Alaska

woensdag 25 augustus 2021 om 08:42
Voor de zomer van 2022 zijn we aan het kijken naar Alaska. Het idee is een rondreis van max 3,5 week met auto en hotels. Wat we willen zien is natuur en dieren.
Op dit moment schrikken we ons echter wezenloos van de kosten voor trips in de nationale parken. wil je ergens echt in een park slapen is een overnachting van 300 of 400 dollar pp geen uitzondering. Wie is er al eens geweest en weet of er ook goedkopere opties zijn
Op dit moment schrikken we ons echter wezenloos van de kosten voor trips in de nationale parken. wil je ergens echt in een park slapen is een overnachting van 300 of 400 dollar pp geen uitzondering. Wie is er al eens geweest en weet of er ook goedkopere opties zijn
woensdag 25 augustus 2021 om 08:44
Ga op reis meet een camper ipv een auto? Je zou ook kunnen kijken naar kant en klare reizen, dan heb je een route + overnachting + huur van de auto al betaald en vaak kun je ook kiezen of je basic of luxe overnachtingen wilt.
Voorbeeld: https://wildalaska.be/reisaanbod
Als je er nog nooit bent geweest kun je op die manier gewoon alle grote trekpleisters van die staat zien.
Voorbeeld: https://wildalaska.be/reisaanbod
Als je er nog nooit bent geweest kun je op die manier gewoon alle grote trekpleisters van die staat zien.
woensdag 25 augustus 2021 om 08:47

woensdag 25 augustus 2021 om 08:50
ik organiseer het liefste zelf. vooral omdat georganoseerde reizen vaak te snel langs locaties reizen waar wij langzamer willen gaan. we willen rustig aan kunnen reizen.
ook hebben georganiseerde reizen vaak vaste overnachtingsadressen en die liggen niet altijd perse vlak bij een natuurpark.
camper is een optie maar liever niet. Ik denk niet dat ik daar in durf te rijden.
ook hebben georganiseerde reizen vaak vaste overnachtingsadressen en die liggen niet altijd perse vlak bij een natuurpark.
camper is een optie maar liever niet. Ik denk niet dat ik daar in durf te rijden.
woensdag 25 augustus 2021 om 09:06
Ik denk dat het lastig wordt om te besparen op overnachtingen aangezien je én wilt overnachten IN de parken én in het hoogseizoen wil gaan. Dan schieten de prijzen altijd omhoog. Je zou een tent mee kunnen nemen of huren daar en hotels afwisselen met campings om wat te besparen. Betreft de camper: ga je met iemand anders die ook een rijbewijs heeft? Dan zou jij de makkelijke stukken kunnen rijden. Wegen in de VS zijn breder en parkeerplekken ook. Lastigere stukken zou de andere bestuurder dan kunnen doen.
Edit: ik ben er zelf trouwens nooit geweest, maar mijn vriend en ik zijn ook aan het sparen en kijken naar een rondreis door de Rocky Mountains in Canada of de staat Oregon.
Edit: ik ben er zelf trouwens nooit geweest, maar mijn vriend en ik zijn ook aan het sparen en kijken naar een rondreis door de Rocky Mountains in Canada of de staat Oregon.
woensdag 25 augustus 2021 om 09:41
Zijn alle accommodaties in de parken al boekbaar? Vaak zijn er ook iets goedkopere opties. Maar NP's zijn altijd duur. Zeker in het hoogseizoen.
Hou er rekking mee dat het kan zijn dat autoprijzen ook heel duur zijn. Ik heb begrepen dat er momenteel een tekort aan huurauto's is omdat een groot deel van de vloot verkocht is. Het is maar de vraag of ze dat op tijd kunnen aanvullen.
Hou er rekking mee dat het kan zijn dat autoprijzen ook heel duur zijn. Ik heb begrepen dat er momenteel een tekort aan huurauto's is omdat een groot deel van de vloot verkocht is. Het is maar de vraag of ze dat op tijd kunnen aanvullen.

woensdag 25 augustus 2021 om 09:53
sommige zijn al uitverkocht zelfsFlashy schreef: ↑25-08-2021 09:41Zijn alle accommodaties in de parken al boekbaar? Vaak zijn er ook iets goedkopere opties. Maar NP's zijn altijd duur. Zeker in het hoogseizoen.

de huurauto's zijn inderdaad extreem duur. Wij betaalde vroeger zo'n 800 dollar voor drie weken midsize suv. ik zie nu prijzen van dik 2000 dollar langskomen.
woensdag 25 augustus 2021 om 10:33
Huurauto's zijn zo duur momenteel omdat er een enorm tekort aan huurauto's is. Veel maatschappijen hebben tijdens de lockdowns de auto's moeten verkopen, en wegens het chiptekort zijn er ook maar weinig nieuwe auto's bijgekomen. Er zijn simpelweg dus te weinig auto's beschikbaar.
Ik denk dat hotels zo duur zijn omdat (buiten dat hotels altijd vrij duur zijn in of rondom de nationale parken) ze misschien een stormloop verwachten aan bezoekers vanuit Amerika, en omdat hoogseizoen nou eenmaal duur is. Als je de parken in wil loont het zich wel om een hotel op enige afstand te boeken, of om te gaan kamperen. Ik begrijp van diverse sites dat hotels in Alaska altijd aan de dure kant geweest zijn. Alaska is natuurlijk grotendeels 'wildernis', dus prijzen van rond of boven de 100 euro per nacht voor 2 personen zijn te verwachten.
Ik denk dat hotels zo duur zijn omdat (buiten dat hotels altijd vrij duur zijn in of rondom de nationale parken) ze misschien een stormloop verwachten aan bezoekers vanuit Amerika, en omdat hoogseizoen nou eenmaal duur is. Als je de parken in wil loont het zich wel om een hotel op enige afstand te boeken, of om te gaan kamperen. Ik begrijp van diverse sites dat hotels in Alaska altijd aan de dure kant geweest zijn. Alaska is natuurlijk grotendeels 'wildernis', dus prijzen van rond of boven de 100 euro per nacht voor 2 personen zijn te verwachten.

woensdag 25 augustus 2021 om 10:54
Ik heb er ook altijd moeite mee om naar dat soort afgelegen gebieden met een kwetsbaar klimaat af te reizen.
Het is voor het natuurschoon dat je daar wilt bewonderen absoluut het allerbeste om er weg te blijven.
Aan de andere kant zijn de mensen die er wonen natuurlijk hartstikke blij met toeristen want het geeft hen bestaansrecht.
Lastig hoor.
woensdag 25 augustus 2021 om 10:58
ninanoname schreef: ↑25-08-2021 10:54Ik heb er ook altijd moeite mee om naar dat soort afgelegen gebieden met een kwetsbaar klimaat af te reizen.
Het is voor het natuurschoon dat je daar wilt bewonderen absoluut het allerbeste om er weg te blijven.
Aan de andere kant zijn de mensen die er wonen natuurlijk hartstikke blij met toeristen want het geeft hen bestaansrecht.
Lastig hoor.
Niet lastig. Helemaal niet zelfs. Willen we het klimaat sparen, dan zou niemand moeten reizen. Behalve met co2 neutraal vervoer.
Makkelijk te begrijpen hoor.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
woensdag 25 augustus 2021 om 11:02
Bedoel je qua milieuvervuiling door het gebruik van een auto en vliegtuig? Of doordat je uberhaupt in de natuur treedt? In geval van het tweede; onderschat de waarde die de mensen daar hechten aan de natuur niet. Als je betrapt wordt op afval laten slingeren of dumpen in de natuur, staan er boetes van max 1000 dollar op en eventueel korte gevangenisstraffen. In mijn ervaring wordt daar ook echt actief op gecontroleerd.ninanoname schreef: ↑25-08-2021 10:54Ik heb er ook altijd moeite mee om naar dat soort afgelegen gebieden met een kwetsbaar klimaat af te reizen.
Lastig hoor.
Daar komt bij dat de natuur daar zo enorm groot en wild is, dat je niet zomaar een bos in mag lopen. Met de kwetsbaarheid valt het volgens mij ook wel mee, want 75% van de natuur kun je niet komen, of alleen met speciale uitrusting of een gids, geloof ik.
suusje666 wijzigde dit bericht op 25-08-2021 11:27
7.48% gewijzigd

woensdag 25 augustus 2021 om 11:03
En de mensen die hun leven rondom toerisme hebben opgebouwd dan maar laten zitten?Liebeskind² schreef: ↑25-08-2021 10:58Niet lastig. Helemaal niet zelfs. Willen we het klimaat sparen, dan zou niemand moeten reizen. Behalve met co2 neutraal vervoer.
Makkelijk te begrijpen hoor.
Klimaatsgewijs helemaal met je eens, maar als we dat doen zijn er heel veel mensen hun baan kwijt. En dat kunnen we niet betalen, waardoor klimaatmaatregelen nog moeilijker te bekostigen zijn. Dus ergens moet je een middenweg bewandelen.

woensdag 25 augustus 2021 om 11:05
Ik bedoel beide. En de co2 uitstoot om er te komen maar ook je verblijf. Voor jou komst moeten er wassen gedraaid worden, eten bereid, verwarming aan, hotel gebouwd. Noem maar op.Suusje666 schreef: ↑25-08-2021 11:02Bedoel je qua milieuvervuiling door het gebruik van een auto en vliegtuig? Of doordat je uberhaupt in de natuur treedt? In geval van het tweede; onderschat de waarde die de mensen daar hechten aan de natuur niet. Als je betrapt wordt op afval laten slingeren of dumpen in de natuur, staan er boetes van max 1000 dollar op en eventueel korte gevangenisstraffen. In mijn ervaring wordt daar ook echt actief op gecontroleerd.
Daar komt bij dat de natuur daar zo enorm groot en wild is, dat je niet zomaar een bos in mag lopen.
Dat gaat natuurlijk verder dan je afval niet laten slingeren in de natuur.
woensdag 25 augustus 2021 om 11:05
De natuur in Nederland is op het moment denk ik wel kwetsbaarder dan oerbossen in dunbevolkt Alaska. Desalniettemin zijn zulke reizen natuurlijk niet bevorderlijk voor klimaatverandering op globale schaal, maar daar gaat dit topic niet over.ninanoname schreef: ↑25-08-2021 10:54Ik heb er ook altijd moeite mee om naar dat soort afgelegen gebieden met een kwetsbaar klimaat af te reizen.
Lastig hoor.

woensdag 25 augustus 2021 om 11:06
ik maak me zelf uiteraard medeschuldig aan het toerisme in dit gebied. Ik denk echter dat we ook weer geen toerisme moeten willen.
waar ik zelf groot voorstander van zou zijn is het bezoekersaantal zwaar inperken. Maar x aantal personen per dag in een park.
sommige natuurparken worden ondertussen bijna drukker bezocht dan een gemiddeld disneypark en dat gaat echt ten koste van de natuur.
laat mensen maar intekenen als ze willen komen. En vol is vol.
Havasu Falls vind ik een goed voorbeeld.
Volgens mij start Zion nu met het limiteren van bezoekers op specifieke wandelingen. dat is in ieder geval al een begin.
In ieder geval, ik doe graag moeite om ergens naar toe te gaan, ik reserveer ook heel graag een plekje, desnoods ruim een jaar van te voren. als de natuur hierdoor beschermt wordt prima
waar ik zelf groot voorstander van zou zijn is het bezoekersaantal zwaar inperken. Maar x aantal personen per dag in een park.
sommige natuurparken worden ondertussen bijna drukker bezocht dan een gemiddeld disneypark en dat gaat echt ten koste van de natuur.
Volgens mij start Zion nu met het limiteren van bezoekers op specifieke wandelingen. dat is in ieder geval al een begin.
In ieder geval, ik doe graag moeite om ergens naar toe te gaan, ik reserveer ook heel graag een plekje, desnoods ruim een jaar van te voren. als de natuur hierdoor beschermt wordt prima
woensdag 25 augustus 2021 om 11:07
Als je thuis blijft moeten al die dingen toch ook gebeuren? Omdat je in Alaska meer energie verbruikt maar dat de klimaatverandering in Alaska niet erger, dat is op globale schaal. Of je nu in Alaska of Nederland die dingen doet, het effect is mondiaal voelbaar.ninanoname schreef: ↑25-08-2021 11:05Ik bedoel beide. En de co2 uitstoot om er te komen maar ook je verblijf. Voor jou komst moeten er wassen gedraaid worden, eten bereid, verwarming aan, hotel gebouwd. Noem maar op.

woensdag 25 augustus 2021 om 11:10
Nee, maar verbeter de wereld, begin bij jezelf. Wat een individu doet heeft invloed op het collectief. Daarom kan deze discussie best hier gevoerd worden.CriticalProblem schreef: ↑25-08-2021 11:05De natuur in Nederland is op het moment denk ik wel kwetsbaarder dan oerbossen in dunbevolkt Alaska. Desalniettemin zijn zulke reizen natuurlijk niet bevorderlijk voor klimaatverandering op globale schaal, maar daar gaat dit topic niet over.
Ik heb echt niet de illusie dat to denkt dat ze volgend jaar beter naar de Veluwe kan gaan. En misschien is de Veluwe inderdaad wel kwetsbaarder dan Alaska.
Dat bedoel ik; ambivalente gevoelens bij dit soort bestemmingen. Want is het alternatief (naar Terschelling gaan) beter? Thuisblijven zou beter zijn, maar ik weet hoe ik zelf snak naar een andere omgeving na al mijn polderwandelingen.
woensdag 25 augustus 2021 om 11:12
Hmm, ik snap je punt maar vind het ook een beetje non-argumenten. Die wassen die ik daar draai, draai ik niet thuis (het zijn er vast ook minder), idem met het eten, de verwarming hangt af van of je uberhaupt een hotel in gaat en welk seizoen je er naartoe wilt. Hotels zijn optioneel. In principe wordt er dus niet meer verbruikt door mijn verblijf daar als thuis, met uitzondering van het vliegen en de auto. Ik besta nu eenmaal, dus verbruik ik.ninanoname schreef: ↑25-08-2021 11:05Ik bedoel beide. En de co2 uitstoot om er te komen maar ook je verblijf. Voor jou komst moeten er wassen gedraaid worden, eten bereid, verwarming aan, hotel gebouwd. Noem maar op.
Terug on-topic: Gaaf, Alaska. Voor zover dat niet duidelijk was wil ik daar ook ooit eens heen

woensdag 25 augustus 2021 om 11:13
Misschien is de prijs wel de grote ontmoediger die zorgt voor minder bezoekers.lisbeth schreef: ↑25-08-2021 11:06ik maak me zelf uiteraard medeschuldig aan het toerisme in dit gebied. Ik denk echter dat we ook weer geen toerisme moeten willen.
woensdag 25 augustus 2021 om 11:14
Daarom koop ik ook het liefst kleding die gemaakt is door kleine kinderen in een sweatshop in Bangladesh. Anders zitten die schatjes zonder werk. Zo kun je alles wel recht lullen.ninanoname schreef: ↑25-08-2021 11:03En de mensen die hun leven rondom toerisme hebben opgebouwd dan maar laten zitten?
Klimaatsgewijs helemaal met je eens, maar als we dat doen zijn er heel veel mensen hun baan kwijt. En dat kunnen we niet betalen, waardoor klimaatmaatregelen nog moeilijker te bekostigen zijn. Dus ergens moet je een middenweg bewandelen.
woensdag 25 augustus 2021 om 11:15
Het is een afweging. Ieder jaar op reis naar zulke bestemmingen is natuurlijk van de zotte. Maar 5 jaar lang niet op vakantie gaan en dan een keer zo'n reis zie ik het probleem minder van in. Dit is net als de vlees eet kwestie, als iedereen mindert heeft het een groter effect dan enkelen die het nooit meer doen.ninanoname schreef: ↑25-08-2021 11:10Nee, maar verbeter de wereld, begin bij jezelf. Wat een individu doet heeft invloed op het collectief. Daarom kan deze discussie best hier gevoerd worden.
Ik heb echt niet de illusie dat to denkt dat ze volgend jaar beter naar de Veluwe kan gaan. En misschien is de Veluwe inderdaad wel kwetsbaarder dan Alaska.
Dat bedoel ik; ambivalente gevoelens bij dit soort bestemmingen. Want is het alternatief (naar Terschelling gaan) beter? Thuisblijven zou beter zijn, maar ik weet hoe ik zelf snak naar een andere omgeving na al mijn polderwandelingen.