Verwachten dat hij vliegticket voor mij betaalt?

11-08-2021 21:36 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik date een tijdje met een man die veel moet reizen voor zijn werk. Hij heeft een (heel) goed betaalde baan - dit bedoel ik niet om mee te pronken, en daarom date ik ook niet met hem. Moet het even melden voor de situatieschets. Ik daarentegen heb een niet zo fantastisch betaalde baan momenteel.

Goed, nu heeft mij uitgenodigd tijdens een van zijn zakenreizen in september. Hij wilde dat graag en zat via whatsapp een beetje te pushen (niet op negatieve manier), omdat het anders vrij lang duurt voordat we elkaar weer zien. Dus ik heb ingestemd en het lijkt mij ook leuk.

Maar, die instemming heb ik gedaan zonder te overleggen hoe we dat financieel doen. Niet slim uiteraard. En nu komt het dus: ik had verwacht dat hij wel zou aanbieden om mijn ticket te betalen. Of voor de helft oid. (Vind het eigenlijk vreselijk om dit te moeten typen, zo on-feministisch als het klinkt - en ik behoed me al voor de reacties.) Dat heeft hij dus niet gedaan. En nu zit ik met mijn toezegging in mijn maag, want het ticket is al een paar honderd euro, ik moet twee pcr-testen afnemen - gaat ook geld kosten. Met de activiteiten die ik daar wil doen (hij moet ook gewoon werken - ik zal mezelf ook een beetje moeten vermaken), gaat dat echt wel in de papieren lopen voor een weekje weg.

Ik vind het leuk dat hij me uitnodigt, maar voor hem wordt zijn ticket en verblijf betaalt door het bedrijf waar hij voor werkt. En omdat ik, zoals ik zei, momenteel niet zo superveel verdien, is dit echt wel een hap uit mijn budget. Ik ben echt niet op zoek naar een gratis vakantie, en verwacht ook totaal niet dat een man alles voor mij betaalt. Maar ja... wat vinden jullie hier nu van? Was mij verwachting hierin verkeerd?
Pollux schreef:
12-08-2021 21:15
Wie heeft het over moeten?

Hij (of zij he) heeft een drukke baan, reist veel. Heeft via werk hoogstwaarschijnlijk ook genoeg frequent flyer punten verdiend om zichzelf of anderen een leuke vliegvakantie te bezorgen. Nodigt TO in zijn enthousiasme uit, maar staat verder niet stil bij de details. Dat is alles wat we weten.

Aan TO om te nu beoordelen of ze de date serieus genoeg neemt om een gesprekje aan te gaan over dat de financiën voor haar momenteel een beetje lastig zijn.

That is all.
Ze heeft het over hem en hij in de tekst. Verder mee eens, maar veel mensen vinden het krenterig enz, terwijl ik dat dus niet per de vind.
DS1971 schreef:
12-08-2021 20:12
Hij woont toch gewoon in Nederland?

En hij heeft een heel goed inkomen en 0 kosten. Hij wil graag dat zij erbij is. Maar daar heeft hij feiteljjk 0 euro voor over (of ik moet mij vergissen).

Ja, ik vind dat behoorlijk krenterig.
Precies, het kost hem helemaal niets en haar een klap geld. Dat vind ik raar, helemaal niet geëmancipeerd maar juist gewoon dom.
En dan moet ze blij zijn als hij dan nog even een dagje vrij neemt voor haar. Mij niet gezien.

Mijn ex heeft veel in het buitenland gewerkt, en hij kreeg een zeer riante dagvergoeding die hij in zijn eentje niet op kreeg. Zijn heen en weer reizen naar Nederland werd gewoon door de werkgever vergoed, ik geloof dat hij 1x per maand gratis op en neer kon (wel binnen Europa).
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Jullie betrekken er allerlei zaken bij die er op dit moment niet echt toe doen. Frequent flier miles, dagvergoedingen, gratis vliegen, dat hij er niks voor over heeft, niet stil staat bij de details...

Het enige wat we weten is dat hij haar gevraagd heeft om mee te gaan op een zakentrip en er verder niets besproken is, niet door hem en niet door TO. De rest is speculatie en wensdenken.
Fairway schreef:
12-08-2021 21:54
Jullie betrekken er allerlei zaken bij die er op dit moment niet echt toe doen. Frequent flier miles, dagvergoedingen, gratis vliegen, dat hij er niks voor over heeft, niet stil staat bij de details...

Het enige wat we weten is dat hij haar gevraagd heeft om mee te gaan op een zakentrip en er verder niets besproken is, niet door hem en niet door TO. De rest is speculatie en wensdenken.
Nou, we weten dat het initiatief van hem uitging (“hij wilde dat graag”) en dat het redelijk duidelijk was dat TO daar niet gelijk dolenthousiast ‘ja’ op zou zeggen (“hij pushte op whatsapp”).
Voor sommige mannen toch een reden om te bedenken (zeker in de datingsfase) waarom de dame in kwestie zich niet gretig op de uitnodiging stort en te bedenken wat hij zou kunnen doen om die drempel te verlagen.
Dag allemaal! Jeetje, 12 pagina's verder... Ik ga niet alles teruglezen, maar kan wel even een update geven.

Vandaag bij hem aangegeven dat het hem voor mij dus toch niet gaat worden om mee te gaan, omdat de kosten voor mij uit de klauwen lopen voor een weekje mee. Hij heeft vrijwel direct (tóch) voorgesteld om mijn ticket te betalen. Ook meldde hij dat hij veel vliegt, airmiles heeft en die kan inzetten. Zal ook twee pcr-testen moeten afnemen die tegen die tijd ook niet meer gratis zijn. Wilde hij ook betalen... Hij gaf aan dat het voor hem niets is, allemaal geen probleem, dat hij graag wil dat ik kom. Waarom hij het dan niet eerder heeft voorgesteld snap ik niet zo goed, maar ja, dit is wat het is.

Heb geantwoord dat ik er over na ga denken. Het voelt voor mij ook niet helemaal comfortabel om het dan maar klakkeloos te accepteren (dus nu ligt het voorstel er wel, maar is het weer niet goed ;)) Misschien ga ik voorstellen om het te splitten ofzo.

Dus voor degenen die geïnteresseerd waren, bij deze!
basou04 schreef:
12-08-2021 22:02
Dag allemaal! Jeetje, 12 pagina's verder... Ik ga niet alles teruglezen, maar kan wel even een update geven.

Vandaag bij hem aangegeven dat het hem voor mij dus toch niet gaat worden om mee te gaan, omdat de kosten voor mij uit de klauwen lopen voor een weekje mee. Hij heeft vrijwel direct (tóch) voorgesteld om mijn ticket te betalen. Ook meldde hij dat hij veel vliegt, airmiles heeft en die kan inzetten. Zal ook twee pcr-testen moeten afnemen die tegen die tijd ook niet meer gratis zijn. Wilde hij ook betalen... Hij gaf aan dat het voor hem niets is, allemaal geen probleem, dat hij graag wil dat ik kom. Waarom hij het dan niet eerder heeft voorgesteld snap ik niet zo goed, maar ja, dit is wat het is.

Heb geantwoord dat ik er over na ga denken. Het voelt voor mij ook niet helemaal comfortabel om het dan maar klakkeloos te accepteren (dus nu ligt het voorstel er wel, maar is het weer niet goed ;)) Misschien ga ik voorstellen om het te splitten ofzo.

Nu krijg je vast de comments dat hij je voor makkelijke seks wil, anders zou hij niet betalen :lol:
basou04 schreef:

Doe waar jij je goed bij voelt Basou04
Ik zou fifty-fifty doen.
HildaV schreef:
12-08-2021 22:04
Nu krijg je vast de comments dat hij je voor makkelijke seks wil, anders zou hij niet betalen :lol:
Ja, die vent heeft sowieso afgedaan, komt nooit meer goed :mrgreen:
Mens! Betaal zelf die tests (of laat je als de sodemieter vaccineren…….!!!!!) en laat die meneer zijn airmiles inzetten en geniet er gewoon van.
Doe Niet Zo Moeilijk!
Gezellig gaan natuurlijk. Heb je een leuke tijd met een leuke man en het is nog gratis ook nog. :-D
MariaDeJong schreef:
12-08-2021 22:10
Mens! Betaal zelf die tests (of laat je als de sodemieter vaccineren…….!!!!!) en laat die meneer zijn airmiles inzetten en geniet er gewoon van.
Doe Niet Zo Moeilijk!
Hier helemaal mee eens! En als je echt graag ook iets wilt betalen zou ik eerder een etentje of drankje voor mijn rekening nemen of op je reis iets leuks voor hem kopen/organiseren. Als je hem nu een paar honderd euro gaat overmaken slaat het ook nergens op want voor hem is dat blijkbaar niks.
Wat leuk zeg zijn spontane reactie. Wellicht heeft hij het juist eerst niet voorgesteld omdat hij niet de indruk wil geven hij willekeurige dames maar zo even uitnodigd op zijn kosten.

Wat zegt je gevoel dan? Heb je er evt zin in om te gaan? Wat kan je financieel doen zelf?

Hij klinkt mij leuk, blijkbaar wil hij je graag zien. En als jij er ook een positief gevoel bij krijgt , waarom niet gaan?
basou04 schreef:

Hier had ik op gehoopt.
Hij heeft er iets voor over om van jouw gezelschap te genieten. Kennelijk ben je de moeite waard. Wees er blij mee.
Ik zou mee gaan.
iones schreef:
12-08-2021 22:18
Hier had ik op gehoopt.
Hij heeft er iets voor over om van jouw gezelschap te genieten. Kennelijk ben je de moeite waard. Wees er blij mee.
Ik zou mee gaan.
Ja precies. Ik wist het wel TO! 8-)
Gaan natuurijk! En laat hem betalen. Niet moeilijk gaan doen nu hoor! Geniet er van!
Als je er zin in hebt: gaan! Lekker van genieten :heart:
basou04 schreef:

Ga gewoon lekker! Voel je niet schuldig, gewoon gaan en lekker genieten!
Let’s go Brandon!
Ik snap hem ook wel. Sommige vrouwen vinden het misschien juist niet leuk als een man alles wil betalen dus hij heeft je de ruimte gegeven en nu je het aangeeft kan hij zeggen dat hij graag voor je betaalt. Allebei blij. Zou de PCR test wel zelf betalen en als jullie terug zijn lekker keertje uitgebreid vijf hem koken of zo.
Wat een lieverd! Echt heel leuk klinkt hij.
Heel veel plezier.
Leuk, stoppen met piekeren. Nu starten met genieten.
Zo jammer wanneer we alsmaar leuke dingen “dood piekeren”. Ik zeg we, want hebben meer mensen de neiging toe, ik ook.

Ik vind het hartstikke leuk dat aanbod, lekker doen.
Kijk, zo hoort het.
Die testen heb je nodig omdat jij je niet hebt laten vaccineren? Die zou ik dan wel zelf betalen
Rest enkel de vraag of je hem al een beetje kent en leuk genoeg vindt. Zoja, goede reis!
Hartstikke goed toch…… lekker van genieten, daar doe je jezelf én hem een plezier mee.
Wanneer jullie terug zijn kun je hem bedanken door een etentje aan te bieden bij zijn favoriete restaurant of gewoon lekker voor hem te koken.

Laat de voorpret maar beginnen.
basou04 schreef:

Ik ben vroeger ook vaak met mijn ex meegegaan op zakenreis. Ik vond het best logisch dat hij niet alles betaalde. Of althans: ik kon me best voorstellen dat hij er niet perse over nadacht en niet meteen aanbood de kosten op zich te nemen.

Zoals dit topic op mij overkomt heeft hij niet perse rare motieven en is hij niet krenterig. Hij wil je er gewoon graag bij hebben en biedt nu aan om het te betalen.

Als jou dat ook leuk lijkt zou ik het gewoon aannemen.
Ik vond die zakenreisjes vroeger btw hartstikke leuk. Ik vond het heerlijk om de hele dag in m’n eentje te ontspannen. Boekjes lezen, wellness, uitslapen, geen gezeur aan m’n kop, niet hoeven overleggen wat we gaan doen want ik was alleen.

Maar dan na het werk wel de gezelligheid van samen uiteten, gezelschap, drankjes en romantiek.

En dan had ik buiten die zakenreisjes ook nog m’n vakanties waarin ik niet alleen was. Ik vond het heerlijk tijdverdrijf
Toch een echte gentleman.
Lekker gaan en van elkaar genieten!🥰

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven