Geen afstand nemen maar wat dan wel?

donderdag 17 juni 2021 om 13:39

Lieve lezers, in verband met herkenbaarheid even onder een andere naam dit topic geplaatst. Ik zit helemaal vast in mijn gedachten en wellicht kunnen jullie mij verder helpen.
Sinds bijna 5 jaar heb ik een relatie met een man met twee kinderen. Samen hebben wij ook een kindje gekregen en de volgende is op komst.
Hij en zijn ex waren al geruime tijd uit elkaar toen wij samen kwamen. Zij is echter al vanaf dat moment een strijd aan het voeren. Er is co ouderschap en we zijn dus een hele week met z’n allen en dan weer een week niet.
Ik loop, net als vele stiefmoeders aan tegen bepaald soort gedrag, maar daar gaat mijn vraag niet eens over. De ex is vanaf het begin al bezig om veel instanties te betrekken bij het welzijn van de kinderen. Dit leverde niet het gewenste resultaat en uiteindelijk heeft er ontvoering door haar plaatsgevonden. Via de rechter moesten de kinderen dus weer terug naar vader, maar jullie begrijpen dat je dan niet zomaar rustig verder kunt leven zonder instanties in je nek. er is bijvoorbeeld een ots.
Het probleem is dat zijn ex wekelijks/dagelijks dingen roept... op school, bij instanties, bij oude kennissen, bij de gezinsvoogd etc die allemaal dus niet waar zijn. Vervolgens zijn wij dus weer druk om met feiten te onderbouwen dat het niet klopt wat ze zegt.
En nu...... nu ben ik er gewoon moe van. Ik wil niet meer. Ik wil niet meer elke dag mij druk maken over wat ze zegt en mijn tijd besteden aan het weerleggen van het leugens.
Ik wil niet dat mijn kindjes straks naar school gaan, dat ze denken....’oh dat is er een van...
Ik wil niet in de gaten gehouden worden door de overburen want die bellen alles aan haar door, maar verhuizen is de komende twee jaar geen optie.
Mijn vriend wil mij wel uit de wind houden, maar ik weet toch wel dat er vanalles speelt....
Maar ik weet ook dat ik hem nooit kwijt wil. Hij is een super lieve man en vader voor de kinderen. Hij vecht voor zijn kinderen en dat verwacht ik ook van hem. Maar ik verlies mezelf in deze situatie.
Iemand nog andere oplossingen behalve dat ik er afstand van moet nemen?
Liefs
                    Sinds bijna 5 jaar heb ik een relatie met een man met twee kinderen. Samen hebben wij ook een kindje gekregen en de volgende is op komst.
Hij en zijn ex waren al geruime tijd uit elkaar toen wij samen kwamen. Zij is echter al vanaf dat moment een strijd aan het voeren. Er is co ouderschap en we zijn dus een hele week met z’n allen en dan weer een week niet.
Ik loop, net als vele stiefmoeders aan tegen bepaald soort gedrag, maar daar gaat mijn vraag niet eens over. De ex is vanaf het begin al bezig om veel instanties te betrekken bij het welzijn van de kinderen. Dit leverde niet het gewenste resultaat en uiteindelijk heeft er ontvoering door haar plaatsgevonden. Via de rechter moesten de kinderen dus weer terug naar vader, maar jullie begrijpen dat je dan niet zomaar rustig verder kunt leven zonder instanties in je nek. er is bijvoorbeeld een ots.
Het probleem is dat zijn ex wekelijks/dagelijks dingen roept... op school, bij instanties, bij oude kennissen, bij de gezinsvoogd etc die allemaal dus niet waar zijn. Vervolgens zijn wij dus weer druk om met feiten te onderbouwen dat het niet klopt wat ze zegt.
En nu...... nu ben ik er gewoon moe van. Ik wil niet meer. Ik wil niet meer elke dag mij druk maken over wat ze zegt en mijn tijd besteden aan het weerleggen van het leugens.
Ik wil niet dat mijn kindjes straks naar school gaan, dat ze denken....’oh dat is er een van...
Ik wil niet in de gaten gehouden worden door de overburen want die bellen alles aan haar door, maar verhuizen is de komende twee jaar geen optie.
Mijn vriend wil mij wel uit de wind houden, maar ik weet toch wel dat er vanalles speelt....
Maar ik weet ook dat ik hem nooit kwijt wil. Hij is een super lieve man en vader voor de kinderen. Hij vecht voor zijn kinderen en dat verwacht ik ook van hem. Maar ik verlies mezelf in deze situatie.
Iemand nog andere oplossingen behalve dat ik er afstand van moet nemen?
Liefs

donderdag 17 juni 2021 om 13:51

Waarom wil je bewijzen dat het niet waar is?
Waarom vertrouw je er niet op dat de meeste mensen hun gezond verstand kunnen gebruiken en een eigen mening kunnen vormen.
Juist als de ene partij hard roept, is het handig dat de andere kant stil is en weet te praten op de juiste tijd. Vuile was bespreken met Jan en Alleman is helemaal niet nodig. Je weet toch wie het zegt?
                    Waarom vertrouw je er niet op dat de meeste mensen hun gezond verstand kunnen gebruiken en een eigen mening kunnen vormen.
Juist als de ene partij hard roept, is het handig dat de andere kant stil is en weet te praten op de juiste tijd. Vuile was bespreken met Jan en Alleman is helemaal niet nodig. Je weet toch wie het zegt?

donderdag 17 juni 2021 om 14:04

Het was vast al ingewikkeld en moeilijk voordat jullie samen aan kinderen begonnen. Snap van jouw kant dat je dat graag wilde met je partner maar snap het van hem  niet helemaal.
Als de omgang met je kinderen niet soepel verloopt, waarom dan aan nog meer kinderen beginnen?
Zou niet weten hoe je dit zou moeten oplossen, je zit aan alle kanten vast.
                    Als de omgang met je kinderen niet soepel verloopt, waarom dan aan nog meer kinderen beginnen?
Zou niet weten hoe je dit zou moeten oplossen, je zit aan alle kanten vast.

donderdag 17 juni 2021 om 14:13

Hier hetzelfde, maar dan met mijn ex. Geen OTS maar al wel echt al jaren gescheiden en ex zorgt er elke keer voor dat er wel een van de kinderen richting de hulpverleningen gaat en dan beging het gedonder opnieuw. De kinderen worden steeds ouder en zien het nu ook gebeuren. Verder heb ik na de laatste keer een knop om kunnen zetten. Ik weet dat er hier niets mis is. Ga dus ook niet  bewijzen dat het niet waar is. Als mijn ex zoveel zorgen heeft miet hij maar met bewijzen komen en dat doet hij tot nu toe nog niet. Instanties zullen haar inmiddels ook wel door hebben. Zorg dat hoe hard ze ook schreeuwt, jullie stil blijven.

nanouk wijzigde dit bericht op 17-06-2021 14:15

9.68% gewijzigd

donderdag 17 juni 2021 om 14:15

De omgang met zijn kinderen verloopt juist soepel. Ze zijn hier graag en ook gezamenlijk gaat het goed. Ook met hun half zusje gaat het goed.
En door de zwangerschap zal het allemaal zeker wat emotioneler binnen komen.’het is gewoon niet eerlijk voor hem en niet voor de kinderen.
En als antwoord op de vraag waarom moet je je bewijzen. Goeie vraag. We hebben dit ook lange tijd niet gedaan. Maar uiteindelijk staat het dan wel in een dossier alsof het de waarheid is. Er is momenteel veel te doen omtrent waarheidsvinding van oa jeugdzorg enz. Dit is precies waar wij ook tegenaan lopen...
                    En door de zwangerschap zal het allemaal zeker wat emotioneler binnen komen.’het is gewoon niet eerlijk voor hem en niet voor de kinderen.
En als antwoord op de vraag waarom moet je je bewijzen. Goeie vraag. We hebben dit ook lange tijd niet gedaan. Maar uiteindelijk staat het dan wel in een dossier alsof het de waarheid is. Er is momenteel veel te doen omtrent waarheidsvinding van oa jeugdzorg enz. Dit is precies waar wij ook tegenaan lopen...

donderdag 17 juni 2021 om 14:20

Nanouk wat vervelend dat jou hetzelfde overkomt. Het is niet niks elke keer de beschuldigingen te moeten horen. De kinderen beginnen het inderdaad ook te zien en zeggen, we hebben het bij beide ouders fijn dus laat ons gewoon lekker op deze manier door gaan.
Maar moeder zegt: het gaat emotioneel zo slecht, ze moeten nu hulp hebben anders overweegt een van de kinderen zelfmoord... en dan komen er weer instanties thuis voor onderzoek en die conclusie is dat het prima met de kinderen gaat. Ze hebben vrede met de situatie zoals deze is, ze doen het super op school etc. Alleen de oudste is snel emotioneel. Dat is deels karakter. Maar moeder speelt met jeugdzorg samen en zo’n gezinsvoogd kan je je kinderen zo afnemen.... dus ga je toch in het verweer....
                    Maar moeder zegt: het gaat emotioneel zo slecht, ze moeten nu hulp hebben anders overweegt een van de kinderen zelfmoord... en dan komen er weer instanties thuis voor onderzoek en die conclusie is dat het prima met de kinderen gaat. Ze hebben vrede met de situatie zoals deze is, ze doen het super op school etc. Alleen de oudste is snel emotioneel. Dat is deels karakter. Maar moeder speelt met jeugdzorg samen en zo’n gezinsvoogd kan je je kinderen zo afnemen.... dus ga je toch in het verweer....

donderdag 17 juni 2021 om 14:43

Als keer op keer instanties door moeder betrokken worden en steeds dezelde uitkomst hebben datvhet goed gaat. Dan is het heel duidelijk wat het probleem is. Het dikgedrukte kan dus niet, als je wil mag je me een PB sturen.Jaja2017 schreef: ↑17-06-2021 14:20Nanouk wat vervelend dat jou hetzelfde overkomt. Het is niet niks elke keer de beschuldigingen te moeten horen. De kinderen beginnen het inderdaad ook te zien en zeggen, we hebben het bij beide ouders fijn dus laat ons gewoon lekker op deze manier door gaan.

donderdag 17 juni 2021 om 15:20

dit!!Doreia* schreef: ↑17-06-2021 13:51Waarom wil je bewijzen dat het niet waar is?

donderdag 17 juni 2021 om 16:04

Maar waarom reageer je dan niet op elk incident hetzelfde: zijn ex roept maar wat, uiteraard klopt het niet en dat hebben we al meerdere keren onderbouwd en bewezen. Maar omdat wij ook een leven willen overhouden melden we vanaf nu alleen dat het niet klopt, en ex bewijst maar dat het zo is. Klaar. Dat kun je dan toch gewoon elke x copy paste doen?Jaja2017 schreef: ↑17-06-2021 14:15De omgang met zijn kinderen verloopt juist soepel. Ze zijn hier graag en ook gezamenlijk gaat het goed. Ook met hun half zusje gaat het goed.
Ik snap je drang om het te weerleggen heel goed want zo hou je ook wat controle, maar op een dag beweert ze vast iets wat je helemaal niet goed kan weerleggen behalve dan: het is niet waar.
Ik zou overigens juridische hulp inschakelen en kijken naar mogelijkheden qua laster/smaad/haar dwingen in het belang vam de kinderen hiermee te stoppen. Daar moeten toch mogelijkheden voor zijn?

donderdag 17 juni 2021 om 16:06

Precies, als je niet in verweer gaat is het de waarheid in hun dossiers. Zie dat nu gebeuren bij familie. De agressor en misbruiker schreeuwt het hards en zij had ook het idee dat logica en waarheid genoeg zouden blijken om dat de kop in te drukken. Is het niet. Helaas.Jaja2017 schreef: ↑17-06-2021 14:15De omgang met zijn kinderen verloopt juist soepel. Ze zijn hier graag en ook gezamenlijk gaat het goed. Ook met hun half zusje gaat het goed.
Hier een artikel van niet al te lang geleden.
https://nos.nl/artikel/2380173-rechter- ... n-incident
Zou ook deze discussie die er ontstaat laten links liggen, is niet uit te leggen voor mensen.
Ik zou kijken of je hulp kan krijgen, met iemand praten kan echt helpen denk ik.
                                    anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 17-06-2021 16:08

8.49% gewijzigd

donderdag 17 juni 2021 om 16:06

Dat is het hele probleem. Mensen zoeken de media als ze het ergens niet mee eens zijn, niet om te vertellen hoe fijn ze geholpen zijn.
Jullie zullen samen een manier moeten vinden hoe hiermee om.te gaan. Vanuit mijn eigen situatie maar ook vanuit mijn werk, heb ik de ervaring dat alles wat je aandacht geeft groeit. De gezisvoogd is er niet alleen voor de kinderen voor vragen en opmerkingen kon je daar ook terecht. Maar als ze jnmjddels al zo vaak bij hulpverleners aan de bel heeft getrokken zien zijn inmiddels ook wel met wat voor persoon zij te maken hebben.
Laat de maatregel OTS niet teveel je leven bepalen. Dit wordt tegenwoordig heel vaak gebruikt wanneer er 2 ouders zo met elkaar botsen. Ik denk in jullie geval alleen maar goed dat er iemand mee blijft kijken.

zondag 20 juni 2021 om 21:16

Naar hem luisteren: ''Mijn vriend wil mij wel uit de wind houden''. Geef hem dus ook de kans om je uit de wind te houden en laat het zelf los waar dat kan.