Hoeveel vrienden?

zaterdag 21 augustus 2021 om 13:36

Puur uit nieuwsgierigheid: stel, je wilt NU, met dit mooie weer, op een terras zitten, of een wandeling maken of zoiets. En je wilt met iemand samen. Hoeveel mensen ken je dan die je kunt uitnodigen gezellig mee te gaan? (Partner telt niet.)
Ik ken best veel mensen, maar kwam met enige moeite tot 3. En die namen niet op.

Ben ik zo’n einzelgänger dan?
                    Ik ken best veel mensen, maar kwam met enige moeite tot 3. En die namen niet op.
Ben ik zo’n einzelgänger dan?

maandag 23 augustus 2021 om 11:26

Een stuk of 20. Het zouden er meer kunnen zijn als je kennissen meerekent of vrienden van vrienden met wie je ook leuk optrekt. Zou ik best kunnen doen als ik pér se wil wandelen die middag met iemand. 
Maar om eerlijk te zijn merk ik steeds meer dat ik zoveel ballen in de lucht houden te vermoeiend vind. Zit je elk weekend vol omdat je rouleert met alle mensen weer een keertje zien.
En of je een einzelgänger bent: dat ligt er aan. Ik denk dat niet iedereen energie krijgt van massa's mensen/vrienden in je leven. De één vind 3 goede vrienden prima terwijl een ander meer floreert door het hele weekend door onder de mensen te zijn.
Vind je die 3 mensen een prima aantal of ervaar je vaak dat je wat wilt ondernemen maar niemand hebt om mee te gaan?
Als dat niet het geval is is 3 maar een getal en einzelgänger maar een loze term

Maar om eerlijk te zijn merk ik steeds meer dat ik zoveel ballen in de lucht houden te vermoeiend vind. Zit je elk weekend vol omdat je rouleert met alle mensen weer een keertje zien.
En of je een einzelgänger bent: dat ligt er aan. Ik denk dat niet iedereen energie krijgt van massa's mensen/vrienden in je leven. De één vind 3 goede vrienden prima terwijl een ander meer floreert door het hele weekend door onder de mensen te zijn.
Vind je die 3 mensen een prima aantal of ervaar je vaak dat je wat wilt ondernemen maar niemand hebt om mee te gaan?
Als dat niet het geval is is 3 maar een getal en einzelgänger maar een loze term

maandag 23 augustus 2021 om 15:35

Om precies te zijn.. helemaal niemand 
 Sinds ik verhuisd ben naar de andere kant van het land 6 jaar geleden heb ik geen sociale kring meer. Ik zit altijd alleen thuis, mijn app blijft altijd stil, er is niemand meer in mijn leven. Als ik een terrasje wil doen of een andere activiteit moet ik altijd alleen. Dus ga ik al niet eens meer. 
Ik heb 1001 dingen geprobeerd om een sociaal leven hier op te bouwen, maar ik kan maar geen aansluiting vinden. Ik heb het inmiddels opgegeven, keer op keer afgewezen worden is heel slecht voor je eigenwaarde en zelfvertrouwen. Ik ben op mijn 50e zo eenzaam dat ik niet meer weet wat nog te doen…
Ach… er zijn ergere dingen…
                    Ik heb 1001 dingen geprobeerd om een sociaal leven hier op te bouwen, maar ik kan maar geen aansluiting vinden. Ik heb het inmiddels opgegeven, keer op keer afgewezen worden is heel slecht voor je eigenwaarde en zelfvertrouwen. Ik ben op mijn 50e zo eenzaam dat ik niet meer weet wat nog te doen…
                                    Naakt geboren, gekleurd de kist in ...

maandag 23 augustus 2021 om 16:03

Heb je weleens een oproepje gedaan op verschillende sites? Zijn best wat mogelijkheden om nieuwe vriendschap via het internet op te doen.up4more schreef: ↑23-08-2021 15:35Om precies te zijn.. helemaal niemandSinds ik verhuisd ben naar de andere kant van het land 6 jaar geleden heb ik geen sociale kring meer. Ik zit altijd alleen thuis, mijn app blijft altijd stil, er is niemand meer in mijn leven. Als ik een terrasje wil doen of een andere activiteit moet ik altijd alleen. Dus ga ik al niet eens meer.
@TO ik kom op een stuk of 20, wat mij stiekem weer even liet beseffen hoe fijn ik het heb met vrienden en familie.

maandag 23 augustus 2021 om 17:55

Jeetje wat heftigup4more schreef: ↑23-08-2021 15:35Om precies te zijn.. helemaal niemandSinds ik verhuisd ben naar de andere kant van het land 6 jaar geleden heb ik geen sociale kring meer. Ik zit altijd alleen thuis, mijn app blijft altijd stil, er is niemand meer in mijn leven. Als ik een terrasje wil doen of een andere activiteit moet ik altijd alleen. Dus ga ik al niet eens meer.
Ben je voor je werk verhuisd?

maandag 23 augustus 2021 om 18:03

Stuk of 15 meiden die ik prima kan appen om dezelfde dag iets te doen. Vriendinnen of collega's, sommige met kinderen, andere zonder. Dan nog ongeveer 15 personen waar ik liever wel een afspraak mee maak  Dit zie ik meer als kennissen of vrienden die verder weg wonen. Ik ben overigens dertiger, moeder en werk 24 uur p.w.

maandag 23 augustus 2021 om 19:00

woensdag 25 augustus 2021 om 00:32

up4more schreef: ↑23-08-2021 15:35Om precies te zijn.. helemaal niemandSinds ik verhuisd ben naar de andere kant van het land 6 jaar geleden heb ik geen sociale kring meer. Ik zit altijd alleen thuis, mijn app blijft altijd stil, er is niemand meer in mijn leven. Als ik een terrasje wil doen of een andere activiteit moet ik altijd alleen. Dus ga ik al niet eens meer.
Bij ons in de buurt heb je bv een 50+ vrienden club die wekelijks wat samen doen.
Clubhuis in de buurt met activiteiten ?
Oproepje idd voor sociale contacten.
Heb je geen kinderen ? Familie?

woensdag 25 augustus 2021 om 01:03

woensdag 25 augustus 2021 om 01:42

Er zijn best veel mensen die ik zou kunnen bellen, (goede) vrienden, kennissen, collega's.... maar of ze spontaan kunnen is weer een andere vraag. De meeste mensen die ik ken willen afspraken toch wel een beetje inplannen. 
Ik heb wel een paar goede vrienden die heel spontaan zijn maar dat soort dingen maar die wonen weer te ver weg helaas (groot gemis)
Mijn man heeft wel een goede vriend die eigenlijk altijd beschikbaar is. Ik heb een paar vriendinnen/collega's die redelijk flexibel zijn en met wie ik op de korte termijn makkelijk af kan spreken. Maar echt op de dag zelf zullen zij meestal ook al plannen hebben.
                    Ik heb wel een paar goede vrienden die heel spontaan zijn maar dat soort dingen maar die wonen weer te ver weg helaas (groot gemis)
Mijn man heeft wel een goede vriend die eigenlijk altijd beschikbaar is. Ik heb een paar vriendinnen/collega's die redelijk flexibel zijn en met wie ik op de korte termijn makkelijk af kan spreken. Maar echt op de dag zelf zullen zij meestal ook al plannen hebben.

woensdag 25 augustus 2021 om 01:46

Ik heb zelf trouwens ook een gezin dus op dit moment ook minder tijd voor spontane zaken.  Mijn jongste twee zijn nog heel klein dus echt spontaan iets doen is voor mij ook lastig. 
Op zich kan ik wel op zaterdagmiddag iets doen als iemand belt maar dan moeten de kinderen wel mee dus dan moet het wel een kindvriendelijke activiteit zijn. Mijn man en ik hebben onze vrije tijd redelijk verdeeld dus als ik thuis ben dan is hij meestal iets anders aan het doen en kan dus niet spontaan oppassen. Als ik vrij ben omdat hij bij de kinderen is dan maak ik meestal van te voren al een afspraak met iemand of bedenk wat ik ga doen. Dus dan loopt mijn vrije tijd ook aardig vol.
Het is gewoon een lastig seizoen voor spontane afspraken maar dat komt wel weer als de kinderen wat groter zijn. Mijn oudste twee zijn tieners en dan is het al weer heel anders. Dan kan je weer makkelijk spontaan weg want zij kunnen alleen thuisblijven.
                    Op zich kan ik wel op zaterdagmiddag iets doen als iemand belt maar dan moeten de kinderen wel mee dus dan moet het wel een kindvriendelijke activiteit zijn. Mijn man en ik hebben onze vrije tijd redelijk verdeeld dus als ik thuis ben dan is hij meestal iets anders aan het doen en kan dus niet spontaan oppassen. Als ik vrij ben omdat hij bij de kinderen is dan maak ik meestal van te voren al een afspraak met iemand of bedenk wat ik ga doen. Dus dan loopt mijn vrije tijd ook aardig vol.
Het is gewoon een lastig seizoen voor spontane afspraken maar dat komt wel weer als de kinderen wat groter zijn. Mijn oudste twee zijn tieners en dan is het al weer heel anders. Dan kan je weer makkelijk spontaan weg want zij kunnen alleen thuisblijven.

woensdag 25 augustus 2021 om 10:44

Vervelend TS, ik herken het gevoel dat je graag iets leuks wil doen maar er (op dat moment) geen mensen zijn om dit mee te doen. 
Ik zou denk ik voor spontane dingen 3 of 4 mensen kunnen vragen, met de grote kans dat ze al andere plannen hebben.
Ik had in m'n studententijd een groot sociaal leven, nu enkele jaren later heel weinig meer. Een deel van m'n vriendinnen heeft kinderen en daar moet alles 2 maanden vooraf worden ingepland (en druk met eigen gezin natuurlijk), een ander deel is verhuisd en andere vriendinnen/kennissen daar spreek ik op een lage frequentie mee af en die frequentie krijg ik niet zo goed omhoog.
Als ik dan vraag om iets te doen willen ze dat, maar als ik niks laat horen duurt het zo een paar maanden voordat ik een appje krijg. Vind ik soms wel jammer omdat ik het idee heb dat het dan vooral een eenzijdige vriendschap is.
Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen en ik hoop van harte dat ik op m'n nieuwe plek een sociale kring kan opbouwen
 Lijkt me leuk weer nieuwe mensen te leren kennen, zeker nu weer meer dingen open gaan.

Ik zou denk ik voor spontane dingen 3 of 4 mensen kunnen vragen, met de grote kans dat ze al andere plannen hebben.
Ik had in m'n studententijd een groot sociaal leven, nu enkele jaren later heel weinig meer. Een deel van m'n vriendinnen heeft kinderen en daar moet alles 2 maanden vooraf worden ingepland (en druk met eigen gezin natuurlijk), een ander deel is verhuisd en andere vriendinnen/kennissen daar spreek ik op een lage frequentie mee af en die frequentie krijg ik niet zo goed omhoog.
Als ik dan vraag om iets te doen willen ze dat, maar als ik niks laat horen duurt het zo een paar maanden voordat ik een appje krijg. Vind ik soms wel jammer omdat ik het idee heb dat het dan vooral een eenzijdige vriendschap is.
Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen en ik hoop van harte dat ik op m'n nieuwe plek een sociale kring kan opbouwen

woensdag 25 augustus 2021 om 20:54

Ik heb een vriendin die laatst in haar eentje in een restaurant geluncht heeft. Best wel stoer.
Wie ik zomaar kan opbellen om naar een terrasje te gaan... niemand, eigenlijk, buiten mijn partner en zussen.
Volgens mij zijn er heel veel mensen die helemaal niet zo populair zijn als je zou denken dat normaal is volgens de media.

Wie ik zomaar kan opbellen om naar een terrasje te gaan... niemand, eigenlijk, buiten mijn partner en zussen.
Volgens mij zijn er heel veel mensen die helemaal niet zo populair zijn als je zou denken dat normaal is volgens de media.

donderdag 26 augustus 2021 om 11:28

Best veel mensen die ik zou kunnen vragen, maar weinig die spontaan zouden kunnen waarschijnlijk. De meeste van mijn vrienden hebben kinderen en het merendeel woont ook op langer dan een halfuur rijden afstand. Spontaan koffie drinken bij zo iemand thuis of in de buurt zal dan waarschijnlijk nog wel eens lukken, maar in mijn buurt terrassen of echt een activiteit ondernemen wordt lastig.
Meestal vind ik het helemaal prima zo, ben heel blij met de vriendschappen die ik heb en met de familieleden waar ik hecht mee ben.
Maar door omstandigheden werk ik tijdelijk in een wat ander ritme dan normaal (kantoortijden ipv avonden en weekenddagen) en toen ik laatst een plotselinge vrije dag doordeweeks had en het heel mooi weer was voor een buitenactiviteit en/of terrassen kon ik vrijwel niemand bedenken die lastminute iets zou kunnen en willen doen met me. Eerlijkheidshalve waren er ook wel mensen waarvan ik dacht dat die wel zouden kunnen, maar waar ik zelf dan weer even geen behoefte aan had.
Dat voelde heel even vervelend, maar normaal gesproken weet ik vooraf mijn vrije dagen en kan ik dus gewoon met iemand iets afspreken of bepalen dat ik die dag juist dingen doe waar ik niemand bij nodig heb. Ik heb namelijk werk met veel sociale prikkels en vind het normaal gezien heel prettig om veel me-time te hebben daarnaast.
Rond mijn twintigste had ik een enorm sociaal leven en was ik nooit alleen, maar dat zou nu niet meer bij me passen.
                    Meestal vind ik het helemaal prima zo, ben heel blij met de vriendschappen die ik heb en met de familieleden waar ik hecht mee ben.
Maar door omstandigheden werk ik tijdelijk in een wat ander ritme dan normaal (kantoortijden ipv avonden en weekenddagen) en toen ik laatst een plotselinge vrije dag doordeweeks had en het heel mooi weer was voor een buitenactiviteit en/of terrassen kon ik vrijwel niemand bedenken die lastminute iets zou kunnen en willen doen met me. Eerlijkheidshalve waren er ook wel mensen waarvan ik dacht dat die wel zouden kunnen, maar waar ik zelf dan weer even geen behoefte aan had.
Dat voelde heel even vervelend, maar normaal gesproken weet ik vooraf mijn vrije dagen en kan ik dus gewoon met iemand iets afspreken of bepalen dat ik die dag juist dingen doe waar ik niemand bij nodig heb. Ik heb namelijk werk met veel sociale prikkels en vind het normaal gezien heel prettig om veel me-time te hebben daarnaast.
Rond mijn twintigste had ik een enorm sociaal leven en was ik nooit alleen, maar dat zou nu niet meer bij me passen.

donderdag 26 augustus 2021 om 12:22

Stoer? Dat doe ik ook als ik daar zin in heb. Alleen ik had nu nét iets meer zin in gezelschap.TijgerindeNacht schreef: ↑25-08-2021 20:54Ik heb een vriendin die laatst in haar eentje in een restaurant geluncht heeft. Best wel stoer.
Maar ga jij nooit alleen op een terras zitten?

donderdag 26 augustus 2021 om 12:37

Ik vind dat ook wel stoer hoor. Heb het wel eens gedaan, maar echt uit eten (restaurant dus) enkel toen ik alleen op stedentrip ging en dat voelde in het begin best een beetje ongemakkelijk. Ergens een koffie drinken in mn eentje komt iets vaker voor, maar ook vooral als ik een fietstochtje maak ofzo, ik ga niet in mn eentje echt speciaal op pad naar een terras. Dat vind ik toch echt leuker met anderen samen.

donderdag 26 augustus 2021 om 13:45

Ja, uit eten, dat hangt een beetje van het restaurant af. In een eettentje vind ik dat wat makkelijker dan in een chique restaurant.LieverLustDanLiefde schreef: ↑26-08-2021 12:37Ik vind dat ook wel stoer hoor. Heb het wel eens gedaan, maar echt uit eten (restaurant dus) enkel toen ik alleen op stedentrip ging en dat voelde in het begin best een beetje ongemakkelijk. Ergens een koffie drinken in mn eentje komt iets vaker voor, maar ook vooral als ik een fietstochtje maak ofzo, ik ga niet in mn eentje echt speciaal op pad naar een terras. Dat vind ik toch echt leuker met anderen samen.
Ik heb geen tuin, dat zal ook wel verschil maken. Dan ga je sneller ergens buiten zitten.

donderdag 26 augustus 2021 om 14:13

Ik ken best wat mensen die het leuk zouden vinden, en daarnaast ook wel zo spontaan zijn. Ik zou er zelf wat moeite mee hebben, want ik ben nogal een planner. Ik weet graag van tevoren wat de dag mij gaat brengen. Máár, als ik echt niks anders te doen heb en het zonnetje schijnt, dan ben ik wel over te halen.