Hoe zeg ik netjes te willen stoppen met “vriendschap”
zondag 4 juli 2021 om 20:22
Al bijna 6 jaar lang heb ik contact met een jongen. We kennen elkaar via een website en hebben bijna iedere week contact. We hebben elkaar 1x gezien.
Er zijn wat dingen die me de laatste tijd heel erg tegen staan. Zo heeft hij hele andere ideeën over Corona, hij is er heilig van overtuigd dat het expres door China de wereld in is geholpen om zo de wereld over te nemen. Vind hij het vaccineren totaal zinloos en is er van overtuigd dat we in redelijke tijd een catastrofe tegemoet gaan.
We bellen ongeveer 1x per week en steeds heeft hij meer gekke ideeën, maar als ik dan zeg dat hij net zo wappie is als al die andere wappies dan ontkent hij heel hard.
Op het moment als ik iets over mezelf vertel dan moet hij dat weerleggen en is dat allemaal wel te verhelpen (ik ben chronisch ziek). Als ik zeg dat ik me laat vaccineren dan ben ik gek en zit het tussen m’n oren. En dat ik gek ben dat ik maar doe wat de regering opdraagt.
We hebben al een paar keer het contact verbroken en steeds komt hij weer terug en beloofd beterschap. Dat we elkaar echt wel weer een keer gaan zien (hebben al 6x een ontmoeting gepland en steeds zei hij een dag van te voren af). De laatste keer dat we het contact hebben verbroken was in maart en sinds 3 weken weer contact. Maar ik vind het contact niet leuk meer geworden door alles wat hij zegt en mij steeds voor gek verklaart. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee en wil dus het contact verbreken en er geen energie meer in steken. Het geeft me ook geen energie meer. Maar hoe kan ik dit het beste doen? 8k vind het lastig omdat ik weet dat hij dan over een paar maanden weer belt (soms ook met een ander nummer) en vraagt het contact weer terug. Maar ik ben er gewoon klaar mee.
Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Langsgaan kan niet want ik weet zijn adres is en hij woont zo’n 100km verderop.
Er zijn wat dingen die me de laatste tijd heel erg tegen staan. Zo heeft hij hele andere ideeën over Corona, hij is er heilig van overtuigd dat het expres door China de wereld in is geholpen om zo de wereld over te nemen. Vind hij het vaccineren totaal zinloos en is er van overtuigd dat we in redelijke tijd een catastrofe tegemoet gaan.
We bellen ongeveer 1x per week en steeds heeft hij meer gekke ideeën, maar als ik dan zeg dat hij net zo wappie is als al die andere wappies dan ontkent hij heel hard.
Op het moment als ik iets over mezelf vertel dan moet hij dat weerleggen en is dat allemaal wel te verhelpen (ik ben chronisch ziek). Als ik zeg dat ik me laat vaccineren dan ben ik gek en zit het tussen m’n oren. En dat ik gek ben dat ik maar doe wat de regering opdraagt.
We hebben al een paar keer het contact verbroken en steeds komt hij weer terug en beloofd beterschap. Dat we elkaar echt wel weer een keer gaan zien (hebben al 6x een ontmoeting gepland en steeds zei hij een dag van te voren af). De laatste keer dat we het contact hebben verbroken was in maart en sinds 3 weken weer contact. Maar ik vind het contact niet leuk meer geworden door alles wat hij zegt en mij steeds voor gek verklaart. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee en wil dus het contact verbreken en er geen energie meer in steken. Het geeft me ook geen energie meer. Maar hoe kan ik dit het beste doen? 8k vind het lastig omdat ik weet dat hij dan over een paar maanden weer belt (soms ook met een ander nummer) en vraagt het contact weer terug. Maar ik ben er gewoon klaar mee.
Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Langsgaan kan niet want ik weet zijn adres is en hij woont zo’n 100km verderop.

maandag 5 juli 2021 om 06:24
Denk jij ook dat het virus opzettelijk door China de wereld in is gebracht. Met als doel de wereld te veroveren?Kroonsteen schreef: ↑05-07-2021 06:20
Qua denkbeelden ben ik team vriend. Als enige in mijn omgeving ben ik niet geënt, en ben dat ook niet van plan.
Heeft nog met niemand voor onenigheid gezorgd, we respecteren elkaars mening.
En zeg jij ook tegen chronisch zieke mensen dat het allemaal wel te verhelpen is?
maandag 5 juli 2021 om 07:18
Dit zijn niet de enige voorbeelden dat we niet op 1 lijn zitten. In het begin was het echt gezellig en konden we goed praten, maar hij heeft ook een paar keer gelogen tegen mij waar ik later achterkwam in gesprekken. Maar sinds dit jaar heeft ie een heel andere kijk op de wereld gekregen mede door Corona waar ik me niet in kan vinden. En we hebben daardoor steeds een discussie als we elkaar spreken. De laatste keer dat ik het contact verbroken heb wist ie ook dat ik geen discussies meer wilde en nu hebben we ze steeds weer. Als ik dan zeg geen zin te hebben in de discussie dan probeert ie alsnog z’n gelijk te halen en dan is de discussie pas voorbij. Maar we hebben nu over bijna elk onderwerp wel een discussie en dat vreet gewoon energie. Vooral als er in zijn ogen maar 1 goede redenering is en da5 is altijd die van hem. En dat ben ik gewoon zat.Kroonsteen schreef: ↑05-07-2021 06:20Verbreek je wel vaker vriendschappen wanneer jullie niet op één lijn zitten?
Gezien de tijd dat jullie contact hebben is het vast ook wel gezellig geweest, ik zou het zonde vinden als een leuke vriendschap hierom stuk gaat.
Het lijkt me tijd voor een volwassen gesprek waarin jullie desnoods afspreken dit onderwerp te mijden, en elkaars meningen respecteren.
Qua denkbeelden ben ik team vriend. Als enige in mijn omgeving ben ik niet geënt, en ben dat ook niet van plan.

maandag 5 juli 2021 om 07:40
Gewoon niet opnemen.blijmetmij schreef: ↑04-07-2021 22:21Laat weten dat gesprekken voorlopig niet uitkomen, en dat jij met hem contact zal opnemen als je daar behoefte aan hebt.
Als hij belt, zeg je: het komt me niet uit, ik heb andere dingen die mijn aandacht vergen. Als ik wel tijd heb, hoor je het weg.

maandag 5 juli 2021 om 13:27
En als wap zou je dan juist voor vaccins moeten zijn, want anders winnen die Chinezen.Kussensloop schreef: ↑05-07-2021 06:24Denk jij ook dat het virus opzettelijk door China de wereld in is gebracht. Met als doel de wereld te veroveren?
En zeg jij ook tegen chronisch zieke mensen dat het allemaal wel te verhelpen is?
maandag 5 juli 2021 om 13:40
Kroonsteen schreef: ↑05-07-2021 06:20