Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
@lampje dat je ineens gewicht verliest zal vooral vocht zijn, daar hoef je je niet zo druk om te maken.
Tijdens mijn eerste zwangerschap viel ik de laatste maand ook alleen maar af (vanwege overgeven) maar dit zou geen kwaad kunnen zolang je wel voldoende eet en niet uitdroogt. Wel vervelend alweer een blaasontsteking, ik heb dat zelf nog nooit gehad dus ook geen tips helaas.

@roosiex ik vind Nolan ook een hele leuke naam, een goede Nederlandse vriendin van mij hier in Australië heeft een dochter met de naam Nola :) vind ik ook al zo leuk!
Zelf weten wij al (van voordat we zwanger waren) wat de naam van deze baby gaat worden :)
Roosie wat fijn! Gefeliciteerd! Hoe vindt je man het?

Lampje balen als er weer een blaasontsteking aan komt.. Veel drinken, cranberrysap (drink ik dan aangelengd met water want vind het echt zoooo vies!) of cranberry capsules. Die laatste doen mij niet veel, daarom alsnog sap.. Oh en opletten dat je echt goed leeg plast, daar moet ik ook echt aan denken aangezien ik gerust elke 30 minuten naar de wc kan gaan inmiddels..

Pittig pinguïn.. Wel fijn dat er al iets ontsluiting is, hopelijk zet het binnenkort door! Fijn dat de dry needling heeft geholpen, misschien ga ik daar ook naar informeren. Vriendin van mij is fysio en was afgelopen weekend bij ons, en die gaf aan dat ze het idee heeft dat naast bekkenklachten er misschien ook een ischias zit..

Hier vooral een hele drukke baby, draait het grootste deel van de dag mijn hele buik door. Zo druk waren mijn andere kinderen niet! Soms best pittig, slapen gaat ook niet heel denderend meer dus overdag ben ik op sommige momenten echt kapot. Blij dat woensdag mijn laatste werkdag is, kan ik daarna rust pakken wanneer mijn lijf er om vraagt (schreeuwt!). Vrijdag controle bij gyn, hopelijk horen we dan ook de planning van de opnamemedewerker. Nog steeds gek hoor, dat de bevalling dan gewoon in de agenda staat (tenzij meneer alsnog besluit vroeger te komen natuurlijk ;-) )
Menmo: zeker doen als je pijn hebt! Ik kan ineens een stuk meer. Natuurlijk nog wel wat last van de rug, maar wat wil je met een zwangere buik haha. Ik had dit echt eerder moeten doen achteraf.
Wat fijn dat je bijna verlof hebt!

Ik wilde graag minderen of stoppen met de medicatie maar m’n bloeddruk was niet laag genoeg daarvoor helaas. Alleen omdat ik me zo slecht voelde hebben we het wel over inleiden gehad. Als de baby niet besluit zelf te komen gaat het vrijdag gebeuren. Vind het heel spannend! En fijn om dit op t forum kwijt te kunnen voor ik mijn vriendinnen bestook (en een soort druk voel vrijdag dat het ook echt moet gebeuren haha).
Ben een beetje een achtergrond meelezer geworden maar vandaag hadden wij weer een echo. Helaas alweer een MA... Er waren 2 vruchtzakjes te zien. 1 lege en 1 met een 2 weken te kleine embryo zonder hartslag. We mogen dus weer op 0 beginnen...
Ach Besss.. :hug:
Ah nee Besss. Wat ontzettend verdrietig.
Ah Bess wat ontzettend verdrietig 😢 heel veel sterkte
Ahh heel veel sterkte Besss!! :hug:
Hoe gaat het met je Besss? Krijg je medicijnen of moet je het afwachten? Hoe ver was je precies. Vind het zo rot voor je 😞
Pinguin aahhhh het is jouw uitgerekende datum! Hoe voel je je? Of er is misschien al een baby?
Moet voor jou heel gek zijn omdat je vorige keer nu al een baby van 4 weken oud had (even ervan uitgaande dat je nog niet bevallen bent). Wat balen zeg dat je zo’n valse bevalling hebt gehad vorige week. Dat betekent misschien ook wel dat de bevalling heel dichtbij is of al is geweest! Hou je ons op de hoogte?
Herkenbaar van de vrijdag, hier is dat de donderdag. Het is voor mij makkelijker om een hele dag te werken dan dat ik de hele dag met dochter ben. Normaalgesproken deed ik tijdens haar slaapje het huishouden maar dat red ik nu ook niet meer. En ik moet nog 6 weken pff. Zaterdag hebben we een verjaardag dus ik zei tegen vriend dat hij wel met dochter kan gaan zodat ik even tijd heb om te rusten.

Fijn dat het goed ging op het kinderdagverblijf Sunny. Wanneer gaat hij beginnen?

Roosie wat fijn! Heb je binnenkort weer een echo of wacht je tot 8 weken nu? (of langer)

Lampje jouw UD komt ook al dichtbij! Gek dat je ineens 2 kilo lichter was maar kan heel goed vocht zijn inderdaad, of volle/lege maag etc.

Menmo hier ook een hele drukke baby haha. Vandaag horen jullie dus op welke datum de keizersnede gepland wordt? Wat fijn lijkt me dat om precies al te weten. Maar het kan natuurlijk altijd eerder beginnen dus echt zeker weet je het nooit.
Ik weet niet hoe jij dat doet hoor, hoogzwanger en 2 kinderen.
Vervelend dat slapen niet lekker gaat, hier is het ook wel wat minder maar mijn zwangerschapskussen is mijn grote vertrouwde vriend.

Wat ongelofelijk verdrietig Besss! Wat is nu de volgende stap?
Heel veel sterkte!

Hier gaat het oké. Ik heb nogal flinke dalen in mijn energie en ik kan er niet echt achter komen waar dat aan ligt. Of het nou aan niet vaak genoeg eten ligt, of te veel inspanning of zo.. Wel heel vervelend en aan het einde van de dag komt er ook nog rugpijn bij. Dan denk ik pff, ik moet nog 6 weken.
Ik hoef na vandaag nog maar ruim een week te werken en dan lekker verlof. Dat is wel lekker snel gegaan.
De eerste uitgerekende datum al, wat spannend! Ik heb helemaal niet het idee dat we al zo lang schrijven met z'n allen...

Vervolg hier is nog een echo komende dinsdag. Verloskundige zei dat er nog een heel kleine kans dat ik korter zwanger ben en op de termijn van 6 weken kan het zijn dat de echo nog net geen hartje waarneemt en dat die volgende week wel te zien is. Al weet ik eigenlijk zeker dat het mis is met de data van menstruatie, positieve ovulatie test, en positieve zwangerschapstest.

Als mijn vermoeden bevestigd wordt ga ik voor medicatie weer naar de gynaecoloog en dan neem ik een paar dagen vrij van m'n werk. M'n dochter gaat dan naar m'n ouders en dan kan ik in alle rust de hele dag op de wc zitten... Ik hou jullie op de hoogte (moet dinsdag pas half 6 weer heen)
Oh Pebbles, dat soort momenten moet je inderdaad even pakken. Ik deed de laatste weken echt bijna niks meer in huis. Soms was het een beetje rommelig, maar man pakte ook heel veel op (hij is sowieso netter dan ik). Heb je straks nog wel dagen voor jezelf (dat je dochter bij de opvang is / oppas heeft)? Denk dat dat veel scheelt. Kun je lekker de hele dag op de bank :P
Wat fijn, bijna verlof!! Dat van je energielevel herken ik ook. Ik viel soms zomaar midden op de dag in slaap.

Lampje, ik was van de week trouwens ook ineens 2kg lichter (wel nadat ik ineens 2kg zwaarder was haha). Zal vast vocht zijn inderdaad, maar volgens mij is dat op het eind van de zwangerschap sowieso niet zo gek om iets af te vallen.

Poehh Bess, wat heftig allemaal. Ik duim toch voor je, ondanks dat je het al denkt te weten. Heel veel sterkte in ieder geval!

Het voelt nu wel een beetje dubbel om het te posten, maar: vanochtend zijn mijn vliezen gebroken en vanmiddag is ons zoontje geboren :heart:. Het ging weer vrij snel, de weeën kwamen ook vanzelf op gang. Uiteindelijk was het tot half 1 goed op te vangen en heb nog vrolijk een boterham met kaas gegeten om 12:15, haha. Vanaf 12:30/12:45 werd het heel pittig (veel en heftige weeën achter elkaar aan) en uiteindelijk is zoontje om 13:03 geboren.
Heb wel flink last van naweeën nu en het lukt me niet om te slapen. Zoontje is/was ook misselijk, boert veel op, en net heeft ie best wat gespuugd. Het leek alsof het vruchtwater was wat hem nog dwars zat. Ik hoor af en toe nog een boer, maar volgens mij gaat het wel weer wat beter nu.
Verder is het wel gek want hij is een kilo zwaarder dan m’n oudste zoontje was, maar het scheelt inderdaad ook 4 weken qua zwangerschap. Dat merk je ook aan dat hij al goed drinkt en z’n oogjes open doet. Blijft een bijzondere, maar ook wel bizarre gebeurtenis, dat dat zo in je lichaam groeit enzo.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Pinguïn!

Klinkt als een hele fijne bevalling en een gezond en prachtig kind :) mogen wij ook de naam weten? (Ik ben gewoon nieuwsgierig maar begrijp het wanneer je dit niet wilt delen)
Jaaa Pinguïn, gefeliciteeeeerd! :cheer: Ik ging speciaal even checken of je al was bevallen naar had het niet verwacht haha. Gewoon op de uitgerekende datum dus?
Bevalling klinkt oké, alleen het einde was pittig?
Is dat normaal van het vruchtwater?
Hoe reageert je oudste zoon op de baby?
pebblesflintstone wijzigde dit bericht op 17-07-2021 12:49
3.46% gewijzigd
Jaa wat goed, gefeliciteerd Pinguïn! De kop van de groep is er dus af 🥳
Hopelijk trekken de naweeen snel weg en kunnen jullie heerlijk genieten met zijn vieren ❤️
menmo wijzigde dit bericht op 23-07-2021 20:43
0.57% gewijzigd
Gefeliciteerd pinguin! Hoe vindt je oudste zoontje het?
Jaaa daar is hij! Gefeliciteerd Pinguin!! 💙
Fijn dat het zo snel is gegaan en het goed gaat! Vervelend van de naweeën! Hopelijk trekt dat snel weg en is hij ook niet meer misselijk. Bijzonder dat hij een kilo zwaarder is dan je oudste zoontje bij de geboorte. Heeft hij mooi wat reserve. Geniet er lekker van! 😘
Gefeliciteerd pinguïn. Prachtig nieuws, de eerste baby is geboren :heart:

Ik lees dit weekend even bij, combi van nieuwe baan en moe zorgt ervoor dat ik niet veel gelezen heb. Reageer later uitgebreider.

We schijnen trouwens wel te kunnen blijven op het vivaforum, kennelijk blijft het bestaan!!
Ja het forum blijft inderdaad bestaan, dus we kunnen hier door schrijven. 😀

Pinguin hoe gaat het met je? En met de kersverse baby?
Bedankt allemaal! Het is wat hectischer om te updaten zo, haha, vandaar even wat later een berichtje.

Ben inderdaad op de uitgerekende datum bevallen, maar dat kwam wel doordat de vliezen werden gebroken. Had al wel 4cm ontsluiting ‘vanzelf’ gekregen en daarna kwam het ook vanzelf op gang, dus hoefde gelukkig geen infuus met weeënopwekkers. Ik kijk er wel fijn op terug. Ze waren de hele tijd met z’n tweeën. Heb het de verloskundige (van het ziekenhuis) zaterdag ook nog gezegd, dat ik dat super fijn vond en zij het ook fijn deden. Ze had het goed ingeschat want blijkbaar stonden er wel allemaal coassistenten klaar, maar omdat m’n lichaam al zoveel zelf deed dacht ze dat dat alleen maar voor adrenaline zou zorgen. Ze vertelde ook dat toen ik nog op 8cm zat de baby nog vrij hoog in m’n bekken zat. Hij moest (volgens mij) INEENS 5cm zakken, waardoor hij dus heel misselijk is geworden. Dat schijnt inderdaad wel normaal te zijn, meestal duurt dat een dag of 2. Hij zat ook nog even vast met z’n schouder, maar dat heeft ze zelf op kunnen lossen door mijn been een beetje heen en weer te bewegen (niks van gemerkt haha). Ze hadden al wel meer mensen opgeroepen om te helpen, maar toen iemand binnenkwam was het net opgelost.
Toen het heel pittig werd, vanaf half 1, ben ik toch op bed gaan liggen - wel op mij zij - ondanks dat ik van tevoren niet liggend wilde bevallen. Ik kon het niet zo goed meer houden. De baarkruk stond ook ongebruikt naast het bed. De verloskundige zei dat als we mij nog hadden verplaatst dat de druk zo groot werd dat het waarschijnlijk een staande bevalling werd. Hoorde haar nog wel in de verte overleggen met m'n man en op een gegeven moment vroeg ze of ik het ermee eens was dat ik in bed bleef en ik kon alleen maar ‘ja’ zeggen haha. Vond echt dat ze het fijn deed en rekening met me hield.

Oudste zoontje vond het vrijdag eerst maar apart volgens mij. Nu we thuis zijn is hij super lief. Komt soms even in de wieg of in de box kijken en aait de baby dan. Vanochtend gaf hij het flesje aan enzo. Moet ook zeggen dat de kraamverzorgster hem er ook heel leuk bij betrekt. Hij loopt continu achter haar aan enzo haha. Echt heel leuk.

Sunny: ik haal het misschien straks wel weer weg, maar hij heet Max Olivier (roepnaam Max).

Hij is vandaag alweer aan het aankomen, hij wil alleen nog wel heel vaak heel weinig drinken, daar moet nog even een beetje ritme in komen. Verder vind ik het wel lastig om niet te veel te doen, maar ook om wel wat te doen zeg maar.
M’n man heeft nu bijv 2 nachten veel gedaan, met name omdat ik daarvoor 2 nachten nauwelijks had geslapen en nog de bevalling tussendoor. Maar ik voel de hechtingen nog goed dus snel opstaan bijv is nog wel lastig. Het is een heel verschil met de vorige keer, toen we na bijna 2 weken pas thuis kwamen. Toen kon ik al veel meer dus ik moet mezelf ook blijven herinneren om goed te rusten en mezelf over te geven aan de zorg van anderen. Niet dingen zelf willen pakken, maar gewoon zeggen waar iets ligt, etc. Eigenlijk heel simpel, maar toch..

Nu had ik ook eigenlijk even een uurtje moeten slapen, maar kon de slaap niet vatten. Hopelijk is gewoon liggen ook prima.
Wat klinkt dat fijn Pinguïn, echt een bevalling om positief op terug te kijken dus 😊
En je zoontje klinkt ook al lief zoals hij helpt, misschien dat hij van de kraamhulp nog wel een diploma krijgt op de laatste dag? Dat kreeg mijn dochter destijds bij zoon, ze glunderde nog weken na van trots haha!
Leuke namen ook! Zoon heeft dezelfde 2e naam ❤️

Lampje jouw UD komt ook al in zicht! Hoe voel jij je? Heb je het idee dat er al iets “rommelt”?

Ik heb sinds afgelopen vrijdag formeel verlof. Heb uiteindelijk nagenoeg al mijn werk afgemaakt of helemaal voorgekauwd over kunnen dragen dus dat voelt goed! We zijn nog een weekje binnen NL op vakantie (laatste keer met zijn 4, gek idee!) en daarna ga ik lekker cocoonen denk ik 😊
Afgelopen vrijdag ook gesprek en controle gehad bij gyn, en voorlopige planning is kz op precies 39 weken (mits meneer zich niet zelf eerder aandient natuurlijk). Door Corona worden er hier nog duidelijk beperkter operaties ingepland, waardoor eerder halen niet kan of te vroeg wordt volgens gyn.. en met deze planning weten we zeker dat hij de operatie uitvoert en dat geeft veel rust. Dus dan toch nog maar 4,5 week uitzitten, want het wordt inmiddels best oncomfortabel haha! En die 4,5 week vliegt ook zo voorbij, dat heb ik al gemerkt deze zwangerschap!
Jeetje Menmo, het gaat inderdaad hard! Wat fijn dat je een datum hebt om naar uit te kijken. En lekker nog even op vakantie, heerlijk.
Ik zie inderdaad op Instagram dat deze organisatie diploma’s heeft voor broer en zus. Ze heeft ook allerlei leuke spulletjes mee, stickers, kleurplaten enzo (is ie nog heel iets te jong voor maar hij vindt het al lang leuk als hij iets krijgt haha).

Zoontje wordt ook verwend door de opa’s en oma’s. Helaas nu ook speelgoed met lawaai van schoonmoeder, hadden we aardig tegen kunnen houden :P maar de batterijen kunnen er altijd nog uit…

Ik vind het wel gek om niet meer zwanger te zijn en ineens te zeggen; ik heb TWEE kinderen. Al was de overgang de vorige keer groter. Toen had ik nog dat ik regelmatig schopjes voelde in m’n buik en dat ik droomde dat ik zoontje kwijt was in m’n bed omdat ik tijdens het voeden zelf in slaap was gevallen, haha :P
Besss, hoe gaat het met je? Ga/ wil je nu onderzoek laten doen? Ik hoop dat je miskraam voorspoedig verloopt en je snel herstelt.

Pinguin, van harte gefeliciteerd! Het klinkt alsof het wel goed gaat, je kraamtijd? Hoop dat je ook snel wat rust kan pakken qua slapen.

Menmo, hoe is het eigenlijk om zo zeker een datum te hebben? Lijkt me zo gek eigenlijk! Delen jullie het ook met anderen?

Lampje, hoe merk je eigenlijk dat je blaasontsteking hebt? Ik twijfel er soms over.. hoe voel je je?

Pebbles hoe oud is jouw dochter ook alweer? Vind de dagen alleen met zoontje ook zwaar, ook al ben ik nog maar 18 weken. Vraagt toch veel aandacht en lichamelijke inspanning altijd.

Ik ben weer thuis. Hier gaat het wel goed, wel opeens veel meer bekkenpijn, dus lig om de zoveel uur even (voor zover dat lukt). Zal hier weer wat actiever zijn nu.
Leuke naam Pinguïn :)
Ik ben ook heel benieuwd naar de overgang van 1 naar 2 kinderen, zo echt volwassenen en een echt gezin zijn....

Zelf flink ziek geweest met een long ontsteking, na een antibiotica kuur gaat het nu weer een stuk beter.
Ik had er iets te lang mee rondgelopen aangezien ik geen tijd had om ziek te zijn (moeders herkennen dit vast) en eerst een Corona test moest doen.
Oh wat balen Sunny, kon je er nog wel bij hebben...

Ronja, ik heb de echo net gehad. Geen verandering, geen hartactie. Iets groter gemeten dan de vorige keer maar dat is te wijten aan de hoek enzo waarin de echo gemaakt werd. Ik ben weer verwezen naar het ziekenhuis voor medicatie.

Kans op nog een miskraam bij een volgende zwangerschap is nu wel toegenomen met 30% (20% kans tov 15% kans) omdat het de tweede keer is. Ik ga nu toch weer wat meer focussen op mijn gezondheid, kan sowieso geen kwaad en hopelijk heeft het een gunstige invloed.
bessss wijzigde dit bericht op 20-07-2021 22:56
0.09% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven