Verleiding om ex uit te schelden.

07-07-2021 14:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al aangeef... ik voel de behoefte om mijn ex uit te schelden. Er is iets voorgevallen en ik weet dat het beter is om gewoon onze eigen weg te gaan. En toch is er een boos deel in mij dat hem nog even de les wilt lezen en hem uitschelden. Totaal onlogisch, heel kinderachtig en ik bereik er niks mee. Wellicht een tijdelijke opluchting dat ik voor mezelf opkom.

Wie herkent dit? En wat steekt hier toch achter? Waarom zou ik hier genoegdoening uit halen?

Uiteraard ga ik het niet doen, en het nu gewoon voor eens en altijd laten rusten tussen ex en mij. Ik veroordeel mezelf gewoon enorm dat ik hem nu liever nog even een trap nageef dan dat ik gewoon volwassen doe (eindelijk) en mijn eigen weg ga.
Neem een foto van hem (als je die nog zou hebben) of scheur een blad uit een tijdschrift waarop iemand staat die op hem lijkt.

Hang dat blad goed vast aan de muur.
Begin te schelden, te vloeken, te tieren en als laatste: geef hem nog een toek op zijn smoel.

Haal het blad van de muur, verfrommel het en gooi het bij het oud papier.

Bloeddruk terug naar beneden, probleem opgelost in alle fatsoen.

(Denk dat het normaal is wat je voelt. Een mens is niet altijd even rechtlijnig. Dus geen zorgen maken en niet psychologisch willen uitleggen)
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 07-07-2021 14:28
15.29% gewijzigd
Nouja, het hoeft niet heel raar te zijn om iemand die jou goed gekwetst heeft te vertellen wat dat met je heeft gedaan? Je hoeft er niet bij te schelden. ZIjn dingen wel goed uitgesproken tussen jullie?
Ooh dat herken ik wel...in gedachten kan ik hele gemene dingen bedenken. Ik voer het alleen niet uit. Stukje verwerking.
Ik zeg: voodoo-pop maken en je helemaal uitleven.
Maar zorg ervoor dat je dat bij jezelf houdt, niet hem ervan op de hoogte stellen. Dan geef je hem namelijk alleen maar macht over jouw emoties (en als hij dat toevallig tijdelijk heeft, dan wil dat niet zeggen dat het verstandig is om hem dus de lanceercodes maar in handen te drukken, of een handleiding van hoe hij jou op de kast kan krijgen).
mammezel schreef:
07-07-2021 14:26
Neem een foto van hem (als je die nog zou hebben) of scheur een blad uit een tijdschrift waarop iemand staat die op hem lijkt.

Hang dat blad goed vast aan de muur.
Begin te schelden, te vloeken, te tieren en als laatste: geef hem nog een toek op zijn smoel.

Haal het blad van de muur, verfrommel het en gooi het bij het oud papier.

Bloeddruk terug naar beneden, probleem opgelost in alle fatsoen.

(Denk dat het normaal is wat je voelt. Een mens is niet altijd even rechtlijnig. Dus geen zorgen maken en niet psychologisch willen uitleggen)
Oh, wat een heerlijk advies! :rofl: Doet me ook een beetje denken aan zijn foto op een dartbord hangen en daar met pijltjes naar gooien.
Chrissie88 schreef:
07-07-2021 14:26
Nouja, het hoeft niet heel raar te zijn om iemand die jou goed gekwetst heeft te vertellen wat dat met je heeft gedaan? Je hoeft er niet bij te schelden. ZIjn dingen wel goed uitgesproken tussen jullie?
Nee. Voor mij niet althans. Ik besef mij dat ik nooit aan hem heb verteld wat bepaalde dingen met mij deden. Nu ook, hij had een rotbericht gestuurd waarin hij aangaf me nooit meer te willen zien. Tien uur later stuurde die: 'Sorry, ik voel me beter.' en 's avonds laat 'Ik ben niet boos meer. Als je wilt, dan kan ik je bellen.'

Zijn berichten vond ik zo absurd. Het dringt nu pas tot me door dat het altijd om hem draait. Hoe ik me voel doet er niet toe. Dat hij nooit vraagt wat zijn acties met mij doen dringt nu pas tot me door.
Polsjef schreef:
07-07-2021 14:29
Ooh dat herken ik wel...in gedachten kan ik hele gemene dingen bedenken. Ik voer het alleen niet uit. Stukje verwerking.
Wellicht dat dit het is.
ludwina schreef:
07-07-2021 14:30
Ik zeg: voodoo-pop maken en je helemaal uitleven.
Maar zorg ervoor dat je dat bij jezelf houdt, niet hem ervan op de hoogte stellen. Dan geef je hem namelijk alleen maar macht over jouw emoties (en als hij dat toevallig tijdelijk heeft, dan wil dat niet zeggen dat het verstandig is om hem dus de lanceercodes maar in handen te drukken, of een handleiding van hoe hij jou op de kast kan krijgen).
Ja dit idd. Ik wil hem niet de lanceercodes geven die macht over mij hebben.
Schrijf het op! En verscheur het daarna!
Of bewaar het en herlees het nog eens en lach er dan hopelijk om
Ik doe het nog steeds af en toe, lucht erg op. Zelfs wel eens tijdens een gesprek met hem aan de deur gedaan. Hij zei iets zo stoms, ik had mijn mond al open, maar zei: wacht even, rende naar de slaapkamer, schreef alle scheldwoorden op, liep daarna kalm terug naar de deur en wenste hem nog een fijne dag.
fladder schreef:
07-07-2021 14:35
Schrijf het op! En verscheur het daarna!
Of bewaar het en herlees het nog eens en lach er dan hopelijk om
Ik doe het nog steeds af en toe, lucht erg op. Zelfs wel eens tijdens een gesprek met hem aan de deur gedaan. Hij zei iets zo stoms, ik had mijn mond al open, maar zei: wacht even, rende naar de slaapkamer, schreef alle scheldwoorden op, liep daarna kalm terug naar de deur en wenste hem nog een fijne dag.
Ja, dit is toch ook gewoon Goud!
Je voelt je beter en sterker als je helemaal niets meer laat horen. Negeren, geen energie meer in steken en verder met je leven.

Als je gaat schelden verlies je je zelfbeheersing en t voelt veel beter om in control te blijven.
Ik snap probleem niet zo, je kan hem ( al dan niet schelden of tierend of rustig ) vertellen wat je wil en daarna lekker alleen verder gaan.

Waarom ben je 'beter' als je alles binnen houdt? Of ben je dan beter in controle ofzo. Lulkoek.
Ik heb dit vroeger ook wel eens gehad, maar als ik dan dieper bij mezelf ging graven, dan kon ik altijd wel concluderen dat ik een soort van excuus, uitleg oid uit wilde halen. Ik denk dat je voor jezelf de knoop moet doorhakken van dit wil ik niet. Het moet slijten, maar van hem ga je niet krijgen waar je naar verlangt.
Ik herken het wel. Schrijven, schrijven, schrijven, dat heeft mij enorm geholpen.

Ik had ook wel bepaalde dingen tegen die persoon kunnen zeggen maar het had toch niks geholpen. Het was mijn eigen woede dus ik moest er zelf een manier voor vinden om er mee om te kunnen gaan.
Perkele schreef:
07-07-2021 14:56
Ik heb dit vroeger ook wel eens gehad, maar als ik dan dieper bij mezelf ging graven, dan kon ik altijd wel concluderen dat ik een soort van excuus, uitleg oid uit wilde halen. Ik denk dat je voor jezelf de knoop moet doorhakken van dit wil ik niet. Het moet slijten, maar van hem ga je niet krijgen waar je naar verlangt.
Ja, ik gok dat ik dit stiekem ook graag wil. Een deel van mij wilt hem nu ook gewoon negeren en dan hoop ik stiekem dat hem dat veel meer pijn doet dan dat ik hem uitscheldt. Dat ie dan ooit eens gaat reflecteren en zich schaamt voor hoe slecht hij mij behandelt heeft. Maar ja... dat gaat vast niet gebeuren. En ik wil er gewoon mijn energie niet aan kwijt. Dat doe ik wil door boos te zijn. Het moet inderdaad nog slijten.
Ow, ik hoef geen excuses ergens diep down hoor.

Wat maken jullie je het allemaal zelf heel erg moeilijk door er zo krampachtig over te doen.

Of je zegt niets of juist wel. Of je gilt een keer als iemand je een kutstreek levert of slecht behandeld, poehoe.. en gaat door met leven.
Ik zou hem gewoon blokkeren als hij dit soort gevoelens bij jou blijft oproepen. Die negativiteit wil je toch niet in je leven?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bijnasoms schreef:
07-07-2021 15:00
Ja, ik gok dat ik dit stiekem ook graag wil. Een deel van mij wilt hem nu ook gewoon negeren en dan hoop ik stiekem dat hem dat veel meer pijn doet dan dat ik hem uitscheldt. Dat ie dan ooit eens gaat reflecteren en zich schaamt voor hoe slecht hij mij behandelt heeft. Maar ja... dat gaat vast niet gebeuren. En ik wil er gewoon mijn energie niet aan kwijt. Dat doe ik wil door boos te zijn. Het moet inderdaad nog slijten.
Ben je niet eigenlijk boos op jezelf dat je je zo door hem hebt laten behandelen?
Polsjef schreef:
07-07-2021 14:29
Dit. Niet over psychologiseren. Heel normaal en niks om je druk over te maken. Voor mijn part doe je het echt, ook al is het allesbehalve netjes. De kans is alleen groot dat je er niks mee opschiet of dat je zelfs recht in je gezicht wordt uitgelachen. Als het hier maar bij blijft. Schelden is natuurlijk al geweldadig, dus elke andere verdere vorm van geweld moet je bij jezelf houden met voodoo poppetjes of gemene dingen denken. Dan mag je helemaal los ; )
Maar iemand stevig de waarheid (willen) zeggen en afsluiten met dat hij de grootste klootzak ter wereld is, ach....als dat het ergste is...
Bijnasoms schreef:
07-07-2021 14:34
Nee. Voor mij niet althans. Ik besef mij dat ik nooit aan hem heb verteld wat bepaalde dingen met mij deden. Nu ook, hij had een rotbericht gestuurd waarin hij aangaf me nooit meer te willen zien. Tien uur later stuurde die: 'Sorry, ik voel me beter.' en 's avonds laat 'Ik ben niet boos meer. Als je wilt, dan kan ik je bellen.'

Zijn berichten vond ik zo absurd. Het dringt nu pas tot me door dat het altijd om hem draait. Hoe ik me voel doet er niet toe. Dat hij nooit vraagt wat zijn acties met mij doen dringt nu pas tot me door.
Beste wraakactie met dit soort egocentrische jojo's: doodnegeren. Zo laat je merken dat hij lucht voor je is.

Maar ik begrijp wel dat hij je irriteert en je handen jeuken om hem iets terug te berichten.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Schrijf op wat je te zeggen hebt. Dit kan al verlichting geven!
Heb je kinderen of andere redenen waarom de relatie werkbaar moet blijven?

Moet je het huis samen nog verkopen of zo? Zo nee, waarom zou je het niet doen?

Misschien heeft hij het gewoon verdiend om eens flink de oren gewassen te worden.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Of ik het herken? Nou en of! Ik had dezelfde houding als jij: het is niet de moeite waard, het is beter achter je te laten... Maar ik kwam een hulpverlener tegen die mijn boosheid en frustraties in de ogen liet zien. Het is inderdaad niet slim om tegen je ex uit te leven, maar de boosheid moet wel eruit. Het is niet de tijdelijke opluchting. Het helpt je ook om het achter je te laten en afstand te nemen. Je kan de boosheid op verschillende manieren uiten. Je moet kijken wat er bij jou past: boxen, schrijven, dansen, schilderen... noem maar op.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Ik heb wel eens tegen mijn vriendinnen gezegd dat als ik ooit zomaar iemand tegen de vlakte zou slaan uit het niets het waarschijnlijk mijn ex was.
Maar er ging wat tijd overheen voordat ik hem weer eens tegenkwam, gewoon in het uitgaansleven. Hij was nu kaal en stond er een beetje krom en slungelig bij. Zijn vrienden kwamen helemaal enthousiast met me kletsen en hij wist geen woord uit te brengen. Ik had totaal de behoefte niet meer om nog boos te zijn op hem. Het was ineens zo duidelijk dat hij een beetje sneuig was... Dan denk je eigenlijk alleen nog maar 'sterkte met jezelf hoor knul'.

Dus, bewaar je voornemen en straks ben je veel blijer dat je het niet hebt gedaan dan je nu blij zou zijn als je het wel zou doen.
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven