Wat stop jij in je dakkoffer?
zondag 27 juni 2021 om 20:37

zondag 27 juni 2021 om 20:41
Ski’s 
Wij nemen geen koffers mee als we met de auto op pad gaan, maar ‘Turkentassen’ (zo heten die dingen…). Die kun je veel efficiënter in je auto proppen. (Gezin van vijf personen; geen dakkoffer voor vakanties in de zomer. Beddengoed huren we eigenlijk altijd.)

Wij nemen geen koffers mee als we met de auto op pad gaan, maar ‘Turkentassen’ (zo heten die dingen…). Die kun je veel efficiënter in je auto proppen. (Gezin van vijf personen; geen dakkoffer voor vakanties in de zomer. Beddengoed huren we eigenlijk altijd.)
agen wijzigde dit bericht op 27-06-2021 20:45
7.34% gewijzigd
zondag 27 juni 2021 om 20:42
zondag 27 juni 2021 om 20:43
Wij doen kleding in zo'n blauwe ikea tas, 1 per persoon. En dan nog een ikea tas met handdoeken en badlakens. Deze tassen kunnen ideaal in de dak koffer.
Achter in de kofferbak gaan kratten met overige spullen (schoenen, huishoudelijke spullen, spelletjes etc).
Achter in de kofferbak gaan kratten met overige spullen (schoenen, huishoudelijke spullen, spelletjes etc).
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zondag 27 juni 2021 om 20:44
Dat hangt dan weer van de dakkoffer af. Je hebt ze van klein tot groot. Wij hebben een grote.Lente19251003 schreef: ↑27-06-2021 20:40Wat past er nou in zo’n dakkoffer? Ik denk er ook wel eens aan om er een te kopen maar het lijkt me dat er helemaal niet zoveel in kan.
Niet onbelangrijk is waar je het ding laat als je niet op vakantie bent.

zondag 27 juni 2021 om 20:47
Toen we dat hadden heb ik wel eens overbogen de bagage in achterbank te doen en de kinderen in de kofferbak. Maar dat is niet je vraag, geloof ik.
We deden wat we onderweg niet nodig hadden: tent, slaapzakken, e.d. Kleding en baddoeken voor onderweg zat in de achterbak.
We deden wat we onderweg niet nodig hadden: tent, slaapzakken, e.d. Kleding en baddoeken voor onderweg zat in de achterbak.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
zondag 27 juni 2021 om 20:48
Ik vraag het ook, omdat je er niet doorheen kan kijken. We gaan met 5 personen en vriend heeft een dakkoffer aangeschaft. Ik ga eens googlen op turkentassen. Echt nooit van gehoord. Andere jaren gingen we vliegen, vandaar de koffers. Het leek me wel handig. Zit alles er netjes in en ieder zn eigen koffer ipv ikeatassen.

zondag 27 juni 2021 om 20:52
Koffers zijn echt heel onpraktisch in de auto. Wij hebben weekendtassen in verschillende maten. Ook op de bestemming zelf staan die koffers ook alleen maar in de weg. Als je weekendtassen of turkentassen/big shoppers hebt kun je ze in elkaar stoppen en beslaan ze niet veel ruimte.spacescooter schreef: ↑27-06-2021 20:48Ik vraag het ook, omdat je er niet doorheen kan kijken. We gaan met 5 personen en vriend heeft een dakkoffer aangeschaft. Ik ga eens googlen op turkentassen. Echt nooit van gehoord. Andere jaren gingen we vliegen, vandaar de koffers. Het leek me wel handig. Zit alles er netjes in en ieder zn eigen koffer ipv ikeatassen.
zondag 27 juni 2021 om 20:54
Ik vind tassen in de auto makkelijker dan koffers, makkelijker te stouwen in de achterbak.
Wij hebben een dakkoffer voor de wintersport en dit is het eerste jaar dat ie ook meegaat op zomervakantie, tenzij we de auto zo weten in de pakken dat het niet nodig is. Ik hoop dit jaar minder in te kunnen pakken, we hebben altijd kleding bij ons alsof we ons minimaal 2x moeten omkleden per dag..
Met een bijna kleuter en bijna peuter hebben we wel een aantal onhandige dingen mee, die de achterbak al behoorlijk snel doen vullen ( buggy/kinderwagen, loopfietsen, wat speelgoed moet mee, campingbedje laten we dit jaar wel thuis en huren we op overnachtingsadres + camping).
Dakkoffer niet te zwaar beladen, dus daar komen vooral de (bad)handdoeken, kledingtassen, kussens van man en mij.
Zo min mogelijk op de achterbank en voor de voeten van de passagier om het zo comfortabel mogelijk te houden..
Onze dakkoffer is trouwens wel een ruime en grote. Passen normaal 6 paar ski's in, 6 paar snowboots en skischoenen. Als we goed proppen kunnen de helmen e.d. er ook bij in + wat kleding.
Koffer staat op de vliering, dus geen last van.
Wij hebben een dakkoffer voor de wintersport en dit is het eerste jaar dat ie ook meegaat op zomervakantie, tenzij we de auto zo weten in de pakken dat het niet nodig is. Ik hoop dit jaar minder in te kunnen pakken, we hebben altijd kleding bij ons alsof we ons minimaal 2x moeten omkleden per dag..
Met een bijna kleuter en bijna peuter hebben we wel een aantal onhandige dingen mee, die de achterbak al behoorlijk snel doen vullen ( buggy/kinderwagen, loopfietsen, wat speelgoed moet mee, campingbedje laten we dit jaar wel thuis en huren we op overnachtingsadres + camping).
Dakkoffer niet te zwaar beladen, dus daar komen vooral de (bad)handdoeken, kledingtassen, kussens van man en mij.
Zo min mogelijk op de achterbank en voor de voeten van de passagier om het zo comfortabel mogelijk te houden..
Onze dakkoffer is trouwens wel een ruime en grote. Passen normaal 6 paar ski's in, 6 paar snowboots en skischoenen. Als we goed proppen kunnen de helmen e.d. er ook bij in + wat kleding.
Koffer staat op de vliering, dus geen last van.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 21:07
2.15% gewijzigd
zondag 27 juni 2021 om 20:57
zondag 27 juni 2021 om 21:06
Wij gebruiken alleen de dakkoffer als:
- we gaan skien (en dan ski's/helmen/skistokken/skischoenen ed erin)
- we gaan kamperen met de eigen tent (en dan gaat de tent in de kofferbak en de slaapmatten/slaapzakken/kledingtassen bovenin)
Wat ben je van plan mee te nemen naar een vakantiepark dat je een dakkoffer nodig hebt?
- we gaan kamperen met de eigen tent (en dan gaat de tent in de kofferbak en de slaapmatten/slaapzakken/kledingtassen bovenin)
Wat ben je van plan mee te nemen naar een vakantiepark dat je een dakkoffer nodig hebt?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

zondag 27 juni 2021 om 21:14
Hier gaan we dit jaar voor het eerst een dakkoffer gebruiken. We zijn nog niet ervaren met het inruimen van zo’n koffer.
We hebben sinds dit jaar een extra gezinslid met eigen bagage dat meegaat (hond).
Dakkoffer stallen kan mooi middels een ophangsysteem zodat je er de rest van het jaar niet steeds over struikelt.
Wij doen ook hardplastic tassen en bananendo(o)s(zen).
Ben dus op zoek naar inpaktips dakkoffer.
We hebben sinds dit jaar een extra gezinslid met eigen bagage dat meegaat (hond).
Dakkoffer stallen kan mooi middels een ophangsysteem zodat je er de rest van het jaar niet steeds over struikelt.
Wij doen ook hardplastic tassen en bananendo(o)s(zen).
Ben dus op zoek naar inpaktips dakkoffer.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 21:24
1.66% gewijzigd

zondag 27 juni 2021 om 21:17
Wij overwegen het deze zomer voor het eerst omdat we met baby en peuter naar vakantiepark gaan maar er een hoop lompe en onhandige voorwerpen mee gaan. We kunnen dit jaar de achterbank niet deels neer klappen. Wandelwagen gaat mee voor de baby, loopfiets voor de oudste. En er staan 2 lompe en onhandige autostoeltjes op de achterbank zodat je daar ook bijna niets meer kwijt kan en dan moet er ook nog kleding, speelgoed en evt wat boodschappen mee. Dus wij overwegen nu ook maar een dakkoffer.Gamuza schreef: ↑27-06-2021 21:06Wij gebruiken alleen de dakkoffer als:
zondag 27 juni 2021 om 21:23
Vorig jaar: weekendtas met beddengoed, grote tas met strandlakens + waterschoenen, de skottelbraai+gasfles, Only tas met boeken, badmintonrackets en schepnetjes.
Ik zou m zelf nooit gekocht hebben, maar we kregen 'm van mijn ouders (op voorwaarde dat we m niet bij hun opbergen). Ik vind het nu vooral heel handig dat we de kofferbak niet tot bovenaan vol hoeven te pakken waardoor je zicht naar achteren houdt, dat vinden we prettiger rijden. En dankzij de tankpas van de werkgever van mijn man is het verhoogde brandstofgebruik niet zo'n probleem.
Ik zou m zelf nooit gekocht hebben, maar we kregen 'm van mijn ouders (op voorwaarde dat we m niet bij hun opbergen). Ik vind het nu vooral heel handig dat we de kofferbak niet tot bovenaan vol hoeven te pakken waardoor je zicht naar achteren houdt, dat vinden we prettiger rijden. En dankzij de tankpas van de werkgever van mijn man is het verhoogde brandstofgebruik niet zo'n probleem.