Conflicten met mannen

19-06-2021 20:24 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Durfde dit bijna niet als topictitel te gebruiken, maarja, het dekt de lading :mrgreen:

Ik merk namelijk dat ik soms best wel teleurgesteld ben in veel mannen die ik tegenkom. Hierbij zeg ik gelijk: 'not all men', ik ken natuurlijk ook veel lieve, leuke kerels, maar wat ik bedoel is een groter probleem, denk ik (is ook wel veel over geschreven de laatste jaren).

Ik val zelf niet op wat we in de maatschappij macho mannen noemen, eerder wat nerdier. Ik was me er nooit zo van bewust dat juist die ook best toxic trekken hebben. Zo was er bijvoorbeeld een tijd geleden iemand die met mij wilde afspreken, leek me leuk, maar hij zei op ontzettend botte manier af toen hij mijn whatsapp profielfoto zag, wat een (vrij onschuldige) illustratie was met een vrouw die op mij leek, iets in de 'girl power' categorie. Hij zei dat dat hem iets teveel werd en dat hij het eigenlijk toch wel druk had :-[

Of laatst, de collega waar ik het ontzettend goed mee kan vinden, maar ik vanaf het moment dat ik er werk al weet dat hij een oogje op mij heeft. Ik moest zo'n 3x duidelijk zeggen dat ik niet geïnteresseerd was, de laatste keer toch echt vrij bozig (ik bleef namelijk wel steeds vriendschappelijk, dus dat gaf blijkbaar de verkeerde indruk). Hij klapte totaal dicht daarna moest ik een tijd enorm botte, niet grappige en onderhuidse grappen en opmerkingen aanhoren (ook in werkzooms met collega's, maar dan ging het over een anonieme vrouw), o.a. over dat ik toch niet zo heel knap was, of dat hij me eigenlijk bijna niet had willen aannemen wegens mijn leeftijd.

Nu had ik gisteren weer zoiets: ik had een date en vertelde dat ik op vakantie was geweest ergens om een familielid en vrienden op te zoeken. Hij zei dat hij daar NOOIT op vakantie zou gaan omdat hij het beleid niet steunde. Het verdere gesprek verliep ontzettend denigrerend naar mij toe, en ik had ontzettend het gevoel alsof ik mezelf en mijn vrienden en familie moest verdedigen. Ik werd wederom vrij boos en wederom klapte deze man dicht. Ik heb het maar afgekapt en ben bij een vriendin langsgegaan :lol: en toen ik vanmiddag appte met dat ik het jammer vond hoe het gesprek verliep maar dat ik het zo wel prima vond, reageerde hij met 'vervelend dat je je zo voelt, maar tsja dat gebeurt nou eenmaal.'

Ik sta helemaal achter het feit dat ik vrij snel zeg wat ik ergens van vind, maar ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen, ben ik nou zo'n heks? Of zijn dit mannen met een klein ego. Misschien is deze vraag ergens nog een achterblijfsel van het feit dat ik vroeger (en nu nog best wel, alhoewel het me veel minder lukt) door iedereen aardig gevonden wilde worden. Ook met daten. Maar het is nou eenmaal zo, dat als je eerlijk en direct bent (vooral als iemand zich als een lul gedraagt) sommige mannen daar ontzettend van schrikken. Jammer!

Wat zijn jullie ervaringen?
droompiloot wijzigde dit bericht op 19-06-2021 20:26
1.37% gewijzigd
dianaf schreef:
19-06-2021 21:57
Dat is toch dat spul waardoor mannen de koning van de apenrots willen zijn? :lol:

Een echte alfaman is zeker van zijn positie en kunnen, naast dat ze beschermend/respectvol zijn tov anderen. Want als je weet wat je zelf waard bent, hoef je een ander niet tot mindere te maken.
Een macho is iemand die doet of hij heel zelfverzekerd is, maar vooral veel ego en te weinig hersenen heeft. En om zijn eigen positie te handhaven, kleineert hij vaak anderen en wat ze doen.
Mooi gezegd!
Oh TO ik heb geen ervaring met nerds, wel met macho' s. En die zijn idd eigenlijk heel onzeker. Met grote bek.

Ik herken hier zeker wel wat in ja.
En dat van die vriendinnen snap ik ook heel goed eigenlijk.
Mannen, tsja wat zal ik ervan zeggen?!
Lastig volkje.
Zo'n veeltegroot ego met te weinig hersenen is gewoon echt zwaar irritant om veel mee om te gaan.
Lager niveau.
Wees blij dat je ervanaf bent.

En bij stomme opmerkingen zet je ze gewoon terug op hun nummer zodra de kans zich voordoet, als je dat wilt.
En die kans komt wel hoor.
Als je eenmaal ziet hoe sneu zo'n "man" is... Zie je het nooit meer niet. ;-)

Aan de andere kant, het is je energie eigenlijk niet eens waard!
Dus ook je schouders ophalen en er hard om kunnen lachen is leuk!
Te simpel gedrag om als mens serieus te nemen. Men are stupid.

Laat je niet raken door zulke typjes.
Not your cup of tea, kan toch....
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe je date dan denigrerend tegen jou deed na dat gesprek over je vakantie/land/familie ?
En jij begreep niks van zijn kijk op het beleid daar of...?
Dus wanneer iemand een andere mening heeft dan word je boos?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
20-06-2021 02:52

Mag dat ook al niet? Ze had al twee keer gezegd dat ze hem niet wilde en hij bleef oostindisch dood.
Overigens denk ik dat veel mannen gewend zijn dat vrouwen vriendelijk en beleefd om hun ego heen manoeuvreren. Je weet als vrouw tenslotte niet of de man in kwestie alleen chagrijnig wordt als je hem afwijst of het met hem oneens bent, of dat hij je in een fietsenkelder neerschiet. Het bijeffect van al die egards uit angst voor buitenproportioneel gedrag, is een zelfversterkende cirkel. Mannen zijn eraan gewend om op kousenvoeten benaderd te worden. Als je te duidelijk bent, wijk je af van hoe ze normaal behandeld worden en daar worden ze gemeen van.
Heel herkenbaar. Heel ergerlijk. Reden om alleen te blijven.
Het is gewoon onvolwassen gedrag. Lekker ditchen die gasten 🙂
Thalas schreef:
20-06-2021 03:53
Mag dat ook al niet? Ze had al twee keer gezegd dat ze hem niet wilde en hij bleef oostindisch dood.
Ieder recht op zijn mening natuurlijk. Zo'n arme man moet toch gewoon nog een paar jaar zijn mening mogen uiten over hoe raar jij bent dat je niet met hem wil daten.

(Ik heb er een keer een gehad die dat extreem lang heeft volgehouden. Die kwam ik steeds bij uitgaan tegen, stond hij weer 'nou, wat heb je nu weer aan. Je weet toch dat ik tegen je heb gezegd dat je te dik bent voor dit soort kleding *ik stond daar in een shirt maat 176/ xs en spijkerbroek maat 34*
Ik ben zooooo blij dat het niks tussen ons is geworden. Echt verschrikkelijk, hoe je binnenkwam al. Ik hou zo niet van dat soort meisjes, iedereen begroeten alsof je de koningin bent. .....
Hé ik ben nog niet uitgepraat...'
Andere mensen bemoeiden zich ermee
'ja ok ik laat haar arm wel los maar we waren in gesprek en ze loopt zomaar weg')
Thalas schreef:
20-06-2021 04:10
Overigens denk ik dat veel mannen gewend zijn dat vrouwen vriendelijk en beleefd om hun ego heen manoeuvreren. Je weet als vrouw tenslotte niet of de man in kwestie alleen chagrijnig wordt als je hem afwijst of het met hem oneens bent, of dat hij je in een fietsenkelder neerschiet. Het bijeffect van al die egards uit angst voor buitenproportioneel gedrag, is een zelfversterkende cirkel. Mannen zijn eraan gewend om op kousenvoeten benaderd te worden. Als je te duidelijk bent, wijk je af van hoe ze normaal behandeld worden en daar worden ze gemeen van.
Precies dit. Meer dan eens eng gedrag meegemaakt, maar dat is dan weer je eigen schuld want hoe een man zich gedraagt is altijd jouw verantwoording, vinden sommigen.
Ik heb op straat weleens een discussie gehad omdat een vrouw vond dat ik zo onaardig reageerde tegen een of andere kerel.
Die was letterlijk in 5 minuten van 'zo jij ziet er leuk uit' naar ' je loopt nu met me mee naar mijn huis' inclusief ranzige taal gegaan, en werd na weigering echt agressief, duwen, arm proberen te pakken etc
Die vrouw haar bijdrage was dat ik 'er ook wel een drama van maakte'.

Hij was er echt nogal verbaasd en gekrenkt over dat ik niet direct meeliep.
Ik heb nog gegild dat zij anders lekker zelf mee mocht lopen en het adres herhaald want dat scandeerde hij over straat.
want hij vond echt dat ik erheen moest, inclusief routebeschrijving en verwachte tijdsinvestering
'5 minuten lopen, en je staat binnen een half uur weer buiten maar dan loop je wel een beetje moeilijk hoor' .
Toen werd ze boos op mij 'denk jij nu dat ik een hoer ben ofzo?' stond ik daar met 2 gekken.
In geval van die collega zou ik zelf een andere conflicthanteringsstijl kiezen omdat daar ook het goedhouden van de relatie meespeelt. Wat uitdrukkelijk niet hetzelfde is als hem maar laten begaan.

Je schrijft niet wat je hebt gedaan tijdens en buiten de werkzooms aan het ‘conflict’ dat jullie hadden. Dat lijkt mij de vervelendste situatie en het moeilijkste aan te pakken om voor jezelf op te komen én te weten dat je een werkrelatie blijft houden.

Ken je de conflicthanteringsstijlen van het Thomas-Kilmann model?
Surebaby o_o
dianaf schreef:
19-06-2021 21:57
Dat is toch dat spul waardoor mannen de koning van de apenrots willen zijn? :lol:

Een echte alfaman is zeker van zijn positie en kunnen, naast dat ze beschermend/respectvol zijn tov anderen. Want als je weet wat je zelf waard bent, hoef je een ander niet tot mindere te maken.
Een macho is iemand die doet of hij heel zelfverzekerd is, maar vooral veel ego en te weinig hersenen heeft. En om zijn eigen positie te handhaven, kleineert hij vaak anderen en wat ze doen.
Moet hij alfaman zijn om beschermend/respectvol te zijn? Of zeker van zijn positie?
Dan kun je beter op zoek naar een boeddhist gaan.

Bij de apen moet de alfaman zijn positie juist blijven verdedigen, trouwens.
Ik denk dat onder de alfaman ook een onzekere macho schuilen kan.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
viva-amber schreef:
20-06-2021 02:52
Thalas schreef:
Rustig maar Thalas,
viva-amber is weer gewoon aan het trollen.

Ze heeft de gewoonte om kwetsende opmerkingen te maken die nergens op slaan.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
justagirly schreef:
20-06-2021 01:39
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe je date dan denigrerend tegen jou deed na dat gesprek over je vakantie/land/familie ?
En jij begreep niks van zijn kijk op het beleid daar of...?
Oh jawel, ik begreep hem zeker. Ik wilde het een beetje vaag houden wegens herkenbaarheid, maar je weet straks vast waar ik het over heb: een land dat ontstaan is hand in hand met het onderdrukken en weghouden van een bepaald volk mensen dat daar al woonden, en daar zijn dus al eeuwen conflicten. Er geldt militaire dienstplicht voor jongeren.

Nu ben ik door reizen veel mensen uit dat land tegengekomen en er woont een familielid met een partner, zij hebben een hond waar ik een paar weken op paste (pre-corona uiteraard). Dus voor mij hele warme, fijne redenen om dat land te bezoeken.

Maar hij bleef herhalen dat hij niet begreep waarom ik daar was geweest, dat hij dat nooit zou doen. Ik vertelde wat verhalen die ik had gehoord van vrienden, hoe zij soms omgingen met trauma (want daar leven is wel constant leve met de gedachte dat er iets kan gebeuren, ze hebben ook overal bomkelders etc), en daar deed hij heel schamper over, zei dat ze had daar zelf naar hadden gemaakt en dat ze dan maar niet in militaire dienst moesten gaan, want dat kon je weigeren :confused: :confused: :confused:

Ik voelde me gewoon afgekapt in mijn leuke verhaal, had het niet zo zien aankomen en vind het juist interessant als iemand een sterke mening heeft, maar dan moet er wel ruimte zijn voor nuance, zeker als ik er persoonlijke ervaringen mee heb gehad lijkt me. Hij deed er gewoon naar en schamper over, en alsof ik al gelijk had afgedaan door überhaupt het land te bezoeken. Nouja, dan niet :bonk:
droompiloot schreef:
20-06-2021 08:24
Oh jawel, ik begreep hem zeker. Ik wilde het een beetje vaag houden wegens herkenbaarheid, maar je weet straks vast waar ik het over heb: een land dat ontstaan is hand in hand met het onderdrukken en weghouden van een bepaald volk mensen dat daar al woonden, en daar zijn dus al eeuwen conflicten. Er geldt militaire dienstplicht voor jongeren.

Nu ben ik door reizen veel mensen uit dat land tegengekomen en er woont een familielid met een partner, zij hebben een hond waar ik een paar weken op paste (pre-corona uiteraard). Dus voor mij hele warme, fijne redenen om dat land te bezoeken.

Maar hij bleef herhalen dat hij niet begreep waarom ik daar was geweest, dat hij dat nooit zou doen. Ik vertelde wat verhalen die ik had gehoord van vrienden, hoe zij soms omgingen met trauma (want daar leven is wel constant leve met de gedachte dat er iets kan gebeuren, ze hebben ook overal bomkelders etc), en daar deed hij heel schamper over, zei dat ze had daar zelf naar hadden gemaakt en dat ze dan maar niet in militaire dienst moesten gaan, want dat kon je weigeren :confused: :confused: :confused:

Ik voelde me gewoon afgekapt in mijn leuke verhaal, had het niet zo zien aankomen en vind het juist interessant als iemand een sterke mening heeft, maar dan moet er wel ruimte zijn voor nuance, zeker als ik er persoonlijke ervaringen mee heb gehad lijkt me. Hij deed er gewoon naar en schamper over, en alsof ik al gelijk had afgedaan door überhaupt het land te bezoeken. Nouja, dan niet :bonk:
Geen match dus? Dat is toch niet erg? Ik zie het conflict hier trouwens ook niet.
Thalas schreef:
20-06-2021 04:10
Oh zeker, en mooi gezegd. Ik heb ook echt wel wat nare dingen meegemaakt na het afwijzen van mannen, ik denk dat veel vrouwen wat je schrijft herkennen.
Mermedina schreef:
20-06-2021 06:08
In geval van die collega zou ik zelf een andere conflicthanteringsstijl kiezen omdat daar ook het goedhouden van de relatie meespeelt. Wat uitdrukkelijk niet hetzelfde is als hem maar laten begaan.

Je schrijft niet wat je hebt gedaan tijdens en buiten de werkzooms aan het ‘conflict’ dat jullie hadden. Dat lijkt mij de vervelendste situatie en het moeilijkste aan te pakken om voor jezelf op te komen én te weten dat je een werkrelatie blijft houden.

Ken je de conflicthanteringsstijlen van het Thomas-Kilmann model?
Dit was inderdaad het lastigste, dat hij die dingen zegt kan ik langs me heen laten gaan, maar inderdaad dat het op werk gebeurt...ik heb het een week gelaten, maar besloot wel dat als het langer zou duren ik hem zou vragen te stoppen en anders naar mijn leidinggevende zou gaan. Ik weet toevallig dat hij al eens eerder een berisping heeft gehad wegens bot gedrag. Hij is er toen wel mee gestopt en doet nu weer normaal. Gelukkig maar, want ik was ergens ook bang dat als ik het tegen hem zou zeggen, hij zou ontkennen dat die opmerkingen over mij gingen. Ook zo'n lekker truukje waar ik dan niets tegenin kan brengen.

Dat model ken ik niet maar ik ben er nu over aan het lezen, dankje!
Thalas idd mooi gezegd en herkenbaar.
Ah ja, mannen en hun ego's. Je kan ze beter zeggen dat je op vrouwen valt en dan ook vrouwen gaat daten.
Of opstaan en weglopen ipv de strijd aangaan. Er is geen strijd wanneer er 1 niet mee doet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Thalas schreef:

hij bleef oostindisch dood.

Mooi.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven