Kamperen, wat is nodig?

woensdag 19 mei 2021 om 08:59
Wij gaan dit jaar voor het eerst met een eigen kampeermiddel op pad. We kopen een tent of vouwwagen en gaan kamperen. Afgelopen jaren hebben we ook gekampeerd maar met gehuurde spullen en dan bijv zo’n tent waar al een keukentje in zit.
Wij hebben nog niets....maar gezien de kosten van accommodatie huren in Nederland , nog niet in het buitenland willen boeken en het feit dat we met 5 volwassen formaat mensen zijn is dit de beste oplossing.
Idee: 6 persoonstent aanschaffen, bijzettentje (of 2) voor 1 of 2 van de kinderen en 1 of 2 kinderen in de tent.
Wat zijn zaken waar je niet buiten kunt?
Goede luchtbedden, slaapzakken, stoelen en tafels enz is logisch. Maar koken? Op zo’n tweepitter of anders?
Is de decathlon ok voor kampeerartikelen? (Tent komt ergens anders vandaan)
Wat is voor jou essentieel op kampeervakantie en waar heb jij het meest gemak van?
Wij hebben nog niets....maar gezien de kosten van accommodatie huren in Nederland , nog niet in het buitenland willen boeken en het feit dat we met 5 volwassen formaat mensen zijn is dit de beste oplossing.
Idee: 6 persoonstent aanschaffen, bijzettentje (of 2) voor 1 of 2 van de kinderen en 1 of 2 kinderen in de tent.
Wat zijn zaken waar je niet buiten kunt?
Goede luchtbedden, slaapzakken, stoelen en tafels enz is logisch. Maar koken? Op zo’n tweepitter of anders?
Is de decathlon ok voor kampeerartikelen? (Tent komt ergens anders vandaan)
Wat is voor jou essentieel op kampeervakantie en waar heb jij het meest gemak van?

zondag 30 mei 2021 om 21:49
Ik volg sinds een tijdje de berichten van Kampeermeneer. Die vergelijkt ook regelmatig kampeerproducten etc. Handig om daar eens te kijken voor je dingen als luchtbedden, kooktoestellen etc. aanschaft.
Bv deze blog: https://www.kampeermeneer.nl/cadac-camping-barbecues/

zondag 30 mei 2021 om 21:57
Ja en hij heeft ook een handige lijst over kamperen met kinderen / campings voor kamperen met kinderen. Voor als je van iets alternatievere campings houdt.blijmetmij schreef: ↑30-05-2021 21:49Ik volg sinds een tijdje de berichten van Kampeermeneer. Die vergelijkt ook regelmatig kampeerproducten etc. Handig om daar eens te kijken voor je dingen als luchtbedden, kooktoestellen etc. aanschaft.
maandag 31 mei 2021 om 08:56
Ik dacht eigenlijk dat jij niet zo van de kleding was op de camping. Of vergis ik me nu?Snoesje666 schreef: ↑30-05-2021 15:53Kledinghaken met een sterke zuignap vind ik onmisbaar.
Ik neem ze altijd mee, of het nu kramperen, een hotel of een B&B is.
Wat een leuke topic is dit. Ik krijg er helemaal zin in om te kamperen. Wij gaan eind augustus en dan drie weken naar Frankrijk.
Wij gaan dit jaar wel voor een ingericht huisje of tent, met eigen sanitair. Wat minder het 'echte' kamperen maar dat voelt voor ons nu net even beter. (Al hebben we tegen die tijd onze tweede vaccinatie ook al wel gehad.)
maandag 31 mei 2021 om 09:38
Zelfs naturisten staan soms op klere(n)campings.

Dan neem ik een kaftan van de Zeeman mee voor douchebezoek.
Ook in blote vakantieoorden zijn haken voor je toilettas vaak praktisch.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 31-05-2021 18:53
0.14% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 31 mei 2021 om 10:17
Helder hoor. Het schoot gewoon door mijn hoofd toen ik het las.Snoesje666 schreef: ↑31-05-2021 09:38Zelfs naturisten stan soms op klere(n)campings.![]()
Dan neem ik een kaftan van de Zeeman mee voor douchebezoek.
Het was ook niet bedoeld om flauw te doen of zo. Hoop niet dat het op jou wel zo over kwam.
maandag 31 mei 2021 om 10:41
maandag 31 mei 2021 om 12:39
Zeker! Ik kampeer gekleed overigens, maar draag mijn katoenen huiskimono gewoon ook de camping, heerlijk en handigSnoesje666 schreef: ↑31-05-2021 10:41Nee hoor, niets flauws aan.
En die kaftan van een paar euro is misschien ook een praktische tip voor anderen.
Veel gemakkelijker dan met ondergoed, shirt en broek te knoeien in een te klein, klam douchehokje.

maandag 31 mei 2021 om 16:40
Ja slim. Ik ga meestal in een zomerjurkje zonder iets verder. Die hokjes zijn altijd te klein en nat.Snoesje666 schreef: ↑31-05-2021 10:41Nee hoor, niets flauws aan.
En die kaftan van een paar euro is misschien ook een praktische tip voor anderen.
Veel gemakkelijker dan met ondergoed, shirt en broek te knoeien in een te klein, klam douchehokje.

zaterdag 5 juni 2021 om 08:02
Wij zijn begonnen met een tent, koelbox met koelelementen, luchtbed, klaptafeltje met krukjes, een piepklein tafeltje voor kooktoestel (electrisch met twee platen) en slaapzak. Alles van Decathlon. Maar elke keer kwamen we tot de conclusie dat we toch nog dingen misten. Uiteindelijk, na enkele jaren en buien, stormen, hittegolven, mierenplagen en van alles en nog wat werd het dit: 6 persoons tent, goede stevige tafel, stoelen met leuning, plastic bak voor servies, plastic bak voor tentspul, goede hamer (niet die van Decathlon, daar kom je niet ver mee) om tent vast te zetten, plastic tafelkleed, 5 liter waterzak met kraantje om water te halen en bewaren, teil voor de afwas, emmer voor van alles en nog wat zoals handwasje, opgiet filters voor koffie, goede electrische koelbox, doos met deksel voor suiker, koffie, etc (mieren zijn er overal), slaapzak, luchtbed, goede kussens, kast voor in de tent voor kledij, inklapbare kratten voor overig spul zoals boeken, speelgoed, etc. Decathlon heeft van die lichtjes die erg goed werken doe je zowel op tafel kan zetten als in de tent kan hangen. Verder ook een erg sterke lamp met lange draad voor onder de partytent te hangen om de avonds nog te kunnen lezen, spelletjes spelen, etc. En een verloopstekker en verlengdraden.

zaterdag 5 juni 2021 om 08:06
H&M heeft momenteel ook lekkere.Snoesje666 schreef: ↑31-05-2021 10:41Nee hoor, niets flauws aan.
Deze is heel fijn: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0988902002.html

zaterdag 5 juni 2021 om 08:41
Ow, vergeten, zo een inklapbare vuilniszak houder (hoog), camping pannenset en veeeeeel wasknijpers. Inklapbare bezem en blik en een goed grondzeil. En een zak samenstellen om te douchen waar alles al in zit, zodat als iedereen gaat douchen de dingen niet her en der verspreid liggen en jij kan gaan zoeken. Als je geen camping pannenset koopt. Neem dan zeker 1 grote kookpot mee, 1 grote pan en 1 klein steelpannetje voor water of sauzen e.d.

maandag 14 juni 2021 om 21:16
Oh echt no way dat er in een emmer gepiest wordt. Gewoon naar het toiletgebouw. Ik heb ook nooit gesnapt waarom mensen zo’n chemisch toilet willen.Champignon schreef: ↑14-06-2021 21:12Wat een handige tips! Wat ik me nog afvraag, wat doe je als je s’nachts moet plassen? Met je zaklamp naar de wc lopen over de camping, of zorg je voor een ‘voorziening’ in de tent/vw?

maandag 14 juni 2021 om 21:22
dinsdag 15 juni 2021 om 08:56
Een kampeerplek in de buurt van de wc boekenChampignon schreef: ↑14-06-2021 21:12Wat een handige tips! Wat ik me nog afvraag, wat doe je als je s’nachts moet plassen? Met je zaklamp naar de wc lopen over de camping, of zorg je voor een ‘voorziening’ in de tent/vw?

dinsdag 15 juni 2021 om 09:13
Niet op de camping waar ik naartoe ga haha, daar is het pikdonker snachts. Ik zit altijd lieve wat verder van toilet, veel rustiger.