Verwachten dat hij vliegticket voor mij betaalt?

11-08-2021 21:36 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik date een tijdje met een man die veel moet reizen voor zijn werk. Hij heeft een (heel) goed betaalde baan - dit bedoel ik niet om mee te pronken, en daarom date ik ook niet met hem. Moet het even melden voor de situatieschets. Ik daarentegen heb een niet zo fantastisch betaalde baan momenteel.

Goed, nu heeft mij uitgenodigd tijdens een van zijn zakenreizen in september. Hij wilde dat graag en zat via whatsapp een beetje te pushen (niet op negatieve manier), omdat het anders vrij lang duurt voordat we elkaar weer zien. Dus ik heb ingestemd en het lijkt mij ook leuk.

Maar, die instemming heb ik gedaan zonder te overleggen hoe we dat financieel doen. Niet slim uiteraard. En nu komt het dus: ik had verwacht dat hij wel zou aanbieden om mijn ticket te betalen. Of voor de helft oid. (Vind het eigenlijk vreselijk om dit te moeten typen, zo on-feministisch als het klinkt - en ik behoed me al voor de reacties.) Dat heeft hij dus niet gedaan. En nu zit ik met mijn toezegging in mijn maag, want het ticket is al een paar honderd euro, ik moet twee pcr-testen afnemen - gaat ook geld kosten. Met de activiteiten die ik daar wil doen (hij moet ook gewoon werken - ik zal mezelf ook een beetje moeten vermaken), gaat dat echt wel in de papieren lopen voor een weekje weg.

Ik vind het leuk dat hij me uitnodigt, maar voor hem wordt zijn ticket en verblijf betaalt door het bedrijf waar hij voor werkt. En omdat ik, zoals ik zei, momenteel niet zo superveel verdien, is dit echt wel een hap uit mijn budget. Ik ben echt niet op zoek naar een gratis vakantie, en verwacht ook totaal niet dat een man alles voor mij betaalt. Maar ja... wat vinden jullie hier nu van? Was mij verwachting hierin verkeerd?
Gaan! Hij wil graag dat je meegaat. Geniet van elkaar en van je vakantie.
Die testen; zelf regelen en betalen. Of ga je laten vaccineren, als je dat nog redt voor vertrek. Dat hij het vliegticket betaald, is al mooi. Je kunt dan daar altijd nog een etentje of iets anders betalen. Dat zou je in Nederland ook gedaan kunnen hebben. En verder veel plezier!
Fijn Basou!

Ik zou in jouw plaats gaan, maar net als iemand hier eerder vind ik het heerlijk om overdag alleen een stad te verkennen of me anderszins te vermaken.

Doe wat je leuk lijkt en wat goed voelt.
Later is nu
Ze klinkt alleen niet alsof ze dolverliefd is op hem…. Nja dat hoeft een vakantie niet in de weg te staan
-April- schreef:
13-08-2021 09:14
Ze klinkt alleen niet alsof ze dolverliefd is op hem…. Nja dat hoeft een vakantie niet in de weg te staan
Ik dacht precies hetzelfde. Het gaat over zijn baan, maar niet over hoe leuk ze hem vindt.
wij slapen nooit.
Ik zou dan ook voor 50/50 gaan.

En vooral lekker genieten!!!!
HildaV schreef:
12-08-2021 19:53
Hij neemt haar niet mee. Hij vraagt of ze langs komt als hij er toch al voor zijn werk zit.
Zo lees ik het ook,maar geloof dat wij de enigen zijn gezien de reacties over uitnodigen en betalen.
Honey, you should see me in a crown
MariaDeJong schreef:
12-08-2021 22:10
Mens! Betaal zelf die tests (of laat je als de sodemieter vaccineren…….!!!!!) en laat die meneer zijn airmiles inzetten en geniet er gewoon van.
Doe Niet Zo Moeilijk!
En dit. Wat een getrut dit zeg, niet te filmen.
Honey, you should see me in a crown
valentinamaria schreef:
13-08-2021 09:19
Ik dacht precies hetzelfde. Het gaat over zijn baan, maar niet over hoe leuk ze hem vindt.

Omdat dat verder niet van belang is bij het onderwerp? Z'n baan en het feit dat hij (meer) geld heeft dan TO wel.
Als ze hier zou beginnen met hoe geweldig haar relatie was en 'op handen dragen' enz dan zou daar weer commentaar op komen.
Later is nu
Dreamer schreef:
13-08-2021 09:35
Omdat dat verder niet van belang is bij het onderwerp? Z'n baan en het feit dat hij (meer) geld heeft dan TO wel.
Als ze hier zou beginnen met hoe geweldig haar relatie was en 'op handen dragen' enz dan zou daar weer commentaar op komen.
Ze heeft geen relatie maar date sinds een tijdje met hem.
wij slapen nooit.
Eurus schreef:
13-08-2021 09:33
Zo lees ik het ook,maar geloof dat wij de enigen zijn gezien de reacties over uitnodigen en betalen.

Ik kan maar één conclusie trekken: sommige vrouwen verwachten nog steeds verwend te worden door hun date. Ik denk niet dat dat iets te maken heeft met ‘hij heeft me uitgenodigd’ want van een vriendin die je uitnodigt om mee te reizen verwacht je ook niet dat ze je ticket betaalt.

Daar is in mijn ogen verder niks mis mee, maar het is niet meer van deze tijd om er van uit te gaan dat je door je date gepamperd wordt.
Eerst zeg je tegen hem dat je niet komt ivm de financiën. Hij lost dat gelijk op door aan te bieden dat hij alles betaalt. Vervolgens laat je hem weten dat je erover na zal denken. Komt lekker enthousiast over, TO. Pas op dat hij het niet afkapt omdat het zo moeizaam verloopt.
huismeermin schreef:
13-08-2021 10:46
Eerst zeg je tegen hem dat je niet komt ivm de financiën. Hij lost dat gelijk op door aan te bieden dat hij alles betaalt. Vervolgens laat je hem weten dat je erover na zal denken. Komt lekker enthousiast over, TO. Pas op dat hij het niet afkapt omdat het zo moeizaam verloopt.
Ik zou het ook wel lastig vinden om dat enorm dure ticket voor een stedentrip aan te nemen.
Gewoon gaan! En neem hem daar lekker mee uit eten.
Fairway schreef:
13-08-2021 10:32
Ik kan maar één conclusie trekken: sommige vrouwen verwachten nog steeds verwend te worden door hun date. Ik denk niet dat dat iets te maken heeft met ‘hij heeft me uitgenodigd’ want van een vriendin die je uitnodigt om mee te reizen verwacht je ook niet dat ze je ticket betaalt.

Daar is in mijn ogen verder niks mis mee, maar het is niet meer van deze tijd om er van uit te gaan dat je door je date gepamperd wordt.
Het heeft wel degelijk te maken met een uitnodiging, we zitten niet te liegen hier.

Verder is het van alle tijden om gepamperd te worden. Over het algemeen vinden vrouwen mannen met geld gewoon aantrekkelijker.
Sjulia schreef:
13-08-2021 12:28
Het heeft wel degelijk te maken met een uitnodiging, we zitten niet te liegen hier.

Verder is het van alle tijden om gepamperd te worden. Over het algemeen vinden vrouwen mannen met geld gewoon aantrekkelijker.
Wie heeft het over liegen? Ik vind het ‘uitnodigen=betalen’ gewoon vergezocht want niemand hier betaalt spontaan het volledige ticket van een vriendin die meereist op een zakentripje (tenzij het om een studentje of zo gaat dat geen eigen geld heeft).

En zoals ik al schreef, een deel van de vrouwen wil gepamperd worden maar de vrouwen die ik heb gedate hebben gewoon overal in meebetaald. Daar stonden ze op. Dus ik weet niet of jouw laatste stelling klopt.
Fairway schreef:
13-08-2021 12:34
Wie heeft het over liegen? Ik vind het ‘uitnodigen=betalen’ gewoon vergezocht want niemand hier betaalt spontaan het volledige ticket van een vriendin die meereist op een zakentripje.
Mensen zien dat kennelijk anders. Ik vind uitnodigen soms ook betekenen dat iemand dan ook betaald. Ligt een beetje aan de manier waarop. En idd, in een (beginnende) relatie betalen mensen eerder voor elkaar. Verleden week heeft mijn tante mij uitgenodigd voor een etentje, dat gaat zij dus betalen voor ons. En zo gaat dat wel vaker. Heb je dat nou serieus nog nooit meegemaakt? Of ben jij een gewoon een beetje gepikeerd dat een vrouw geld aanneemt van een man? :roll:
Sjulia schreef:
13-08-2021 12:40
Mensen zien dat kennelijk anders. Ik vind uitnodigen soms ook betekenen dat iemand dan ook betaald. Ligt een beetje aan de manier waarop. En idd, in een (beginnende) relatie betalen mensen eerder voor elkaar. Verleden week heeft mijn tante mij uitgenodigd voor een etentje, dat gaat zij dus betalen voor ons. En zo gaat dat wel vaker. Heb je dat nou serieus nog nooit meegemaakt? Of ben jij een gewoon een beetje gepikeerd dat een vrouw geld aanneemt van een man? :roll:
Sommige mensen.

Uitnodigen op een etentje is iets heel anders dan een ticket van honderden euro’s regelen. De ene keer kook ik voor jou, de volgende keer jij voor mij, of je geeft een feestje, een BBQ, whatever. Dat is niet te vergelijken met de situatie van TO.

Mijn om in Italië heeft ons vorige week nog uitgenodigd om langs te komen. Denk je echt dat hij onze reis gaat betalen? Hij zal lekker voor ons koken, dat dan weer wel. En wij kopen de wijn.

Sommige vrouwen verwachten dat de vriend date van TO alles betaalt, en dat is prima. En uiteindelijk is hij ook daartoe bereid. Ik vind alleen niet dat je daarvan uit kunt gaan. Nogmaals, de vrouwen die ik tegen ben gekomen zouden dat zelfs zeer ongemakkelijk vinden. Maar misschien val ik op een bepaald type vrouw :mrgreen:
Sjulia schreef:
13-08-2021 12:28

Welnee, gewoon iemand die op een normale wijze in zijn levensonderhoud kan voorzien is genoeg. Dat geldt zowel voor mannen als vrouwen.
Zo onaantrekkelijk, van die mensen die zich alles lekker aan laten leunen.
Sjulia schreef:
13-08-2021 12:40
Of ben jij een gewoon een beetje gepikeerd dat een vrouw geld aanneemt van een man? :roll:
Aannemen dat de ander wel voor je betaalt is niet zo’n mooie eigenschap.
HildaV schreef:
13-08-2021 12:50
Welnee, gewoon iemand die op een normale wijze in zijn levensonderhoud kan voorzien is genoeg. Dat geldt zowel voor mannen als vrouwen.
Uit de meeste onderzoeken blijkt wel degelijk dat vrouwen nog steeds vallen op mannen met geld.
Fairway schreef:
13-08-2021 12:47
Sommige mensen.

Uitnodigen op een etentje is iets heel anders dan een ticket van honderden euro’s regelen. De ene keer kook ik voor jou, de volgende keer jij voor mij, of je geeft een feestje, een BBQ, whatever. Dat is niet te vergelijken met de situatie van TO.

Mijn om in Italië heeft ons vorige week nog uitgenodigd om langs te komen. Denk je echt dat hij onze reis gaat betalen? Hij zal lekker voor ons koken, dat dan weer wel. En wij kopen de wijn.

Sommige vrouwen verwachten dat de vriend date van TO alles betaalt, en dat is prima. En uiteindelijk is hij ook daartoe bereid. Ik vind alleen niet dat je daarvan uit kunt gaan. Nogmaals, de vrouwen die ik tegen ben gekomen zouden dat zelfs zeer ongemakkelijk vinden. Maar misschien val ik op een bepaald type vrouw :mrgreen:
Ik bedoelde ook sommige.

Overigens is mijn reis zo vaak betaald, heel specifiek ook reisjes naar Italië, en echt niet alleen door mannen, dus ja, het kan allemaal.

Fijn dat jij op vrouwen valt die bij je passen. Maar doe maar niet zo uit de hoogte, het lijkt alsof je je eigen financiële onzekerheid probeert te overschreeuwen.
Sjulia schreef:
13-08-2021 12:51
Uit de meeste onderzoeken blijkt wel degelijk dat vrouwen nog steeds vallen op mannen met geld.
Sommige of allen/groot deel.
Sjulia schreef:
13-08-2021 12:55
Maar doe maar niet zo uit de hoogte, het lijkt alsof je je eigen financiële onzekerheid probeert te overschreeuwen.
Pardon?
HildaV schreef:
13-08-2021 12:50
Precies. Ik weet niet wat ik lees hier. :wtf:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven