Sneltest Spanje?

12-07-2021 21:59 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry zie door de bomen het bos niet meer. Eind juli gaan we naar Spanje en een PCR test duurt tot 30 uur tot het zichtbaar is in je app. Niet handig als de test Max 48 uur oud mag zijn in Spanje en je twee dagen onderweg bent (en m ook nodig hebt om Frankrijk binnen te komen).

Zag nu een sneltest waarvan je na Max 3 uur de uitslag al hebt. Maar weet iemand uit ervaring of je die uitslag op dezelfde manier krijgt als de pcr test dus in je app? En nog belangrijker wordt het geaccepteerd in Frankrijk en Spanje?
Het kan natuurlijk de hele tijd veranderen, maar toen ik afgelopen maand naar Mallorca ging mocht een sneltest niet. ik heb toen een pcr-test laten doen, kreeg binnen 24h de uitslag en daarmee mocht ik vliegen.
Ik hoor overigens van heel veel mensen dat er minimaal gecontroleerd wordt als je met de auto het land binnenkomt. Dus ik zou dan de dag voor je vertrekt laten testen en het er op wagen.

Of als de kleurcodering van Spanje zo blijft als ie nu is zou ik misschien overwegen om de vakantie om te boeken...
Ben net terug vanuit Spanje (vliegtuig, sinds vrijdag). Ik heb een PCR test gedaan van tevoren en ook daar voordat ik weer terug ging. Die mocht toen max 48 uur oud zijn (teruggerekend vanaf het moment van aankomst). Dat werkte heel soepel, ik heb de testresultaten in beide gevallen voor middernacht gekregen. Ik zou gewoon even de site van buitenlandse zaken raadplegen, dat is het meest overzichtelijk en actueel. https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Ik zit nu in Spanje, en heb een antigeen sneltest gehad voor vertrek. Uitslag binnen 30 minuten (die dingen hoeven niet langs een moeilijk lab, dus veel minder last van wachttijden).
Gewoon via de officier testen voor je reis site geboekt.

Op dit moment accepteert Spanje dergelijke testen, je moet natuurlijk altijd even kijken of dat nog zo is als jij gaat.
Oh, en de uitslag kwam inderdaad op dezelfde manier in de App (als in: je krijgt een mail en kunt dan met een code zelf de uitslag er in zetten).
.
rianneplaya wijzigde dit bericht op 17-09-2021 17:50
99.56% gewijzigd
Ik ben net terug uit Spanje. Omdat we net vóór 1 juli vertrokken, mochten we zelf dokken voor onze antigeentesten. 49 euro per stuk (bij Spoedtest.nl) uitslag binnen een half uur in PDF met daarop je paspoortnummer etc. Inmiddels kun je dat dus blijkbaar gratis doen, dus dat zal het probleem niet zijn. Gewoon zo laat mogelijk voor vertrek laten doen.

Voor de terugreis had ik ook weer een antigeentest nodig (man werd inmiddels als volledig gevaccineerd beschouwd met Janssen). Bij een soort huisartsenpraktijkje in de badplaats een afspraak gemaakt, 45 euro betaald en ik kreeg meteen de uitslag (negatief, gelukkig). Uitdraai op papier, ook weer met paspoortnummer etc., en stempel plus krabbel van de dokter.

Uiteraard heeft helemaal niemand erom gevraagd, zowel op de heen- als de terugweg niet. :-( In principe dus weggegooid geld, maar ja, je zal altijd zien dat als je het niet doet, je dan wél die boete van 3.000 euro krijgt in Frankrijk.

Kreeg trouwens in Spanje ook nog een kwitantie mee, zodat ik het kon declareren bij de verzekering. Daar moest ik nadat ik het pand verlaten had toch wel even hartelijk om lachen. :facepalm:
Ik lees graag mee. We gaan over drie weken. Zijn dan allebei volledig gevaccineerd. Twijfelen nog wel gezien de besmettingen daar, maar ik zou graag willen gaan.
Het hangt er denk ik ook grotendeels aan waar je heen gaat en wat je gaat doen. Ga je naar een rustige plek en doe je alles buiten, dan denk ik dat het wel meevalt met de risico's. Veel heb je natuurlijk ook wel zelf in de hand met de keuzes die je maakt.

Ter illustratie; wij waren in L'Estartit en dat is een vrij rustige badplaats zonder dronken jongeren, grootschalig uitgaansleven etc. Het publiek bestaat momenteel vooral uit Fransen, Nederlanders, Belgen en Spanjaarden zelf; weet niet of er normaal ook veel Engelsen zijn.

Ondanks dat de mondkapjesverplichting buiten is opgeheven, had toch zo'n 70% van de mensen - zowel jong als oud - gewoon ook buiten op de boulevard een mondkapje op. Pas als ze op het terras gaan zitten gaat-ie af. Wat een verademing dat er blijkbaar ook landen/mensen bestaan waar ze daar niet zo over zeiken als in Nederland.

Op het strand kun je prima afstand houden. Op de meeste terrassen ook. Alleen tijdens EK-wedstrijden was het soms wat drukker op sommige terrassen; maar die mijd je dan gewoon.

En verder hebben wij ervoor gekozen om niet naar drukke plekken te gaan en binnenactiviteiten te mijden. Dus na het kayakken op de Ter de optie 'terug met de mountainbike' gedaan, in plaats van het busje. Het Dalí-museum en een stadsbezoek aan Girona op de lijst voor de volgende keer te zetten. In het appartementencomplex de drie trappen in het geventileerde trappenhuis oplopen, in plaats van de lift te nemen. En kleine dorpjes met smalle straatjes zoals Pals en Peratallada (aanraders!) 's ochtends voor 11.00 uur bezoeken zodat je ze min of meer voor jezelf hebt (ook mooi voor de foto's).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven