Tips Harlingen

26-07-2021 11:52 14 berichten
Volgende week gaan we een paar dagen naar Harlingen toe. Zijn er nog mensen die leuke tips hebben? Accommodatie hebben we al. Wellicht gaan we ook een rondvaart doen om zeehonden te spotten.

Zijn er nog leuke aanraders? Restaurants bijvoorbeeld? Of nog andere leuke activiteiten?
Alle reacties Link kopieren
Het Noorderke of Levels om te eten/drinken.
Zonsondergang vanaf het zuidelijke havenhoofd is mooi, als je geluk hebt dat het niet bewolkt is. Sowieso fijn om rond de haven te wandelen, ook overdag.

Een 'paar dagen' is best lang, zo groot is Harlingen niet. Misschien nog een uitstapje naar Franeker voor het planetarium?
Bedankt voor de tips tot nu toe! Ik ga ze even checken.

We zijn er 2 dagen.
Ik ga elk jaar naar één van de eilanden en dan boek ik vooraf een nachtje in een hotel in Harlingen. Een middag en een ochtend rondstruinen door het stadje, dan heb ik het ook wel weer gezien. Het is wel een mooie stad hoor, dat zeker.
stippensokken schreef:
26-07-2021 12:43
Een 'paar dagen' is best lang, zo groot is Harlingen niet. Misschien nog een uitstapje naar Franeker voor het planetarium?
Klopt en het planetarium in Franeker is absoluut een aanrader!

Wat mij te binnen schiet is een dagretour met de boot naar Vlieland. Kun je fietsen huren en door de duinen naar het andere eind rijden.
De meest voor de hand liggende suggesties zijn al gegeven, bij mooi is een bootje huren ook leuk om te doen.
Ga zelf altijd graag naar het strand bij 't Zilt en daar eventueel een drankje doen (met zicht op zee). Bij eb kun je daar nog een behoorlijk eind wadlopende de waddenzee in, maar dat moet je ding zijn.
Bij Restaurant Anna Casparii kun je heerlijk eten. Je kunt er ook best een beetje winkelen en lekker op een terrasje zitten, vooral aan de haven is dat leuk.
Helaas vermeldt to geen budget, voorkeur of allergie, dus dan dit maar:

http://tripadvisor.nl/Restaurants-g6124 ... vince.html
REDHOTHEAD schreef:
26-07-2021 21:39
Bij Restaurant Anna Casparii kun je heerlijk eten. Je kunt er ook best een beetje winkelen en lekker op een terrasje zitten, vooral aan de haven is dat leuk.
Ziet er leuk uit! Bedankt.
Als je op zoek bent naar een activiteit die niet al te lang duurt is een bezoek aan het Hannema huis wel een aanrader! Ingang bij de bieb. Wij hebben dat bezocht als tussenstop op vakantie en vonden het wel leuk. Met een uurtje loop je erdoor heen. Er is een groot poppenhuis en oude beschilderde tegeltjes. Een gedeelte van de collectie gaat ook over Harlingen zelf.
lemoise3 wijzigde dit bericht op 27-07-2021 11:02
Reden: Nog wat toevoegen :-)
5.29% gewijzigd
Het havenmantsje is een leuk restaurant (tikkeltje aan de dure kant alleen). Verder kun je met Historische zeilvaart Harlingen een dag op een historische zeilboot over de Waddenzee. Is heel leuk! Wel alleen als er wind staat.
ooitverlegen schreef:
26-07-2021 12:56
Klopt en het planetarium in Franeker is absoluut een aanrader!

Dat hebben wij gedaan op weg naar Harlingen, even stoppen in Franeker en het planetarium van Eise Eisinga en Museum Martena bezoeken. Wat een prachtige keuken in Martena en de kermis boven is zo leuk. In Harlingen kun je wandelen in het centrum langs de gerestaureerde reclameschilderingen op straat.

Veel plezier!
Kijk op deze website

www.microtoerisme.nl

Zoek dan op Harlingen.
Dan vind je een paar leuke routes.

Veel plezier in Harlingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven