Keizersnee narcose, uitgezakte navelstreng

05-07-2021 14:32 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of er hier anderen zijn die hun ervaring willen delen over een keizersnee onder narcose. Ik heb in januari een spoed keizersnee gekregen onder narcose ivm een uitgezakte navelstreng. Ik merk dat ik soms nog wel zit met dat ik de geboorte zelf niet heb meegemaakt en dr eerste huiltje niet heb gehoord, etc.. Zou t fijn vinden hier ervaringen over uit te wisselen met anderen. Met dochter gaat t overigens goed en mijn herstel ging gelukkig ook voorspoedig.
.
bankkussen wijzigde dit bericht op 05-07-2021 21:14
99.67% gewijzigd
Hebben ze bij jou wel foto’s gemaakt? Ik heb regelmatig gekeken naar de foto’s en dat vond ik erg fijn. Er zaten ook een paar foto’s tussen waar ze net uit me werd gehaald en ze blauw was (vanwege de narcose) en die staan alleen op partners telefoon. Vond ik naar om te zien.

even ter geruststelling, maar alle babies die net uit de buik getild worden bij een keizersnede zijn blauw. dat komt niet door de narcose, maar doordat ze nog geen adem hebben gehaald en het zuurstofgehalte in de buik veel lager ligt. Pas na de eerste ademteugen kleuren ze roze bij, en de handjes en voetjes kunnen nog even blauw blijven.
Hey Bankkussen, dank voor je reactie! Precies dat ja! Ik dacht in 't begin, dit is een willekeurige baby. Ik weet wel dat ze v mij is en dat ze in 't ziekenhuis daar echt geen fout mee maken, maar 't voelde niet meteen 'eigen' ofzo, dat moest echt groeien. Ook de eerste voeding niet gegeven idd, realiseerde me dat pas toen m'n man vertelde dat ie haar had laten drinken uit cupje. Er zijn bij mij ook veel foto's gemaakt gelukkig, heel dankbaar voor. En tegelijk nog steeds heel surrealistisch om naar te kijken, dat dat mijn buik is, maar ik toen sliep.

Waarom was de keizersnee bij jou? En gaat t goed met jullie?
Bijna 3 jaar geleden een spoed keizersnede gehad onder gehele narcose.

Zelf kijk ik er wel positief op terug omdat alles goed is gegaan, ik kan het niet veranderd en er is niets wat ikzelf anders had kunnen doen.

Bij mij ging het allemaal heel snel waardoor ik zelf niet goed had meegekregen hoe ernstig de situatie was. Voor mijn gevoel zijn wij nooit in levensgevaar geweest maar in realiteit was dat wel zo. Mijn zoon heeft ook aan de beademing gelegen en ik ben achteraf blij dat ik dat niet heb hoeven zien, bewust meemaken.

Bij mij zijn er geen foto's gemaakt en ook mijn partner mocht er niet bij zijn (daarvoor ging het ook echt te snel). Zelf heb ik mijn zoon kunnen zien toen hij 3 uur oud was. Inderdaad al aangekleed (ziekenhuis pakje) en gevoed maar gezond :) mijn partner was al eerder bij onze zoon.

Ik ben nu zwanger van onze tweede zoon en wij kiezen voor een geplande keizersnede :)
Jeetje sunny, wat een heftig verhaal. Ik deel je positieve kijk erop wel, dat ervaar ik ook zo: vooral dankbaar dat 't goed gegaan is. Maar blijf 't missen v 't eerste moment wel jammer vinden (binnen proporties hoor, ik kan 't goed relativeren). Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Voel je je goed? en wat fijn om nu op een rustige manier uit te kijken naar de bevalling. Een geplande keizersnee lijkt me een fijne ervaring!
Hier niet onder narcose geweest bij de keizersnee, maar kind moest vrijwel direct door naar de IC vanwege beademingsbehoefte. Ze moest daar ook een nachtje blijven. Dat man en ik daar om 0200 bij haar weg zijn gegaan, na 1-2 uur aan haar bedje, wegens totaal kapot na lange dag bevalling is iets waar we niet teveel over na moeten denken, dan huilen we.
Gelukkig kwam ze ‘s ochtends vroeg weer bij ons en sindsdien is alles goed.

Ik ben ook zo blij dat de borstvoeding daarna direct lukte, eerste voeding was op de IC
Brianne ik begrijp wel wat je bedoelt met die eerste moments gemist maar dat gaat dan vooral voor een gemis wanneer het mooi zou zijn geweest. (Gemis van de bevalling waarop je hoopte en je jezelf had voorbereid).
In mijn geval besef ik mij dat die eerste momenten niet zo mooi waren maar stressvol en spannend.
De eerste twee dagen/nachten mocht mijn zoon ook niet op mijn kamer maar moeste hij op een special care unit, hij had ook een hele lage bloedsuikerspiegel en moest elke 2 uur een bloedtest en kunstvoeding die eerste dagen.
Hij is nu kerngezond maar had dus wel een zware start.

Ik ben deze zwangerschap mij er wel bewuster van dat het ook niet goed kan gaan en maak mij meer zorgen of onze zoon gezond zal zijn (alle echo's zijn goed) en de geplande keizersnede geeft inderdaad rust.
Maar ik kijk er vooral naar uit dat de zwangerschap voorbij is en we onze zoon vast kunnen houden.
Choucy dat lijkt mij ook allemaal heel heftig.
Zelf heb ik maar een hele korte bevalling gehad (maar een paar cm ontsluiting en toen gingen alle alarm bellen al af) en door de narcose was ik wel super goed uitgerust.

Een narcose klinkt vaak heel heftig maar alles zo bewust meemaken (en je wilt je baby niet aan de beademing zien) dat lijkt mij in het verwerkingsproces veel heftiger.
Ik snap dat je het jammer vindt, maar ik zou toch vooral mijn zegeningen tellen met een gezond levend kind.
Exact hetzelfde meegemaakt. Bij jou ook een inleiding? Hier helaas geen foto’s van OK, wel van momentje bij kinderarts direct erna. Ik herken je gevoel heel erg, wil niet teveel in openbaar delen, je mag me wel pb sturen.
rosiethelab schreef:
05-07-2021 16:15
Ik snap dat je het jammer vindt, maar ik zou toch vooral mijn zegeningen tellen met een gezond levend kind.
Dit is dus de meest niet steunende en zelfs kwetsende reactie die je kan geven.
rosiethelab schreef:
05-07-2021 16:15
Dat is nogal een dooddoener.

Ik heb geen ervaring met een keizersnede onder narcose, maar het lijkt mij wel heel heftig. Verdriet daarover kan en mag bestaan, naast dat je gelukkig kunt zijn dat je een gezond kind hebt mogen krijgen.
Wij tellen onze zegeningen elke dag.

Thnx appelbloesem:)

Heftig choucy, kan me voorstellen dat je er niet graag aan terug denkt! Langzaam zal dat verdriet wel slijten denk ik

Ik heb je een pb gestuurd ronja dankjewel!
Ik reageer vanavond even! Zit nu met kind waar het om gaat in de speeltuin ;)
viane schreef:
05-07-2021 15:04
Hebben ze bij jou wel foto’s gemaakt? Ik heb regelmatig gekeken naar de foto’s en dat vond ik erg fijn. Er zaten ook een paar foto’s tussen waar ze net uit me werd gehaald en ze blauw was (vanwege de narcose) en die staan alleen op partners telefoon. Vond ik naar om te zien.

even ter geruststelling, maar alle babies die net uit de buik getild worden bij een keizersnede zijn blauw. dat komt niet door de narcose, maar doordat ze nog geen adem hebben gehaald en het zuurstofgehalte in de buik veel lager ligt. Pas na de eerste ademteugen kleuren ze roze bij, en de handjes en voetjes kunnen nog even blauw blijven.
Is precies zo bij een vaginale bevalling.
.
bankkussen wijzigde dit bericht op 06-07-2021 13:55
99.84% gewijzigd
Dit gevoel mag er zijn! En herkenbaar, ondanks dat ik pas onder volledige narcose ging nadat zoon uit de buik was gehaald en alles met hem goed bleek te zijn.
.
bankkussen wijzigde dit bericht op 06-07-2021 13:56
99.75% gewijzigd
Bankkussen schreef:
05-07-2021 18:02
Hmm vreemd bij ons zeiden de artsen echt dat het door de narcose kwam! Tenminste, dat ze alleen maar een hartslag had. Dat was het. Ze kon dus nog niet zelfstandig ademen door het narcosemiddel. Ze moest daarna ook aan de beademing. Apgar was 1
Dat is idd niet gebruikelijk. Ons zoontje had apgar 9 en daarna direct 10.
.
bankkussen wijzigde dit bericht op 06-07-2021 13:56
99.29% gewijzigd
Bankkussen schreef:
05-07-2021 18:16
Eens. Denk dat het ook lastig inleven is voor vrouwen die het niet zo hebben meegemaakt. Voor mij voelde het als een stukje rouw ?
Ja, voor mij ook zoiets. En er zijn genoeg vrouwen die een trauma overhouden aan hun bevalling of kraamtijd, terwijl kind gezond is. Het een sluit het ander niet uit. Als je een nare ervaring overleefd, ergens gezond uitkomt, staat dat los van de gevoelens die je rondom de ervaring hebt. Ik heb zelfs van verpleging op de kraamafdeling deze opmerking gekregen en dat is echt niet helpend.
Ronja schreef:
05-07-2021 18:14
Dat is idd niet gebruikelijk. Ons zoontje had apgar 9 en daarna direct 10.
Oh meen je dat? Nu voel ik me voorgelogen door de artsen 😂
Geen ervaring, maar wil je graag feliciteren met je dochter! Wat balen dat deze bevalling zo verlopen is zeg!

We schreven samen in een zwanger worden topic voor onze 2e (was met mijn oude nick, ook 4 letters en startend met een e) en herkende je naam :)
Bij mijn tweede keizersnede was ik ook onder narcose. Ik vroeg voor de grap aan mijn man welke baby hij had uitgekozen, de eerste dagen had ik niks met mijn kind.
Een keizersnede was op dat moment de beste keuze en in de narcose had ik geen keus. Ik ben ontzettend blij met mijn gezonde kinderen, maar dat ik niet zelf ben bevallen, mijn kind niet heb gehoord en het eerste stukje heb gemist doet me verdriet. Ik snap je gevoel heel goed Brianne85.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven