Daten en het echt niet weten [lege OP]

woensdag 14 juli 2021 om 10:16
Ja was een serieuze vraagFeeLucifer01 schreef: ↑14-07-2021 10:07Is dit een serieuze vraag? Nee toch mag ik hopen?
Alles wat je tikt in dit door jou geopende topic geeft dat aan.

Mijn omgeving geeft namelijk aan dat je nooit weet of je klaar bent voor een relatie.
Dus ben wel benieuwd hoe jij dat wel kan weten bij mij?
woensdag 14 juli 2021 om 10:20
Het punt is niet dat je twijfelt, maar hoe je om gaat met je twijfel. Je twijfelt al je hele leven over alles. Het heeft dus geen zin om die twijfel te dumpen bij iemand die je 4x in je leven hebt gezien. Die twijfel hoort niet bij hem, maar bij jou. De oplossing ligt ook niet bij hem. Wanneer je iemand anders zou daten, dan zou je ook twijfelen.
Je zal zelf met dat gevoel moeten omgaan, zonder steeds de verantwoordelijkheid voor dat gevoel te duwen naar iemand met wie je net omgaat.
Twijfel is ook geen fout gevoel of een foute eigenschap. Het kan je ook helpen om weloverwogen een besluit te maken.
Het probleem is dat jij aan twijfel de overtuiging hebt gekoppeld: ik twijfel dus ik ben niet goed genoeg.
De crux zit in die laatste overtuiging: die is niet waar.
Twjjfel/overwegen/analyseren is gewoon een eigenschap die op zichzelf niet goed of fout is. Net zoals spontaniteit een eigenschap is die niet goed of fout is.
Je zal zelf met dat gevoel moeten omgaan, zonder steeds de verantwoordelijkheid voor dat gevoel te duwen naar iemand met wie je net omgaat.
Twijfel is ook geen fout gevoel of een foute eigenschap. Het kan je ook helpen om weloverwogen een besluit te maken.
Het probleem is dat jij aan twijfel de overtuiging hebt gekoppeld: ik twijfel dus ik ben niet goed genoeg.
De crux zit in die laatste overtuiging: die is niet waar.
Twjjfel/overwegen/analyseren is gewoon een eigenschap die op zichzelf niet goed of fout is. Net zoals spontaniteit een eigenschap is die niet goed of fout is.
viva-amber wijzigde dit bericht op 14-07-2021 10:24
31.28% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 14 juli 2021 om 10:20
Heel erg dit!! Wat heb jij hem te bieden qua stabiliteit? Zoek je een redder? Ga eerst eens rustig samenwonen met je peuter.S-Groot schreef: ↑13-07-2021 22:12Jeetje, zoek je een hulpverlener of een date? Ik vind dit echt niet gezond hoor, 4 dates en het gaat alleen maar over geduld, zorgzaamheid, behulpzaamheid, moeilijkheden bij jou. Jij legt zo de nadruk op zijn zorgzaamheid dat ik dat echt een alarmbel vind. Ik zou eerst maar eens aan jezelf gaan werken, dat je niet meer zo de behoefte hebt aan die zorgzaamheid maar gewoon echt op je eigen benen kunt staan. Die behoefte zorgt namelijk vrijwel altijd voor enorme blinde vlekken en voor je het weet is je kind de dupe ervan. Niet doen.

woensdag 14 juli 2021 om 10:22
Dat ben ik met je eens. Ik weet dat dit deel van mij is en dat ik dit moet verdragen zelf. Alleen is dat lastiger gezegd dan gedaan natuurlijk.viva-amber schreef: ↑14-07-2021 10:20Het punt is niet dat je twijfelt, maar hoe je om gaat met je twijfel. Je twijfelt al je hele leven over alles. Het heeft dus geen zin om die twijfel te dumpen bij iemand die je 4x in je leven hebt gezien. Die twijfel hoort niet bij hem, maar bij jou. De oplossing ligt ook niet bij hem. Wanneer je iemand anders zou daten, dan zou je ook twijfelen.
als je telkens een gevecht in je hoofd voert met ja nee ja nee ja nee.. Vermoeiend is dat.

woensdag 14 juli 2021 om 10:23
Moet ik hem wel stabiliteit bieden? Moet hij mij wel stabiliteit bieden? Lijkt me niet.
Een mens is zoveel meer dan 'stabiliteit'... En ik zoek zeker geen redder, want ik kan prima op eigen benen staan. Ik ben gelukkig met mijn leven, dus een partner is echt een aanvulling voor mij.
woensdag 14 juli 2021 om 10:24
Hij is niet zomaar ineens op je pad gekomen. Je was actief bezig op een datingsite.Vivetuvida schreef: ↑14-07-2021 09:30Klopt. Echter is deze man nu op mijn pad gekomen. Over een paar jaar is die er wellicht niet op mijn pad.
Ik zie wel iets fijns, vertrouwds en bijzonders in hem om het te willen ontdekken.
Je kunt je in deze fase beter focussen op je kind en jezelf.
woensdag 14 juli 2021 om 10:25
Waar maak je je dan zo druk over?
Daarnaast vraag ik mij af: wanneer het alleen een leuke aanvulling is, samen leuke dingen doen: waarom doe jij dan zo moeilijk tegen hem?
Je kan toch ook zeggen: dit is het voorlopig, samen afspreken buiten de deur of wanneer kind er niet is, meer dan 1 of 2 per week zit er voorlopig niet in. En dan hoef je je verder voorlopig ook niet druk te maken. Doet hij moeilijk dan zeg je: bedankt voor de leuke tijd.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Daarnaast vraag ik mij af: wanneer het alleen een leuke aanvulling is, samen leuke dingen doen: waarom doe jij dan zo moeilijk tegen hem?
Je kan toch ook zeggen: dit is het voorlopig, samen afspreken buiten de deur of wanneer kind er niet is, meer dan 1 of 2 per week zit er voorlopig niet in. En dan hoef je je verder voorlopig ook niet druk te maken. Doet hij moeilijk dan zeg je: bedankt voor de leuke tijd.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
viva-amber wijzigde dit bericht op 14-07-2021 10:31
87.31% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 14 juli 2021 om 10:28
Stabiliteit is zeker in het geval van een kind erg belangrijk. Als je prima op je eigen benen kan staan, waarom toch al in vier dates je hele ziel en zaligheid op tafel leggen bjj een in wezen volslagen vreemde?Vivetuvida schreef: ↑14-07-2021 10:23Moet ik hem wel stabiliteit bieden? Moet hij mij wel stabiliteit bieden? Lijkt me niet.
Een mens is zoveel meer dan 'stabiliteit'... En ik zoek zeker geen redder, want ik kan prima op eigen benen staan. Ik ben gelukkig met mijn leven, dus een partner is echt een aanvulling voor mij.

woensdag 14 juli 2021 om 11:05
Je reageert een beetje dubbel TO. Aan de ene kant zeg je dat je hem niet wil laten gaan en verder wil ontdekken. Nou dat lijkt me prima, gewoon lekker doorlaten en ontdekken. Maar aan de andere kant maak je het allemaal heel veel zwaarder dan gewoon lekker daten en ontdekken.
Zo'n dynamiek dat hij jou in je onzekerheid bevestigt is sowieso niet gezond en niet handig in de datingfase. Jullie hebben nog niks hè. Het is nog maar daten, waarom het allemaal al zo serieus maken met dat soort gesprekken? Het klinkt alsof je heel veel bevestiging bij hem aan het zoeken bent. Als je nou in de dates stapt met de overtuiging dat jij gewoon goed bent, en hij ook, en kijkt of jullie beide persoonlijkheden een beetje gezellig matchen. Verder nog niks....
Zo'n dynamiek dat hij jou in je onzekerheid bevestigt is sowieso niet gezond en niet handig in de datingfase. Jullie hebben nog niks hè. Het is nog maar daten, waarom het allemaal al zo serieus maken met dat soort gesprekken? Het klinkt alsof je heel veel bevestiging bij hem aan het zoeken bent. Als je nou in de dates stapt met de overtuiging dat jij gewoon goed bent, en hij ook, en kijkt of jullie beide persoonlijkheden een beetje gezellig matchen. Verder nog niks....
woensdag 14 juli 2021 om 11:07
Met bijzondere aandacht je verhaal gelezen, want ik heb recent geleden iets gelijkaardig meegemaakt. Alleen zat ik in de positie van de man waarmee je aan het daten bent.
Het heeft bij ons een half jaar stand gehouden. Ik heb hem ook alle tijd en begrip gegeven die hij nodig had, want hij kwam ook uit een problematisch huwelijk waaruit 2 kinderen zijn ontstaan.
Hoe het is afgelopen: ik die toch voorzichtig eens vroeg wanneer we dit naar een hoger niveau konden tillen, want het was leuk maar we bleven naar mijn zin toch iets teveel ter plaatse trappelen. En toen kwam het er bij hem allemaal uit: "ik kan je niet geven wat je verlangt", "soms voelt het alsof ik bij jou blijf om jou een plezier te doen, want ik wil niemand kwetsen", "misschien moet ik toch even een tijdje vrijgezel blijven", "ik weet niet wat ik wil, ik moet nog zoveel zaken op orde zetten", "je hebt helemaal niks verkeerd gedaan", "nooit eerder had ik iemand die zo lief voor me was", ...
Dit heeft me heel veel verdriet gedaan en ik zit tot op vandaag nog steeds met vragen, waarom hij dan zo lang bij me bleef als hij toch al van in het begin twijfels had, hoe het zou kunnen afgelopen zijn mocht hij er wel klaar voor zijn, ... Het heeft me ook terug een knak in mijn zelfvertrouwen gegeven.
Ergens ben ik ook wel boos, want het voelt alsof ik aan het lijntje werd gehouden en dat hij mij de kans heeft ontnomen om tijdens die periode iemand te ontmoeten die wél volledig voor me gaat. Ik ben al vaak gekwetst geweest in het verleden en nu ben ik mijn geloof in de liefde volledig kwijt.
Jouw situatie evalueren na amper 4 dates vind ik nog wat vroeg. Maar als die twijfel niet weggaat, laat het dan asjeblief geen 6 maanden of langer aanslepen. Doe hem het verdriet niet aan die ik zelf heb meegemaakt. Als hij zo leuk is zoals je zelf omschrijft, laat hem dan lopen zodat hij beschikbaar is voor iemand die hem wel verdient.
Het heeft bij ons een half jaar stand gehouden. Ik heb hem ook alle tijd en begrip gegeven die hij nodig had, want hij kwam ook uit een problematisch huwelijk waaruit 2 kinderen zijn ontstaan.
Hoe het is afgelopen: ik die toch voorzichtig eens vroeg wanneer we dit naar een hoger niveau konden tillen, want het was leuk maar we bleven naar mijn zin toch iets teveel ter plaatse trappelen. En toen kwam het er bij hem allemaal uit: "ik kan je niet geven wat je verlangt", "soms voelt het alsof ik bij jou blijf om jou een plezier te doen, want ik wil niemand kwetsen", "misschien moet ik toch even een tijdje vrijgezel blijven", "ik weet niet wat ik wil, ik moet nog zoveel zaken op orde zetten", "je hebt helemaal niks verkeerd gedaan", "nooit eerder had ik iemand die zo lief voor me was", ...
Dit heeft me heel veel verdriet gedaan en ik zit tot op vandaag nog steeds met vragen, waarom hij dan zo lang bij me bleef als hij toch al van in het begin twijfels had, hoe het zou kunnen afgelopen zijn mocht hij er wel klaar voor zijn, ... Het heeft me ook terug een knak in mijn zelfvertrouwen gegeven.
Ergens ben ik ook wel boos, want het voelt alsof ik aan het lijntje werd gehouden en dat hij mij de kans heeft ontnomen om tijdens die periode iemand te ontmoeten die wél volledig voor me gaat. Ik ben al vaak gekwetst geweest in het verleden en nu ben ik mijn geloof in de liefde volledig kwijt.
Jouw situatie evalueren na amper 4 dates vind ik nog wat vroeg. Maar als die twijfel niet weggaat, laat het dan asjeblief geen 6 maanden of langer aanslepen. Doe hem het verdriet niet aan die ik zelf heb meegemaakt. Als hij zo leuk is zoals je zelf omschrijft, laat hem dan lopen zodat hij beschikbaar is voor iemand die hem wel verdient.
woensdag 14 juli 2021 om 11:11
Nou, er zijn best situaties dat je zeker niet klaar bent voor een relatie.Vivetuvida schreef: ↑14-07-2021 10:16Ja was een serieuze vraag
Mijn omgeving geeft namelijk aan dat je nooit weet of je klaar bent voor een relatie.
Dus ben wel benieuwd hoe jij dat wel kan weten bij mij?
En als je er voor open staat, je eigen leven op de rit hebt, dan lijkt het mij dat je er wel klaar voor bent.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 14 juli 2021 om 11:40
Peppermint, hier ook iemand gehad die niet klaar bleek voor een relatie maar mij wel graag wilde zien.
Achteraf zie ik iets beter hoe de vork in de steel zat. Het had bij hem ook te maken met kinderen die hij niet meer mocht zien. Dat was zoiets groots dat het daten met mij denk ik ook een beetje bijzaak was in zijn leven. Hij is daar altijd eerlijk over geweest maar ik zie nu ruim een jaar later pas het hele plaatje duidelijk voor mezelf.
Idd niet blijven hangen in zoiets.
Achteraf zie ik iets beter hoe de vork in de steel zat. Het had bij hem ook te maken met kinderen die hij niet meer mocht zien. Dat was zoiets groots dat het daten met mij denk ik ook een beetje bijzaak was in zijn leven. Hij is daar altijd eerlijk over geweest maar ik zie nu ruim een jaar later pas het hele plaatje duidelijk voor mezelf.
Je kunt méér.
woensdag 14 juli 2021 om 11:50
Jammer dat je ook zoiets hebt meegemaakt. Ik wens het verdriet niemand toe. Blij om te lezen dat je het nu op een andere, nuchtere manier kunt bekijken. Ik hoop ook op dat punt te geraken, maar nu doet het nog teveel pijn.Moon-Alisa schreef: ↑14-07-2021 11:40Peppermint, hier ook iemand gehad die niet klaar bleek voor een relatie maar mij wel graag wilde zien.
woensdag 14 juli 2021 om 12:00
Snap ik Pepper, bij mij is het een beetje slepend geweest omdat we tijdens de lockdown ook beiden niemand anders hadden en weer zijn gaan afspreken.
Ik spreek hem nu nog wel maar geen intimiteit meer.
Soms wil je het gewoon heel graag, en heeft de date op papier een aantal punten waar je wel voor wilt gaan. Maarja het moet van twee kanten komen...
Ik spreek hem nu nog wel maar geen intimiteit meer.
Soms wil je het gewoon heel graag, en heeft de date op papier een aantal punten waar je wel voor wilt gaan. Maarja het moet van twee kanten komen...
Je kunt méér.
woensdag 14 juli 2021 om 13:13
Ik vind het trouwens een beetje problematisch dat je jezelf omschrijft als iemand met een "rugzakje'. Dat betekent in mijn ogen dat je niet ok bent met hoe je leven gegaan is (of hoe je zelf bent) en dat je nog veel te verwerken hebt.
Ok, je hebt een kind uit een vorige relatie maar dat hebben echt -tig mensen op een bepaalde leeftijd. Dat is geen reden om jezelf naar beneden te halen en er zo een groots en dramatisch ogend etiket op te kleven.
Verder vind ik het ook bijzonder dat iemand die je 4x hebt ontmoet al alle ins en outs weet van je psychische problemen.
Ok, je hebt een kind uit een vorige relatie maar dat hebben echt -tig mensen op een bepaalde leeftijd. Dat is geen reden om jezelf naar beneden te halen en er zo een groots en dramatisch ogend etiket op te kleven.
Verder vind ik het ook bijzonder dat iemand die je 4x hebt ontmoet al alle ins en outs weet van je psychische problemen.

woensdag 14 juli 2021 om 13:51
Vivetuvida schreef: ↑14-07-2021 09:31Ja, dat zegt hij ook. Dat hij zelf bepaald of hij me wel of niet verdiend en dat hij in mij heel veel fijne dingen ziet. Dat het om mij gaat als persoon en niet om mij met een rugzak.
Hij legt de keuze bij mij neer en gaf de tekst uit een liedje aan: zolang ik je niet verlies, vind ik heus wel een weg met jou.
vond ik heel lief.
Ik vind dit erg veel zwaarte voor 4 dates. Lijkt mij het recept voor veel psychologisch drama, aantrekken/afstoten, hulpverlener/afhankelijkheid etc.
Ik zou focussen op mezelf, helen van wat je hebt meegemaakt en niet teveel aan deze man hangen.
Edit: En het is geen 'nu of nooit' hè. Je ex was blijkbaar niet zo lief en deze man lijkt heel lief. Maar laat je niet teveel meeslepen daardoor, zoek de liefde in jezelf en vertrouw erop dat jij, als je er klaar voor bent, ook wel een lieve man treft. Deze, of een andere.