Ik zoek wat tips hoe hiermee om te gaan.

07-07-2021 21:32 46 berichten
Hi Dames (en Heren) van het viva forum

Ik zit met iets waarvan ik niet weet hoe op te lossen, en vraag daarom nog even op de valreep nu viva forum stopt om advies.

Ik ben verliefd op een getrouwde vrouw, we hebben de zelfde hobby (buitensport) en komen elkaar regelmatig tegen. Nu heeft ze aangegeven verliefd op mij te zijn en gevraagd of ik haar ook leuk vind.
Ik was een beetje overrompelt en had ja gezegd op haar vraag, had daar gelijk spijt van want het geeft natuurlijk alleen maar problemen.

Sinds die tijd begint ze iedere keer over dat ze graag wat met mij zou willen proberen en dat ze echt gek op mij is enz enz.
Ze is overigens getrouwd met een man en ik ben een vrouw, nu heb ik het vermoeden dat ze alleen maar nieuwsgierig is naar hoe het is om iets met een vrouw te doen ipv dat ze echt gek op mij is, buiten alle andere bezwaren die er uiteraard zijn ivm dat ze getrouwd is.

Nu heb ik haar gezegd dat ze aan haar huwelijk moet werken en mij met rust moet laten, nu zegt ze dat ze dat niet kan en dat haar huwelijk al niet goed zat.
Ik heb haar gezegd dat ze voor zichzelf moet uitmaken wat ze wil en met haar partner moet gaan praten.

Maar ze blijft er bij dat ze gek op mij is en met mij verder wil.
Ik heb volgens mij goed gehandeld, maar op de een of andere manier wil ze het niet horen ofzo.

Hoe kan ik het beste reageren vanaf nu? Nog tips?
lenthe_ schreef:
08-07-2021 21:15
Eens met de rest en je hebt goed gehandeld.
Wil nog wel even zeggen dat je op je onderbuikgevoel moet afgaan.
"nu heb ik het vermoeden dat ze alleen maar nieuwsgierig is naar hoe het is om iets met een vrouw te doen ipv dat ze echt gek op mij is,"
Houd dit in je achterhoofd, dit komt ergens vandaan en je voelt dit niet voor niks, volg je intuïtie
Mijn gevoel zegt dat idd, bedankt voor je tip :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik moet eerlijk zeggen dat ik iedereen nogal bekrompen en kortzichtig vind reageren. En erg veroordelend.

Je zegt dat ze het niet wil horen. Heb jij dan duidelijk gezegd dat je het niet wil of heb je haar gezegd wat zij moet doen? Want volgens mij kan je alleen maar aangeven wat jij nodig hebt en onder welke omstandigheden. Ik vind het ook een beetje kort door de bocht om te zeggen dat ze je alleen maar uit nieuwsgierigheid wil? Ik snap wel dat het een angst is, maar toch.

Sorry ik zit in zelfde soort situatie maar ik kijk er heel anders naar. Wat ‘jouw vrouw’ doet is makkelijk te veroordelen maar het zou ook kunnen zijn dat je haar tekort doet. En het zou mij kwetsen als je denkt dat ik je alleen maar wil omdat ik nieuwsgierig ben. Jij vult dingen voor haar in. ( hoewel begrijpelijk dat er angsten zijn)
Bah, zo iemand kan misschien inderdaad een tijdje met jou verder willen, maar blijkbaar heeft ze er geen moeite mee om naast haar partner alvast verder te zoeken. Dus dat zal ze dan vervolgens bij jou ook ooit gaan doen. Terwijl jij van niks weet. "Once a cheater, always a cheater."
Zo iemand die een scheve schaats rijdt is aan mij niet besteed hoor.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Zinervaa schreef:
07-07-2021 21:57
Ja dat zegt ze idd, ze is niet gelukkig.

Dat ze droomt van ons samen en dat ze denkt dat we goed bij elkaar passen. Maar ja dat is natuurlijk helemaal niet zo, ze is alleen maar verliefd op het idee wat ze van mij heeft. Tevens zie ik het niet zitten dat ze zomaar haar huwelijk opgeeft en dan gelijk een relatie met mij aan gaat, dat is gedoemd te mislukken.
Klopt. Die fout heb ik wel ooit gemaakt, weliswaar met een vrouw die uit haar lange (samenwoon)relatie met een vrouw stapte en daarna direct iets met mij begon. Maar inderdaad gedoemd te mislukken, zo zonder enige overgangsfase / tijd dat iemand even alleen is en zichzelf hervindt.
Zinervaa schreef:
08-07-2021 20:57
Ik weet dat je gelijk hebt, maar zo voelt het niet helemaal.
Als ik met haar praat dan voel ik me bijzonder, ze geeft me echt een goed gevoel over mezelf. Ook al weet ik heel goed dat ik niks met haar wil, want getrouwd, dit gevoel is natuurlijk wel fijn maar tegelijk ook niet (hoop dat jullie begrijpen wat ik hiermee bedoel)
Herkenbaar. Bedenk maar dat het je hormonen zijn die met je aan de haal gaan. Het is heel menselijk dat je blije stofjes aanmaakt als iemand je veel aandacht en complimenten geeft. Maar wil niet zeggen dat de situatie gezond voor je is.

Soms is het beter om naar je ratio te luisteren! Én gewoon dat stemmetje in je achterhoofd (of je onderbuik, zo je wilt), je intuïtie. Dus toch ook je diepste gevoel. Wat wel overduidelijk doorklinkt in je posts. Later zul je blij zijn dat je niet gezwicht bent om te fungeren als haar rebound.

En als jullie tóch echt voor elkaar bestemd zijn... dan komt dat ooit wel. Dan breekt ze eerst met haar man. En komt dat daarna ooit wel. Maar dan nog zou ik het zelf wel een slecht signaal vinden dat ze nu bereid is om vreemd te gaan, ik zou zo iemand nooit meer kunnen vertrouwen.
Palmboominnewyork schreef:
09-07-2021 00:33
Hoi, ik moet eerlijk zeggen dat ik iedereen nogal bekrompen en kortzichtig vind reageren. En erg veroordelend.

Je zegt dat ze het niet wil horen. Heb jij dan duidelijk gezegd dat je het niet wil of heb je haar gezegd wat zij moet doen? Want volgens mij kan je alleen maar aangeven wat jij nodig hebt en onder welke omstandigheden. Ik vind het ook een beetje kort door de bocht om te zeggen dat ze je alleen maar uit nieuwsgierigheid wil? Ik snap wel dat het een angst is, maar toch.

Sorry ik zit in zelfde soort situatie maar ik kijk er heel anders naar. Wat ‘jouw vrouw’ doet is makkelijk te veroordelen maar het zou ook kunnen zijn dat je haar tekort doet. En het zou mij kwetsen als je denkt dat ik je alleen maar wil omdat ik nieuwsgierig ben. Jij vult dingen voor haar in. ( hoewel begrijpelijk dat er angsten zijn)
Maar vind je het dan gek dat mensen die vrouw veroordelen omdat ze haar man wil bedriegen? En zou jij zo iemand dan wel vertrouwen als je met haar een relatie aangaat? Als ze op jou uitgekeken is gaat ze toch ook alvast op zoek naar een nieuwe, zonder jou iets te vertellen?
09-07-2021 00:33

Wat ik van haar wil is dat ze mij met rust laat zodat mijn verliefdheid niet iedere keer aangewakkerd wordt. Ik vind de situatie namelijk niet fijn.

Vervelend dat jij in een zelfde probleem zit maar dan vanaf de andere kant. Ik hoop dat je er uitkomt wat je wil.
1 tip, zorg dat je eerst je eigen probleem oplost ipv dat je haar met jou probleem opzadelt.
patsy--stone schreef:
09-07-2021 00:45
Bah, zo iemand kan misschien inderdaad een tijdje met jou verder willen, maar blijkbaar heeft ze er geen moeite mee om naast haar partner alvast verder te zoeken. Dus dat zal ze dan vervolgens bij jou ook ooit gaan doen. Terwijl jij van niks weet. "Once a cheater, always a cheater."
Zo iemand die een scheve schaats rijdt is aan mij niet besteed hoor.
Ja dat gevoel heb ik ook, oogaanschijnlijk heeft ze er geen probleem mee om met mij te flirten en te zeggen dat ze graag met mij verder wil.

Ook zei ze dat ze wel eerst even wilde proberen om te kijken of seks met een vrouw is wat ze ervan voorgesteld heeft. Nou uhum nee dus, daar leen ik me niet voor.
patsy--stone schreef:
09-07-2021 00:47
Klopt. Die fout heb ik wel ooit gemaakt, weliswaar met een vrouw die uit haar lange (samenwoon)relatie met een vrouw stapte en daarna direct iets met mij begon. Maar inderdaad gedoemd te mislukken, zo zonder enige overgangsfase / tijd dat iemand even alleen is en zichzelf hervindt.
Ja dat denk ik ook, zonder overgangsfase is vragen om problemen. Vervelend dat je dat overkomen is.
patsy--stone schreef:
09-07-2021 00:53
Herkenbaar. Bedenk maar dat het je hormonen zijn die met je aan de haal gaan. Het is heel menselijk dat je blije stofjes aanmaakt als iemand je veel aandacht en complimenten geeft. Maar wil niet zeggen dat de situatie gezond voor je is.

Soms is het beter om naar je ratio te luisteren! Én gewoon dat stemmetje in je achterhoofd (of je onderbuik, zo je wilt), je intuïtie. Dus toch ook je diepste gevoel. Wat wel overduidelijk doorklinkt in je posts. Later zul je blij zijn dat je niet gezwicht bent om te fungeren als haar rebound.

En als jullie tóch echt voor elkaar bestemd zijn... dan komt dat ooit wel. Dan breekt ze eerst met haar man. En komt dat daarna ooit wel. Maar dan nog zou ik het zelf wel een slecht signaal vinden dat ze nu bereid is om vreemd te gaan, ik zou zo iemand nooit meer kunnen vertrouwen.
Ik denk dat ik haar ook nooit zou kunnen vertrouwen, blijkbaar is haar morele kompas niet wat ik graag zie in een partner.
Is het je mening over haar gedrag, of je eigen angst waardoor je afstand wilt houden?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
09-07-2021 19:56
Is het je mening over haar gedrag, of je eigen angst waardoor je afstand wilt houden?
Oei, goede vraag, ik denk beide.

Edit: er zijn best wel wat hetero vrouwen die nieuwsgierig zijn hoe het is om iets met een vrouw te doen/hebben. Daar zit ik en de meeste lesbiennes niet op te wachten. Voelt toch een beetje of je gebruikt word om mee te experimenteren.
Zinervaa schreef:
09-07-2021 19:50
Ook zei ze dat ze wel eerst even wilde proberen om te kijken of seks met een vrouw is wat ze ervan voorgesteld heeft. Nou uhum nee dus, daar leen ik me niet voor.
Gatver, wat berekenend. Laat haar lekker via Tinder een seksbuddy zoeken die daar wel voor open staat. En met medeweten van haar man.
En alsof "seks met een vrouw" altijd hetzelfde is met elke vrouw. :-? :bonk:
Zinervaa schreef:
09-07-2021 19:58
er zijn best wel wat hetero vrouwen die nieuwsgierig zijn hoe het is om iets met een vrouw te doen/hebben. Daar zit ik en de meeste lesbiennes niet op te wachten. Voelt toch een beetje of je gebruikt word om mee te experimenteren.
Ja precies, alsof je een of ander object bent.
Zinervaa schreef:
09-07-2021 19:47
Wat ik van haar wil is dat ze mij met rust laat zodat mijn verliefdheid niet iedere keer aangewakkerd wordt. Ik vind de situatie namelijk niet fijn.

Vervelend dat jij in een zelfde probleem zit maar dan vanaf de andere kant. Ik hoop dat je er uitkomt wat je wil.
1 tip, zorg dat je eerst je eigen probleem oplost ipv dat je haar met jou probleem opzadelt.
Ik heb geen probleem. Ik zit in dezelfde positie als jij. Ik bedoelde te zeggen dat ik het bekijk vanuit een ander perspectief / intentie. Ik heb aangegeven dat ik ruimte wil. En niet een relatie wil aangaan zolang zij nog samen is. Zij voelt dat ook zo en gaat voor zichzelf uitzoeken wat álles betekent.

Heb jij aangegeven dat jij niets met haar wil? Dat je de verliefdheid niet wilt en ook dat je haar als mens niet meer in je leven wil? Ben je daar werkelijk zo duidelijk in geweest? Als je het echt echt niet wil kan je haar ook blokkeren en dat aangeven dat je dat doet omdat je dat nodig hebt?
patsy--stone schreef:
09-07-2021 22:39
Gatver, wat berekenend. Laat haar lekker via Tinder een seksbuddy zoeken die daar wel voor open staat. En met medeweten van haar man.
En alsof "seks met een vrouw" altijd hetzelfde is met elke vrouw. :-? :bonk:

Ja precies, alsof je een of ander object bent.
Nou echt he?

Ongelooflijk hoe sommige hetero vrouwen met ons om denken te kunnen gaan.
10-07-2021 00:24
Ik heb geen probleem. Ik zit in dezelfde positie als jij. Ik bedoelde te zeggen dat ik het bekijk vanuit een ander perspectief / intentie. Ik heb aangegeven dat ik ruimte wil. En niet een relatie wil aangaan zolang zij nog samen is. Zij voelt dat ook zo en gaat voor zichzelf uitzoeken wat álles betekent.

Heb jij aangegeven dat jij niets met haar wil? Dat je de verliefdheid niet wilt en ook dat je haar als mens niet meer in je leven wil? Ben je daar werkelijk zo duidelijk in geweest? Als je het echt echt niet wil kan je haar ook blokkeren en dat aangeven dat je dat doet omdat je dat nodig hebt?
Ik had je verkeerd begrepen, wat goed dat je het aangegeven. Ik hoop dat ze er snel achter is wat ze wil.

Ik heb vandaag aangegeven dat ze mij echt met rust moet laten en pas weer toenadering op liefdesgebied kan zoeken als ze helemaal gescheiden is.
Blokkeren gaat helaas niet, ik kom haar tegen met buitensport.
Zinervaa schreef:
10-07-2021 19:33
Nou echt he?

Ongelooflijk hoe sommige hetero vrouwen met ons om denken te kunnen gaan.
Ja en hetero mannen ook. Zien ze je op straat hand in hand met een vrouw lopen en dan denken ze dat het normaal is om zich tegen je aan te mogen bemoeien alsof je twee objecten bent, en om te zeggen: "hee lekker geil, mag ik in het midden?" Dat zouden ze never nooit durven doen bij een hetero stel. Ten eerste omdat ze dan klappen kunnen verwachten, maar ten tweede omdat ze dan wél van zichzelf door hebben dat het nogal onbeschoft gedrag zou zijn. Want dat hetero stel zijn wél "echte mensen" en niet zomaar objecten zonder waarde waar je dingen tegen mag brullen zonder enige consequentie.
patsy--stone schreef:
11-07-2021 17:57
Ja en hetero mannen ook. Zien ze je op straat hand in hand met een vrouw lopen en dan denken ze dat het normaal is om zich tegen je aan te mogen bemoeien alsof je twee objecten bent, en om te zeggen: "hee lekker geil, mag ik in het midden?" Dat zouden ze never nooit durven doen bij een hetero stel. Ten eerste omdat ze dan klappen kunnen verwachten, maar ten tweede omdat ze dan wél van zichzelf door hebben dat het nogal onbeschoft gedrag zou zijn. Want dat hetero stel zijn wél "echte mensen" en niet zomaar objecten zonder waarde waar je dingen tegen mag brullen zonder enige consequentie.
Echt vreselijk idd, het idee alleen al dat ze denken dat wij daar voor in zijn ofzo is echt belachelijk
Of hetero mannen die denken dat je wel "om" bent als je met hun seks hebt gehad. Eghhh het idee alleen al, om te kotsen dat soort mannen.
Bedankt allemaal voor het meedenken :lips:
Tjee, hopelijk helpt het haar te negeren.
Het enige dat ik nog kan bedenken is zeggen dat je iemand niet kan vertrouwen als die binnen een huwelijk is met je wil zijn en dat je voelt dat iemand over je grens gaat als die toch blijft aandringen ondanks dat je aangaf dat het voor jou niet werkt.
"Of hetero mannen die denken dat je wel "om" bent als je met hun seks hebt gehad. Eghhh het idee alleen al, om te kotsen dat soort mannen."

Ja inderdaad, dat zijn vaak precies dezelfde mannen die onbeschofte vragen stellen zoals: "Maar hoe dóen jullie het dan?"
En dan zei ik altijd: "Nou ik heb wel medelijden met jouw vriendin, als jij denkt dat penetratie de enige manier is om seks te hebben. En dat terwijl veel vrouwen daar niet eens van kunnen klaarkomen."
(Gelukkig ben ik al jaren niet meer zulke asociale mannen tegengekomen die zulke achterlijke vragen stellen, die ze nooit zouden stellen aan een hetero.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven