Met de auto (en caravan) naar Frankrojk

25-07-2021 18:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week hopen we met onze caravan naar Frankrijk te gaan, in de buurt van Lyon.
Naast dat het spannend is of het wel allemaal door kan gaan (ivm corona en zo) , is het door de regen al ook nog eens lastig er te komen.

We wonen in de buurt van Eindhoven en zijn nu aan het kijken hoe we het beste kunnen rijden nu de standaard route (Maastricht-Luik-Luxemburg) geen optie is vanwege het water.

Heeft er iemand tips of suggesties voor een geschikte route?
Via Brussel?
jazekerenof schreef:
25-07-2021 18:22
Via Brussel?
Ervaring mee?
Als je een route via Tilburg of Breda naar Lyon laat berekenen, dan krijg je die route. Ik heb zelf geen idee hoe deze route is. Ik zie wel dat hij langs Dinant komt en dat is gisteren redelijk verwoest.

Het enige nadeel van België met een aanhanger, vind ik die betonnen platen waaruit de meeste snelwegen bestaan.

Maar liever dat dan alsmaar omrijden.
Anwb adviseert om via Brussel te rijden.

https://www.anwb.nl/verkeer/routeplanne ... structions
Via duitsland naar het zuiden.
Wij zijn afgelopen zaterdag teruggereden via Lyon, Dijon, Reims,Charleloi, Brussel, Antwerpen Breda,Utrecht.
Misschien is dit een optie voor jullie in omgekeerde volgorde
Met een caravan erachter zou ik zelf niet over Charleroi - Charleville gaan rijden.
Die baan is standaard een ramp waar je je banden op kapot rijdt :-).
En er zijn voortdurend wegenwerken op.
(De helft is ook gewoon geen autostrade.)

Dan zou ik eerder over Valenciennes - Cambrai rijden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
25-07-2021 19:41
Met een caravan erachter zou ik zelf niet over Charleroi - Charleville gaan rijden.
Die baan is standaard een ramp waar je je banden op kapot rijdt :-).
En er zijn voortdurend wegenwerken op.
(De helft is ook gewoon geen autostrade.)

Dan zou ik eerder over Valenciennes - Cambrai rijden.
Over caravan heen gelezen :$
Je hebt gelijk mijn kunstgebit klapperde er bijna uit op die autostrade wij reden zonder caravan.
Ik gebruik Waze in de auto en dat is altijd een kindersurprise ei gevoel je weet nooit waar je naar toe gestuurd wordt.
Pepé-Le-Pew schreef:
25-07-2021 19:47
Je hebt gelijk mijn kunstgebit klapperde er bijna uit op die autostrade wij reden zonder caravan.
Ik gebruik Waze in de auto en dat is altijd een kindersurprise ei gevoel je weet nooit waar je naar toe gestuurd wordt.
:rofl: maar wel waar!

Het is pas volgende week... ik zou vooral het nieuws goed in de gaten houden en pas op het allerlaatste beslissen hoe te rijden.
Pepé-Le-Pew schreef:
25-07-2021 19:47
Wel lekker genoten van de kerstbomen die er langs de kant van de grens - tegen de grens aan - gekweekt worden :-) ?

Ik heb de baan een aantal keer gedaan met de wagen, maar ik vind het écht geen doen als je ver moet.

En in en rond Charleroi-centrum rij ik élke keer verkeerd.
Ik weet niet hoe het er nu is, maar ze zijn er ook eindeloze wegenwerken bezig geweest.
Ben je weer een half uur tot een uur kwijt.

Leuk als je "maar" tot Reims moet en wat sight-seeing wil doen.
Maar ik zou het werkelijk niets vinden als ik dezelfde dag in Lyon wil raken of als ik een caravan mee had.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
_Branwen_ schreef:
25-07-2021 18:51
Anwb adviseert om via Brussel te rijden.

https://www.anwb.nl/verkeer/routeplanne ... structions
Vanuit onze woonplaats adviseert ANWB de route via Luik en Luxemburg, maar dat lijkt me niet te doen.
jazekerenof schreef:
25-07-2021 18:40
Als je een route via Tilburg of Breda naar Lyon laat berekenen, dan krijg je die route. Ik heb zelf geen idee hoe deze route is. Ik zie wel dat hij langs Dinant komt en dat is gisteren redelijk verwoest.

Het enige nadeel van België met een aanhanger, vind ik die betonnen platen waaruit de meeste snelwegen bestaan.

Maar liever dat dan alsmaar omrijden.
Wij wonen nog ten oosten van Eindhoven. Via Tilburg Breda is dan behoorlijk om.
Ik zit nu in Luxemburg, iedereen die ik spreek is over Maastricht, Luik, Luxemburg gereden en heeft geen problemen gehad.
Mugske schreef:
25-07-2021 18:53
Via duitsland naar het zuiden.
Werkt dat?
Ervaring mee?
La_Galette schreef:
25-07-2021 20:01
Ik zit nu in Luxemburg, iedereen die ik spreek is over Maastricht, Luik, Luxemburg gereden en heeft geen problemen gehad.
Zijn de tunnels weer open dan?
Forte schreef:
25-07-2021 20:03
Zijn de tunnels weer open dan?
Zit me net te bedenken dat je voor Luxemburg vaak vlak voor luik er af gaat, ipv er doorheen.

Ik kijk vaak even op fora op Facebook voor kampeerders in een bepaalde omgeving, die hebben vaak de meest actuele info.
Forte schreef:
25-07-2021 20:02
Werkt dat?
Ervaring mee?
Geen ervaring van een route via Duitsland, maar dat lijkt me logischer vanuit eindhoven dan via breda / brussel oid heel eind omrijden.

Als je via Duitsland reist, let dan wel op de coronaregels. Je moet je reis aanmelden ook als je op doorreis bent.
Mugske schreef:
25-07-2021 20:06
Geen ervaring van een route via Duitsland, maar dat lijkt me logischer vanuit eindhoven dan via breda / brussel oid heel eind omrijden.

Als je via Duitsland reist, let dan wel op de coronaregels. Je moet je reis aanmelden ook als je op doorreis bent.
Nee hoor, als je op doorreis bent en minder dan 24 uur in Duitsland blijft dan hoeft dat niet :)

Wij rijden vaak via Duitsland naar de Elzas (compleet andere regio), wat qua km’s meer is dan via Luik/Luxemburg maar uiteindelijk altijd sneller omdat het zo veel fijner rijden is!
Wissewis schreef:
25-07-2021 19:53
Wel lekker genoten van de kerstbomen die er langs de kant van de grens - tegen de grens aan - gekweekt worden :-) ?

Ik heb de baan een aantal keer gedaan met de wagen, maar ik vind het écht geen doen als je ver moet.

Ik weet niet hoe het er nu is, maar ze zijn er ook eindeloze wegenwerken bezig geweest.

Maar ik zou het werkelijk niets vinden als ik dezelfde dag in Lyon wil raken of als ik een caravan mee had.
Tot die club behoor ik ook. :cry: Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg, maar het overkomt me ieder jaar. Dit jaar met als resultaat dat we in de binnenlanden bij Charleroi op een wegafsluiting stuitten in verband met overstromingen. Het is uiteindelijk gelukkig goed gekomen.
Well behaved women rarely make history.
Wissewis schreef:
25-07-2021 19:53

Wegwerkzaamheden vielen erg mee, kerstbomen niet gezien ik was te druk met waze instructies geven aan mijn lief.
Over Duitsland kamp je waarschijnlijk mei dezelfde problemen. Ook daar stond alles blank.

Ik bedoelde met invoeren van Tilburg of Breda niet dat je dan via Tilburg of Breda moet rijden, maar dat je vanuit Eindhoven ergens die route op pakt. Dus vanuit Eindhoven naar Brussel en daar die route verder rijden. Ik zou ook zeker niet eerst naar Tilburg of Breda rijden 😉.
Ik rijd altijd via Breda Antwerpen Brussel Metz.
We zijn vanochtend gewoon via Luik gereden. Geen enkel probleem. We rijden wel altijd door Luik stad
KamilleT schreef:
25-07-2021 21:00
Ik rijd altijd via Breda Antwerpen Brussel Metz.
Ik ook. Deze route gaat echter wel via Namen waar nu overstromingen zijn geweest.

Ik zou het gewoon even afwachten, misschien kun je volgende week gewoon alle routes wel weer volgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven