Misselijk van vliegangst

29-06-2021 04:31 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vlieg binnenkort met de kinderen. De vlucht duurt ongeveer 3 uur, maar ik ben er nu al misselijk van.
Het zit namelijk zo: ik hou niet van vliegen! Sterker nog, ik probeer al jarenlang vakanties die per vliegtuig zijn te vermijden.
Dit jaar trok ik de stoute schoenen aan. Ik kon dit! Na het boeken had ik een tijdje het gevoel dat ik inderdaad die vliegangst éindelijk had overwonnen.
Niks is minder waar. Hoe dichter de reis aankomt hoe zieker ik er van word.

Ik schoot net gewoon wakker uit bed. De gedachte dat ik weer in de lucht moet benam me de adem en ik moet nu al bekant kotsen.

Er is geen weg meer terug, wat kan ik doen?
(Ps medicatie waar je suf van wordt is geen optie, ik heb de verantwoordelijkheid over twee kinderen)
mabido wijzigde dit bericht op 29-06-2021 05:45
1.46% gewijzigd
DS1971 schreef:
29-06-2021 10:11
Dat is niet echt een oplossing en bovendien dupeer je daarmee ook je kinderen.

Vliegen is de veiligste manier van vervoer. De kans om de jackpot in de staatsloterij te winnen is vele malen groter dan overlijden bij een vliegtuigongeval.

En met een simpele training raakt 98% de vliegangst kwijt.

Dus waarom zou je niet gewoon er iets aan doen?
Ja, allemaal waar, maar wat dat betreft denk ik: het gewone dagelijkse leven geeft mij genoeg uitdaging, waarom zoiets als vliegangst ook nog aanpakken, terwijl dat totaal geen invloed heeft op het dagelijks leven. Vliegen mag best wat minder, dus wat mij betreft stimuleren we vliegangst nog een beetje meer. ;-)
Overigens is die 'simpele' training volgens mij nogal prijzig.

Of annuleren de kinderen dupeert is natuurlijk nog maar de vraag. Kinderen worden niet automatisch gedupeerd als ze niet met het vliegtuig op vakantie gaan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Herkenbaar, ik ga ook liever niet meer vliegen, ik zit op vakantie helemaal niet lekker als ik weet dat ik weer terug moet in het vliegtuig.
In mijn hoofd plan ik al een busreis of ga ik liftend naar huis, ik rij zelfs naar Polen en Berlijn met de auto.
De kinderen kijken er zó enorm naar uit. Daar doe ik het voor. Als ze oud genoeg zijn om op een dag zelf het vliegtuig te pakken dan verkies ik autovakanties.

Ik ga in ieder geval een boek meenemen ter afleiding.
Mabido schreef:
29-06-2021 10:30
De kinderen kijken er zó enorm naar uit. Daar doe ik het voor. Als ze oud genoeg zijn om op een dag zelf het vliegtuig te pakken dan verkies ik autovakanties.

Ik denk dat als je er nu al zo van in paniek raakt je het met enkel een boek niet redt.
Cookielover schreef:
29-06-2021 10:31
Ik denk dat als je er nu al zo van in paniek raakt je het met enkel een boek niet redt.
Ze redt het vast wel. Maar met een pilletje is wel fijner.
Als je toch bijna nooit vliegt, zou ik trouwens geen hele vliegangst training gaan doen, maar voor de quick fix kiezen.
Het is echt niet gek hoor. Massa's mensen zitten aan de oxa in het vliegtuig. Officieel zit je daar een verklaring voor ij je moeten hebben, maar dat doet niemand volgens mij. Mocht je heel erg van de regeltjes zijn, is dat wel iets om aan te denken. Per post duurt dat even, maar je kunt ook in Den Haag zelf een verkaring gaan ophalen.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2021 10:43
34.05% gewijzigd
.
Cookielover schreef:
29-06-2021 10:31
Ik probeer mezelf dat wijs te maken.
impala schreef:
29-06-2021 10:37
Ze redt het vast wel. Maar met een pilletje is wel fijner.
Als je toch bijna nooit vliegt, zou ik geen hele vliegangst training gaan doen, maar voor de quick fix kiezen.
De pilletjes ken ik, ook ervaring mee. Maar van slechts één halve pam raak ik versuft en vak bekant in slaap.

Ik moet iets vinden dat intrinsiek werkt.
Mabido schreef:
29-06-2021 10:40
Ik probeer mezelf dat wijs te maken.
Nogal onverstandig (vind ik dan).
Mabido schreef:
29-06-2021 10:42
De pilletjes ken ik, ook ervaring mee. Maar van slechts één halve pam raak ik versuft en vak bekant in slaap.

Ik moet iets vinden dat intrinsiek werkt.
Valeriaan?

En die halve, dat was wel een kleintje? Er zijn nl ook zwaardere oxazepams die mensen soms krijgen in een crisissituatie.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2021 10:53
20.53% gewijzigd
.
Solomio schreef:
29-06-2021 10:16
Ja, allemaal waar, maar wat dat betreft denk ik: het gewone dagelijkse leven geeft mij genoeg uitdaging, waarom zoiets als vliegangst ook nog aanpakken, terwijl dat totaal geen invloed heeft op het dagelijks leven. Vliegen mag best wat minder, dus wat mij betreft stimuleren we vliegangst nog een beetje meer. ;-)
Overigens is die 'simpele' training volgens mij nogal prijzig.

Of annuleren de kinderen dupeert is natuurlijk nog maar de vraag. Kinderen worden niet automatisch gedupeerd als ze niet met het vliegtuig op vakantie gaan.
Die prijzige training zou gedekt zijn door de verzekering.

En voor wat betreft de kinderen: het is echt niet leuk als iedereen in de klas wel verre reizen maakt en jij niet. Nog afgezien van dat vliegangst vaak ontstaat door pas op latere leeftijd te gaan vliegen.

Daarnaast: de kinderen verheugen zich al op deze reis…
Mabido schreef:

Top dat je het gewoon doet.
DS1971 schreef:
29-06-2021 10:45

En voor wat betreft de kinderen: het is echt niet leuk als iedereen in de klas wel verre reizen maakt en jij niet. Nog afgezien van dat vliegangst vaak ontstaat door pas op latere leeftijd te gaan vliegen.

Iedereen? Het is ook echt niet leuk als alle ouders in een Porsche rijden en jouw ouders in een Opel Corsa :yawnee:
impala schreef:
29-06-2021 10:43
Valeriaan?
Daar heb ik geen ervaring mee, ga even opzoeken
DS1971 schreef:
29-06-2021 10:45

Ik wil het de kinderen niet ontnemen. Ik heb een keer eerder met ze gevlogen, maar toen ging er iemand mee. Dus ik gaf aan dat als het niet goed met me zou gaan die persoon zich even over de kinderen moest ontfermen.
Dit jaar ga ik alleen met ze.
Mabido schreef:
29-06-2021 10:52
Ik wil het de kinderen niet ontnemen. Ik heb een keer eerder met ze gevlogen, maar toen ging er iemand mee. Dus ik gaf aan dat als het niet goed met me zou gaan die persoon zich even over de kinderen moest ontfermen.
Dit jaar ga ik alleen met ze.
Waarom heb je dan nog geen training gevolgd?
Mabido schreef:
29-06-2021 10:49
Daar heb ik geen ervaring mee, ga even opzoeken
Ik had nog wat toegevoegd, over die halve. Was dat een halve kleine of een halve grote? Want van een halve echt versufd raken is best uitzonderlijk.
.
impala schreef:
29-06-2021 10:54
Ik had nog wat toegevoegd, over die halve. Was dat een halve kleine of een halve grote? Want van een halve echt versufd raken is best uitzonderlijk.
Echt een halve kleine. Ik gebruik die namelijk als ik in de nacht niet kan slapen. Binnen een half uurtje ben ik vertrokken.
Daarom durf ik die niet te nemen in dit geval
Welke dosering Oxazepam was dat dan? Lijkt mij heel onwaarschijnlijk namelijk dat je van 5 of 2,5 mg in slaap valt in een voor jou stressvolle situatie.

Overigens zou je ook nog een bètablokker kunnen overwegen.

Als je zo weinig vliegt lijkt mij een cursus niet heel veel nut hebben.
Mabido schreef:
29-06-2021 10:58
Echt een halve kleine. Ik gebruik die namelijk als ik in de nacht niet kan slapen. Binnen een half uurtje ben ik vertrokken.
Daarom durf ik die niet te nemen in dit geval

Dat is toch een hele andere situatie?
Cookielover schreef:
29-06-2021 10:48
Iedereen? Het is ook echt niet leuk als alle ouders in een Porsche rijden en jouw ouders in een Opel Corsa :yawnee:
Nou, dit.

Maar goed, mijn kinderen weken natuurlijk sowieso al af door de gezinssamenstelling en die hebben vooral geleerd om niet teveel naar anderen te kijken.

David Dunning
Ow, en mijn 'advies' dat er altijd de mogelijkheid is om niet te gaan wordt ook ingegeven door de andere reacties.
Vrijwel alle reacties zijn erop gericht dat TO toch gaat.
Soms kan het echt een eye-opener zijn dat je ook gewoon kunt toegeven aan je angst.

David Dunning
Ben je ook bang voor spinnen?

Dan neem je een grote dikke harige zwarte spin mee in een potje. Richt je je aandacht daar op.

#graaggedaan
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
29-06-2021 11:16
Ben je ook bang voor spinnen?

Dan neem je een grote dikke harige zwarte spin mee in een potje. Richt je je aandacht daar op.

#graaggedaan
:biggrin:

David Dunning
Solomio schreef:
29-06-2021 11:12
Ow, en mijn 'advies' dat er altijd de mogelijkheid is om niet te gaan wordt ook ingegeven door de andere reacties.
Vrijwel alle reacties zijn erop gericht dat TO toch gaat.
Soms kan het echt een eye-opener zijn dat je ook gewoon kunt toegeven aan je angst.

Dat heeft TO jarenlang gedaan schrijft ze. Op zich inderdaad helemaal niets mis mee, het is niet dat het je dagelijks leven beheerst of ontregelt, je kunt gewoon accepteren dat je niet durft te vliegen en dus niet gaat vliegen. En nu heeft ze (wellicht wat te optimistisch op dat moment) besloten het erop te wagen en slaat de paniek toe. Ik vind het wel stoer, toch proberen je grenzen te verleggen.

TO: als je echt wilt zou ik toch even langs je huisarts gaan, die kan je op zijn minst informeren en wellicht heeft deze nog andere ideeën.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 29-06-2021 11:29
0.17% gewijzigd
Mabido schreef:

Puzzelboekje met redelijk eenvoudige puzzels. Het is vrij lastig om tegelijk angstig te zijn en een puzzel te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven