Zus wilt niet meer mee
woensdag 4 augustus 2021 om 13:08
Hallo,
Ik (28 jaar) ga over 9 dagen naar het zuiden van Italië. Tickets zijn al geboekt en ik zou met mijn zus gaan voor 18 dagen. Plots deelt ze me mee dat ze nu 18 dagen op een eiland wilt chillen in het zuiden van Italië, terwijl de bedoeling was dat we zouden gaan toeren.
Ik kan nu niks aan de situatie veranderen. Vind het wel super lullig. Ze zit niet zo lekker in haar vel en wil rustig aan doen. Terwijl ik juist heb gezegd dat ik een rustige planning zou gaan maken met max 3 plekken.
Ik ben nu op zoek naar een reismaatje want alleen is ook maar zo alleen. Wie weet er sites om een reismaatje te vinden?
Ik (28 jaar) ga over 9 dagen naar het zuiden van Italië. Tickets zijn al geboekt en ik zou met mijn zus gaan voor 18 dagen. Plots deelt ze me mee dat ze nu 18 dagen op een eiland wilt chillen in het zuiden van Italië, terwijl de bedoeling was dat we zouden gaan toeren.
Ik kan nu niks aan de situatie veranderen. Vind het wel super lullig. Ze zit niet zo lekker in haar vel en wil rustig aan doen. Terwijl ik juist heb gezegd dat ik een rustige planning zou gaan maken met max 3 plekken.
Ik ben nu op zoek naar een reismaatje want alleen is ook maar zo alleen. Wie weet er sites om een reismaatje te vinden?
woensdag 4 augustus 2021 om 13:15
Poeh, da's flink zuur. Hadden jullie al accomodaties geboekt?
Is het een mogelijkheid om met haar op 1 plek te gaan zitten en dat jij zelf uitstapjes maakt? Dus dan misschien niet dat eiland maar een plek die centraal ligt en waar zij kan chillen? Beide een beetje water bij de wijn. (Hoewel ik het heel raar en zeker niet tof van je zus vind).
Is het een mogelijkheid om met haar op 1 plek te gaan zitten en dat jij zelf uitstapjes maakt? Dus dan misschien niet dat eiland maar een plek die centraal ligt en waar zij kan chillen? Beide een beetje water bij de wijn. (Hoewel ik het heel raar en zeker niet tof van je zus vind).
blub
woensdag 4 augustus 2021 om 13:17
Trouwens, je neemt jezelf altijd mee dus als ze niet zo lekker in haar vel zit, kan dat wel eens flink op haar af komen als ze de hele dag op het strand ligt en verder niks te doen heeft. Beetje afleiding kan dan juist wel fijn zijn.
Dat gezegd hebbende, tijdens mijn burnnout naar Rome op stedentrip was dan wel weer too much.
Dat gezegd hebbende, tijdens mijn burnnout naar Rome op stedentrip was dan wel weer too much.
blub

woensdag 4 augustus 2021 om 13:26
Jullie gaan naar het zuiden van Italie voor 18 dagen. Plan is om te gaan toeren. Maar zus wil nu toch nog even terugkomen op de invulling van de dagen.
Lijkt me goed om dit in de komende 9 dagen nog even goed door te spreken. Wie wil wat. Zoals ik het lees is alleen het ticket geboekt. Geen accomodaties want toeren?
Kunnen jullie niet rustig richting de stranden toeren? Dus elk wat wils?
Lijkt me goed om dit in de komende 9 dagen nog even goed door te spreken. Wie wil wat. Zoals ik het lees is alleen het ticket geboekt. Geen accomodaties want toeren?
Kunnen jullie niet rustig richting de stranden toeren? Dus elk wat wils?

woensdag 4 augustus 2021 om 13:29

woensdag 4 augustus 2021 om 13:47
Ik weet niet wat er met zus aan de hand is, maar normaal gesproken kan je al enorm opknappen van één dagje luieren, ik tenminste wel, dus ik kan me ook heel goed voorstellen dat zus zich na drie dagen alweer veel energieker voelt.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑04-08-2021 13:29En wie weet....als je eerst 3 dagen met je zus ergens gechilld hebt, wil ze daarna misschien wel weer met je mee.
woensdag 4 augustus 2021 om 13:48
Ja, maar ik kan me ook voorstellen dat ze zich dat van tevoren nog niet kan voorstellen en nerveus wordt van het idee dat ze over drie dagen weer verder moet. Dus dat er druk op zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 4 augustus 2021 om 13:53
Ik heb ook wel eens 2 weken aan het zwembad gelegen omdat mijn zus geen zin had het eiland te verkennen, maar eigenlijk was ik liever gaan mountainbiken en snorkelen. Echt zonde, want dat had ik natuurlijk prima in mijn eentje kunnen doen terwijl mijn zus aan het chillen was!
Kun je niet 1 van de 3 plekken alleen doen, 1 plek als chill-basis aanhouden en de andere plek een volgende keer bezoeken? Op zich wil je zus nog wel mee, alleen niet met alles. Elkaar vrijlaten geeft echt veel opluchting!
Kun je niet 1 van de 3 plekken alleen doen, 1 plek als chill-basis aanhouden en de andere plek een volgende keer bezoeken? Op zich wil je zus nog wel mee, alleen niet met alles. Elkaar vrijlaten geeft echt veel opluchting!

woensdag 4 augustus 2021 om 14:22
Ja, dat verheldert wel echt een en ander. Jij bent zelf ook nogal van het veranderen, 9 dagen voor je wil vertrekken met je zus.ririanneke schreef: ↑04-08-2021 14:13In je andere topic heb je het ook nog over naar Spanje vliegen. Maar je zelf twijfelt of je niet toch de hele vakantie in Italië wil doorbrengen. Ik snap het niet helemaal geloof ik.
Voor jou idee, daar zou ik ook voor passen. Van Nederland naar Italie vliegen en dan ook nog even tussendoor naar Spanje. Nee, dat is me letterlijk teveel gevlieg en teveel tijdsverkwisting op vliegvelden en inchecken etc.
woensdag 4 augustus 2021 om 14:26
De reden dat ik ook liever geen afspraken maak met zusje zelf een simpel uiteten afspraakje doet ze nooit als ze het zegt 
Altijd wel een excuses :
“ ja ik ben ongesteld “
“ ja ik voel me niet lekker”
“ ja ik heb stress “
“ ben heel moe”
Heel jammer ja dat je haar dan niet op haar woord kan vertrouwen.
Ik vind het ook niet zo netjes ze jou ermee laat zitten. Dus zou het zeker duidelijk maken. Alleen altijd
Zo sfeer verpestend.
Misschien wil iemand anders in de familie mee.
Altijd wel een excuses :
“ ja ik ben ongesteld “
“ ja ik voel me niet lekker”
“ ja ik heb stress “
“ ben heel moe”
Heel jammer ja dat je haar dan niet op haar woord kan vertrouwen.
Ik vind het ook niet zo netjes ze jou ermee laat zitten. Dus zou het zeker duidelijk maken. Alleen altijd
Zo sfeer verpestend.
Misschien wil iemand anders in de familie mee.
woensdag 4 augustus 2021 om 14:40
Gisteren hebben we de tickets ongeboekt naar alleen ItaliëDoreia* schreef: ↑04-08-2021 14:22Ja, dat verheldert wel echt een en ander. Jij bent zelf ook nogal van het veranderen, 9 dagen voor je wil vertrekken met je zus.
Voor jou idee, daar zou ik ook voor passen. Van Nederland naar Italie vliegen en dan ook nog even tussendoor naar Spanje. Nee, dat is me letterlijk teveel gevlieg en teveel tijdsverkwisting op vliegvelden en inchecken etc.

woensdag 4 augustus 2021 om 14:52
Fijn te lezen.Travelfreak123 schreef: ↑04-08-2021 14:40Gisteren hebben we de tickets ongeboekt naar alleen Italië![]()
Dan nu rustig verder om tafel om samen tot de fijnste vakantie te komen. Het moet voor beide leuk zijn en dat vergt een beetje geven en nemen van beide kanten. Succes!
woensdag 4 augustus 2021 om 15:03