Keizersnede!

28-06-2021 13:27 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu naar uit ziet, gaat het bij mij een keizersnede worden. (2de kind).

Het verloop hiervan is me inmiddels wel duidelijk en lijkt me prima. Ik ga voor een gentle sectio.
Al vind ik het ruggenprik gebeuren wel spannend.
Ook heb ik gehoord dat ze je armen vastmaken, en dat lijkt me niks.
Morgen gesprek met gyn en dan kan ik het nog checken :-).

Waar ik nu vooral benieuwd naar ben is het herstel achteraf. Hoe hebben jullie dat ervaren en zijn er nog tips & trics?
vivapimpelmees schreef:
28-06-2021 23:43
Ik heb een verticale kz gehad. Geen spoed. Maar een ouderwetse gyn die tweelingen altijd haalde met een verticale kz.

Maar in welk decennium was dat?? Heb er nooit van gehoord. Heb je niet overwogen een andere gyn of ander ziekenhuis te zoeken?
Minik schreef:
28-06-2021 23:35
T is wel heel bijzonder dat jij toevallig die mensen kent. Ik zit in een Facebook groep met 9400 vrouwen die een keizersnede hebben ondergaan. Recent stelde iemand daar de vraag of anderen net als zij een verticale keizersnede hadden gehad. Een handjevol reageerde daarop dat ze dat inderdaad hadden gehad, maar letterlijk allemaal met een totaal andere reden dan spoed; namelijk baarmoederhalskanker, afwijkingen aan de eierstokken, eerder een grote buikoperatie ondergaan waardoor nu hetzelfde litteken werd gebruikt, etc. Ik heb net zitten terug zoeken op die pagina en kan letterlijk geen één casus vinden van iemand die vanwege spoed een verticale keizersnede heeft gehad. Zelfs niet bij placenta loslating.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2021 23:02
Reden: Onjuiste medische informatie
9.62% gewijzigd
Let’s go Brandon!
Parella schreef:
28-06-2021 23:48
Maar in welk decennium was dat?? Heb er nooit van gehoord. Heb je niet overwogen een andere gyn of ander ziekenhuis te zoeken?
Ze zijn bijna 21. En als 's middags besloten wordt dat je 's avonds een kz krijgt als je al 3 dagen weeën hebt ga je niet zomaar naar een ander ziekenhuis.
havermout1 schreef:
[...]
Maar wat ze in het buitenland doen is toch totaal irrelevant voor TO?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2021 23:01
Reden: Quote verwijderd
36.05% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vivapimpelmees schreef:
29-06-2021 01:17
Ze zijn bijna 21. En als 's middags besloten wordt dat je 's avonds een kz krijgt als je al 3 dagen weeën hebt ga je niet zomaar naar een ander ziekenhuis.

Dat is dus echt wel een andere tijd. Tegenwoordig krijg je echt nooit meer een verticale keizersnee.
Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad. Althans, een neppe dan (als ik havermout moet geloven). Geen idee waarom het een spoedkeizersnede genoemd wordt door de artsen, als dat het in werkelijkheid niet is, Havermout1. Maar goed, jij zult het wel weten ;-)

Mijn kindje had zuurstofgebrek en zat volledig verstrikt in de navelstreng.
Ik ben blij dat het zo kon.
Het herstel is verbazingwekkend snel gegaan. En echt, ik ben een ontzettend watje met een lage pijngrens. Ik denk ook dat ik nauwelijks pijn ervoer door alle adrenaline.
Wel nog een bacteriële infectie opgelopen en tijdens de behandeling daarvan nog een ziekenhuisbacterie. Die weken waren echt een antibiotica festijn :-D
havermout1 schreef:
[...]
Wat bedoel je hiermee. Dat je na een keizersnee geen vaginale bevalling kan doen? Klopt ook niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2021 23:00
22.64% gewijzigd
Niemand is onmisbaar
bojoti schreef:
29-06-2021 23:19
Wat bedoel je hiermee. Dat je na een keizersnee geen vaginale bevalling kan doen? Klopt ook niet.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2021 23:00
43.04% gewijzigd
Let’s go Brandon!
Saivash schreef:
29-06-2021 21:56
Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad. Althans, een neppe dan (als ik havermout moet geloven). Geen idee waarom het een spoedkeizersnede genoemd wordt door de artsen, als dat het in werkelijkheid niet is, Havermout1. Maar goed, jij zult het wel weten ;-)

