Dit is toch afwijkend gedrag?

13-08-2021 18:21 74 berichten
Hoi allemaal,

ik heb nu 3 dates gehad met een (dacht ik) leuke man. Hij was 2 weekjes op vakantie naar het buitenland en heeft daar een 'souvenir' voor mij meegenomen. Maar, een souvenir waar ik niet echt blij van word.. Hij wist dat ik vogels houdt (beetje raar misschien, maar goed) Op zijn weg door een soort achterbuurt (in zijn woorden) zag hij een huis waar een vogelbeeldje op de veranda stond. zijn inschatting was dat er waarschijnlijk niemand in het huis woonde, maar dat wist hij niet zeker. In ieder geval zei hij dat er allemaal 'krotten' in die wijk stonden, wat ik ook nogal een denigrerende benaming vindt voor huizen van mensen met minder geld.
Maar jullie raden het misschien al: hij heeft dat vogelbeeldje voor mij meegepakt. Dus eigenlijk gewoon van de veranda van een huis ontvreemd. Sowieso vind ik het heel bedenkelijk dat iemand van zijn leeftijd (39!) nog de neiging heeft dingen mee te jatten, maar dan daar bovenop ook nog eens van een huis in zo'n arme wijk! wie weet woonde daar gewoon iemand, die speciale band met het beeldje heeft of voor wie het waardevol was en dan schept hij mij op met dat ding. Ik reageerde niet zo blij als hij waarschijnlijk gehoopt had en toen ging hij het allemaal wat bagatelliseren. 'Ja, het zag er echt uit als een verlaten krot, dus maak je geen zorgen etc'. Ik voel me er echter zo raar bij dat ik overweeg te stoppen met hem daten. Het lijkt of zijn morele kompas stuk is als je dit doet op volwassen leeftijd, toch?
:-D

waarom viel je op hem
Alle reacties Link kopieren
Oh dat vind ik ook heel raar hoor. Straks neemt hij uit jouw huis ook iets mee, want ja, jij doet er toch niks mee en iemand anders is er blijer mee, lol. Nee sorry, maar hierop zou ik afknappen. Zowel het stelen als het neerkijken.
cafe-lungo schreef:
13-08-2021 18:22
:-D

waarom viel je op hem
omdat hij leuk leek :-(
chocolol schreef:
13-08-2021 18:23
Oh dat vind ik ook heel raar hoor. Straks neemt hij uit jouw huis ook iets mee, want ja, jij doet er toch niks mee en iemand anders is er blijer mee, lol. Nee sorry, maar hierop zou ik afknappen. Zowel het stelen als het neerkijken.
nou dat vooral en ook die rare combinatie: net of het ineens ok is om iets mee te jatten van dat huis omdat het toch in een achterbuurt stond en in slechte staat was. Er liepen daar wel mensen door de buurt zei hij, dus grote kans dat er echt wel iemand in het huis woonde.
Wow, dat is best bizar. Ik zou hier denk ik al klaar mee zijn.
Ja dit is afwijkend gedrag.
Nee van vogels houden is dan weer geen raar iets.

Ik zou hem dus echt melden dat je geen date meer wilt en ook waarom. Er is echt iets mis met deze man.
Sneu voor de mensen die hun vogeltje nu kwijt zijn zeg. Jammer dat je daar niks meer mee kan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hahahaha, wat een gekkie.

Ik zou je om de bewoners niet al te druk maken, als ze zo’n beeldje buiten laten staan dan is het waarschijnlijk zo’n dertien-in-een-dozijn-stukje beton/hout/ijzer/whatever wat je op de markt koopt.

Wat je date betreft: :facepalm:
Zou mijn vriend niet zijn in ieder geval. Het is dus gewoon stelen wat hij heeft gedaan.
Wat een creep!
Let’s go Brandon!
Lijkt me volkomen normaal O_o
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Inderdaad raar gedrag. Doet me denken aan mijn ex, die een Valentijnscadeau voor me had gekocht en daar stiekem een prijssticker van een goedkoper artikel op had geplakt - en dat er ook nog eens trots bij ging vertellen. Dat vond ik al een afknapper, en dit vind ik dan nog raarder.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat een kleuter. Nee, hier zou ik ook niet van onder de indruk zijn.

Mijn ex kwam een keer met een bos bloemen thuis voor mij. Dat deed hij nooit. Bleek dat hij met zijn dronken kop die bos gejat had bij een bloemist waar ik vaak bloemen kocht. Gênant. En een afknapper.
Het is wel handig dat de meeste mensen die een klap van de molen hebben gehad dat al redelijk vroeg in het datingsproces laten zien.
:hihi: nou als je na een volgende date ineens wat slipjes uit de wasmand mist,,,,,, dan is het wel duidelijk wie er mee vandoor is gegaan hahahah.
Thalas schreef:
13-08-2021 18:48
Het is wel handig dat de meeste mensen die een klap van de molen hebben gehad dat al redelijk vroeg in het datingsproces laten zien.
Precies mijn gedachte! Gelukkig maar.
Thalas schreef:
13-08-2021 18:48
Precies! Bij mij ex duurde dat veel te lang :-D
Die was vast bezopen..
Wat een sukkel.
Sowieso zou ik die persoon niet meer daten. Van andermans spullen blijf je af. Als hij nu al zulk gedrag vertoont, wat word dat straks als hij zich echt op z’n gemak voelt??

Overigens, hoe hij zichzelf verdedigt, daar is een term voor/theorie over in de gedragswetenschap. Zoiets noemen ze het graffiti effect. Als het ergens in een wijk heel rommelig is, veel vuilniszakken en troep op straat, graffiti op de muur, dan zijn mensen eerder bereid om zich niet aan de geldende wetten en normen te houden, dan in een hele nette wijk. Want wat valt dat nou op, als ik mijn zooi erbij gooi op straat?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Iemand die ik mij vriend wil noemen steelt niet.
Echt een vreemde vogel.
Waar had hij bedacht dat je het neer zou zetten?
Hij was wel eerlijk naar je :biggrin:

Of vond hij het zelf wel een stoer verhaal?

Hoe dan ook: koekoek :nut:
Nou ja zeg, de gemakzucht ook die ervan af straalt. Een gekocht vogelbeeldje was te veel moeite?
Je blijft gewoon van andermans spullen af.
Compleet gaga.

En hij is nog een krent die op zijn centen zit ook.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven