Man heeft geen zin meer.

woensdag 21 juli 2021 om 07:36
Beste dames en heren van Viva,
Man en ik zijn 20 jaar gehuwd en hebben 2 bijna volwassen kinderen. Het libido van mijn man zit onder nul. Vroeger was dat anders, dan deden we het meestal 2 x per week. Nu spreken we over 1 x om de 6tal weken.
De ommekeer kwam met corona. De gezondheid van mijn man is niet optimaal, hij heeft geen ernstige ziekte, maar neemt al behoorlijk medicijnen voor zijn leeftijd want er is wel altijd iets dat minder goed loopt. In maart van vorig jaar liep hij corona op en het was meteen heel ernstig. Hij heeft 5 weken op de IC doorgebracht, daarna nog een tijd op de gewone afdeling. Hij kwam thuis als een bejaarde: fel vermagerd, bijna niet in staat om te stappen zonder hulp en totaal uitgeput. Voor alles had hij hulp nodig. Wij hebben de lockdown erg mooi doorgebracht. Ik zorgde voor hem en hij was een heel aangename patiënt. Vriendelijk zoals altijd, maar zonder die ongeduldige kantjes van weleer.
De vermoeidheid beterde heel langzaamaan. Meer dan een jaar later is hij nog steeds niet helemaal de ouwe, laat ons zeggen
, eerder 95%. In bed vertaalt zich dat in een passieve- niet eens afwachtende- houding. Hij neemt me vaak in de armen of streelt me, we praten wat en dat is het dan.
Natuurlijk heb ik het probleem al verschillende keren aangekaart bij hem. Hij zegt dat hij gewoon geen zin heeft maar dat dat wel terugkomt. Op die (zeldzame) dagen dat ik hem erover aanspreek, neemt hij dan ‘s avonds initiatief en hebben we heerlijke sex. Het lijkt wel of hij denkt: ziezo, nu kan je weer een eindje verder. Hij minimaliseert het.
Ik heb hem ook laatst gevraagd of hij soms masturbeert. Hij was verrast door mijn vraag maar antwoordde onmiddellijk dat hij dat af en toe deed om te checken of alles nog goed werkt. Want inderdaad, ik merk dat zijn erecties minder stevig zijn en minder lang standhouden. Het maakt hem onzeker. Naar de relatietherapeut gaan we niet meer. Mijn man praat niet gemakkelijk en na 3 sessies vonden we allebei dat we er niks uit haalden. Mijn man wijt de kwestie ook aan stress op het werk. Hij heeft een erg stresserende en verantwoordelijke job. Voor corona werkte hij nog bijna dagelijks thuis aan het bureau, nu gebeurt dat zelden. Hij is wel erg lief en zoekt graag mijn aanwezigheid op. Niet om te sporten of voor een actief uitje, nee, hij ligt op de bank en komt er liefst niet meer af.
Wat moet ik hiermee? Wie denkt dat hij een ander heeft, mag dat ook melden. Ik vind geen onrustwekkende signalen maar zoiets weet je natuurlijk nooit zeker. Ik waan me al op pensioen maar daar ben ik nog helemaal niet aan toe. Dit was een lange lap tekst, dank aan wie de eindmeet heeft gehaald. Hopelijk is de wet van Wuiles hier niet van toepassing
Man en ik zijn 20 jaar gehuwd en hebben 2 bijna volwassen kinderen. Het libido van mijn man zit onder nul. Vroeger was dat anders, dan deden we het meestal 2 x per week. Nu spreken we over 1 x om de 6tal weken.
De ommekeer kwam met corona. De gezondheid van mijn man is niet optimaal, hij heeft geen ernstige ziekte, maar neemt al behoorlijk medicijnen voor zijn leeftijd want er is wel altijd iets dat minder goed loopt. In maart van vorig jaar liep hij corona op en het was meteen heel ernstig. Hij heeft 5 weken op de IC doorgebracht, daarna nog een tijd op de gewone afdeling. Hij kwam thuis als een bejaarde: fel vermagerd, bijna niet in staat om te stappen zonder hulp en totaal uitgeput. Voor alles had hij hulp nodig. Wij hebben de lockdown erg mooi doorgebracht. Ik zorgde voor hem en hij was een heel aangename patiënt. Vriendelijk zoals altijd, maar zonder die ongeduldige kantjes van weleer.
De vermoeidheid beterde heel langzaamaan. Meer dan een jaar later is hij nog steeds niet helemaal de ouwe, laat ons zeggen
, eerder 95%. In bed vertaalt zich dat in een passieve- niet eens afwachtende- houding. Hij neemt me vaak in de armen of streelt me, we praten wat en dat is het dan.
Natuurlijk heb ik het probleem al verschillende keren aangekaart bij hem. Hij zegt dat hij gewoon geen zin heeft maar dat dat wel terugkomt. Op die (zeldzame) dagen dat ik hem erover aanspreek, neemt hij dan ‘s avonds initiatief en hebben we heerlijke sex. Het lijkt wel of hij denkt: ziezo, nu kan je weer een eindje verder. Hij minimaliseert het.
Ik heb hem ook laatst gevraagd of hij soms masturbeert. Hij was verrast door mijn vraag maar antwoordde onmiddellijk dat hij dat af en toe deed om te checken of alles nog goed werkt. Want inderdaad, ik merk dat zijn erecties minder stevig zijn en minder lang standhouden. Het maakt hem onzeker. Naar de relatietherapeut gaan we niet meer. Mijn man praat niet gemakkelijk en na 3 sessies vonden we allebei dat we er niks uit haalden. Mijn man wijt de kwestie ook aan stress op het werk. Hij heeft een erg stresserende en verantwoordelijke job. Voor corona werkte hij nog bijna dagelijks thuis aan het bureau, nu gebeurt dat zelden. Hij is wel erg lief en zoekt graag mijn aanwezigheid op. Niet om te sporten of voor een actief uitje, nee, hij ligt op de bank en komt er liefst niet meer af.
Wat moet ik hiermee? Wie denkt dat hij een ander heeft, mag dat ook melden. Ik vind geen onrustwekkende signalen maar zoiets weet je natuurlijk nooit zeker. Ik waan me al op pensioen maar daar ben ik nog helemaal niet aan toe. Dit was een lange lap tekst, dank aan wie de eindmeet heeft gehaald. Hopelijk is de wet van Wuiles hier niet van toepassing

woensdag 21 juli 2021 om 09:11
Een ander was niet eens in mij opgekomen bij jouw verhaal. Niet dat het onmogelijk is hoor. Maar ik zie eerder een man voor me dat nog flink moet herstellen. Misschien zijn de huidige klachten niet meer zo zichtbaar. Maar vorig jaar nog 5 weken op de ic. Poeh dat moet een flinke lichamelijke en geestelijke klap hebben veroorzaakt.
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat hij echt alweer op 95% van zijn oude ik zit na zoiets.
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat hij echt alweer op 95% van zijn oude ik zit na zoiets.
woensdag 21 juli 2021 om 09:17
Zoek je eigen actieve leven met vrienden/kennissen/alleen en gun je lieve, nog altijd herstellende man, thuis zijn rust. Hij gaat niet vreemd, daar is hij veel te moe voor.
Wees blij met de lekkere sex die je met enige regelmaat wel hebt en accepteer dat jij daar initiatief bij neemt.
Het is geven en nemen in een relatie, en dit klinkt als een fijne man.
Maar niemand verbied je om hem in te ruilen voor een fitte bronstige toyboy als je denkt dat je daar gelukkiger van wordt.
Wees blij met de lekkere sex die je met enige regelmaat wel hebt en accepteer dat jij daar initiatief bij neemt.
Maar niemand verbied je om hem in te ruilen voor een fitte bronstige toyboy als je denkt dat je daar gelukkiger van wordt.
woensdag 21 juli 2021 om 09:27
Je man had wel dood kunnen zijn en jij klaagt over te weinig seks en vraagt je af of hij een ander heeft? Wees blij dat hij er nog is en zo te lezen is hij nog een lief en mooi mens ook. Jullie hebben veel meegemaakt en geef het tijd. Je man heeft misschien veel meer tijd nodig om te herstellen dan je denkt. Ga jezelf vermaken en laat hem uitrusten op de bank. Besef je je wel hoe bijzonder het is dat hij weer volledig aan het werk is?
herfst100 wijzigde dit bericht op 21-07-2021 09:30
17.27% gewijzigd
woensdag 21 juli 2021 om 09:28
je man is ziek geweest, hij zal het vertrouwen zin zijn lichaam wat kwijt zijn.
Laat hem even rusten, geef hem de ruimte. Echt wel een paar maanden, praat niet meer over seks.
Maar geef jezelf ook denkwerk mee. Wat wil jij?
Stel het is kerst, en de seks is nog steeds niks. Wil je dan met hem verder? Heb voor jezelf op een rijtje, wat je dan wil.
Maar voor nu, is eerst rust het belangrijkst
Laat hem even rusten, geef hem de ruimte. Echt wel een paar maanden, praat niet meer over seks.
Maar geef jezelf ook denkwerk mee. Wat wil jij?
Stel het is kerst, en de seks is nog steeds niks. Wil je dan met hem verder? Heb voor jezelf op een rijtje, wat je dan wil.
Maar voor nu, is eerst rust het belangrijkst

woensdag 21 juli 2021 om 09:36
Ik kan me voorstellen dat je hier doodongelukkig van wordt. Van wat je vertelt lijkt het me ook geen hele leuke man om eerlijk te zijn. Maar goed jullie zijn 20 jaar samen en dat wil je natuurlijk ook niet zomaar opgeven.
Ik zou in ieder geval wel duidelijk aangeven dat dit niet verder kan zo en wat dit met je doet. Misschien opent het zijn ogen en anders zul je keuzes moeten maken. Sterkte!
Ik zou in ieder geval wel duidelijk aangeven dat dit niet verder kan zo en wat dit met je doet. Misschien opent het zijn ogen en anders zul je keuzes moeten maken. Sterkte!

woensdag 21 juli 2021 om 09:37
dit , het is heel heftig wat hij heeft mee gemaaktKonijnmetbril schreef: ↑21-07-2021 09:17Zoek je eigen actieve leven met vrienden/kennissen/alleen en gun je lieve, nog altijd herstellende man, thuis zijn rust. Hij gaat niet vreemd, daar is hij veel te moe voor.
heeft hij psychologische hulp of revalidatie?

woensdag 21 juli 2021 om 09:40
Ik vind het eigenlijk al heel wat dat hij je op verzoek heerlijke seks geeft, in aanmerking genomen dat zijn libido (om begrijpelijke redenen) even zoek is.
Ik zou ook in ieder geval het jaar nog gewoon even afwachten, hem zijn rust gunnen. En wat geduld bij jezelf proberen te vinden
Ik snap dat het deels frustrerend voor je is, omdat jij totaal niet ervaart wat hij ervaart. Maar als ik het van mijn kant bekijk: als ik me een keer heel moe voel, of niet lekker in mijn vel zit.. dan moet je wel van hele goede huize komen om mij alsnog aan de seks te krijgen. Het klinkt echt alsof je een hele lieve man hebt. Succes!
Ik zou ook in ieder geval het jaar nog gewoon even afwachten, hem zijn rust gunnen. En wat geduld bij jezelf proberen te vinden

woensdag 21 juli 2021 om 09:42
robbie75 schreef: ↑21-07-2021 09:36Ik kan me voorstellen dat je hier doodongelukkig van wordt. Van wat je vertelt lijkt het me ook geen hele leuke man om eerlijk te zijn. Maar goed jullie zijn 20 jaar samen en dat wil je natuurlijk ook niet zomaar opgeven.
Niet leuk van hem inderdaad, om op de IC te gaan liggen.

Onderschatten mensen dat nou zo, hoe slecht je er dan aan toe bent?

woensdag 21 juli 2021 om 09:42
Het kan wel jaren duren voor hij weer 100% topfit is. Ik denk echt dat je man nog gewoon aan het herstellen is. Misschien heeft hij baat bij een revalidatietraject, zoals ook mensen met long covid krijgen. Dan leer je je energie verdelen over de dag, weer conditie opbouwen. Ik zou de oplossing meer in de medische hoek zoeken dus: herstel, rust, revalidatie.
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 21-07-2021 13:13
35.43% gewijzigd
woensdag 21 juli 2021 om 09:45
wat is er niet leuk aan de man van TO?robbie75 schreef: ↑21-07-2021 09:36Ik kan me voorstellen dat je hier doodongelukkig van wordt. Van wat je vertelt lijkt het me ook geen hele leuke man om eerlijk te zijn. Maar goed jullie zijn 20 jaar samen en dat wil je natuurlijk ook niet zomaar opgeven.
woensdag 21 juli 2021 om 09:46
Dit inderdaad.herfst100 schreef: ↑21-07-2021 09:27Je man had wel dood kunnen zijn en jij klaagt over te weinig seks en vraagt je af of hij een ander heeft? Wees blij dat hij er nog is en zo te lezen is hij nog een lief en mooi mens ook. Jullie hebben veel meegemaakt en geef het tijd. Je man heeft misschien veel meer tijd nodig om te herstellen dan je denkt. Ga jezelf vermaken en laat hem uitrusten op de bank. Besef je je wel hoe bijzonder het is dat hij weer volledig aan het werk is?
woensdag 21 juli 2021 om 09:49
Wat maakt hem volgens jou geen hele leuke man?robbie75 schreef: ↑21-07-2021 09:36Ik kan me voorstellen dat je hier doodongelukkig van wordt. Van wat je vertelt lijkt het me ook geen hele leuke man om eerlijk te zijn. Maar goed jullie zijn 20 jaar samen en dat wil je natuurlijk ook niet zomaar opgeven.
To, ik denk dat jij de impact van 5 weken IC en de nasleep nogal onderschat. Twee mensen in mijn directe omgeving die niet op de IC hebben gelegen godzijdank maar die nog lang niet de ouwe zijn. Google eens op long covid. Heeft niet perse met longen te maken maar eerder met long als in lang.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 21 juli 2021 om 09:55
Heeft je man na zijn ic opname ook een klinisch of poliklinisch revalidatie traject gehad? Zowel de corona maar ook de lange ic opname opzich zijn een extreme aanslag op je lichaam. Daarvan herstellen kost heel veel tijd. En voor je energie herstelt is kost dat nog heel veel meer tijd. Hij klinkt als een hele lieve man. Ik zou zeggen, geef hem die tijd.
woensdag 21 juli 2021 om 09:56
Het is niet dat ze geen goede seks hebben, maar het is eens in de 6 weken. Als TO nu twee keer per dag wilde kan ik me voorstellen dat dat niet gaat. Maar 1 keer per week moet toch gewoon haalbaar zijn. Je kan mij niet vertellen dat hij 6 weken hersteltijd nodig heeft, zeker als hij er gewoon naast masturbeert.Grobbekuiken_ schreef: ↑21-07-2021 09:49Wat maakt hem volgens jou geen hele leuke man?
To, ik denk dat jij de impact van 5 weken IC en de nasleep nogal onderschat. Twee mensen in mijn directe omgeving die niet op de IC hebben gelegen godzijdank maar die nog lang niet de ouwe zijn. Google eens op long covid. Heeft niet perse met longen te maken maar eerder met long als in lang.
Wat is het nut van een relatie dan? Dan kan je net zo goed gewoon vrienden zijn. Je wil je toch begeerd voelen door je partner?
woensdag 21 juli 2021 om 09:56

woensdag 21 juli 2021 om 10:07
robbie75 schreef: ↑21-07-2021 09:56Het is niet dat ze geen goede seks hebben, maar het is eens in de 6 weken. Als TO nu twee keer per dag wilde kan ik me voorstellen dat dat niet gaat. Maar 1 keer per week moet toch gewoon haalbaar zijn. Je kan mij niet vertellen dat hij 6 weken hersteltijd nodig heeft, zeker als hij er gewoon naast masturbeert.
Wat is het nut van een relatie dan? Dan kan je net zo goed gewoon vrienden zijn. Je wil je toch begeerd voelen door je partner?
Hoe weet jij dat nou? Heb je al eens vijf weken op de IC gelegen?
Je gebrek aan inlevingsvermogen is stuitend.
woensdag 21 juli 2021 om 10:08
Ik heb een vriendin die vorig jaar begin maart 2 weken op de IC heeft gelegen en die is nu na dus ruim 1,5 jaar nog steeds niet volledig fit, ook veel concentratie en geheugen problemen, ze werkt dus ook nog niet op volle toeren. Psychisch was dit ook een hele klap en ze begint nu eindelijk weer vrolijk overal van te genieten, het was echt een wervelende feesttante met een heel druk beroep in de reclamewereld dus het verbaasd me niks dat jouw man het gewoon nog niet allemaal bij kan benen, hoop dat jullie er met wederzijds begrip en inzet stapje bij beetje weer uitkomen, succes
woensdag 21 juli 2021 om 10:10
Ik snap je frustratie wel. Heb je een beeld bij hoe je jullie seksleven graag zou verbeteren? Zijn jullie ook wel eens fysiek intiem zonder volledige seks/penetratie? Bijv samen in bad, een massage, handwerk, orale seks? Of de focus op alleen jou, zodat hij zich geen zorgen hoeft te maken om zijn erectie? Als het niet altijd uit hoeft te lopen op penetratie haalt dat misschien de druk er wat af voor hem en is er misschien wel meer mogelijk. En als de erectie wat lastig blijft, zouden jullie dan medicinale ondersteuning overwegen?

woensdag 21 juli 2021 om 10:10
Bedankt voor de reacties! Ik ben opgelucht dat alles vrij normaal klinkt. Dat ik nu de sex moet missen, vind ik niet erg, ik vreesde alleen maar dat dit nieuwe patroon er in sluipt voor de rest van ons leven. Als hij echt niet kan, aanvaard ik dat, maar als het erin nestelt vanuit luiheid of gemakzucht, is het een ander verhaal. En dat zie ik niet zitten. Ik wil ook helemaal niet scheiden of vreemdgaan, geen denken aan!
Overigens ken ik heel wat vrij jonge mensen die nog niet hersteld zijn van corona en die ogenschijnlijk niets mankeren. Over bedprestaties en aanverwanten wordt natuurlijk niet gepraat. Dat doe je niet met om het even wie en ik vind het nogal vernederend naar mijn man toe.
Bedankt om mij gerust te stellen, intussen zorg ik verder dat we het gezellig hebben samen.
Overigens ken ik heel wat vrij jonge mensen die nog niet hersteld zijn van corona en die ogenschijnlijk niets mankeren. Over bedprestaties en aanverwanten wordt natuurlijk niet gepraat. Dat doe je niet met om het even wie en ik vind het nogal vernederend naar mijn man toe.
Bedankt om mij gerust te stellen, intussen zorg ik verder dat we het gezellig hebben samen.

woensdag 21 juli 2021 om 10:11
Jij hebt echt geen idee he?robbie75 schreef: ↑21-07-2021 09:56Het is niet dat ze geen goede seks hebben, maar het is eens in de 6 weken. Als TO nu twee keer per dag wilde kan ik me voorstellen dat dat niet gaat. Maar 1 keer per week moet toch gewoon haalbaar zijn. Je kan mij niet vertellen dat hij 6 weken hersteltijd nodig heeft, zeker als hij er gewoon naast masturbeert.
Het gaat niet enkel om fysiek al dan niet kunnen. Het gaat om de psychische impact van de opname, het herstel en het gebrek aan energie. Het zou pas raar zijn als dat geen impact heeft op iemands seksdrive.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times