Gezondheid alle pijlers

Laat me met rust!

20-07-2021 17:40 91 berichten
Het begint er zo langzaam aan wel in te hakken. De corona ellende (thuiswerken icm basisschool kinderen, besmettingen in de omgeving met grote gevolgen, de maatregelen etc.), ik ben er helemaal klaar mee.

Merk dat ik weinig meer kan hebben en wil vooral met rust gelaten worden. Net stond ik onder de douche (in de tuin bezig geweest) en ging de telefoon een paar keer achter elkaar terwijl tegelijkertijd de kinderen aan de deur stonden te kloppen en bellen. Nou, dat hebben ze geweten.

Ik zie zo op tegen de zomervakantie. Ook al hebben we plannen, als ze door zouden gaan weet ik niet eens of ik de energie ervoor kan opbrengen. Liever 2 weken in bed, dan mensen om me heen.

Wie herkent dit gevoel en heeft de gouden tip om hier uit te komen?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
20-07-2021 17:46
Hier al anderhalve week vakantie.

Tip : tijd voor jezelf!
Plan voor jezelf rust in. Geen huishouden of werk als kinderen op bed liggen, maar iets wat je graag doet om op te laden. Wat dat is maakt niet uit. Als je er daarna maar weer tegen kunt.

Duidelijk afspraken maken met je kinderen. Als ze buiten spelen, tv kijken, gamen, dan ga jij ook in de rust.

En mee laten helpen in huis. Afwassen, was ophangen, opvouwen, stofzuigen.
Zodat jij ook wat ontlicht word. Dat mag!
Dit... ennn ook hier kom je weer doorheen.. ze hoeven niks!
Vivanomore schreef:
20-07-2021 18:22
Komt die me thuis helpen of op de kinderen passen?
Hoe deed je het pre Corona toen je niet thuis werkte?
aardbeienslof schreef:
20-07-2021 19:28
Hoe deed je het pre Corona toen je niet thuis werkte?
Bso en netwerkje (dat nu zo goed als helemaal is weg gevallen). Maar was ook al geen appeltje - eitje om het rond te krijgen. Wel meer ruimte voor leuk dingen.
Jee wat rot TO, ik kan me wel voorstellen dat je tegen de zomervakantie op kijkt. Ik herken je gevoel, ik denk veel jonge ouders wel, maar veel (en ik ook) hebben wel een partner en dan is het natuurlijk veel makkelijker, want de last kan verdeeld.

Ik denk dat veel ouders om je heen dat ook wel snappen, dus wees niet bang om te vragen of jouw kinderen een dagje ergens mogen zijn. Kan ook gesplitst, toch, ieder naar een eigen vriendje?

En heb je anders geen lieve vriendin/zus/moeder/nichtje zonder gezin (of 't man'lijk equivalent daarvan) die misschien juist bij jou in huis zou willen komen logeren voor een paar dagen? Die misschien kan koken, en met wie je lui een slappe serie kan kijken zonder al te moeilijke gesprekken, maar toch niet alleen? Kan ook helpen.

En toch ook: huisarts, en de optie van ziek melden serieus overwegen. Overspannen is ook een vorm van niet in staat om te werken.
:redrose:
Vivanomore schreef:
20-07-2021 19:31
Bso en netwerkje (dat nu zo goed als helemaal is weg gevallen). Maar was ook al geen appeltje - eitje om het rond te krijgen. Wel meer ruimte voor leuk dingen.
Kunnen ze nu niet naar de bso of is die gesloten vanwege Corona?

Ik las dat je het beëindigd hebt, dan spaar je misschien geld uit? Waarvoor ze naar een kamp kunnen. Hockeykamp, voetbalkamp, zeilkamp..
Kunnen ze niet wellicht alsnog naar de bso? Al is het maar 1 dag per week 🤷🏻‍♀️ Ik zou ze morgen gewoon even bellen!
Misschien is dit wat, nu vol maar ik kan me voorstellen dat er wel eens iemand afvalt vanwege Corona: https://www.fun2stay.nl/
RainyDays schreef:
20-07-2021 17:44
Ga daadwerkelijk even wat in je eentje doen. Laat je kinderen achter bij je man/vrouw/familie, boek 2 of 3 nachten een hotel en ga maximaal in je eentje chillen.
Dit... !!!!
Ik lees dat alle adviezen die gegeven worden door TO van de weg geveegd worden...
Ik snap dat je er doorheen zit maar probeer mogelijkheden te zien TO.
Kunnen ze niet een paar dagen bij iemand gaan spelen??
Ik herken het gevoel, al is mijn situatie heel anders.

Onze kinderen (tieners) hebben al 2,5 week vakantie, nog 4,5 week te gaan. We zijn een weekje weg geweest met veel natuur/ buiten/ bewegen. Nu laat ik ze even hun gang gaan (afspreken met vrienden, hangen, gamen.) Ondertussen ben ik zeer achterstallige klussen aan het doen en is man (thuis) aan het werk. Door Corona heb ik veel meer gewerkt en door andere omstandigheden is o.a. de tuin een oerwoud. Kan me nu dus uitleven op flink wat snoei- en spitwerk. Even lichamelijk werk doen en verstand op bijna 0, doet me al goed.

Straks gaan de kinderen om de beurt een midweek op kamp en een week naar mijn schoonouders. Dan heb ik in totaal een dag of 10 voor mezelf/ met mijn partner. Kijk daar nu al enorm naar uit. Want inderdaad, ik ben ook echt wel op nu.

Laatste 2 weken gaan we dan weer gezamenlijk wat uitstapjes doen enzo. Hopenlijk volgend jaar een normaal schooljaar.

Kunnen jouw kinderen misschien ook op kamp? Je hebt voor jonge kinderen volgens mij ook dagkampjes en activiteiten. Of kun je ze in elk geval ergens laten spelen, waar jij even met een tijdschriftje achterover kunt zitten?

Sterkte!
Tomaatje800 schreef:
20-07-2021 18:12
Is nog steeds niet gratis , eten overigens ook niet.

Nee niks is gratis, zo werkt het leven nou eenmaal. Ik gaf aan wat ik zou doen, of TO dat gaat doen dat weet ik niet en dat maakt ook niet uit. Dat jij alles bij voorbaat al te duur vindt is jammer voor jou maar niet per se relevant.
Here am I in my little bubble
En leg de lat zo laag mogelijk. Wat ik allemaal deed in een zware periode met jongere kinderen:

Naar de Ikea, kinderen uur in de ballenbak, ik een uur in het restaurant een boek lezen/ voor me uit staren.
Naar de bioscoop met kinderfilm, meestal sliep ik dan 2x30 minuten.
Naar een binnenspeeltuin, kinderen rennen en springen, ik een tijdschrift.
De kinderen naar een workshop in de bibliotheek, 1,5 uur later hoefde ik ze pas weer op te halen.
Kinderen op het voeteneinde van mijn bed een film laten kijken, ik lekker wegdommelen.
Thee drinken bij een vriendin met kinderen, kinderen vermaken elkaar bij voorkeur in de tuin.

Ik snap dat dit niet met alle (ondernemende) kinderen werkt, maar bij die van mij kon het en wellicht breng ik je op een idee.
En leg de lat zo laag mogelijk. Wat ik allemaal deed in een zware periode met jongere kinderen:

Naar de Ikea, kinderen uur in de ballenbak, ik een uur in het restaurant een boek lezen/ voor me uit staren.
Naar de bioscoop met kinderfilm, meestal sliep ik dan 2x30 minuten.
Naar een binnenspeeltuin, kinderen rennen en springen, ik een tijdschrift.
De kinderen naar een workshop in de bibliotheek, 1,5 uur later hoefde ik ze pas weer op te halen.
Kinderen op het voeteneinde van mijn bed een film laten kijken, ik lekker wegdommelen.
Thee drinken bij een vriendin met kinderen, kinderen vermaken elkaar bij voorkeur in de tuin.

Ik snap dat dit niet met alle (ondernemende) kinderen werkt, maar bij die van mij kon het en wellicht breng ik je op een idee.
Vivanomore schreef:
20-07-2021 18:15
Zoals ik me nu voel zouden 2 of 3 weken waarschijnlijk nog niet genoeg zijn.

:hug: Het zal niet ineens fantastisch gaan natuurlijk maar het kan de druk van de ketel halen. Het gaat er meer om dat je voor jezelf een situatie creëert waarin er echt eventjes geen beroep op je wordt gedaan en dat is thuis in eerste instantie wellicht lastig te realiseren. Als je dan een beetje bent opgeladen kun je misschien ook beter voor jezelf gaan zorgen als je wél door mensen/kinderen omringd wordt.
rainydays wijzigde dit bericht op 20-07-2021 20:56
2.15% gewijzigd
Tomaatje800 schreef:
20-07-2021 18:12
Is nog steeds niet gratis , eten overigens ook niet.
Heeft TO een klein budget dan? Want dat heb ik niet gelezen.
mabelle schreef:
20-07-2021 20:26
Ik lees dat alle adviezen die gegeven worden door TO van de weg geveegd worden...
Ik snap dat je er doorheen zit maar probeer mogelijkheden te zien TO.
Kunnen ze niet een paar dagen bij iemand gaan spelen??

Dit viel me ook op inderdaad.
TO, ik heb inderdaad het idee dat je allerlei adviezen van tafel veegt en er nogal negatief in staat. Als je inderdaad richting overspannenheid zou neigen is dat ook niet zo gek, maar juist daarom is het misschien tijd om aan de bel te trekken bij de huisarts. Hij/zij is daarvoor en kan je misschien doorverwijzen naar het een of ander. En nee, ik heb niet makkelijk praten, ik ben zelf bezig om, onder andere, uit een depressie te krabbelen.

Bovendien, als het je echt al zo ontzettend hoog zit, gaat dat niet opgelost worden met ‘even’ drie dagen eruit gaan. Er zal structureel iets moeten veranderen.
Hetismogelijk schreef:
20-07-2021 20:51

Nee daar zegt ze niks over dus tomaatje heeft het vooral over zichzelf gok ik zo.
Lalala- schreef:
20-07-2021 19:39
Kunnen ze niet wellicht alsnog naar de bso? Al is het maar 1 dag per week 🤷🏻‍♀️ Ik zou ze morgen gewoon even bellen!
Heb eerder vanavond gemaild :) wordt meestal wel snel op gereageerd.
En voor de mensen die vinden dat ik suggesties wegwuif. Ik snap dat het zo overkomt, maar het is niet alsof ik bepaalde dingen nog niet heb geprobeerd. Als ik zeg dat iets niet kan, is dat geen mening maar een feitelijke onmogelijkheid.

Dit topic heeft er iig voor gezorgd dat ik ga proberen om de werkdruk structureel omlaag te brengen. Is ook een energieslurper van jewelste.

Mijn bloeddruk is nu iig weer gedaald. Maar dat komt misschien ook door de Oxazepam die ik me net heb gepakt haha.
aardbeienslof schreef:
20-07-2021 19:34
Kunnen ze nu niet naar de bso of is die gesloten vanwege Corona?

Ik las dat je het beëindigd hebt, dan spaar je misschien geld uit? Waarvoor ze naar een kamp kunnen. Hockeykamp, voetbalkamp, zeilkamp..
Hebben we nog nooit gedaan, maar eerder wel over nagedacht. Helaas hier in de buurt weinig aanbod. Over de grens wel, maar daar zal weinig doorgaan ivm de wateroverlast.
Hetismogelijk schreef:
20-07-2021 20:51
Nee inderdaad. Ik denk zomaar dat het geld misschien een minder groot probleem is dan het feit dat ze, als TO alleen naar een hotel wil, haar kinderen een paar dagen moet laten logeren. Het klinkt niet alsof TO een heel groot netwerk heeft waar ze haar kinderen heen kan brengen, want dan zou ze nu ook wel benoemen dat kinderen naar opa en oma kunnen bijv.
Ikzelf heb wel 2 oma's in de buurt die graag oppassen, maar dan nog stuur ik de kinderen eigenlijk nooit voor meerdere nachten daarheen. Dat moet zo'n oma, of wie dan ook, wel zien zitten. Dus snap best dat dat misschien niet zo makkelijk is voor TO. Ik zou niet zomaar aan de moeder van een vriend(in) van mn dochter of zoon vragen of ze 2 nachten mogen logeren..
tulpje21 schreef:
21-07-2021 16:21
Nee inderdaad. Ik denk zomaar dat het geld misschien een minder groot probleem is dan het feit dat ze, als TO alleen naar een hotel wil, haar kinderen een paar dagen moet laten logeren. Het klinkt niet alsof TO een heel groot netwerk heeft waar ze haar kinderen heen kan brengen, want dan zou ze nu ook wel benoemen dat kinderen naar opa en oma kunnen bijv.
Ikzelf heb wel 2 oma's in de buurt die graag oppassen, maar dan nog stuur ik de kinderen eigenlijk nooit voor meerdere nachten daarheen. Dat moet zo'n oma, of wie dan ook, wel zien zitten. Dus snap best dat dat misschien niet zo makkelijk is voor TO. Ik zou niet zomaar aan de moeder van een vriend(in) van mn dochter of zoon vragen of ze 2 nachten mogen logeren..
Dit. Fijn dat er ook mensen zijn die begrijpen dat het niet vanzelfsprekend is om een groot netwerk te hebben.
Ik zou activiteiten uitzoeken waar je zelf ook van ontspant.

Speeltuin waar een terras bij zit. Weet even niet hoe oud je kinderen zijn maar hopelijk vermaken ze zichzelf terwijl jij rustig een drankje kan doen.

Strand/meertje.

Gewoon in de tuin. Zwembadje opzetten. Jij met een boek in de tuin.
Mijn zoontje is 7. Heeft heerlijk in het zwembadje gespeeld vanmiddag en heeft gewoon zelf ook binnen gespeeld etc. Ik zat in de tuin, half boek gelezen, beetje forummen. Prima te doen.

Dat soort dingen. Maar goed, weet dus even niet hoe oud de kinderen zijn. En mijn kinderen zijn behoorlijk rustig/braaf, dus dan lukt dat wel. Kan me ook voorstellen dat je misschien kinderen hebt waar je constant achteraan moet rennen.
Moe, overspannen, opgefokt, uitgeput en dan met 't hele gezin in de auto gepropt tijdens een hittegolf op zwarte zaterdag midden in het hoogseizoen tegen vier keer het gewone tarief op vakantie.

De ultieme relatie test zullen we maar zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven