Lonely planet, waarom is bol zo goedkoop?

donderdag 15 juli 2021 om 22:35
Nee gewoon nieuw en de nieuwste editieredbulletje schreef: ↑15-07-2021 22:35Is het een tweedehandsje?
Bol vind ik juist helemaal niet zo goedkoop, Amazon is vaak goedkoper.

donderdag 15 juli 2021 om 23:23
Vaste boekenprijs idd. Maar Bol trekt zich daar niets van aan. Zie: Bol.com heeft met haar bijna-monopoliepositie echter bij vrijwel alle uitgeverijen afgedwongen dat zij een fors hoger percentage per verkocht boek ontvangt. Uitgeverijen die met deze deal niet akkoord gaan, worden uit het assortiment geknikkerd.
Helaas blijven mensen op Bol kopen.
Such fun!1

donderdag 15 juli 2021 om 23:31
Vanwegendit soort afspraken bestel ik al een tijd niet meer bij bol maar gewoon locaalMarindaH schreef: ↑15-07-2021 23:23Vaste boekenprijs idd. Maar Bol trekt zich daar niets van aan. Zie: Bol.com heeft met haar bijna-monopoliepositie echter bij vrijwel alle uitgeverijen afgedwongen dat zij een fors hoger percentage per verkocht boek ontvangt. Uitgeverijen die met deze deal niet akkoord gaan, worden uit het assortiment geknikkerd.

donderdag 15 juli 2021 om 23:33
Erg handig mbt ebooks, ze leveren direct en geen bezorgkosten.MarindaH schreef: ↑15-07-2021 23:23Vaste boekenprijs idd. Maar Bol trekt zich daar niets van aan. Zie: Bol.com heeft met haar bijna-monopoliepositie echter bij vrijwel alle uitgeverijen afgedwongen dat zij een fors hoger percentage per verkocht boek ontvangt. Uitgeverijen die met deze deal niet akkoord gaan, worden uit het assortiment geknikkerd.
donderdag 15 juli 2021 om 23:50
redbulletje schreef: ↑15-07-2021 22:35Is het een tweedehandsje?
Bol vind ik juist helemaal niet zo goedkoop, Amazon is vaak goedkoper.
Bij Amazon betaal je dan weer extra verpakkingsmateriaal en inpakkosten.
Maandbox pampers bv kost bij bol in de aanbieding 35,- bij Amazon 27,- maar komt nog 12,- extra kosten bovenop.
Schoenen voor m'n kleuter onlangs hetzelfde, 12,- bovenop de prijs waardoor ik duurder uit was dan via de officiële website.
donderdag 15 juli 2021 om 23:51
Het geld groeit me niet op de rug, dus ik koop bij de goedkoopste en die het snelst kan leveren.Titatoverbal schreef: ↑15-07-2021 23:31Vanwegendit soort afspraken bestel ik al een tijd niet meer bij bol maar gewoon locaal
Zonder dat het uit China moet komen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

vrijdag 16 juli 2021 om 00:00
Ik heb Prime voor 2,95 per maand en dan is verzenden meestal gratis.Damascusrose schreef: ↑15-07-2021 23:50Bij Amazon betaal je dan weer extra verpakkingsmateriaal en inpakkosten.
Maandbox pampers bv kost bij bol in de aanbieding 35,- bij Amazon 27,- maar komt nog 12,- extra kosten bovenop.
Schoenen voor m'n kleuter onlangs hetzelfde, 12,- bovenop de prijs waardoor ik duurder uit was dan via de officiële website.

vrijdag 16 juli 2021 om 06:12
voortbestaan van midden- en kleinbedrijf is best belangrijk maar dan verlang ik wel dat ze tegemoetkomen in dat wat ik belangrijk vind. Het komt best vaak voor dat ze het zelf, zodra de order binnen is, geen enkele prioriteit meer vinden om een artikel binnen 24 uur te bezorgen. Terwijl dit best mogelijk was geweest als ze maar hun best hadden gedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 16 juli 2021 om 06:20
vrijdag 16 juli 2021 om 07:10
Omdat ze bijvoorbeeld vaak min of meer genoodzaakt zijn de verzendkosten in de prijs te verwerken (verzending via Bol=vaak gratis). Als je rechtstreeks koopt is dit losgekoppeld. Als je 1 item kost maakt dat niks uit. Als je er 5 koopt via Bol betaal je dus 5x de ingevoegde verzendkosten terwijl je rechtstreeks maar 1x betaalt.
vrijdag 16 juli 2021 om 09:24
retrostar schreef: ↑16-07-2021 06:12voortbestaan van midden- en kleinbedrijf is best belangrijk maar dan verlang ik wel dat ze tegemoetkomen in dat wat ik belangrijk vind. Het komt best vaak voor dat ze het zelf, zodra de order binnen is, geen enkele prioriteit meer vinden om een artikel binnen 24 uur te bezorgen. Terwijl dit best mogelijk was geweest als ze maar hun best hadden gedaan.
Lokale boekhandels kunnen het vaak ook de volgende dag leveren, als het om een gangbaar boek gaat. Voor mezelf vind ik dat minder belangrijk; het komt niet vaak voor dat ik nú een bepaald boek moet hebben.
Such fun!1