Hoe kan iemand meteen in een andere relatie stapp? [Geen OP]

25-06-2021 12:21 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
knipknip
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-06-2021 13:33
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
97.82% gewijzigd
Dit soort ervaringen zijn wel de reden dat sommige vrouwen hier niet meer in de liefde geloven en een LAT-relatie als het hoogst haalbare zien. Altijd zo treurig om te lezen. :hug:

Ik leef met je mee TO
Het zal voor hem niet van het ene op het andere moment zijn geweest. Hij heeft ernaar toe gewerkt en voor hem was jullie relatie emotioneel al afgerond.
eigenlijk stel je meerdere vragen
- Hoe kan iemand direct in een andere relatie stappen?
Tja mensen verschillen. Dus alleen je ex kan je vertellen Hoe hij het kon. Liefde? Lust? Gemakzucht?
- Ga jij dat ooit begrijpen?
Waarschijnlijk niet, je erbij neerleggen kan ook prima (en als je wil zoek je daar hulp bij)
- Je bent nu je vertrouwen kwijt en je ziet je relatie als een toneelspel. Dat zijn zeker dingen, waar met iemand praten echt kan gaan helpen.

sterkte
Wat verdrietig :hug:

En herkenbaar. Mijn ex had vlak na onze break-up, nog voordat onze scheiding überhaupt afgerond was, al een nieuwe, serieuze relatie. ik heb me ook vaak afgevraagd hoeveel ze dan echt van mij hield en hoeveel onze relatie en ons huwelijk voor haar betekende. Maar ik heb inmiddels voldoende afstand om te zien dat sommige mensen dat kunnen. Van de ene relatie in de andere relatie stappen, zonder dat dat meer of minder betekenis geeft aan de oude of de nieuwe relatie. Sommige mensen kunnen dat gewoon. En dat is heel moeilijk te accepteren als je zelf niet zo bent.

Sterkte.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Dat gevoel zal mijn ex ook wel hebben. Ik ben halsoverkop verliefd geworden en heb een huwelijk van 15 jaar achter me gelaten. Die verliefdheid was echter alleen de aanleiding en de sleutel tot het inzicht dat het al heel lang niet goed zat.

Daarmee wil ik het gedrag van je ex niet goedpraten. Maar ik wil je op het hart drukken om niet te focussen op dat "van de ene op de andere dag". Waren er dingen die (ook voor jou) al eerder niet goed voelden? Heeft hij ooit een verklaring gegeven?

Misschien is hij ook wel gevlucht, zonder verder na te denken. Is hij nu nog met die andere vrouw? Ga er niet op wachten dat dat ook stukgaat. Misschien heeft hij nu betere manieren ontwikkeld om zijn onvrede te uiten.

Het zijn allemaal aannames, ik kan dit op basis van jouw post niet weten, en jij kan het misschien ook niet weten. Is er een mogelijkheid om er nog met hem over te praten? Zou je dat willen?

De gedachte dat alles een toneelvoorstelling was is een heel verdrietige. Daar moet je niet in blijven hangen. Dat iets op deze manier (of überhaupt) eindigt, betekent nog niet dat het allemaal waardeloos geweest is, toch? Anders zou je alleen maar van een succesvolle relatie kunnen spreken als je tot de dood bij elkaar blijft. Jullie hebben drie kinderen samen, jullie hebben mooie tijden gekend. Kun je dat blijven koesteren?

Probeer een manier te vinden om door te gaan met je eigen leven.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
teheran_06 schreef:
25-06-2021 12:24
Dit soort ervaringen zijn wel de reden dat sommige vrouwen hier niet meer in de liefde geloven en een LAT-relatie als het hoogst haalbare zien. Altijd zo treurig om te lezen. :hug:

en mannen!
Hij zal wel al veel langer klaar zijn geweest met jullie relatie.

Dat gezegd hebbende, ik zou zelf nooit van de ene in de andere relatie stappen. Ik zou echt lekker tijd voor mezelf willen.
Maar TO< jij bent toch degene die al vrij snel zelf ook iemand had? Jij bent toch van dat bizarre topic met die man die het huis niet uit wilde??
Mijn ex-vrouw had ook al iemand anders gevonden. Zoiets kun je op jezelf betrekken, maar feitelijk zegt het alleen maar iets over de ander (niet per sé in slechte zin, je kan verliefd worden op een ander en daar naar handelen, wat op zichzelf ok is).

Dus dat is het enige wat ik je mee kan geven, betrek het niet op jezelf, verwijt het ook de rest van de wereld niet en stel je gewoon open. Natuurlijk kun je dan weer gekwetst worden, maar het alternatief is dat niemand je kan raken (ook niet in positieve zin).
knipknip
proetel wijzigde dit bericht op 25-06-2021 12:57
98.41% gewijzigd
lilalinda schreef:
25-06-2021 12:33
Maar TO< jij bent toch degene die al vrij snel zelf ook iemand had? Jij bent toch van dat bizarre topic met die man die het huis niet uit wilde??
Dat klopt inderdaad. Maar ik vind dit nog iets anders dan maandenlang een stiekeme affaire hebben en als die uitkomt meteen intrekken bij je minnares.
Die man die een tweetal maanden bij mij heeft gewoond was een heel heel foute rebound.
Ja, pijnlijk is dat.

Sommige mensen kunnen ook niet alleen zijn. Die moeten per sé een relatie hebben en verbreken de vorige dan ook pas als de volgende al klaarstaat.

Het zegt meer over hen dan over jou.
lilalinda schreef:
25-06-2021 12:33
Oh is zij dat. Dan is het een beetje een rare OP.
knipknip
proetel wijzigde dit bericht op 25-06-2021 12:57
90.00% gewijzigd
Tsja, jij woonde binnen een jaar met je nieuwe vent samen die vervolgens binnen no time toch weer exit was. Spiegel?
Honey, you should see me in a crown
Proetel schreef:
25-06-2021 12:39
... maandenlang een stiekeme affaire hebben en als die uitkomt meteen intrekken bij je minnares.

Niet van de een op de andere dag dus. Ik neem de woorden in mijn vorige post terug, deze situatie is heel anders dan mijn situatie en de vlieger van mijn ex gaat zo te horen niet op voor jouw ex.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
En daar ging de OP...

Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen, begon zij al heel snel weer met daten. Mij kostte het een vol jaar om weer goed genoeg in mijn vel te zitten om ook weer op dates te gaan.

Ik snap het wel. Als de ene partner niet meer verder wil op een bepaald moment, is daar al een heel traject van 'los maken' aan vooraf gegaan, terwijl het voor de ander die nog van niets weet een donderslag bij helder hemel kan zijn. En terwijl de een dan begint met het verwerken van de scheiding, is de ander al weer veel verder.
'De relatie zelf, lijkt mij één grote toneelvoorstelling': is dat zijn huidige relatie of was dat jullie relatie?
Als dat zijn huidige relatie is (ik neem aan dat die nog voortduurt), moet jij je daar zorgen over maken? Zij spelen toch toneel zoveel ze zelf willen!
En als het zo is dat jij korte tijd nadien ook al een nieuwe relatie had (die fout is afgelopen), is het dan misschien zo dat het een beetje 'pikt' dat zijn relatie nog gaande is en die van jou niet meer? Want je kan misschien wel afstand van hem nemen, maar niet van het feit dat hij nu gelukkig is (als toneelspeler of echt). Daar zit ook nog een groot verschil in: jij (als slachtoffer van de opgebroken relatie) blijft alleen en hij als 'dader' van de opgebroken relatie loopt weer met iemand aan zijn zijde.

Ik wens je sterkte in het aanvaarden van wat er is.
RikM schreef:
Ja, pijnlijk is dat.

Sommige mensen kunnen ook niet alleen zijn. Die moeten per sé een relatie hebben en verbreken de vorige dan ook pas als de volgende al klaarstaat.

Het zegt meer over hen dan over jou.
Sommige mensen hebben een redelijke relatie en komen dan iemand tegen waarmee ze zo’n klik hebben dat ze de relatie die ze hadden verbreken, meteen een nieuwe relatie beginnen en daar na een jaar mee gaan samenwonen, na 2 jaar trouwen en een kind krijgen en inmiddels bijna 11 jaar getrouwd zijn. Daarvoor nooit samengewoond en goed in alleen zijn. Dus tja, wat zegt dat over mij? Volgens mij heb ik de juiste keuze gemaakt. Ik kwam hem tegen via mijn werk. Ik had natuurlijk wel voor de vorm een maand kunnen wachten of zo, maar dat maakt het volgens mij niet minder pijnlijk voor de ex.
Proetel schreef:
Dat klopt inderdaad. Maar ik vind dit nog iets anders dan maandenlang een stiekeme affaire hebben en als die uitkomt meteen intrekken bij je minnares.
Die man die een tweetal maanden bij mij heeft gewoond was een heel heel foute rebound.
nou ja, je hebt blijkbaar de antwoorden die je zocht
Wat is de reden dat je om 12.21 u een topic opent en om 12;57 u alles alweer knipknipt?

Tof!
mammezel schreef:
25-06-2021 13:26
Wat is de reden dat je om 12.21 u een topic opent en om 12;57 u alles alweer knipknipt?

Tof!
door de mand gevallen
Ik heb gemerkt dat sommige mensen niet tegen het alleen zijn kunnen, opeens de weekenden of avonden alleen. En dat willen ze zo gauw mogelijk opvullen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Tja voor de ene partij komt het "plotseling" en voor de andere partij niet. Mijn (ex)man had ook al maanden een dubbelleven zonder dat ik het merkte, dus voor hem heeft hij de knoop doorgehakt op de dag dag hij zeker wist metteen bij zijn nieuwe vlam in te kunnen trekken en dat was in zijn hoofd waarschijnlijk een geleidelijk proces, voor mij wat het plotseling maar goed, je kunt er lang of breed over praten en je helemaal gek denken, de antwoorden krijg je waarschijnlijk toch niet (of iig de antwoorden waar je op hoopt) en heeft dat meerwaarde? het is al verdietig genoeg maar goed gewoon weer lekker op jezelf focussen ipv in het "waarom en wat als" te blijven hangen, het leven is er te mooi voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven