scheiden of niet?
zaterdag 7 augustus 2021 om 09:41
hoi dames
ik zit al een tijdje in een lastige situatie en weet niet wat ik moet doen.
ik ben nu 14 jaar met mijn man samen en 3 jonge kinderen verder.
mijn man heeft altijd geblowd, en sinds een paar maanden gestopt, door naar een afkickkliniek te zijn geweest, waar ik wel heel blij mee ben.
als hij 'normaal' is is hij de leukste man, maar eigenlijk al jaren, altijd boos, alles is te veel en veel woedeaanvallen, kinderen krijgen dit helaas ook allemaal mee.
ik blijf de hoop houden dat het weer beter met hem zou gaan, maar tot nu toe helaas nog steeds niet, ik weet niet wat te doen, ik weet niet of ik gelukkiger zou zijn alleen, en mijn kinderen uit hun vertrouwde omgeving weg te trekken, omdat ik dat financieel niet kan opbrengen.
hij heeft een paar jaar geleden een burn-out gehad en sindsdien heb ik veel uit zijn handen genomen, en loop ik op eieren, omdat ik nooit weet wat zijn bui is.
zijn er dames die ook in zo'n situatie hebben gezeten of zitten?
ik zit al een tijdje in een lastige situatie en weet niet wat ik moet doen.
ik ben nu 14 jaar met mijn man samen en 3 jonge kinderen verder.
mijn man heeft altijd geblowd, en sinds een paar maanden gestopt, door naar een afkickkliniek te zijn geweest, waar ik wel heel blij mee ben.
als hij 'normaal' is is hij de leukste man, maar eigenlijk al jaren, altijd boos, alles is te veel en veel woedeaanvallen, kinderen krijgen dit helaas ook allemaal mee.
ik blijf de hoop houden dat het weer beter met hem zou gaan, maar tot nu toe helaas nog steeds niet, ik weet niet wat te doen, ik weet niet of ik gelukkiger zou zijn alleen, en mijn kinderen uit hun vertrouwde omgeving weg te trekken, omdat ik dat financieel niet kan opbrengen.
hij heeft een paar jaar geleden een burn-out gehad en sindsdien heb ik veel uit zijn handen genomen, en loop ik op eieren, omdat ik nooit weet wat zijn bui is.
zijn er dames die ook in zo'n situatie hebben gezeten of zitten?

zaterdag 7 augustus 2021 om 11:57
Wat is dat toch altijd met die 'bossen' die moeten wegrennen?!
Ik heb nog nooit bomen of bossen zien wegrennen.. maar goed.
Eh ja, on topic. Ik zou niet kunnen samenleven met een drugsgebruiker. Simpel.
zaterdag 7 augustus 2021 om 11:58
cafe-lungo schreef: ↑07-08-2021 11:49en ja het is achterhaald
maar waarom 3 kinderen met deze man
wat zegt dat over jou
en op je vraag ja scheiden
Ja waarom 3 kinderen van deze parel? TO haal je kop uit het zand.
Je bent geen meisje maar een volwassen vrouw met kinderen. Aktie!
Zoek hulp via de gemeente. Praat met familie en vrienden en zet stappen. Niks doen is geen optie.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
zaterdag 7 augustus 2021 om 12:11
En dit dus. Daar snap ik werkelijk ook geen hol van.cafe-lungo schreef: ↑07-08-2021 11:49en ja het is achterhaald
maar waarom 3 kinderen met deze man
wat zegt dat over jou
en op je vraag ja scheiden
zaterdag 7 augustus 2021 om 12:17
Ik vind juist jouw reactie niet rustig.SweetFirefly schreef: ↑07-08-2021 11:09Doe eens rustig joh, ik begrijp de zin blijkbaar niet goed. Daar kun je ook volwassener op reageren.
Maar ik laat het TO wel uitleggen, als zij dat wil, tenminste.
Prettige dag.
zaterdag 7 augustus 2021 om 12:21
Ten eerste ben ik ook verbaasd dat je 3 kinderen krijgt met een drugsgebruiker. En dat hij lief is tussen al het gebruik en woede door, dat verhaal kennen we onderhand wel hier.
Laat jouw kinderen zien hoe het moet. Niet afhankelijk zijn van deze types, voed je kinderen op in een veilige omgeving.
En nog iets, als je kinderen de deur uit zijn, hoe zie je dan je leven met zo'n man. Dan ben je weer heel erg op elkaar aangewezen. Zie je die toekomst voor je?
Laat jouw kinderen zien hoe het moet. Niet afhankelijk zijn van deze types, voed je kinderen op in een veilige omgeving.
En nog iets, als je kinderen de deur uit zijn, hoe zie je dan je leven met zo'n man. Dan ben je weer heel erg op elkaar aangewezen. Zie je die toekomst voor je?
because wijzigde dit bericht op 07-08-2021 12:23
1.20% gewijzigd
zaterdag 7 augustus 2021 om 12:22
Lopen je kinderen ook altijd op eieren als hun vader thuis is?
Het is fijn hier een succesverhaal te lezen van iemand, bij wie therapie en alles wel goed ging, maar volgens mij gaat het vaker niet goed. En elke dag dat je kinderen op eieren moeten lopen voor hun vader, is er één teveel lijkt me. Dat heeft nogal een impact op het gezin. Wat zullen zij over 10 jaar zeggen, als je bij hem blijft?
Het is fijn hier een succesverhaal te lezen van iemand, bij wie therapie en alles wel goed ging, maar volgens mij gaat het vaker niet goed. En elke dag dat je kinderen op eieren moeten lopen voor hun vader, is er één teveel lijkt me. Dat heeft nogal een impact op het gezin. Wat zullen zij over 10 jaar zeggen, als je bij hem blijft?
Later is nu
zaterdag 7 augustus 2021 om 12:23
Hahaha wat een reacties in dit topic. Iemand die denkt dat opa aan de kleine kinderen zat, iemand die 'Run Forrest' niet begrijpt... Heel veel mensen die zeggen dat TO weg moet... Wat een verwarring, heerlijk zo op de zaterdag
Maar even serieus: TO, hoe is je man nu, nu hij afgekickt is? Is hij ook echt gestopt? Is het problematische gedrag alleen als hij gebruikt of nu hij nuchter is ook? M.i. een te onvolledige openingspost om iets zinnigs op te zeggen.. Sterkte TO.

Maar even serieus: TO, hoe is je man nu, nu hij afgekickt is? Is hij ook echt gestopt? Is het problematische gedrag alleen als hij gebruikt of nu hij nuchter is ook? M.i. een te onvolledige openingspost om iets zinnigs op te zeggen.. Sterkte TO.
.
zaterdag 7 augustus 2021 om 12:43
Hoe kan je deze nou niet kennen?Pindakaasjes schreef: ↑07-08-2021 11:57Wat is dat toch altijd met die 'bossen' die moeten wegrennen?!

zaterdag 7 augustus 2021 om 12:45

zaterdag 7 augustus 2021 om 13:57
https://www.youtube.com/watch?v=x2-MCPa_3rUPindakaasjes schreef: ↑07-08-2021 11:57Wat is dat toch altijd met die 'bossen' die moeten wegrennen?!
zaterdag 7 augustus 2021 om 13:58
TO, je bent bang voor de toekomst zonder hem. Heb je al eens uitgezocht hoe die er precies uit zou zien zonder hem? Dus kostenplaatje met toeslagen en dergelijke? Het is heel verhelderend om het allemaal eens uit te zoeken.
Altijd op eieren lopen is niet te doen, dat geeft zoveel stress, waarom ben jij het niet waard om rustig te leven?
Altijd op eieren lopen is niet te doen, dat geeft zoveel stress, waarom ben jij het niet waard om rustig te leven?
zaterdag 7 augustus 2021 om 14:05
Maar lees ik het goed als hij nu aan het afkicken is, of al klaar, maar hij is niet wie je dacht dat hij zou worden?
Is er ook begeleiding vanuit het afkickprogramma voor thuis? Dan kun je checken hoe het normaal gaat.
Of hoe je kan merken of iemand wel zegt af te kicken maar nog gebruikt.
Of hoe je samen eens kunt praten.
Stel nou dat je zonder hem verder gaat, wie f blijft er in jullie huis, verdien je zelf genoeg om rond te komen, hoe oud zijn je kinderen?
Op eieren lopen is een reden op zich om uit te zoeken of je het zelfstandig ook zou kunnen.
Is er ook begeleiding vanuit het afkickprogramma voor thuis? Dan kun je checken hoe het normaal gaat.
Of hoe je kan merken of iemand wel zegt af te kicken maar nog gebruikt.
Of hoe je samen eens kunt praten.
Stel nou dat je zonder hem verder gaat, wie f blijft er in jullie huis, verdien je zelf genoeg om rond te komen, hoe oud zijn je kinderen?
Op eieren lopen is een reden op zich om uit te zoeken of je het zelfstandig ook zou kunnen.
zaterdag 7 augustus 2021 om 14:35
Nou sorry, maar ik vond de uitkomst nogal heftig door die leesfout, dan heb je het nl over kindermisbruik.SweetFirefly schreef: ↑07-08-2021 11:09Doe eens rustig joh, ik begrijp de zin blijkbaar niet goed. Daar kun je ook volwassener op reageren.
Maar ik laat het TO wel uitleggen, als zij dat wil, tenminste.
Prettige dag.
Ik ben wel rustig verder, hoor, bedankt.
Jij ook een prettige dag!

zaterdag 7 augustus 2021 om 15:17
Mijn ex zei ook dat hij van mij hield.Saivash schreef: ↑07-08-2021 11:23Ik heb niet gelezen uit het verhaal van TO dat de liefde alleen van haar kant komt. Het niet ‘kunnen’ omdat je psychisch niet in orde bent, hoeft niet te betekenen dat er geen liefde meer zit bij de man van TO.
Wellicht, als er nog veel liefde is tussen TO en haar man, kan hij de kracht vinden om toch te veranderen. Maar dan wel op de manier die ik in mijn eerdere bericht schreef.
Dit soort man is gericht op zichzelf en hun eigen behoeften.
Maar woedeaanvallen, op eieren lopen is in mijn ogen geen teken van liefde.
Hij had er al lang en breed aan kunnen werken. Zij laat het toe, dat is haar aandeel dan weer in dit verhaal.

zaterdag 7 augustus 2021 om 15:34
Ja scheiden is de makkelijkste oplossing,,eerst 14 jaar iemand toelaten blowen,en nu afkickverschijnselen..
Ik ken dat als geen ander zit er zelf nu middenin.
14 jaar dan denken dat je erin een paar maanden vanaf bent mbv een afkick kliniek,,dus niet, thc is net asvalt,,zo dik is die troep zit in heel je lichaam,slijt er wel uit dat wel,heeft veel tijd nodig..
Dan nu wat er in zijn hoofd afspeelt is niet na te vertellen,de serotoninen dopaminen,geluksmakende stoffen zijn totaal uit balans.
Dit heeft echt een lange tijd nodig.
Die leuke man kom echt weer boven water,,dat zit in hem,geef hem de nodige tijd,laat hem desnoods dit lezen,praat met hem,en praat met hem.
Weg gaan kan altijd nog.
succes.
14 jaar dan denken dat je erin een paar maanden vanaf bent mbv een afkick kliniek,,dus niet, thc is net asvalt,,zo dik is die troep zit in heel je lichaam,slijt er wel uit dat wel,heeft veel tijd nodig..
Dan nu wat er in zijn hoofd afspeelt is niet na te vertellen,de serotoninen dopaminen,geluksmakende stoffen zijn totaal uit balans.
Die leuke man kom echt weer boven water,,dat zit in hem,geef hem de nodige tijd,laat hem desnoods dit lezen,praat met hem,en praat met hem.
Weg gaan kan altijd nog.
succes.

zaterdag 7 augustus 2021 om 18:19
Ach, als het illegaal was kon hij er ook wel aankomen hoor. Heeft er niks mee te maken. Overal waar een markt voor is, is er aanbod.Pindakaasjes schreef: ↑07-08-2021 15:37Fijn hé?!
Die legalisatie van softdrugs.
Niks aan het handje, toch?!
En wat ik altijd zo vreemd vindt is dat niemand dit zegt over alcohol.
Illegaal maken helpt echt niet.

zondag 8 augustus 2021 om 06:52
TO: vervelende situatie waarin je zit en mijn advies is om je gevoelens en zorgen te bespreken met je man, eventueel met een therapeut erbij.
Je gaat in dit topic, waar de vooroordelen over wiet en blowende mensen vanaf spat, namelijk geen objectief en passend antwoord krijgen en om dan 14 jaar relatie aan de kant zetten of nog meer te gaan twijfelen op basis van dergelijke subjectieve adviezen lijkt mij juist niet goed voor jou en je relatie.
Je zegt dat hij altijd al heeft geblowd en normaal de leukste man is, alleen de laatste jaren niet. Dat betekent dus dat je ruim de helft van die 14 jaar wel gelukkig hebt geleefd met je man ondanks het blowen.
Wat maakt dat voor jou dit gevoel is veranderd? Komt het door het blowen, door de nasleep van de burnout, hoe is verder jullie relatie na 14 jaar? En hoe zit je zelf in je vel?
Maak dit alles thuis bespreekbaar.
Heb je goed contact met zijn familie of goede vrienden? Kunnen zij je wellicht bijstaan hierin?
Hebben jullie wel eens nagedacht over therapie samen? Heeft je man tijdens/na zijn burnout therapie gehad?
Hoe staat het nu met het blowen? Heeft hij een buddy waar hij op terug kan vallen?
Hoe zit het met je eigen vrienden en familie, welke adviezen en steun kunnen zij je geven? Zij kennen jou, je man en je lange relatie tenminste echt, de mensen op dit forum niet.
Je gaat in dit topic, waar de vooroordelen over wiet en blowende mensen vanaf spat, namelijk geen objectief en passend antwoord krijgen en om dan 14 jaar relatie aan de kant zetten of nog meer te gaan twijfelen op basis van dergelijke subjectieve adviezen lijkt mij juist niet goed voor jou en je relatie.
Je zegt dat hij altijd al heeft geblowd en normaal de leukste man is, alleen de laatste jaren niet. Dat betekent dus dat je ruim de helft van die 14 jaar wel gelukkig hebt geleefd met je man ondanks het blowen.
Wat maakt dat voor jou dit gevoel is veranderd? Komt het door het blowen, door de nasleep van de burnout, hoe is verder jullie relatie na 14 jaar? En hoe zit je zelf in je vel?
Maak dit alles thuis bespreekbaar.
Heb je goed contact met zijn familie of goede vrienden? Kunnen zij je wellicht bijstaan hierin?
Hebben jullie wel eens nagedacht over therapie samen? Heeft je man tijdens/na zijn burnout therapie gehad?
Hoe staat het nu met het blowen? Heeft hij een buddy waar hij op terug kan vallen?
Hoe zit het met je eigen vrienden en familie, welke adviezen en steun kunnen zij je geven? Zij kennen jou, je man en je lange relatie tenminste echt, de mensen op dit forum niet.

zondag 8 augustus 2021 om 07:44
Ben je serieus? Forest = bos. Forrest is een naam.Pindakaasjes schreef: ↑07-08-2021 11:57Wat is dat toch altijd met die 'bossen' die moeten wegrennen?!
Misschien voortaan even googelen? Maar iemand heeft al een link gepost.

zondag 8 augustus 2021 om 07:48
Ze heeft het over jaren, niet over maanden. Dus het komt niet door zijn afkicken.yamahafzr600r schreef: ↑07-08-2021 15:34Ja scheiden is de makkelijkste oplossing,,eerst 14 jaar iemand toelaten blowen,en nu afkickverschijnselen..
Weg gaan kan altijd nog.
succes.

zondag 8 augustus 2021 om 08:33
Nee, ik hoef het niet te googlen, het was niet serieus. Ik had er even een knipoogje achter moeten plaatsen.
Het is daarbij ook één van de meeste gebruikte Viva kreten.
Man heeft stinksokken: "Run Forrest!"
Mijn man doet niks in het huishouden: "Run Forrest!" Etc..
Ik kon het even niet laten

Was een grapje dus..