Hoe moet ik dit opvatten?

woensdag 23 juni 2021 om 01:21

Eergister had ik een gesprek met mijn ex via whatsapp. Dit gesprek was op zich vrij open. Toen we op het onderwerp seks uitkwamen zei hij seks kan ook soms helen toen zei ik ja “soms” waarop hij zei: bij jou alleen rage fuck. 
Dus ik zei wat is rage? Toen zei hij “soort van woede/ frustratie.
Toen zei ik tegen hem dat ik dat geen compliment vond. (Merkte dat ik me al meteen emotioneel kut voelde)
Dus ik zei iets verder: “vond je seks met mij kut dan?”
Waarop hij zegt: in begin was het lekker daarna niet eigenlijk mrja vasthouden hé (huilpoppetje)
ik zeg: hoe bedoelde je daarna leg uit?
Waarop hij zei: “daar voelde het geforceerd aan. Vanaf Utrecht woning. Denk eerder zelfs. Maar had een beetje plaat voor me kop.
Dus ik zeg maar hoezo neuk je me dan 5 keer op een dag?
Waarop hij zegt: dat weet ik eigenlijk niet misschien was ik gefixeerd op seks
Dus ik zeg toen bleef je bezig en nu is het slecht? Dus nu zeg je eigenlijk tegen mij je hebt je laten gebruiken voor de seks een soort van.
Hij zegt: ik door jou of jij door mij?
ik door jou zeg ik waarop hij zegt: misschien wel ik heb er nooit zo over na gedacht want ik zeurde best wel eigenlijk kwam niet echt van jou af.
Sinds dat moment verloor ik hem helemaal. En ben ik helemaal emotioneel op hem uitgeflipt.
Hoe zouden jullie dit opvatten als een man dit tegen je zei? En reageer ik te emotioneel of is het te begrijpen?
Ik vind het gewoon niet eerlijk als je 3/5 keer op een dag seks met mij hebt en dan achteraf doet dat het niet lekker was. En weet ook niet hoe ik dit allemaal moet opvatten. Máár wel dat ik er helemaal vanaf was. Als je het niet lekker vind waarom dan meerdere keren op een dag?
                    Dus ik zei wat is rage? Toen zei hij “soort van woede/ frustratie.
Toen zei ik tegen hem dat ik dat geen compliment vond. (Merkte dat ik me al meteen emotioneel kut voelde)
Dus ik zei iets verder: “vond je seks met mij kut dan?”
Waarop hij zegt: in begin was het lekker daarna niet eigenlijk mrja vasthouden hé (huilpoppetje)
ik zeg: hoe bedoelde je daarna leg uit?
Waarop hij zei: “daar voelde het geforceerd aan. Vanaf Utrecht woning. Denk eerder zelfs. Maar had een beetje plaat voor me kop.
Dus ik zeg maar hoezo neuk je me dan 5 keer op een dag?
Waarop hij zegt: dat weet ik eigenlijk niet misschien was ik gefixeerd op seks
Dus ik zeg toen bleef je bezig en nu is het slecht? Dus nu zeg je eigenlijk tegen mij je hebt je laten gebruiken voor de seks een soort van.
Hij zegt: ik door jou of jij door mij?
ik door jou zeg ik waarop hij zegt: misschien wel ik heb er nooit zo over na gedacht want ik zeurde best wel eigenlijk kwam niet echt van jou af.
Sinds dat moment verloor ik hem helemaal. En ben ik helemaal emotioneel op hem uitgeflipt.
Hoe zouden jullie dit opvatten als een man dit tegen je zei? En reageer ik te emotioneel of is het te begrijpen?
Ik vind het gewoon niet eerlijk als je 3/5 keer op een dag seks met mij hebt en dan achteraf doet dat het niet lekker was. En weet ook niet hoe ik dit allemaal moet opvatten. Máár wel dat ik er helemaal vanaf was. Als je het niet lekker vind waarom dan meerdere keren op een dag?

woensdag 23 juni 2021 om 07:52

Ik voelde alle leegte weer die ik voelde paar jaar geleden toen ik me als leeg extreem onzeker persoon snakkend naar bevestiging als een zombie veroerde op deze aarde al die jaren. Ik moest knap zijn. Gewild zijn. Leuk zijn. Maar van binnen was ik dood. Veel killte / leegte voelde ik. En weinig warmte. Ik was een slaaf van mijn drang naar bevestiging geworden. En die pijn kwam nu allemaal weer omhoog. Want hij deed het af als “slecht”

woensdag 23 juni 2021 om 07:56

Ik snap dan gewoon niet waarom hij mij niet een stukje erkenning of bevestiging gunt. Want ik ben altijd positief richting hem (behalve als ik heel kwaad ben) maar zelf dan ga ik niet schelden met dat ie gek is omdat ie stemmen hoort. Omdat ik dat kwetsend vindt. Zelf lijkt hij daar minder rekening mee te houden.
En ja ik vraag me inderdaad gewoon af of hij meende wat hij zegt of dat zijn visie door die psychose en medicijnen anders geworden is.
Ik vond het gewoon weer even gezellig het kletsen tot hij weer die rake snaar raakte. En ik mezelf weer helemaal verloor in emoties.
                    En ja ik vraag me inderdaad gewoon af of hij meende wat hij zegt of dat zijn visie door die psychose en medicijnen anders geworden is.
Ik vond het gewoon weer even gezellig het kletsen tot hij weer die rake snaar raakte. En ik mezelf weer helemaal verloor in emoties.

woensdag 23 juni 2021 om 08:01

Dankje. Ja daar lag idd de pijn ook deels. Dat ik eigenlijk merendeels toegaf. Maar kan ook dat hij me haatte door die extreme drang naar bevestiging. Want hij werd iig al boos om de manier van kleden. Hij haatte het als ik hem niet in de ogen aankeek, te bloot gekleed was etc. dat riep bij hem veel woede op en frustratie. Mijn natuurlijke “onzekerheid”Athena1905 schreef: ↑23-06-2021 07:49TO, dit klinkt echt niet ok en zelfs gevaarlijk voor jou. Blokkeer hem, neem afstand en lees deze post van jouzelf over een paar weken nog eens door. Ik denk dat je beter aan jezelf kunt gaan werken dan nog steeds met deze man bezig te zijn. Hopelijk kun je dan in een volgende relatie je grenzen beter bewaken. Sterkte..
Maar alsnog vind ik het raar dat hij toen zo op me inging en het nu afdoet als slechte seks terwijl hij dus vaak die drang voelde. Maar blijkbaar was dat enkel uit woede en frustratie en niet omdat ik hem persoonlijk triggerde.
Ik dacht zelf gewoon dat hij het allemaal als leuk of spannend ervaren had. En niet zo van” ja dat was niets”

woensdag 23 juni 2021 om 08:03

Ik denk nog een stukje hoofd dat er ooit wat echte liefde bij zit. Iets meer warmte dan kan je harde dingen voor je eigen wel goed praten.viva-amber schreef: ↑23-06-2021 07:57Je zoekt bevestiging bij je ex? Wat zou je dan graag nog willen horen van hem?
Maar vond deze reacties van hem weer verschrikkelijk koud en onpersoonlijk.
We hadden gewoon weer af en toe contact. Maar dan denk ik ook wat spreek je me steeds aan als je toch niets positiefs op te noemen hebt aan me.
Ik ben toch niet goed voor je.

woensdag 23 juni 2021 om 08:19

woensdag 23 juni 2021 om 08:26

woensdag 23 juni 2021 om 08:29

Klopt inderdaad denk dat ik het ergens gewoon nog wel relevant vindt wat zijn mening is omdat ik niet echt veel voel in het leven momenteel. Zit in een sleur en er beetje doorheen en hijMarelyse schreef: ↑23-06-2021 08:19Waarom neem je de onzin die deze gast uitbraakt zo serieus joh. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen. Wat kan jou het schelen wat hij er achteraf allemaal nog over te mekkeren heeft.
Geen aandacht meer geven, klaar. Steek je energie in iets wat wel de moeite waard is.
Was altijd een zeer gevoelig punt voor me.
En alles in het leven wordt ook “achteraf” want alles wordt verledentijd. Gister is ook al niet meer relevant. Alleen je gevoel kan wel in verleden zitten. Het leven blijft toch zo dat je elke dag verledentijd schrijft.

woensdag 23 juni 2021 om 08:32

Ik denk vooral dat je automatisch zo’n gesprekken krijgt als je contact blijft houden. Het begint gezellig maar bepaalde onderwerpen liggen dan toch weer gevoelig.
Meest positieve scenario dat hij ook nog veel lof voor me had en we elkaar zo nu en dan spreken en dat we elkaar vooral ego strelen ook gewoon positief. En dan misschien ooit in de toekomst afspreken maar als dat niet geval is dan niet. Maar vooral ik het kut vind als hij niets positiefs over me te zeggen heeft. Maar wel steeds ZELF contact zoekt en soms wil praten en ik hem al het geduld geef

woensdag 23 juni 2021 om 08:33

Nou. Veel plezier ermee dan verder.

woensdag 23 juni 2021 om 08:34

woensdag 23 juni 2021 om 08:38

Maar ook in dit scenario blijf jij mega afhankelijk van hem. Voor een positief zelfbeeld etc.Desperatewomen schreef: ↑23-06-2021 08:32Ik denk vooral dat je automatisch zo’n gesprekken krijgt als je contact blijft houden. Het begint gezellig maar bepaalde onderwerpen liggen dan toch weer gevoelig.
Meest positieve scenario dat hij ook nog veel lof voor me had en we elkaar zo nu en dan spreken en dat we elkaar vooral ego strelen ook gewoon positief. En dan misschien ooit in de toekomst afspreken maar als dat niet geval is dan niet. Maar vooral ik het kut vind als hij niets positiefs over me te zeggen heeft. Maar wel steeds ZELF contact zoekt en soms wil praten en ik hem al het geduld geef
Het klinkt zelf destructief. Waar komt dat vandaan? Ik denk dat als je die kern kan vinden en het bij de basis aanpakt je jezelf ook beter kan gaan voelen.
                                    -

woensdag 23 juni 2021 om 08:50

Je klinkt als iemand die gewend is om heel hard haar best voor liefde te moeten doen. Er bestaan mensen die gewoon altijd aardig en positief zijn. En jij verdient dat ook.Desperatewomen schreef: ↑23-06-2021 08:32Ik denk vooral dat je automatisch zo’n gesprekken krijgt als je contact blijft houden. Het begint gezellig maar bepaalde onderwerpen liggen dan toch weer gevoelig.

woensdag 23 juni 2021 om 08:52

Ik typ dit op mijn telefoon ik typ letterlijk mijn hersenspinsels en ben moe heb nog niet geslapen ga ik zo doen. Dus ik let niet echt erop of het super vloeiend loopt.Esmeralda9 schreef: ↑23-06-2021 08:44Ligt dit aan mij maar wat is dit voor niveau? Manier van praten en al die spelfouten, zou ik ook niet geil van worden
Werken mensen niet dat je 5 x op een dag sex kan hebben ?
Raar verhaal dit weer

woensdag 23 juni 2021 om 08:54

Enerzijds wel ander zijds niet
Ik heb zelf ook wel bindingsprpblemen.
Als man heel lief doet dan knap ik af. Als een man een ontrafel mysterie is dat houdt me geboeid.
Maar het liefst heb je natuurlijk een combinatie van liefheid en wat pit.

woensdag 23 juni 2021 om 08:55

Wisselt zelfbeeld ook.
En geen vaste kijk op het leven.
Weinig maakt mij persoonlijk happy

woensdag 23 juni 2021 om 08:58

Eens.Marelyse schreef: ↑23-06-2021 08:19Waarom neem je de onzin die deze gast uitbraakt zo serieus joh. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen. Wat kan jou het schelen wat hij er achteraf allemaal nog over te mekkeren heeft.
Geen aandacht meer geven, klaar. Steek je energie in iets wat wel de moeite waard is.
                                    Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
                                                                                Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 23 juni 2021 om 09:05

Heb je niet al eerder over deze ex gepost? Toen hij in een kliniek zat en jij toch contact met hem had?
Rode draad is in elk geval dat je alleen maar bezig bent met hem, wat hem drijft, wat hij doet en wat hij wel niet mankeert. Alsof je in een Disney film zit, waar met een toverspreuk alles goed komt.
Dat is niet zo. Die leegte die in jou zit, kun je niet vullen met hem. Want hij zorgt ervoor dat ie nog meer van jezelf kwijt raakt. Het enige advies dat je hoort te krijgen heb je al vaker gehad; instop met hem. Blokkeer hem. Hij kan jouw problemen niet oplossen, jij bent niet zijn reddende engel.
Ga hulp zoeken om iets te doen met die leegte die je dan in jezelf voelt. Een andere jongen/man/vent is dan niet de oplossing. Leer eerst jezelf serieus te nemen en van jezelf te houden, voor je je weer eens laat nemen.
                    Rode draad is in elk geval dat je alleen maar bezig bent met hem, wat hem drijft, wat hij doet en wat hij wel niet mankeert. Alsof je in een Disney film zit, waar met een toverspreuk alles goed komt.
Dat is niet zo. Die leegte die in jou zit, kun je niet vullen met hem. Want hij zorgt ervoor dat ie nog meer van jezelf kwijt raakt. Het enige advies dat je hoort te krijgen heb je al vaker gehad; instop met hem. Blokkeer hem. Hij kan jouw problemen niet oplossen, jij bent niet zijn reddende engel.
Ga hulp zoeken om iets te doen met die leegte die je dan in jezelf voelt. Een andere jongen/man/vent is dan niet de oplossing. Leer eerst jezelf serieus te nemen en van jezelf te houden, voor je je weer eens laat nemen.