Ivf en gonal f

25-07-2021 21:07 21 berichten
Goeie avond,

Wij zijn na 2,5 jaar eindelijk gestart met ivf. We volgen het lange protocol.
Eerste de pil, dan decapeptyl en gonal f.

Nu had ik vandaag, na 10 dagen gonal f 150 e, op mijn linker ovarium (zoals ze kon zien) maar 5 eitjes. Deze waren minimaal gegroeid.
Mijn rechter ovarium kreeg ze niet goed in beeld, maar lijkt verzwakt.
Ik moest daarom bloed laten prikken. Daaruit bleek dat mijn waardes erg laag waren.
Nu moet ik de gonal f per vandaag, ophogen naar 187.5 e.
Woensdag maken ze weer een echo.

Ik heb er zelf niet veel vertrouwen in.

Iemand met een positieve ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Wat een zware weg heb jij te bewandelen :| :hug: .
Mijn nicht heeft ook zulke ervaringen gehad met ivf, op het eerste gezicht echt niet hoopgevend. Maar toen ze op een bepaald moment de (voor haar) juiste hoeveelheden van alles kreeg, had ze uiteindelijk toch een flink aantal goede eitjes. Het waren er echt verrassend veel.
Ik begrijp dat dit een erg heftige tijd is, soms zelfs slopend. Maar ik hoop dat je de moed en kracht vindt om dit verder door te zetten en hopelijk er achter te komen dat de uitkomst ook hoopgevend kan zijn. :rose: :heart:
Het is een traject met veel hobbels, wij hebben ook een poging (niet echt, geen punctie gedaan maar toch) nauwelijks opbrengst gehad ondanks halverwege de cyclus ophogen. De volgende poging zijn we hoger gestart en was de opbrengst veel beter! Het is altijd zoeken, hoe ongelofelijk rot en oneerlijk het ook voelt. En dat zegt dan weer niks over jouw vervolg in deze poging! Het is echt voor iedereen anders, de arts zei bij mij dat de kans dat er toch meer groei zou komen echt 50/50 was.

Wees welkom in het zwanger worden met IVF/ICSI topic, daar heb ik altijd veel aan! In ieder geval een virtuele knuffel :hug:
Ieder lichaam is inderdaad anders.

Maar mijn vertrouwen is nu weg, dus hoop dat ik door positieve verhalen weer wat vertouwen krijg.

Dank je wel dames.

Ben zo bang dat deze ronde niks op levert, we 1 maand rust moeten houden en dan pas weer verder mogen. Dat zou dan pas in oktober zijn. Dat klinkt zo ver weg.

Ik hoop dat ze snel de juiste dosering vinden. Thanks dames
Och Fietje toch, ik snap zo hoe je je voelt, die maanden lijken dan onoverkomelijk, heel herkenbaar :hug:
Wees lief voor jezelf, het is niet niks! Ik hoop van harte dat er positieve verhalen komen, en ik hoop nog harder dat jij dat woensdag blijkt te zijn.
Je zit in elk geval nog niet bij de maximale dosis, dus er is nog ruimte genoeg om verder te optimaliseren.

Ik weet dat halverwege een beetje gas erbij beter is dan halverwege proberen minder hard te gaan, dus wie weet niet je nu alleen een paar dagen langer prikken maar komt het dan alsnog goed op gang. Ik duim met je mee. :rose:

Succes vrouw!

Hier uiteindelijk 2 ICSI meisjes :heart:
De weg was lang, maar het is het dubbel en dwars waard. Keep your eyes on the prize....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat rot TO, maar het kan idd echt zoeken zijn. Te hoog inzetten kan ook nare gevolgen hebben :hug:

Hier ook een goede afloop met 2 zoontjes (1 IVF, 1 ICSI). We gaan binnenkort ws zelfs voor een derde :)

Succes en ik hoop op gauw goed nieuws voor je!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hoi Fietje32,

Hier een positieve ervaring (waar niet op was gerekend): 4 eicellen na IVF1, 3 na ICSI2 en maar 2 na ICSI3. We hebben zelfs gedacht de laatste poging af te breken (er groeiden maar twee grote follikels en twee kleintjes), maar ben nu wel 28 weken zwanger. Ik gebruikte de laatste twee pogingen 300IE menopur, dat was buiten protocol van het ziekenhuis.

Het kan dus wel met weinig follikels, bij mijn ziekenhuis zeiden ze altijd voor kwaliteit boven kwantiteit te gaan.

Mijn advies is om een (bel)afspraak te maken met de gynaecoloog zodat je alle opties bespreekt: poging door laten gaan, afbreken en een ander stimulatieschema of poging onder voorbehoud door laten gaan. Er is best wel wat mogelijk in overleg met het ziekenhuis.

Heel veel succes!
Saviash, ik hoop dat het bij ons ook zo gaat.

Heleen96 wat fijn, ik hoop je achterna te gaan en meer opbrengst heb een volgende x.

Flipje92 weet je wat de maximale dosis is?

Lux, thanks ik hoop dat ophoging helpt. Ben er bang voor.
Maar al jullie positiviteit doet me goed.

Ben alleen wel bang voor de weer wachttijden door corona.

Krullie-wullie, helaas bij mij nog weinig groei. Was dat bij jou aan het begin ook?
Ik wacht de echo en het advies van morgen even af. Dan kan ik nog een belafapraak met de gynaecoloog inplannen. Thanks voor de tip.
Fietje32 schreef:
27-07-2021 13:55
Krullie-wullie, helaas bij mij nog weinig groei. Was dat bij jou aan het begin ook?
Ik wacht de echo en het advies van morgen even af. Dan kan ik nog een belafapraak met de gynaecoloog inplannen. Thanks voor de tip.
Ja. Tijdens IVF1 heb ik gestimuleerd met 225IE, na twee weken was er bijna niets te zien. Ik was erg teleurgesteld (en heb nog lang gebeld met één van de fertiliteitsartsen nadat ik huilend met mijn man had gebeld in een kamertje) maar na een paar dagen extra was er toch groei te zien. Ik heb, als ik het me goed herinner, 22 dagen gestimuleerd, toen had ik 5 follikels en 4 rijpe eicellen. Helaas geen bevruchtingen en dus geen terugplaatsing.

Bij de andere pogingen heb ik met 300IE gestimuleerd en toen was de stimulatiefase ook veel korter (12 dagen? Ik zou het voor je kunnen opzoeken).

De opbrengst was niet super, maar de gynaecoloog was niet ontevreden.
Hier net IVF1 achter de rug. Eerste echo 2 eitjes..wat was ik teleurgesteld. Ik had de maximale dosis. Uiteindelijk de laatste echo voor punctie 6 of 7 mogelijke en uiteindelijk de dag van de punctie over de 10 geoogst! Waarvan 10 goede.
Ze groeien bij mij gewoon wat later door schijnbaar.

Uiteindelijk 6 bevruchtingen, 1 verse en 3 cryo terugplaatsing. Allemaal topkwaliteit maar geen een blijven plakken.

Op naar poging 2.
Hi Fietje,

Na 4 mislukte IUI’s stapten wij over op IVF/ISCI.

IVF1 was bij mij 3 eicellen, 2 embryo’s, 1 verse tp (helaas geen cryo’s) de verse tp eindigde in een vroege mk/biochemische zwangerschap. Na deze poging dacht ik dat ik zo door mijn 3 vergoede pogingen heen zou zijn…

Maar toen kwam poging 2; IVF2 8 eicellen, 5 embryo’s, 1 verse tp en 4 cryo’s in de vriezer! Ik ben nu 20 weken zwanger van de verse tp.

Beiden pogingen spoot ik 150 eenheden Gonal. Wat ik wil zeggen; per poging kan de opbrengst enorm verschillen.

Ik wil je ontzettend veel kracht toewensen. Ik ben zeker niet vergeten hoe loodzwaar het traject was.

X
225 eenheden is volgens het landelijke protocol de maximale dosis..

Het kan nog goedkomen (in de zin van voldoende follikels om voor punctie te kunnen gaan). Hopelijk krijg je duidelijkheid bij de volgende echo!
Fietje32 schreef:
27-07-2021 13:55
Saviash, ik hoop dat het bij ons ook zo gaat.

Heleen96 wat fijn, ik hoop je achterna te gaan en meer opbrengst heb een volgende x.

Flipje92 weet je wat de maximale dosis is?

Lux, thanks ik hoop dat ophoging helpt. Ben er bang voor.
Maar al jullie positiviteit doet me goed.

Ben alleen wel bang voor de weer wachttijden door corona.

Bij mij is het een iets ander verhaal want ik heb vrij makkelijk te stimuleren eierstokken en zit telkens op de laagste dosis… maaarrrrr

Bij mijn eerste IVF had ik 14 follikels, 11 rijpe eicellen, 6 dag 3 embryo’s, waarvan 1 topkwaliteit (da’s mijn oudste zoon) en uiteindelijk 3 redelijke cryo’s.

Bij mijn tweede IVF (ICSI die keer) had ik 6 (waarvan 3 kleine!) follikels, maar uiteindelijk 9 rijpe eicellen, 7 dag 3 embryo’s van topkwaliteit (waarvan 1 mijn tweede zoon is) en 6 top cryo’s.

Dus hoewel ik het mentaal best afzien vond, die tweede poging, met 6 voor mij ‘magere’ follikeltjes ipv 14, op die eerste echo, was het een veel betere poging. Heeft mij echt geleerd dat er echt meer is dan veel follikels wat een poging een goede poging maakt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Rechter ovarium was weer niet in beeld te brengen. Het beleid is als ze hem na 2 echo's nog niet in beeld krijgen er een arts bij halen. Gelukkig zag de gynaecoloog hem wel meteen. Ovarium zit wat verscholen.

Nu 3 mooie eitjes die aan het groeien zijn. Hopelijk gaan er van de andere kleintjes ook nog wat mee groeien.

Afgelopen zondag medicatie opgehoogd en meestal zie je pas na 6 dagen dat dat echt wat doet.

Zaterdag weer een echo.

Nu de vraag, als het er maar 3 blijven of ze dan een punctie willen doen.

Gynaecoloog vroeg of ik bekend was met endometriose. (bij endometriose zit er weefsel dat lijkt op baarmoeder-slijmvlies buiten uw baarmoeder).

Ze heeft het als notitie genoteerd om mee te nemen in hun overleg. Ze zouden dan misschien een kijk operatie willen doen.

Dus voor nu weer afwachten. 🤞🏻🍀
Afwachten is zo’n beetje wat je het hele traject doet. Vaak frustrerend, want je kunt niets doen.

Ik hoop op een mooi resultaat voor je. Succes met wachten.
Enigme schreef:
27-07-2021 17:28
225 eenheden is volgens het landelijke protocol de maximale dosis..
Is dat zo, ja?

Mmm, ik spuit vanaf het begin 300 eenheden. Dacht dat dit de maximale dosis was.
To, het kan misschien ook zijn dat Gonal f niet werkt voor jouw. Volgens mij is er nog een ander merk wat je bij ivf mag spuiten.

Zowiezo kijken ze bij mij op dag 2 of 3 of ik genoeg eitjes heb om te mogen beginnen. Want er kunnen niet meer eitjes rijpen als dat er zitten. Bij bv een "slechte" maand wordt het een maand opgeschoven.

Weet niet of ze dit ook bij jouw doen?
Ze hadden bij mij ook een echo gemaakt en toen zagen ze er 10.

Vandaag weer echo gehad.
Er groeit wel wat maar eigenlijk niet helemaal naar wens. Rechts groeit ook wel wat, maar kijkt erg rommelig. Dus nog 2 dagen door spuiten en dan kijken ze of er voldoende groeit en we een punctiedag afspreken of deze ronde annuleren en opnieuw starten.

Ze had strx overleg met de arts en als daar nog wat uit zou komen, zou ze ons bellen.

Evt bij een volgende punctie starten Ze bij ons meteen met de maximale dosis gonal f. Zodat de eitjes aan het begin al een boost krijgen.

Pfffff wat rot dit allemaal.
Balen zeg!

Al die hormonen, en dan gaat het misschien toch niet door.

Ik duim voor je!
Fietje: uit mijn ervaring zegt het begin van een ronde niet altijd iets over de uitkomst of de opbrengst. Bij mij kwam het matigjes op gang in ICSI 1, maar had destijds 17 waarvan 16 rijpe eicellen en 9 bevruchtingen. En hoewel dat geweldig klinkt, was deze ronde niet succesvol en hadden we ook geen cryo’s. Game over.

Met andere woorden: kwaliteit over kwantiteit en de hoeveelheid eicellen zegt wel iets, maar ook weer niet zoveel dat je dan geen kansen hebt (we hadden destijds in 2016 een topic en daar was een forumster Ann met twee eicellen: een werd een baby de andere een cryo - ik bedoel te zeggen dat je uiteindelijk geluk moet hebben dat het houden embryo erbij zit dat jullie die gewenste zwangerschap gaat opleveren).

Als de arts denkt dat 3 eicellen het maximaal haalbare is, zou ik mij kunnen voorstellen dat je die poging toch waagt. Als hij/zij denkt een betere opbrengt te kunnen halen bij een volgende ronde zou ik mij kunnen voorstellen dat je de poging afblaast en misschien een escape IUI doet (uiteraard in overleg met de arts).

Overigens waren wij uiteindelijk succesvol met een allerlaatste cryo uit een volgende ronde (een laatste erop of eronder poging). Ik had die ronde minder eicellen, mijn man kon niet produceren dus zijn reeds ingevroren materiaal werd ingezet en daar kwamen 7 bruikbare embryo’s uit: per poging twee terug laten plaatsen (want wij hadden geen top kwaliteit embryo’s) en na een MK en een biochemische zwangerschap bleek onze dag 6 gefragmenteerde blastocyst succesvol. Heel veel succes! Mentaal is het een zwaar traject…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Uiteindelijk hadden we er 5.
4 bevruchtingen. Op dag 5 1 terugplaatsing van een c kwaliteit
Dus niet best, helaas.
De rest was op dag 6 niet sterk genoeg om de diepvries in te gaan helaas.

Dn het mag elaas is deze ook niet blijven plakken.

Op naar een nieuwe poging.
22 september gesprek met de gynaecoloog hoe nu verder.

Sorry voor mijn late reactie.
Ik wilde even alles los proberen te laten.

Baggal, thanks voor je woorden.
Ik hoop dat het bij ons ook zo zal gaan en het mag lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven