Start 2 Run - Rennen met Evy

zondag 15 juni 2008 om 16:37
Een succesverhaal, gestart door Athome:
Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.
Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?
Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.
Start to run, deel 1
Om te downloaden:
Reeks 0 - 5 km:
0-5 km
Reeks 5 - 10 km:
Ook hier vind ik geen werkende links meer voor
schema's
schema 0 - 5 km
schema 5 - 10 km
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Hyves
Rennen met Evy
Blog
Blog
Succes! Ik ben fier op je!
Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.
Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?
Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.
Start to run, deel 1
Om te downloaden:
Reeks 0 - 5 km:
0-5 km
Reeks 5 - 10 km:
Ook hier vind ik geen werkende links meer voor
schema's
schema 0 - 5 km
schema 5 - 10 km
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Hyves
Rennen met Evy
Blog
Blog
Succes! Ik ben fier op je!
zondag 31 mei 2009 om 10:20
Dankjewel Lian! Ik ga het hardlopen missen (nooit gedacht dat ik dat nog eens zou gaan zeggen haha) dus m'n oude schoenen gaan inderdaad toch maar voor de zekerheid mee.
Was het lekker lopen vanochtend vroeg?
Sunbird, goed dat je begonnen bent en je bent inderdaad niet de enige voor wie de eerste les een flinke opgave was. Evy roept de hele tijd "loop niet te snel" en dat is echt belangrijk, zeker in het begin. Het is makkelijker vol te houden als je echt op een duf sukkeldrafje loopt. Let op je ademhaling ook. En herhaal de les gewoon, totdat je je zeker genoeg voelt om door te gaan naar de volgende les.
Rubis, lekker hoor.. Zuid-Frankrijk. Maar inderdaad qua lopen lijkt het me dan wel lastig als het (zo vaak) zoveel warmer is bij jullie.
Ik loop vandaag of morgen nog 1 keer. Ga vandaag naar m'n ouders in Brabant en daar is het erg mooi lopen dus probeer ik daar vanavond te gaan en anders morgenochtend gewoon hier (DH).
Fijne dag allemaal!
Was het lekker lopen vanochtend vroeg?
Sunbird, goed dat je begonnen bent en je bent inderdaad niet de enige voor wie de eerste les een flinke opgave was. Evy roept de hele tijd "loop niet te snel" en dat is echt belangrijk, zeker in het begin. Het is makkelijker vol te houden als je echt op een duf sukkeldrafje loopt. Let op je ademhaling ook. En herhaal de les gewoon, totdat je je zeker genoeg voelt om door te gaan naar de volgende les.
Rubis, lekker hoor.. Zuid-Frankrijk. Maar inderdaad qua lopen lijkt het me dan wel lastig als het (zo vaak) zoveel warmer is bij jullie.
Ik loop vandaag of morgen nog 1 keer. Ga vandaag naar m'n ouders in Brabant en daar is het erg mooi lopen dus probeer ik daar vanavond te gaan en anders morgenochtend gewoon hier (DH).
Fijne dag allemaal!
zondag 31 mei 2009 om 11:50
Ja het ging weer goed!!
Ik was niet zo heel vroeg, kwart voor negen ging ik weg. Maar het was nog wel goed te doen, nog niet te warm..
Ben weer helemaal vertseld, 2 x 10 min en 12!! WOW Evy was ook echt fier op me.
Hihi sunbird, moest wel lachen om je bericht. Geef niet op en loop de les gewoon nog een keer. Je zal zien dat je straks ook als een speer gaat!!
Ik merk nu dat echt dat ik een goede conditie krijg! Eerst was ik echt moe en uitgeteld als ik terug kwam.
Eerst liep ik onder het lopen maar te denken: Hoe lang nog, ben ik er bijna. Nu probeer ik in te schatten hoever ik in die minuten kan lopen en ga dat gewoon doen, zonder de hele tijd over de tijd te moeten denken. Dit helpt wel, gewoon lekker genieten van de stilte, natuur, bloemetjes en me hond die zo vrolijk naast me huppelt!
Ik was niet zo heel vroeg, kwart voor negen ging ik weg. Maar het was nog wel goed te doen, nog niet te warm..
Ben weer helemaal vertseld, 2 x 10 min en 12!! WOW Evy was ook echt fier op me.
Hihi sunbird, moest wel lachen om je bericht. Geef niet op en loop de les gewoon nog een keer. Je zal zien dat je straks ook als een speer gaat!!
Ik merk nu dat echt dat ik een goede conditie krijg! Eerst was ik echt moe en uitgeteld als ik terug kwam.
Eerst liep ik onder het lopen maar te denken: Hoe lang nog, ben ik er bijna. Nu probeer ik in te schatten hoever ik in die minuten kan lopen en ga dat gewoon doen, zonder de hele tijd over de tijd te moeten denken. Dit helpt wel, gewoon lekker genieten van de stilte, natuur, bloemetjes en me hond die zo vrolijk naast me huppelt!
zondag 31 mei 2009 om 12:03
Ik heb gisteravond voor de derde keer les 1 gedaan en kon het nog niet , dus Sunbird, troost je, er zijn mensen met een nog slechtere conditie ! Overmorgen gewoon nog een keer, wat een ramp !
Maar gewoon doorgaan, joh, komt vast goed met ons !
En trouwens, heb allang geleerd dat je NOOIT maar dan ook NOOIT samen met een man (in ieder geval mijn man) moet beginnen met hardlopen of lijnen, hen/hem gaat alles makkelijker af ! Niet leuk !
Maar gewoon doorgaan, joh, komt vast goed met ons !
En trouwens, heb allang geleerd dat je NOOIT maar dan ook NOOIT samen met een man (in ieder geval mijn man) moet beginnen met hardlopen of lijnen, hen/hem gaat alles makkelijker af ! Niet leuk !
zondag 31 mei 2009 om 12:17
HaHa Lian, jij hebt humor...als een speer ter aarde stortend bedoel je zeker,grinnik!
Enne koekblik, mannen zijn natuurlijk toch al een vreemd ras!
Kijk, jij en ik doen dingen gewoon liever grondig...dus we doen les 1 gewoon nog een keertje of 6 tot we echt de les kunnen dromen (ik bedoel niet de nachtmerrie over de trainigsdag die er weer aan komt...) Grondige types, daar kan de wereld niet zonder!
"ja daar ben ik weer,...en we gaan weer lopen" (kreun)
Enne koekblik, mannen zijn natuurlijk toch al een vreemd ras!
Kijk, jij en ik doen dingen gewoon liever grondig...dus we doen les 1 gewoon nog een keertje of 6 tot we echt de les kunnen dromen (ik bedoel niet de nachtmerrie over de trainigsdag die er weer aan komt...) Grondige types, daar kan de wereld niet zonder!
"ja daar ben ik weer,...en we gaan weer lopen" (kreun)
zondag 31 mei 2009 om 18:11
hoi
na een week niks gedaan te hebben ben ik vnmiddag les 17 gaan lopen, viel me nog wel mee nu maar weer doorzetten om vaker te gaan lopen voelt gewoon lekker. ik zie een beetje op tegen de langere stukken lopen terwijl als ik bezig ben het best wel lukt
het was wel warm pfff, halverwege de les was mn water al lauw aan het worden. niet lekker maarheb ook niet echt een adresje waar ik het kan verversen.
lopen jullie net als mij met de bidon in de hand of anders?
groetjes
na een week niks gedaan te hebben ben ik vnmiddag les 17 gaan lopen, viel me nog wel mee nu maar weer doorzetten om vaker te gaan lopen voelt gewoon lekker. ik zie een beetje op tegen de langere stukken lopen terwijl als ik bezig ben het best wel lukt
het was wel warm pfff, halverwege de les was mn water al lauw aan het worden. niet lekker maarheb ook niet echt een adresje waar ik het kan verversen.
lopen jullie net als mij met de bidon in de hand of anders?
groetjes
maandag 1 juni 2009 om 08:01
Zo, vanmorgen al lekker gelopen. Zonder Evy want man is werken en heeft de ipod meegenomen. Heb het dus maar op tijd gedaan en het schema van de vorige les aangehouden. Wat was het lekker zeg, zo vroeg. Had me een uur vergist toen ik tegen de kinderen zei dat ze wel naar beneden mochten, dacht dat het 8 uur was. Heb bleek dus 7 uur te zijn, haha. Toch maar eruit gegaan en gaan lopen, bij gebrek aan Evy ben ik nu maar fier op mezelf!
En nu lekker douchen en even met een boek op bed;D
En nu lekker douchen en even met een boek op bed;D
maandag 1 juni 2009 om 10:35
Ha mamsxx, ik ben ook fier op je, hoor !! Toppie, dat vroege lopen trekt me nu helemaal niet, maar ja, als ik vrij heb zoals vandaag dan slaap ik heerlijk uit tot half 10 ongeveer, ik ben er heilig van overtuigd dat mijn lichaam dat dan ook nodig heeft !
Meiden, succes allemaal vandaag !
Ik moet ook weer, zucht...................
Meiden, succes allemaal vandaag !
Ik moet ook weer, zucht...................
maandag 1 juni 2009 om 11:40
Nou, als dit niet up to date houden is... Heb de 4x8 gehaald. Ben zooo blij en zag er erg tegenop. t Is wel echt warm buiten zeg, pff. Had wel beter wat vroeger kunnen gaan, maar goed. t Is gelukt.
Volgende keer, woensdag, staat 2x10 en 1x12 op het programma geloof ik toch? Weer iets om tegenaan te kijken, maar als het niet lukt.. doe ik het net zo lang tot het wel lukt...
Ben wel fier op mezelf zeg!! En ook op jullie
Volgende keer, woensdag, staat 2x10 en 1x12 op het programma geloof ik toch? Weer iets om tegenaan te kijken, maar als het niet lukt.. doe ik het net zo lang tot het wel lukt...
Ben wel fier op mezelf zeg!! En ook op jullie
maandag 1 juni 2009 om 12:04
Hoi MedeLOTgenoten,
Ben zo 'blij' te lezen dat er meer meiden zijn die er moeite mee hebben. Heb week 1 nu nog eens herhaald, maar die laatste les. Ik kom echt lucht te kort......nu ben ik al een heel actief persoon, dus het verbaasd mij enorm dat ik het niet red.
Ik heb 5 jaar geleden een klaplong gehad en heb ook het idee dat ik daardoor steeds lucht tekort kom..........
Nu ik lees dat er meer meiden zijn die het niet redden moet ik de hoop zeker niet opgeven....zou zo zonde zijn.....
Ben zo 'blij' te lezen dat er meer meiden zijn die er moeite mee hebben. Heb week 1 nu nog eens herhaald, maar die laatste les. Ik kom echt lucht te kort......nu ben ik al een heel actief persoon, dus het verbaasd mij enorm dat ik het niet red.
Ik heb 5 jaar geleden een klaplong gehad en heb ook het idee dat ik daardoor steeds lucht tekort kom..........
Nu ik lees dat er meer meiden zijn die het niet redden moet ik de hoop zeker niet opgeven....zou zo zonde zijn.....
maandag 1 juni 2009 om 13:34
ben je nu al terug Koekblik? Ik ben zo benieuwd!
Zelf bibber en beef ik alweer voor morgen.
Weer les 1 hoor,de 1e keer heb ik daar een beetje een potje van gemaakt.
Manlief is alweer op naar les 2...die zal ik straks eens even heel erg slaan als ie thuiskomt!
Mams en Carm, ontzettend knap hoor! Inspirerend jullie verhalen.
Jetje, loopt dat wat met een bidon in je hand? Heb jij er zo eentje met een handvat, zoals bij een jerrycannetje?
Sammetje, wat ellendig he als je meer moet afzien dan je had gedacht?
Maar ach, feit is dat als we doorzetten we straks allemaal kunnen hardlopen, de een wat vlotter dan de ander, maar als ik de ervaringen op allerhande sites zo eens inventariseer zijn de resultaten (lees:het niet meer doodgaan van een paar minuten hardlopen) er uiteindelijk toch nog altijd binnen 4 weken.
Nou dat komen we wel door toch die paar weekjes?!
Zelf bibber en beef ik alweer voor morgen.
Weer les 1 hoor,de 1e keer heb ik daar een beetje een potje van gemaakt.
Manlief is alweer op naar les 2...die zal ik straks eens even heel erg slaan als ie thuiskomt!
Mams en Carm, ontzettend knap hoor! Inspirerend jullie verhalen.
Jetje, loopt dat wat met een bidon in je hand? Heb jij er zo eentje met een handvat, zoals bij een jerrycannetje?
Sammetje, wat ellendig he als je meer moet afzien dan je had gedacht?
Maar ach, feit is dat als we doorzetten we straks allemaal kunnen hardlopen, de een wat vlotter dan de ander, maar als ik de ervaringen op allerhande sites zo eens inventariseer zijn de resultaten (lees:het niet meer doodgaan van een paar minuten hardlopen) er uiteindelijk toch nog altijd binnen 4 weken.
Nou dat komen we wel door toch die paar weekjes?!
maandag 1 juni 2009 om 17:54
Ik heb vrijdag les 1 gelopen dat ging me best gemakkelijk af (oh en het toetsenbord van mijn vriend heeft geen werkende punt! dus vandaar zinnen zonder punten!)
Les 2 heb ik gister gelopen en dat ging me ook gemakkelijk af; ben eigenlijk van plan om vanavond les 3 erachter aan te gooien omdat ik ook geen last heb van spierpijn ofzo; Voelt echt lekker zo rennen met Evy; geeft wel een goede motivatie!
Mijn vriend fietst dan op zijn mountainbike met me mee; wel zo gezellig
;
Les 2 heb ik gister gelopen en dat ging me ook gemakkelijk af; ben eigenlijk van plan om vanavond les 3 erachter aan te gooien omdat ik ook geen last heb van spierpijn ofzo; Voelt echt lekker zo rennen met Evy; geeft wel een goede motivatie!
Mijn vriend fietst dan op zijn mountainbike met me mee; wel zo gezellig

maandag 1 juni 2009 om 18:02
Echt respect voor jullie allemaal dat jullie nu lopen! Mij niet gezien, ik lig lekker in de tuin in mn bikini Zelfs gisteravond om half 10 dacht ik; t is nog veel te warm om te rennen:D Kijk bijna uit naar wat minder weer.. En sunbird volgens weer.nl is het rond de 23 graden hier nu.. Dat vindt jij zeker niet zo warm:)?
Misschien vanavond lopen..
Toitoi allemaal!
Misschien vanavond lopen..
Toitoi allemaal!
maandag 1 juni 2009 om 20:35
Sunbird, gewoon volhouden hoor! Het is dat ikzelf voordat ik met Evy begon vier keer volgens een absoluut beginnersschema ben gaan lopen, wat neerkwam op 5x1 minuut met tussendoor 2 minuten wandelen, anders had ik het de eerste Evy les ook nooit gered...
Vanochtend les 11 gelopen en jemig, vond het warm en bleek weer zo'n les te zijn met allemaal stukjes van 2 minuten.. Ging gelukkig al wel beter dan bij les 8, maar de les stopte voordat hij was afgelopen, grom.. Nou ja, wist dat ik moest eindigen met nog 1x 2 minuten lopen, dus dat maar met ander muziekje gedaan, maar was wel beetje afgeleid.
Nou ja, woensdag als ik weer ga lopen is het weer minder warm, ik hou braaf vol..
Vanochtend les 11 gelopen en jemig, vond het warm en bleek weer zo'n les te zijn met allemaal stukjes van 2 minuten.. Ging gelukkig al wel beter dan bij les 8, maar de les stopte voordat hij was afgelopen, grom.. Nou ja, wist dat ik moest eindigen met nog 1x 2 minuten lopen, dus dat maar met ander muziekje gedaan, maar was wel beetje afgeleid.
Nou ja, woensdag als ik weer ga lopen is het weer minder warm, ik hou braaf vol..
maandag 1 juni 2009 om 20:40
Ha hallo ! Ik heb het weer gedaan - les 1 - en halverwege, net voor de 3 minuten, per ongeluk Evy weggedrukt maar gewoon nav les 2 geprobeerd zo lang mogelijk door te lopen. Ik denk, ik hoop, ik wil, ik ga proberen, ik doe gewoon volgende keer les 1 in één keer !
....... hoop ik ......
maar voorlopig had en heb ik het stikheet hiero, pffffffffffffff
....... hoop ik ......
maar voorlopig had en heb ik het stikheet hiero, pffffffffffffff
maandag 1 juni 2009 om 20:54
Vanmorgen na een week rust de schoenen weer aangetrokken en gaan rennen. Voor het eerst met de nieuwe Nike+ Ipod. Wel een heel gedoe om al die gadgets te installeren voor vertrek maar dan heb je ook wat! Ik heb 8 km gelopen in ongeveer 48 minuten! Hoera!
Morgen rust, dan overmorgen 9 km, volgende week nog een keer een half uurtje en dan rust tot 14 juni...de grote 10! OEH!
Morgen rust, dan overmorgen 9 km, volgende week nog een keer een half uurtje en dan rust tot 14 juni...de grote 10! OEH!
maandag 1 juni 2009 om 23:01
hallo meiden!
Ik ben net begonnen met start to run met Evy, bevalt goed hoor!
Van de week les 1 gelopen en vanavond les 2 gedaan, ging best goed.
Maar nu had ik een vraagje voor jullie.....wanneer stretchen jullie?
Merk nl nu al dat ik spierpijn krijg terwijl ik echt dacht goed gestretched te hebben!
Ik ben net begonnen met start to run met Evy, bevalt goed hoor!
Van de week les 1 gelopen en vanavond les 2 gedaan, ging best goed.
Maar nu had ik een vraagje voor jullie.....wanneer stretchen jullie?
Merk nl nu al dat ik spierpijn krijg terwijl ik echt dacht goed gestretched te hebben!
maandag 1 juni 2009 om 23:17
Tijdens de trainingen (en zeker als je het gebruik van bepaalde spieren nog niet gewend bent) loop je kleine beschadigingen in je spieren op. Niet erg want het hersteld van zelf, sterker nog op deze manier vind er zelfs opbouw van de spieren plaats. Mits ze daar voldoende rust (hersteltijd) voor krijgen.
Stretchen heeft hier geen enkele invloed op. Zelfs oppassen met stretchen. Ten eerste neemt door stretchen tijdelijk de spierkracht wat af, het geen niet echt handig is als je wil gaan hardlopen. Vaak ook ziet men ook veel te krachting of dynamisch stretchen.
Wel belangrijk is een goede warming up en rustig injoggen voordat je gaat beginnen.
Stretchen heeft hier geen enkele invloed op. Zelfs oppassen met stretchen. Ten eerste neemt door stretchen tijdelijk de spierkracht wat af, het geen niet echt handig is als je wil gaan hardlopen. Vaak ook ziet men ook veel te krachting of dynamisch stretchen.
Wel belangrijk is een goede warming up en rustig injoggen voordat je gaat beginnen.
dinsdag 2 juni 2009 om 02:53
Koekblik je bent een kei!!!
CassieViva,heel knap, ben stikjaloers op je gemak met lopen!
Naomi, inderdation, bij 23 graden zeggen wij dat het frissere weer is aangebroken, HiHi! Maar ik weet nog heel goed dat ik met 18 graden in Nederland al m'n kast in dook op zoek naar een korte broek hoor. Hier is 29 graden meer een gemiddelde 's zomers,dus dat wordt nog leuk voor me met hardlopen.
Oh Nyam, jouw woorden klinken me als muziek in de oren! Dank je wel voor het hart onder de riem. Als ik vanmiddag die drie minuten weer niet red, dan plak ik er gewoon 5x1 minuut achteraan met 2 min. wandelen tussendoor.
Wolkenvrouw, wat een superwoman ben jij zeg! Volgens mij geef je nu bijna licht in het donker van trots? Nou dik verdiend hoor.
Zaterdag 78, weer zo'n sporto! Wat knap toch zeg! Geniet ervan.
CassieViva,heel knap, ben stikjaloers op je gemak met lopen!
Naomi, inderdation, bij 23 graden zeggen wij dat het frissere weer is aangebroken, HiHi! Maar ik weet nog heel goed dat ik met 18 graden in Nederland al m'n kast in dook op zoek naar een korte broek hoor. Hier is 29 graden meer een gemiddelde 's zomers,dus dat wordt nog leuk voor me met hardlopen.
Oh Nyam, jouw woorden klinken me als muziek in de oren! Dank je wel voor het hart onder de riem. Als ik vanmiddag die drie minuten weer niet red, dan plak ik er gewoon 5x1 minuut achteraan met 2 min. wandelen tussendoor.
Wolkenvrouw, wat een superwoman ben jij zeg! Volgens mij geef je nu bijna licht in het donker van trots? Nou dik verdiend hoor.
Zaterdag 78, weer zo'n sporto! Wat knap toch zeg! Geniet ervan.
dinsdag 2 juni 2009 om 08:36
Wow, sunbird, dan krijg je het nog zwaar te verduren met die warmte. Had t gister al zwaar met mezelf, haha!
Koekblik, vind dat je echt goed bezig bent, wat een doorzetter dat je net zo lang les 1 loopt tot het lukt. Je zult zien dat je met die attitude de beste resultaten krijgt!
Wolkenvrouw! Echt goed dat je al zo'n stuk loopt. Bouwt 5-10 sneller op dan 0-5km? ben er ook bijna aan toe en heel benieuwd!!
Sport ze vandaag!
Koekblik, vind dat je echt goed bezig bent, wat een doorzetter dat je net zo lang les 1 loopt tot het lukt. Je zult zien dat je met die attitude de beste resultaten krijgt!
Wolkenvrouw! Echt goed dat je al zo'n stuk loopt. Bouwt 5-10 sneller op dan 0-5km? ben er ook bijna aan toe en heel benieuwd!!
Sport ze vandaag!
dinsdag 2 juni 2009 om 09:35
Hallo allemaal,
Leuk dat jullie allemaal zo doorlopen
Ik heb, dankzij een flinke lekkage en daardoor een nacht niet kunnen slapen, een week niet gelopen.
Maar straks ga ik nieuwe schoenen kopen en vanavond verder met les 24.
Leuk dat jullie allemaal zo doorlopen

Ik heb, dankzij een flinke lekkage en daardoor een nacht niet kunnen slapen, een week niet gelopen.
Maar straks ga ik nieuwe schoenen kopen en vanavond verder met les 24.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 2 juni 2009 om 12:06
Ik ben net naar de winkel geweest voor nieuwe hardloopschoenen. Er is zo'n video gemaakt. En het bleek dat ik naar binnen zak met mijn voet. Ik heb met zo'n schoen gelopen en het zat goed, alleen heb ik een iets grotere maat nodig en die was niet op voorraad. Maar eind van de week mag ik mijn nieuwe schoenen halen. Dan vanavond nog maar een keertje met mijn oude versleten schoenen lopen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.