Mijn kindje had zuurstofgebrek en zat volledig verstrikt in de navelstreng.
Ik ben blij dat het zo kon.
Het herstel is verbazingwekkend snel gegaan. En echt, ik ben een ontzettend watje met een lage pijngrens. Ik denk ook dat ik nauwelijks pijn ervoer door alle adrenaline.
Wel nog een bacteriële infectie opgelopen en tijdens de behandeling daarvan nog een ziekenhuisbacterie. Die weken waren echt een antibiotica festijn :-D
Een lage snede duurt veel langer om te maken dus als secondes belangrijk zijn voor het leven van de baby, dan zou de snelste manier toch wel de beste zijn.
Let’s go Brandon!
havermout1 schreef:
29-06-2021 23:24
Een lage snede duurt veel langer om te maken dus als secondes belangrijk zijn voor het leven van de baby, dan zou de snelste manier toch wel de beste zijn.
En toch doen ze het nooit meer. Balen he?
FeeLucifer01 schreef:
29-06-2021 23:25
En toch doen ze het nooit meer. Balen he?
In Nederland niet. Gezondheidszorg is daar ook niet het allerbeste.
Let’s go Brandon!
havermout1 schreef:
29-06-2021 23:22
[...]
Ach houd toch op hoor. ‘Het is niet handig’. Wat een onzin. Mag een gynaecoloog daar misschien over adviseren? Geheel afhankelijk van de reden voor een eerdere keizersnede kan er namelijk wel degelijk geadviseerd worden om vaginaal te bevallen. Omdat het qua herstel meestal voor de moeder veel beter is om vaginaal te bevallen en omdat het voor een kindje ook gezonder is. Uiteraard als er medische redenen voor zijn om het niet te doen, is een keizersnede veiliger. Maar legio vrouwen bevallen vaginaal na een keizersnede en dat kan heel veilig.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2021 22:54
17.22% gewijzigd
havermout1 schreef:
29-06-2021 23:34
In Nederland niet. Gezondheidszorg is daar ook niet het allerbeste.
Niet? Heb ik toch wel anders gehoord.
Niemand is onmisbaar
Hey :idee: Wat als Havermout1 dokter was? ;-D
Minik schreef:
29-06-2021 23:38
Ach houd toch op hoor. ‘Het is niet handig’. Wat een onzin. Mag een gynaecoloog daar misschien over adviseren? Geheel afhankelijk van de reden voor een eerdere keizersnede kan er namelijk wel degelijk geadviseerd worden om vaginaal te bevallen. Omdat het qua herstel meestal voor de moeder veel beter is om vaginaal te bevallen en omdat het voor een kindje ook gezonder is. Uiteraard als er medische redenen voor zijn om het niet te doen, is een keizersnede veiliger. Maar legio vrouwen bevallen vaginaal na een keizersnede en dat kan heel veilig.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2021 22:54
19.38% gewijzigd
Let’s go Brandon!
Saivash schreef:
29-06-2021 23:47
Hey :idee: Wat als Havermout1 dokter was? ;-D
Hoop het niet.
Niemand is onmisbaar
bojoti schreef:
29-06-2021 23:39
Niet? Heb ik toch wel anders gehoord.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2021 22:53
39.13% gewijzigd
Let’s go Brandon!
Sorry TO allemaal off topic, ik ga hier niet meer reageren.
Niemand is onmisbaar
bojoti schreef:
30-06-2021 00:11
Sorry TO allemaal off topic, ik ga hier niet meer reageren.
[...]
Reden: provoceren
4.63% gewijzigd
Let’s go Brandon!
havermout1 schreef:
30-06-2021 00:05
[...]
My god wat heb jij een enorme duim zeg. Ongelooflijk.
35.29% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
30-06-2021 01:25
My god wat heb jij een enorme duim zeg. Ongelooflijk.
Op welke website worden die openbaar gemaakt? Waar is de openbare database?
Let’s go Brandon!
havermout1 schreef:
30-06-2021 01:38
Op welke website worden die openbaar gemaakt? Waar is de openbare database?
Je kunt in het BIG-register precies zien welke artsen er op de vingers getikt zijn door het tuchtcollege, het instituut dat toetst of er sprake van ‘grove fouten, blunders of nalatigheid’ is geweest.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat in het kader van de privacy voldoende wordt geacht dát iemand een maatregel heeft en dat je er als patiënt op vertrouwt dat een tuchtcollege er beter op toegerust is om te bepalen of er sprake is van een dergelijke misser dan jij.

Verder ben je echt ongelooflijk aan het rellen en zuigen met allerlei irrelevante en onware informatie in een topic van een zwangere die zich goed probeert voor te bereiden op haar bevalling en dat vind ik behoorlijk abnormaal gedrag.
havermout1 schreef:
29-06-2021 23:49
[...]
Wat een bang praterij.
Het is na een keizersnee zo ongeveer het eerste waar aan gedacht wordt wanneer de nieuwe bevalling inzet.

TO: Havermout spreekt echt poep. Luister daar niet naar. Allemaal geklets, geen enkele bron. Eerst was het nog 1 gynaecoloog op basis van 1 eigen ervaring, nu is het al 'uitgebreid besproken met meerdere gynaecologen' zo snel kan het gaan.
Stel je vragen bij je gynaecoloog, die hier het allermeeste van af weet.

Sterkte en succes!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2021 22:52
21.70% gewijzigd
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Hier wilde ze ook mijn armen vastleggen, ik was daar niet eens op voorbereid en heb gezegd dat ik daar geen zin in had. Dat was ook goed zolang ik ze maar bij me hield. :roll:

De ruggenprik heb ik wel degelijk goed gevoeld, dat kwam ook omdat er wel 5 pogingen nodig waren, kennelijk zitten mijn wervels nogal dicht op elkaar.

Het herstel viel mij 100% mee, nauwelijks pijn gehad en toen ik na 2 (3?) dagen naar huis mocht heb ik ook niet meer op bed gelegen en deed gewoon mijn dingetjes tot frustratie van de kraamhulp.
Doreia* schreef:
30-06-2021 09:04
Wat een bang praterij.
Het is na een keizersnee zo ongeveer het eerste waar aan gedacht wordt wanneer de nieuwe bevalling inzet.

TO: Havermout spreekt echt poep. Luister daar niet naar. Allemaal geklets, geen enkele bron. Eerst was het nog 1 gynaecoloog op basis van 1 eigen ervaring, nu is het al 'uitgebreid besproken met meerdere gynaecologen' zo snel kan het gaan.
Stel je vragen bij je gynaecoloog, die hier het allermeeste van af weet.

Sterkte en succes!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2021 22:52
18.69% gewijzigd
Let’s go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven