heb je hem afgewezen vertel je. Of heb je hem gezegd dat je geen interesse had omdat je in een relatie zat? Als dat het geval is, ben je zelf dom bezig geweest.
Misschien, maar een normale man zou dit niet zo aanpakken, 6 jaar na dato. Dit komt toch allemaal wat wanhopig en ook licht stalkerig over.
Hoe reageer je nu op hem?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Echt....
Voor zoiets heb je een topic nodig?
WeBey schreef:
13-06-2021 12:36
Misschien, maar een normale man zou dit niet zo aanpakken, 6 jaar na dato. Dit komt toch allemaal wat wanhopig en ook licht stalkerig over.
Dat hangt er vanaf hoe hard TO haar relatie als excuus heeft gebruikt naar hem toe. Als ze deed alsof haar relatie de belangrijkste reden was om geen date met hem te hebben, dan begrijp ik wel dat hij het alsnog probeert zodra hij hoort dat ze vrijgezel is. Het klinkt niet alsof TO heel duidelijk is maar hem.
Steenbokje79 schreef:
13-06-2021 12:14
Gewoon vriendelijk doch duidelijk aangeven dat je niet geïnteresseerd bent. Als hij dan niet op zou houden, blokkeren.

Dit is denk ik het slimste.
Hoop dat alles goed met je gaat. Ik heb verder geen behoefte aan contact. Fijne zondag! Punt. Blokkeer.
jo12345 schreef:
Waarom zo bot?

Ja dit. Blokkeren doe je als je 15 bent. Gewoon beleefd reageren dat je geen interesse hebt doe je als volwassene.
Such fun!1
MarindaH schreef:
13-06-2021 13:00
Ja dit. Blokkeren doe je als je 15 bent. Gewoon beleefd reageren dat je geen interesse hebt doe je als volwassene.
Vind ik ook.
Blokkeren kan altijd nog wanneer blijkt dat hij, ondanks het vriendelijke en duidelijke bericht dat je geen interesse hebt, berichtjes blijft sturen.
En ik begrijp ook niet waarom je een topic zou moeten openen om dat te kunnen bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven