Uitgerekend 1e helft oktober 2021
maandag 25 januari 2021 om 10:07
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!
Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.
Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?
PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.
Nisa1990
Banaantje_88
Ravenheart
Maneschijn
Worteltaart
Mennes_
Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.
Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?
PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Joyce-851 | 35 | 3e | 28/9 | ![]() |
Blauwe_Kat | 31 | 1e | 30/9 | ![]() |
Nonuh | 35 | 2e | 1/10 | ![]() |
Abrikoos91 | 30 | 1e | 1/10 | ![]() |
Jools87 | 33 | 2e | 1/10 | ![]() |
Salacia | 33 | 3e | 2/10 | ![]() |
Sanne_A | 39 | 3e | 8/10 | ![]() |
Piccobellobv | 33 | 9/10 | ![]() | |
Pinky 91 | 29 | 1e | 10/10 | ![]() |
Louen | 30 | 1e | 11/10 | ![]() |
Myra22 | 37 | 3e | 11/10 | ![]() |
Jagersvrouw | 30 | 3e | 12/10 | |
Sunny-in-Perth | 31 | 2e | 14/10 | echo 4/3 |
snoepjeskont | 31 | 5e | 15/10 | |
Lolanu | 33 | 2e | 16/10 | ![]() |
Luuntje19419 | 31 | 1e | ![]() |
Nisa1990

Banaantje_88

Ravenheart

Maneschijn

Worteltaart

Mennes_

nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
dinsdag 8 juni 2021 om 17:53
Ik heb corona vaccin de 20e gepland. Heb me ook opgegeven voor Moeders van Morgen en nog een onderzoek.
Waar zitten je twijfels? Ik ben heel erg team wetenschap, dus als het huidige advies is om zwangere vrouwen te vaccineren, dan doe ik dat. Bij twijfel misschien met een arts overleggen? Je hebt als zwangere iets meer kans om op de ic te eindigen dan een niet zwangere. Naast dat je sneller benauwd bent. En dat je niet geïntubeerd kan worden omdat je dan op je buik moet liggen. In dat geval moet de baby gehaald worden.
Dat waren voor mij extra argumenten van de kraamzorg die de ontvangst doet bij mijn verloskundige en met wie ik het erover had.
Verder voel ik me nog steeds prima en heb ik al een flinke buik
Waar zitten je twijfels? Ik ben heel erg team wetenschap, dus als het huidige advies is om zwangere vrouwen te vaccineren, dan doe ik dat. Bij twijfel misschien met een arts overleggen? Je hebt als zwangere iets meer kans om op de ic te eindigen dan een niet zwangere. Naast dat je sneller benauwd bent. En dat je niet geïntubeerd kan worden omdat je dan op je buik moet liggen. In dat geval moet de baby gehaald worden.
Dat waren voor mij extra argumenten van de kraamzorg die de ontvangst doet bij mijn verloskundige en met wie ik het erover had.
Verder voel ik me nog steeds prima en heb ik al een flinke buik

dinsdag 8 juni 2021 om 20:49
Ik heb mijn eerste prik enkele weken geleden al gehad, volgende week tweede prik en dan ben ik dus volledig gevaccineerd. In België worden zwangere vrouwen prioritair gevaccineerd samen met andere risicopatiënten. De risico’s zijn groter voor zwangere vrouwen, zeker in het derde trimester wanneer je longen minder ruimte hebben. En risico op vroeggeboorte.
Deze vond ik interessant om te lezen: https://radio1.be/jan-de-maeseneer-de-u ... ur-uitgaan
Hier ook al een flinke buik, zo’n verschil met een eerste zwangerschap. Toen moest ik rond deze termijn nog niet eens zwangerschapsbroeken dragen.
Deze vond ik interessant om te lezen: https://radio1.be/jan-de-maeseneer-de-u ... ur-uitgaan
Hier ook al een flinke buik, zo’n verschil met een eerste zwangerschap. Toen moest ik rond deze termijn nog niet eens zwangerschapsbroeken dragen.
dinsdag 8 juni 2021 om 22:16
Hier ook ingepland, kan de 23e terecht voor de 1e ronde en dan begin augustus voor de 2e. Vorige week voor de 22wekenprik geweest en dan hebben we straks alle prikken weer gehad
Begin de baby ook eindelijk goed te voelen.. duurde vrij lang ivm placenta die aan de voorkant ligt. Toch fijn om wat vaker ‘bevestiging’ te hebben nu.

Begin de baby ook eindelijk goed te voelen.. duurde vrij lang ivm placenta die aan de voorkant ligt. Toch fijn om wat vaker ‘bevestiging’ te hebben nu.
donderdag 10 juni 2021 om 23:18
Mijn prikken staan ook gepland. Ik heb vertrouwen in het advies wat gegeven wordt. Ik hoorde van mijn verloskundige dat ongeveer 50 procent van de zwangere zich laat inenten. Ik had toch meer verwacht..
Ik heb trouwens precies hetzelfde met mijn placenta. Maak me er niet druk om hoor. Kan nog goedkomen. Vriendin van mij heeft het ook gehad, zij moest daardoor een een keizersnede.
Ik heb trouwens precies hetzelfde met mijn placenta. Maak me er niet druk om hoor. Kan nog goedkomen. Vriendin van mij heeft het ook gehad, zij moest daardoor een een keizersnede.
vrijdag 11 juni 2021 om 06:43

vrijdag 11 juni 2021 om 18:28
50% vind ik ook niet veel! Ik mag me eind deze maand vaccineren!
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, maar niet laag. Ik kan nu ook wel duidelijk schopjes voelen, mijn vriend heeft zo ook al gevoeld vanaf de buitenkant. Heel leuk!
Verder weinig nieuws hier, ik voel me nog wel fit en we zijn nog steeds rustig bezig met de babykamer.
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, maar niet laag. Ik kan nu ook wel duidelijk schopjes voelen, mijn vriend heeft zo ook al gevoeld vanaf de buitenkant. Heel leuk!
Verder weinig nieuws hier, ik voel me nog wel fit en we zijn nog steeds rustig bezig met de babykamer.

dinsdag 15 juni 2021 om 18:56
Wat leuk dat er hier weer wat leven is en alles nog steeds goed gaat! Hopelijk geven de placenta's geen problemen naar het einde toe..
Wij hebben vanmiddag de 24-weken echo gehad en alles was goed! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer zo spannend vond na de grote echo nu ik hem zo veel voel bewegen, maar toch een fijne bevestiging!
Ik heb inmiddels ook de kinkhoestvaccinatie gehad en binnenkort de tweede COVID-vaccinatie gepland staan.. Ik sluit me aan bij Sanne en Joolz en ben daarnaast ook bang voor gedoe rondom een bevalling in het ziekenhuis als je niet volledig gevaccineerd bent, maar altijd goed om twijfels te overleggen met een arts.. er zijn ook al best wat onderzoeksdata bekend uit andere landen waar langer gevaccineerd wordt bij zwangeren die misschien gerust kunnen stellen!
Hopelijk kan iedereen hier nog lekker genieten en komen we de warme dagen goed door!
Wij hebben vanmiddag de 24-weken echo gehad en alles was goed! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer zo spannend vond na de grote echo nu ik hem zo veel voel bewegen, maar toch een fijne bevestiging!
Ik heb inmiddels ook de kinkhoestvaccinatie gehad en binnenkort de tweede COVID-vaccinatie gepland staan.. Ik sluit me aan bij Sanne en Joolz en ben daarnaast ook bang voor gedoe rondom een bevalling in het ziekenhuis als je niet volledig gevaccineerd bent, maar altijd goed om twijfels te overleggen met een arts.. er zijn ook al best wat onderzoeksdata bekend uit andere landen waar langer gevaccineerd wordt bij zwangeren die misschien gerust kunnen stellen!
Hopelijk kan iedereen hier nog lekker genieten en komen we de warme dagen goed door!
vrijdag 18 juni 2021 om 12:40
Hier hetzelfde haha, weinig nieuws. 24 weken nu en behalve dat ik niet heel lekker slaap (maar dat kan ook de warmte zijn) weinig nieuws. Heb de 22weken prik gehad en volgende week m’n eerste vaccinatie. De kleine meid is een druktemakertje dus dat is elke dag weer een fijne geruststelling! Volgende maand lekker nog een laatste keer echt met z’n tweeën op vakantie, kijk ik echt naar uit.
Vind wel dat de tijd niet heel snel gaat.. duurde een zwangerschap maar 6/7 maanden, dat zou ik ideaal vinden haha! Ben ook gewoon heel benieuwd naar hoe het straks zal zijn met z’n drietjes.
Zijn jullie al begonnen met zwangerschapscursussen?
Vind wel dat de tijd niet heel snel gaat.. duurde een zwangerschap maar 6/7 maanden, dat zou ik ideaal vinden haha! Ben ook gewoon heel benieuwd naar hoe het straks zal zijn met z’n drietjes.
Zijn jullie al begonnen met zwangerschapscursussen?
zondag 20 juni 2021 om 13:52
Hier 25 weken nu, deze week nog echo en suikertest gehad (standaard in BE).
Kleintje was al 33 cm en bijna 900g
Ik ben nog niet gestart met een zwangerschapscursus. Vorige zwangerschap niet gedaan, nu wel ingeschreven voor zwangerschapsyoga, start eind volgende maand.
Voel me helemaal lekker nu! En waar ik eerst het idee had dat mijn buik veel sneller groeide dan vorige zwangerschap, vind ik dat het nu wel meevalt hoe snel het gaat
Kleintje was al 33 cm en bijna 900g

Ik ben nog niet gestart met een zwangerschapscursus. Vorige zwangerschap niet gedaan, nu wel ingeschreven voor zwangerschapsyoga, start eind volgende maand.
Voel me helemaal lekker nu! En waar ik eerst het idee had dat mijn buik veel sneller groeide dan vorige zwangerschap, vind ik dat het nu wel meevalt hoe snel het gaat

woensdag 21 juli 2021 om 16:03
Ik twijfelde nog een beetje over het appgroepje, maar vind het leuk om hier te blijven lezen en schrijven nu het forum gelukkig open blijft!
Hoe gaat het hier met iedereen? Mijn derde trimester is aangebroken en merk dat het langzaamaan toch wat vermoeiender wordt, maar voel me verder gelukkig heel fijn..
Jools, hoe bevalt jullie zwangerschapscursus? Wij zijn net begonnen met hypnobirthing..
Hoe gaat het hier met iedereen? Mijn derde trimester is aangebroken en merk dat het langzaamaan toch wat vermoeiender wordt, maar voel me verder gelukkig heel fijn..
Jools, hoe bevalt jullie zwangerschapscursus? Wij zijn net begonnen met hypnobirthing..
woensdag 21 juli 2021 om 22:04
woensdag 21 juli 2021 om 23:00
Ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat! Waar heb jij last van Sanne? En helpt de fysio voldoende? Ik heb zelf ook veel last helaas. Bekkenpijn, maar vooral doorstralingpijn in spieren. Zo naar. Fysio hielp voor mij niet voldoende, ik loop sinds kort bij een Chiropractor.
Verder gaat het goed trouwens. Volgende week een groeiecho. Mooi om weer even te mogen kijken.
Verder gaat het goed trouwens. Volgende week een groeiecho. Mooi om weer even te mogen kijken.
donderdag 22 juli 2021 om 14:57
donderdag 22 juli 2021 om 20:18
Bekkenpijn die uitstraalt naar schaambeen en bovenbeen. Fysio helpt wel, maar ik heb van meerdere mensen de tip van de chiropractor gekregen. De kosten houden me eerlijk gezegd nogal tegen. Fysio krijg ik 27 behandelingen vergoed, chiropractor kost me ongeveer 40 euro per keer.
vrijdag 30 juli 2021 om 12:13
Ik moet nog 6 weken werken hierna, komt toch ook dichtbij! Ik stop enkele weken vroeger deze keer.
Hier ook soms wel pijn die uitstraalt naar schaambeen of stuitje, maar gelukkig heb ik dat maar af en toe. Heb me even in het tweede trimester wat minder gevoeld, dat het precies toch iets zwaarder was maar gek genoeg gaat het nu in het derde trimester beter!
Ik ben ondertussen aan zwangerschapsyoga begonnen en ben ook weer gaan zwemmen, probeer 1x per week baantjes te trekken.
Verder is mijn baby blijkbaar aan de grote kant... liep altijd een weekje voor en nu sprak de gynaecoloog over in het oog houden of de baby niet boven zijn lijntje uitkomt en sprak ze al over inleiden... hoop dat dat toch niet nodig zal zijn
.
Hoe is het met iedereen anders hier? Jammer dat het zo rustig is...
Hier ook soms wel pijn die uitstraalt naar schaambeen of stuitje, maar gelukkig heb ik dat maar af en toe. Heb me even in het tweede trimester wat minder gevoeld, dat het precies toch iets zwaarder was maar gek genoeg gaat het nu in het derde trimester beter!

Ik ben ondertussen aan zwangerschapsyoga begonnen en ben ook weer gaan zwemmen, probeer 1x per week baantjes te trekken.
Verder is mijn baby blijkbaar aan de grote kant... liep altijd een weekje voor en nu sprak de gynaecoloog over in het oog houden of de baby niet boven zijn lijntje uitkomt en sprak ze al over inleiden... hoop dat dat toch niet nodig zal zijn

Hoe is het met iedereen anders hier? Jammer dat het zo rustig is...

vrijdag 30 juli 2021 om 13:07
Derde trimester! Yay! Ik voel me steeds energielozer, maar verder mag ik niet echt klagen. Gisteren heb ik mijn tweede Pfizer-prik gehad en vandaag lig ik als een zweterig wrak in mijn bed. Hopelijk morgen weer soort van fit. Over een week gaan we drie weken naar Frankrijk; ik ben normaal op vakantie de actieve regelneef van uitjes, maar voorzie nu een zwembadvakantie voor de jongens met mij ergens liggend met een boekje. In elk geval blij dat ik even niet hoef te werken. Want mentaal gaat het nog wel, maar ik kan niet meer uren achter elkaar zitten zonder verschrikkelijke rugpijn. Ik moet gewoon liggen na twee uur zitten; ben daarom wel ontzettend dankbaar voor het thuiswerken nu. Anders had ik me wellicht ziek moeten melden.
Baby maakt zich steeds duidelijker kenbaar met bewegende buik; ook leuk voor de jongens om dat te voelen af en toe. We worden steeds nieuwsgieriger naar het kindje. Nog een kwart zwangerschap te gaan!
Toi toi toi, allemaal!
Baby maakt zich steeds duidelijker kenbaar met bewegende buik; ook leuk voor de jongens om dat te voelen af en toe. We worden steeds nieuwsgieriger naar het kindje. Nog een kwart zwangerschap te gaan!
Toi toi toi, allemaal!

zaterdag 31 juli 2021 om 15:40
Jools, spannend! Wij hebben komende week de groeiecho, ben erg benieuwd..
Myra, fijne vakantie!
Inderdaad bijzonder om over de 30 weken te zijn.. ik moet nog vijf weekjes werken en verheug me ook wel langzaamaan op verlof hoewel ik me eigenlijk veel beter voel dan de eerste helft van de zwangerschap!
Myra, fijne vakantie!
Inderdaad bijzonder om over de 30 weken te zijn.. ik moet nog vijf weekjes werken en verheug me ook wel langzaamaan op verlof hoewel ik me eigenlijk veel beter voel dan de eerste helft van de zwangerschap!
maandag 9 augustus 2021 om 04:54
zaterdag 14 augustus 2021 om 17:05
Hoi allemaal, wat leuk dat hier weer wat updates waren!
Met mij gaat het goed. Paar klachten maar niets abnormaals, en deel ook wel omdat ik graag gewoon nog veel wil.
Het slecht slapen is herkenbaar. Heb supernare kuitkrampen snachts plus ‘gewoon’ wakker liggen. Heel frustrerend. En natuurlijk een peuter die om 7 uur in ons bed wil ploffen. Door andere omstandigheden ben ik wel al lekker klaar met werken nu (33 weken), dus dat scheelt wel veel.
Jools; mijn eerste werd ook groot geschat, uiteindelijk was z’n hoofdomtrek op de echo boven de grafiek uit gestegen. Ik ben hiervoor ingeleid met 38 weken, wat heel goed is gegaan. Uiteindelijk is dat heel prettig geweest, en bleek bovendien z’n hoofd gewoon normaal formaat (3800gram bij 38 weken, een jongen).
Met mij gaat het goed. Paar klachten maar niets abnormaals, en deel ook wel omdat ik graag gewoon nog veel wil.
Het slecht slapen is herkenbaar. Heb supernare kuitkrampen snachts plus ‘gewoon’ wakker liggen. Heel frustrerend. En natuurlijk een peuter die om 7 uur in ons bed wil ploffen. Door andere omstandigheden ben ik wel al lekker klaar met werken nu (33 weken), dus dat scheelt wel veel.
Jools; mijn eerste werd ook groot geschat, uiteindelijk was z’n hoofdomtrek op de echo boven de grafiek uit gestegen. Ik ben hiervoor ingeleid met 38 weken, wat heel goed is gegaan. Uiteindelijk is dat heel prettig geweest, en bleek bovendien z’n hoofd gewoon normaal formaat (3800gram bij 38 weken, een jongen).