Conflicten met mannen

19-06-2021 20:24 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Durfde dit bijna niet als topictitel te gebruiken, maarja, het dekt de lading :mrgreen:

Ik merk namelijk dat ik soms best wel teleurgesteld ben in veel mannen die ik tegenkom. Hierbij zeg ik gelijk: 'not all men', ik ken natuurlijk ook veel lieve, leuke kerels, maar wat ik bedoel is een groter probleem, denk ik (is ook wel veel over geschreven de laatste jaren).

Ik val zelf niet op wat we in de maatschappij macho mannen noemen, eerder wat nerdier. Ik was me er nooit zo van bewust dat juist die ook best toxic trekken hebben. Zo was er bijvoorbeeld een tijd geleden iemand die met mij wilde afspreken, leek me leuk, maar hij zei op ontzettend botte manier af toen hij mijn whatsapp profielfoto zag, wat een (vrij onschuldige) illustratie was met een vrouw die op mij leek, iets in de 'girl power' categorie. Hij zei dat dat hem iets teveel werd en dat hij het eigenlijk toch wel druk had :-[

Of laatst, de collega waar ik het ontzettend goed mee kan vinden, maar ik vanaf het moment dat ik er werk al weet dat hij een oogje op mij heeft. Ik moest zo'n 3x duidelijk zeggen dat ik niet geïnteresseerd was, de laatste keer toch echt vrij bozig (ik bleef namelijk wel steeds vriendschappelijk, dus dat gaf blijkbaar de verkeerde indruk). Hij klapte totaal dicht daarna moest ik een tijd enorm botte, niet grappige en onderhuidse grappen en opmerkingen aanhoren (ook in werkzooms met collega's, maar dan ging het over een anonieme vrouw), o.a. over dat ik toch niet zo heel knap was, of dat hij me eigenlijk bijna niet had willen aannemen wegens mijn leeftijd.

Nu had ik gisteren weer zoiets: ik had een date en vertelde dat ik op vakantie was geweest ergens om een familielid en vrienden op te zoeken. Hij zei dat hij daar NOOIT op vakantie zou gaan omdat hij het beleid niet steunde. Het verdere gesprek verliep ontzettend denigrerend naar mij toe, en ik had ontzettend het gevoel alsof ik mezelf en mijn vrienden en familie moest verdedigen. Ik werd wederom vrij boos en wederom klapte deze man dicht. Ik heb het maar afgekapt en ben bij een vriendin langsgegaan :lol: en toen ik vanmiddag appte met dat ik het jammer vond hoe het gesprek verliep maar dat ik het zo wel prima vond, reageerde hij met 'vervelend dat je je zo voelt, maar tsja dat gebeurt nou eenmaal.'

Ik sta helemaal achter het feit dat ik vrij snel zeg wat ik ergens van vind, maar ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen, ben ik nou zo'n heks? Of zijn dit mannen met een klein ego. Misschien is deze vraag ergens nog een achterblijfsel van het feit dat ik vroeger (en nu nog best wel, alhoewel het me veel minder lukt) door iedereen aardig gevonden wilde worden. Ook met daten. Maar het is nou eenmaal zo, dat als je eerlijk en direct bent (vooral als iemand zich als een lul gedraagt) sommige mannen daar ontzettend van schrikken. Jammer!

Wat zijn jullie ervaringen?
droompiloot wijzigde dit bericht op 19-06-2021 20:26
1.37% gewijzigd
Totaal geen negatieve ervaringen hier.
Het zijn eikols
Ik weet genoeg, ik ga nooit meer daten.
.
Beerlover schreef:
19-06-2021 20:32
Het zijn eikols
Hup het kanaal in :HA:

To, je hebt gewoon nog niet de juiste ontmoet :)
Voor iedereen een groene tuin
Ligt niet aan jou. Er zijn gewoon weinig leuke mannen
El4ra schreef:
19-06-2021 20:33
Ik weet genoeg, ik ga nooit meer daten.
Haha nou ik heb het na gister ook weer even afgezworen in ieder geval tot september, want ik wil graag een leuke zomer :-P)
droompiloot wijzigde dit bericht op 19-06-2021 20:37
0.85% gewijzigd
Het klinkt vooral alsof sommige nerds inderdaad nerds zijn.

Dat wil zeggen, slecht kunnen relativeren bij onderwerpen die de meeste mensen niet belangrijk vinden.
Bijvoorbeeld een plaatje over girrrrl power, of een land met een verkeerd regime.

En collega die niet door heeft dat zijn avances niet op prijs gesteld worden?
Het kan onvermogen zijn (dus nerd), het kan ook gewoon egoïsme zijn.
En daarna dan vervelende opmerkingen maken valt helemaal in de categorie schoftengedrag.

Overigens denk ik niet dat nerds veel egoïstischer dan anderen zijn, maar dat de meeste mensen uit eigenbelang wat diplomatieker zijn.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Er bestaat een fb tag group met de hilarische titel (ik heb er serieus om gehuild van het lachen)
Things Men Say When Their Penis Is Unchosen.

Die titel verklaart een groot deel van je probleem. Egootjes zijn gekneusd en dan krijg je dat.
Ja ik ken het wel. Sterker nog; ik ben opgegroeid tussen mannen met ego problemen die zich zo gedroegen. Gauw op de teentjes getrapt. Dat je niet eens een man op een foutje kan wijzen. Heel af en toe kom ik nog een man tegen die zich zo gedraagt. Die hebben dan ook de neiging mij prinses oid te noemen tijdens een “incident”, wat bij mij alleen maar zorgt voor de bevestiging van een vermoeden; dat ze zich geïntimideerd voelen. Ik denk dat jij je moet afvragen of je een groep mannen die jij wegzet als macho’s wel écht macho zijn. Het zijn naar mijn idee juist de “nerdy” mannen die zich zo wanhopig gedragen.
Surebaby schreef:
19-06-2021 20:38
Er bestaat een fb tag group met de hilarische titel (ik heb er serieus om gehuild van het lachen)

Die titel verklaart een groot deel van je probleem. Egootjes zijn gekneusd en dan krijg je dat.
Dit is ook echt de groep mannen die zich zo gedragen ja. Ik ga deze Facebook even opzoeken. :-D
Die nerds zijn het ergste! Wolven in schaapskleren....vooral op kantoor...laat je niet misleiden door een gristelijke harses.
Beerlover schreef:
19-06-2021 20:46
Die nerds zijn het ergste! Wolven in schaapskleren....vooral op kantoor...laat je niet misleiden door een gristelijke harses.
:rofl:

Hier een leuke nerd aan de haak geslagen 11 jaar geleden :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Surebaby schreef:

Sjulia schreef:
19-06-2021 20:44
Dit is ook echt de groep mannen die zich zo gedragen ja. Ik ga deze Facebook even opzoeken. :-D
Haha nou inderdaad, een hele accurate beschrijving :"-( Dit werkt vast verzachtend, thanks voor de tip!
Dit soort dingen zijn voor mij juist een reden geweest geen man meer in mijn leven te hoeven.
Genoeg ellende mee gemaakt met mijn ex en ik heb er totaal geen zin meer in.

Het is mij te vermoeiend ben liever alleen.
Blijf in jezelf geloven !
Sjulia schreef:
Ja ik ken het wel. Sterker nog; ik ben opgegroeid tussen mannen met ego problemen die zich zo gedroegen. Gauw op de teentjes getrapt. Dat je niet eens een man op een foutje kan wijzen. Heel af en toe kom ik nog een man tegen die zich zo gedraagt. Die hebben dan ook de neiging mij prinses oid te noemen tijdens een “incident”, wat bij mij alleen maar zorgt voor de bevestiging van een vermoeden; dat ze zich geïntimideerd voelen. Ik denk dat jij je moet afvragen of je een groep mannen die jij wegzet als macho’s wel écht macho zijn. Het zijn naar mijn idee juist de “nerdy” mannen die zich zo wanhopig gedragen.
Ja geïntimideerd inderdaad, dat lijkt echt vaak zo. De collega noemde mij inderdaad ook prinses ja. Heb toch nog het idee dat als je je niet als hulpbehoevende deerne gedraagt, ze niet zo goed weten hoe dat te handelen.

Enne, ik bedoel met macho misschien meer wat we de 'alpha' man noemen, alhoewel ik een echte alphaman juist iemand vind die zich dus niet bedreigd voelt door een sterke vrouw. Maar zoveel zijn dat er blijkbaar niet...
Beerlover schreef:
Hahaha, nee nou misschien toch juist de standaard knappe man het voordeel v/d twijfel geven.
05-2019 schreef:
19-06-2021 20:53
Dit soort dingen zijn voor mij juist een reden geweest geen man meer in mijn leven te hoeven.
Genoeg ellende mee gemaakt met mijn ex en ik heb er totaal geen zin meer in.

Het is mij te vermoeiend ben liever alleen.
Snap ik, en er zijn steeds meer vriendinnen die hetzelfde zeggen. Toch blijf ik er wel in geloven, maar de zin heb ik ook steeds minder. Heb het ook prima met mezelf.
GroenTuintje schreef:
19-06-2021 20:36
Hup het kanaal in :HA:

To, je hebt gewoon nog niet de juiste ontmoet :)
Is ook! Ze bestaan wel, als ik jou zo hoor ;)
droompiloot schreef:
19-06-2021 21:02
Hahaha, nee nou misschien toch juist de standaard knappe man het voordeel v/d twijfel geven.
Ik had dat idee ook altijd. Dat je de knappe man maar beter kan mijden. Want die heeft zoveel opties etc. Of dat ze misschien erg ijdel zouden zijn. Maar dat hoeft idd echt niet. Je inschattingsvermogen kan ook goed falen hierin. Ik zou in jou geval idd proberen ander soort mannen te gaan daten.
docotrandus schreef:
19-06-2021 20:37
Het klinkt vooral alsof sommige nerds inderdaad nerds zijn.

Dat wil zeggen, slecht kunnen relativeren bij onderwerpen die de meeste mensen niet belangrijk vinden.
Bijvoorbeeld een plaatje over girrrrl power, of een land met een verkeerd regime.

En collega die niet door heeft dat zijn avances niet op prijs gesteld worden?
Het kan onvermogen zijn (dus nerd), het kan ook gewoon egoïsme zijn.
En daarna dan vervelende opmerkingen maken valt helemaal in de categorie schoftengedrag.

Overigens denk ik niet dat nerds veel egoïstischer dan anderen zijn, maar dat de meeste mensen uit eigenbelang wat diplomatieker zijn.
Goeie verklaring! Ik heb ook wel het idee dat er bij hen veel nuance mist, het is allemaal zo zwart wit. Kan ook aan karakter liggen natuurlijk, maar vind dat ook best 'mannelijk'.
Het ligt niet aan jou, mannen zijn gewoon veel slechter in incasseren vergeleken met vrouwen. Geen idee of het testosteron is ofzo, maar mannen zijn gewoon snel op hun teentjes getrapt.
De leukerds zijn meestal al voorzien. Ik heb jouw ervaringen overigens niet.

Mannen sneller op hun teentjes getrapt? Mwoah... een bepaald slag vast maar zo algemeen zou ik het niet stellen. Ik ken er genoeg die juist go with the flow zijn en waarvan juist de vrouwen om ieder dingetje kunnen doorzemelen.
Potpourri schreef:
19-06-2021 21:43
Het ligt niet aan jou, mannen zijn gewoon veel slechter in incasseren vergeleken met vrouwen. Geen idee of het testosteron is ofzo, maar mannen zijn gewoon snel op hun teentjes getrapt.
Dat is toch dat spul waardoor mannen de koning van de apenrots willen zijn? :lol:
droompiloot schreef:
19-06-2021 20:59
Ja geïntimideerd inderdaad, dat lijkt echt vaak zo. De collega noemde mij inderdaad ook prinses ja. Heb toch nog het idee dat als je je niet als hulpbehoevende deerne gedraagt, ze niet zo goed weten hoe dat te handelen.

Enne, ik bedoel met macho misschien meer wat we de 'alpha' man noemen, alhoewel ik een echte alphaman juist iemand vind die zich dus niet bedreigd voelt door een sterke vrouw. Maar zoveel zijn dat er blijkbaar niet...
Een echte alfaman is zeker van zijn positie en kunnen, naast dat ze beschermend/respectvol zijn tov anderen. Want als je weet wat je zelf waard bent, hoef je een ander niet tot mindere te maken.
Een macho is iemand die doet of hij heel zelfverzekerd is, maar vooral veel ego en te weinig hersenen heeft. En om zijn eigen positie te handhaven, kleineert hij vaak anderen en wat ze doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Beerlover schreef:
:HA:
Misschien toch meer iets voor de matcho gaan? Of, de mannelijke man die lekker in zijn kracht staat. De twee softies die ik eerder had waren inderdaad ook van die snel getriggerde types. Nu heb ik een stabiele rots die niet snel schrikt van een direct woord.
Misschien dat dit soort nerderige types wat autistische trekjes hebben (althans das mijn ervaring). Het ligt niet aan jou als ik het zo hoor in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven