App gedrag van ex collega

13-06-2021 12:11 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn vorig werk had ik een collega die een jaar of 6 geleden duidelijk liet merken interesse te hebben. Dat gevoel was totaal niet wederzijds. Hij was toen begin de 30, woonde nog thuis en had nog nooit een relatie gehad en kwam op mij vrij wanhopig over. Ik had toen een relatie dus had absoluut geen interesse

Nu, 6 jaar later, is mijn relatie relatie al een hele tijd voorbij. Die collega heeft dit via via gehoord en nu stuurt die mij sinds kort elke dag meerdere appjes. Ik heb eigenlijk gewoon geen behoefte aan een appende man. Ik heb nog niet zo lang een foute reboundrelatie gestopt...

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Duidelijk aangeven geen interesse te hebben? Of korte reacties op die appjes?

Sinds deze week stuurt hij ook dagelijks dat hij binnenkort met mij wil afspreken en eigenlijk zit ik daar ook niet op te wachten.
"Frits, ik heb geen behoefte aan contact en ervaar je berichten als opdringend. Zou je hiermee willen stoppen."

Als hij dan doorgaat: blokkeren.
Al had je wel interesse is een reboundrelatie. Dat hoeft dan toch niet per se met hem te zijn?

Of je wel of niet vrijgezel bent zou geen verschil moeten maken als je hem niet leuk vind en geen zin in zijn apjes hebt.
Pergamon schreef:
13-06-2021 13:16
"Frits, ik heb geen behoefte aan contact en ervaar je berichten als opdringend. Zou je hiermee willen stoppen."

Als hij dan doorgaat: blokkeren.
Dit.
WeBey schreef:
13-06-2021 12:36
Misschien, maar een normale man zou dit niet zo aanpakken, 6 jaar na dato. Dit komt toch allemaal wat wanhopig en ook licht stalkerig over.
En een normale vrouw heeft ook geen topic nodig om een ex collega te negeren.

Hoe simpel kan het leven zijn. Gewoon niet meer reageren. Als de boodschap niet overkomt blokkeren.
Gewoon niet meer reageren, hij moet normaal doen. Je hoeft niet beleefd te blijven hoor, vrouwen moeten dat eens afleren in situaties als dit.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
13-06-2021 13:24
Gewoon niet meer reageren, hij moet normaal doen. Je hoeft niet beleefd te blijven hoor, vrouwen moeten dat eens afleren in situaties als dit.
Het gaat er toch helemaal niet over de ze beleefd moet blijven? Ze moet gewoon duidelijk zijn.. Als ze hier al een topic over moet starten dan denk ik niet dat ze heel duidelijk is in haar communicatie naar die kerel toe, althans niet duidelijk genoeg..
Nou ja.. dat dus..
Veel topics waarin mannen die een vrouw ghosten niet bepaald als positief worden gezien, maar hier wel het advies geven om niet te reageren en direct te blokkeren.
Ik snap het niet meer.

Hoeveel werk is het om te sturen: Ik heb geen interesse en stel je berichten niet op prijs.
Dan hou je de eer aan jezelf en wanneer hij daarna nog berichten stuurt, kun je hem altijd nog blokkeren.
Nadal schreef:
13-06-2021 12:16
"Wil je stoppen mij te appen, ik heb hier geen behoefte aan".

Tadaaaaaa

https://images.app.goo.gl/oNHKit6SUYBwy2pu8
Here am I in my little bubble
Cherim0ya schreef:
13-06-2021 13:28
Veel topics waarin mannen die een vrouw ghosten niet bepaald als positief worden gezien, maar hier wel het advies geven om niet te reageren en direct te blokkeren.
Ik snap het niet meer.

Hoeveel werk is het om te sturen: Ik heb geen interesse en stel je berichten niet op prijs.
Dan hou je de eer aan jezelf en wanneer hij daarna nog berichten stuurt, kun je hem altijd nog blokkeren.
Eens.

Sowieso snap ik het dilemma van TO niet. Waarom eventueel blijven appen met iemand waar je niets mee hebt of wilt? Als je om zoiets al advies moet gaan vragen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Cherim0ya schreef:
13-06-2021 13:28
Ghosten? TO date toch niet met die man?

Als iemand na zes jaar out of the blue appjes begint te sturen zonder duidelijk doel of motief, dan voel ik me niet bezwaard om steeds trager te reageren.
kadanz schreef:
13-06-2021 13:55
Ghosten? TO date toch niet met die man?

Als iemand na zes jaar out of the blue appjes begint te sturen zonder duidelijk doel of motief, dan voel ik me niet bezwaard om steeds trager te reageren.
Negeren blijft negeren, maakt niet uit hoe je het noemen wilt. Naar mijn mening niet de meest volwassen manier om met ongewenste berichten om te gaan. Vooral als je niet eerder hebt aangegeven dat je er geen prijs op stelt die te ontvangen.
Ik zou het duidelijk aangeven geen interesse te hebben gaat hij dan nog door block er op.
Steenbokje79 schreef:
13-06-2021 12:14
Gewoon vriendelijk doch duidelijk aangeven dat je niet geïnteresseerd bent. Als hij dan niet op zou houden, blokkeren.
quadrupel schreef:
13-06-2021 12:33
6 jaar geleden heb je hem afgewezen vertel je. Of heb je hem gezegd dat je geen interesse had omdat je in een relatie zat? Als dat het geval is, ben je zelf dom bezig geweest.
Nou nou, dom nog wel. Hoe had to kunnen voorzien dat hij het ZES (!) jaar later gewoon vrolijk opnieuw zou proberen?
Jufjoke schreef:
13-06-2021 15:07
Nou nou, dom nog wel. Hoe had to kunnen voorzien dat hij het ZES (!) jaar later gewoon vrolijk opnieuw zou proberen?

Nou, inderdaad. :P
Martin (of hoe hij ook heet) stop met mij te berichten ik heb geen interesse in contact of om jou te zien.
Zo simpel is het, dan gewoon blokkeren mocht het niet doorkomen
LaFolie schreef:
13-06-2021 13:24
Dit. Hou je zelf voor dat hij zich dus ook niet zo met wat jij beleefd vindt bezig houdt.
Hij doet iets buiten de orde, dus vriendelijk normaal gedrag zoals je gebruikelijk doet kun je loslaten.
Ik heb hier ook een tijd moeite mee gehad, ik vind het wat raar dat als je daar niet direct weet hoe je hier volgens je eigen normen mee moet omgaan je direct als 'niet 'normaal' wordt beschreven.
Je moet je eigen normen hierin loslaten to.
Die normen houdt hij ook niet aan.
Dit is opdringerig raar gedrag en je kunt best zeggen dat je dit opdringerig vindt en dat je wil dat hij stopt.
Dat zal hij niet leuk vinden nee.
En misschien vindt hij dat 'arrogant' of begrijpt hij het zogenaamd niet.
Je bent die man niks verplicht.
Zelfs als hij een raar verhaal zou vertellen kun je gewoon tegen andere oud collega's zeggen:
Hij appte me meerdere keren per dag en vroeg me mee uit en ik heb dat afgekapt.
Jufjoke schreef:
13-06-2021 15:07
Wie verwacht dat dan? Behalve de vrouwen uit een Bouquet-romannetje?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Sodeju.. wat een aannames.. Hoe ingewikkeld kan het zijn zeg? Zég gewoon dat je niet geïnteresseerd bent.. punt
Nou ja.. dat dus..
Cherim0ya schreef:
13-06-2021 14:11
Negeren blijft negeren, maakt niet uit hoe je het noemen wilt. Naar mijn mening niet de meest volwassen manier om met ongewenste berichten om te gaan. Vooral als je niet eerder hebt aangegeven dat je er geen prijs op stelt die te ontvangen.
Is “ opbokken, bokkelul “ ook niet volwassen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
13-06-2021 16:09
Het is wel duidelijk en helder. :biggrin:
blijfgewoonbianca schreef:
13-06-2021 16:09
:HA:

'Ik had een relatie dus geen interesse' vind ik apart.. Joh, je had die drol toen al door moeten slikken en het beestje bij z'n naampje moeten noemen; Geen interesse, nu niet nooit niet..
Nou ja.. dat dus..
Hij stuurt dagelijks berichten, deze man heeft echt zijn recht op de subtiele aanpak wel verspeeld
Stuurde je steeds wel iets terug ?
Wat heb je de eerste keer geantwoord op zijn “ we moeten gauw eens afspreken ? “
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lilalinda schreef:
13-06-2021 16:17
Hij stuurt dagelijks berichten, deze man heeft echt zijn recht op de subtiele aanpak wel verspeeld
Nou ja, misschien stuurt TO altijd wel gewone en geinteresseerde berichtjes terug en antwoord op vragen als: zullen we wat gaan drinken? Met vage smoesjes (tja, weet niet, misschien, kan dan niet blablabla). Dan kan ik mij voorstellen dat hij denkt dat ze interesse heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven