Schoonvader maakt respectloze opmerking
zondag 8 augustus 2021 om 21:30
Hoi,
Vandaag waren mijn man en ik bij mijn schoonouders. Mijn schoonvader zei iets wat zeer respectloos was over mijn zusje en zwager. Hij flapte het er uit want achteraf heeft hij sorry gezegd en had er ook echt wel last van. Ik ben niet het type dat heel erg boos kan worden maar hou het meer bij mezelf op zo’n moment. Ook omwille van mijn kinderen en schoonmoeder en man. Maar eigenlijk vind ik het gewoon onbeschoft. Heb hem de rest vd dag bijna niet aangekeken en in de auto met mijn man alleen (kids bleven daar) kwam mijn boosheid en verdriet eruit. Mijn man begreep mij heel goed. Ik heb eigenlijk voorlopig even geen zin om hem te zien alleen binnenkort is er een verjaardag van mijn man waar hij ook komt. Hoe zouden jullie met de hele situatie omgaan? Moet ik het gewoon maar laten rusten? Omwille vd familiebanden? Vindt het gewoon lastig, nu ben ik vooral nog boos.
Vandaag waren mijn man en ik bij mijn schoonouders. Mijn schoonvader zei iets wat zeer respectloos was over mijn zusje en zwager. Hij flapte het er uit want achteraf heeft hij sorry gezegd en had er ook echt wel last van. Ik ben niet het type dat heel erg boos kan worden maar hou het meer bij mezelf op zo’n moment. Ook omwille van mijn kinderen en schoonmoeder en man. Maar eigenlijk vind ik het gewoon onbeschoft. Heb hem de rest vd dag bijna niet aangekeken en in de auto met mijn man alleen (kids bleven daar) kwam mijn boosheid en verdriet eruit. Mijn man begreep mij heel goed. Ik heb eigenlijk voorlopig even geen zin om hem te zien alleen binnenkort is er een verjaardag van mijn man waar hij ook komt. Hoe zouden jullie met de hele situatie omgaan? Moet ik het gewoon maar laten rusten? Omwille vd familiebanden? Vindt het gewoon lastig, nu ben ik vooral nog boos.

zondag 8 augustus 2021 om 23:53
Wat ik me nog afvraag als je een tijdje niet daarheen gaat en je afzijdig houd wat levert het je dan op? Doe je dat om je punt duidelijk te maken of om schoonvader te straffen of doe je dat om zelf tot rust te komen? En wat wil
Je dan van hem om wel weer normaal te gaan doen?
Je dan van hem om wel weer normaal te gaan doen?
where ever you go, go with your heart
maandag 9 augustus 2021 om 00:11
He ja, lekker passief-agressief gaan doen.
Erg kinderachtig.
Die man heeft sorry gezegd, dus is het klaar
Frankly my dear, I don"t give a damn

maandag 9 augustus 2021 om 06:19
Je mag dus alles zeggen als je daarna maar sorry zegt? Ik zou er inderdaad een nachtje over slapen en dan nog eens bedenken wat te doen. Gesprek met de man aangaan om de lucht echt te klaren of laten gaan. Het moet wel opgelost zijn voor de verjaardag van to’s man.

maandag 9 augustus 2021 om 07:46
Eens met ditlisbeth schreef: ↑08-08-2021 21:34Gebeurt het vaker dat hij iets onbeschofts eruit gooit en dan met een sorry alles weer goed wil maken?
Ik vind het niet oké om van alles te zeggen en met sorry achteraf de denken dat het weer oké is maar als het een eenmalig iets is zou ik het laten rusten. Iedereen kan zich vergissen
maandag 9 augustus 2021 om 08:51
Hoe denk je er nu over?
Jouw schoonvader heeft er iets uitgeflapt, had er meteen spijt van en heeft sorry gezegd. Ik kan me ook voorstellen dat dat even niet heel snel bij jou landt als hij iets lulligs over een dierbare heeft gezegd.
Maar hoe is je schoonvader anders? Kun je er normaal gesproken goed mee door één deur?
Dan zou ik namelijk nu zoiets hebben van: "Stomme, lullige actie van hem, maar kan altijd een keer gebeuren".
Jouw schoonvader heeft er iets uitgeflapt, had er meteen spijt van en heeft sorry gezegd. Ik kan me ook voorstellen dat dat even niet heel snel bij jou landt als hij iets lulligs over een dierbare heeft gezegd.
Maar hoe is je schoonvader anders? Kun je er normaal gesproken goed mee door één deur?
Dan zou ik namelijk nu zoiets hebben van: "Stomme, lullige actie van hem, maar kan altijd een keer gebeuren".
maandag 9 augustus 2021 om 08:56

maandag 9 augustus 2021 om 09:52
Bovendien, wat kan er zo erg zijn geweest dat je zegt: ik kán dit niet accepteren?FeeLucifer01 schreef: ↑09-08-2021 09:30Of mensen hebben eindelijk door dat je niet alles hoeft te accepteren van een ander.
Het ligt er vooral aan wat er is gezegd en waarom. Zo kan niemand er wat nuttig over zeggen lijkt me.
Mensen hebben nou eenmaal allemaal een mening, wat wil je er aan doen? Die schoonvader heeft in ieder geval het inzicht dat zijn mening omstreden is. Gezien de staat van de mensheid zou ik dat koesteren. Met deze man valt waarschijnlijk te praten.
maandag 9 augustus 2021 om 10:01
Nee, maar ze had gelijk haar boosheid moeten uiten en niet achteraf gaan zitten pruilenAthena1905 schreef: ↑09-08-2021 06:19Je mag dus alles zeggen als je daarna maar sorry zegt? Ik zou er inderdaad een nachtje over slapen en dan nog eens bedenken wat te doen. Gesprek met de man aangaan om de lucht echt te klaren of laten gaan. Het moet wel opgelost zijn voor de verjaardag van to’s man.
Frankly my dear, I don"t give a damn

maandag 9 augustus 2021 om 10:04
Ik kan wel wat dingen bedenken hoor mbt meningen die ik niet zie zitten. En ja meningen mag je uiten. En een ander mag dat niet oke vinden.Fairway schreef: ↑09-08-2021 09:52Bovendien, wat kan er zo erg zijn geweest dat je zegt: ik kán dit niet accepteren?
Mensen hebben nou eenmaal allemaal een mening, wat wil je er aan doen? Die schoonvader heeft in ieder geval het inzicht dat zijn mening omstreden is. Gezien de staat van de mensheid zou ik dat koesteren. Met deze man valt waarschijnlijk te praten.
En gelukkig mag iedereen zelf bedenken wat ze daar dan wel of niet mee moeten. En of dat zelfs na een excuses je misschien wat afstand neemt.
Maar zolang TO vaag doet over wat er gezegd is.. kan je er eigenlijk weinig nuttig over zeggen. Lijkt mij.
maandag 9 augustus 2021 om 10:08
Wat hij ook gezegd heeft, het doet er voor ons niet toe, feit is, dat jij er last van hebt.
Misschien denk je er vandaag alweer anders over.
Ik begrijp, dat jullie kinderen bij hun opa en oma zijn gebleven en die weer opgehaald moeten worden. Misschien een idee als je man dat doet. En jij van te voren een mailtje naar je schoonouders stuurt, dat de opmerking je meer geraakt heeft dat je dacht en daarom even afstand neemt.
Je hoeft daarmee de boel niet te laten escaleren en ook geen breuk "voor altijd" te laten ontstaan. Maar je wilt NU EVEN NIET. Je bent even niet in de stemming om aardig tegen hem te doen voor de goede vrede.
V.w.b. de verjaardag van je man, komt je zusje daar ook? Ik lees wel tussen de regels door dat je schoonvader er spijt van had. Hopelijk is dit een wijze les voor hem, dat het niet gepast is om zomaar alles eruit te flappen. (Overigens gebeurt dat op dit forum ook; mensen geven ongenuanceerd hun commentaar, maar dan veilig en anoniem achter een scherm, maar dat is weer een ander verhaal).
Ik begrijp, dat jullie kinderen bij hun opa en oma zijn gebleven en die weer opgehaald moeten worden. Misschien een idee als je man dat doet. En jij van te voren een mailtje naar je schoonouders stuurt, dat de opmerking je meer geraakt heeft dat je dacht en daarom even afstand neemt.
Je hoeft daarmee de boel niet te laten escaleren en ook geen breuk "voor altijd" te laten ontstaan. Maar je wilt NU EVEN NIET. Je bent even niet in de stemming om aardig tegen hem te doen voor de goede vrede.
V.w.b. de verjaardag van je man, komt je zusje daar ook? Ik lees wel tussen de regels door dat je schoonvader er spijt van had. Hopelijk is dit een wijze les voor hem, dat het niet gepast is om zomaar alles eruit te flappen. (Overigens gebeurt dat op dit forum ook; mensen geven ongenuanceerd hun commentaar, maar dan veilig en anoniem achter een scherm, maar dat is weer een ander verhaal).

maandag 9 augustus 2021 om 10:14
Ik vind dit wel een tikkeltje dramatisch. Afstand nemen om een opmerking? Je man de kinderen op laten halen? Voor de goede vrede niet in de stemming zijn om aardig te doen? Kom op, we zijn toch allemaal volwassen?Sunflower schreef: ↑09-08-2021 10:08Wat hij ook gezegd heeft, het doet er voor ons niet toe, feit is, dat jij er last van hebt.
maandag 9 augustus 2021 om 10:16
Door afstand te nemen maak je het juist veel te groot vind ik, vooral als je er ook nog een mail over gaat schrijven. De man heeft al sorry gezegd en zit er duidelijk mee. Wat moet hij nog doen?Sunflower schreef: ↑09-08-2021 10:08Wat hij ook gezegd heeft, het doet er voor ons niet toe, feit is, dat jij er last van hebt.