Nooit met lege handen aankomen 

25-08-2021 17:01 367 berichten
Hoi dames🙋‍♂️,

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)

Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.

Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.

Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)

Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom ;)
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een enkele bloem meenemen, een roos of iets.
patchouli_ schreef:
25-08-2021 18:19

En geen enkele verwachtingen hebben daarna over de rekening: eerste date, 50/50.
Hoe doe je dat dan 50/50? Oprechte vraag hoor... ik bedoel betaal je dan apart of stuur je elkaar een tikkie?
een enkele keer heb ik een keer een bosje bloemen gehad, ik vond het vooral akward plus dat je de hele date met die bloemen zit
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Snoesje83 schreef:
25-08-2021 18:24
Hoe doe je dat dan 50/50? Oprechte vraag hoor... ik bedoel betaal je dan apart of stuur je elkaar een tikkie?
Daar zijn elegantere manieren voor dan een tikkie.
Je kunt bij het vragen van de rekening aan de ober vragen hem te splitten, of je houdt globaal in je hoofd bij wat je hebt genoten en legt dat direct naar boven afgerond contant neer als de rekening op tafel komt. Als er wordt geprotesteerd zeg je: Dat is aardig van je, maar ik wil het graag zo.
Murrdurr schreef:
25-08-2021 18:23
Dat zou ik zeker niet doen, kan heel verkeerd vallen
Het bedrag delen ook. Dat is het lastige, je weet het niet. Maar ik denk dat TO wel wat traditioneel is ingesteld gezien hij ook wat wilde meenemen voor de 1e date. Dus dan zou ik dicht bij mezelf blijven en betalen. Wat vindt jij TO?

Ik persoonlijk zou het een afknapper vinden als iemand wil delen.
Avage schreef:
25-08-2021 18:19
Zoveel mensen, zoveel meningen.

Maar als je onderweg ergens een lief bloemetje voor haar plukt omdat je zo enthousiast bent, kan vast geen kwaad. Belangrijkst is dat het uit jezelf komt en niet omdat het 'hoort'.
Smelt smelt...
Ik zou niets meebrengen maar wel de rekening betalen (als het een leuke date was)

Ik ben een zeer zelfstandige vrouw, ik kan alles zelluf en misschien wel beter dan jij, maar ik ben toch eerder gecharmeerd van een man die de 1e date rekening pakt dan een splitter.

As je me leuk vindt, dan betaal je die 1e date. Daarna betaal ik je hypotheek als het nodig is, geen probleem, het gaat om het gebaar (galant, ik heb iets voor je over)
lilalinda schreef:
25-08-2021 17:18
er zeggen nu al twee posters: de rekening betalen

is dit een 1950 time-warp? heb ik iets gemist?
en mag TO dan neuken?????
Ik kan dat zeer waarderen! Ik hou wel die ouderwetse ridderlijkheid.

Maar goed, ik ben van 73, dat is dichterbij de jaren 50 dan 2020, dat is ook weer zo.

Op een date buitenshuis zou ik niets meebrengen en eventueel de rekening betalen als man. Bij een date thuis kan je iets meenemen, flesje wijn of bonbons maar het hoeft niet.
I wanna live my life with the volume full!
Overigens gaat de man laten betalen voor de 1e date voor mij alleen op als ik jou als man ook leuk vind. Anders split ik :sun:
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 25-08-2021 18:35
19.46% gewijzigd
patchouli_ schreef:
25-08-2021 18:29
Daar zijn elegantere manieren voor dan een tikkie.
Je kunt bij het vragen van de rekening aan de ober vragen hem te splitten, of je houdt globaal in je hoofd bij wat je hebt genoten en legt dat direct naar boven afgerond contant neer als de rekening op tafel komt. Als er wordt geprotesteerd zeg je: Dat is aardig van je, maar ik wil het graag zo.
Oke goed om te weten. Als ik iemand niet leuk vind wil ik namelijk liever delen. En ik heb laatst gehad dat ik alles betaald heb, was niet een groot bedrag maar toch.... maar vond het ongemakkelijk en wilde er vanaf zijn haha. Niet erg voor een keer hoor....waarschijnlijk date ik de komende tijd toch niet meer.

Maar goed, je zegt dat hij kan delen. Dan zou hij dus gewoon tegen de ober kunnen zeggen of de rekening gesplitst kan worden. Voor mij zou dat een afknapper zijn.
lilalinda schreef:
25-08-2021 17:18
er zeggen nu al twee posters: de rekening betalen

is dit een 1950 time-warp? heb ik iets gemist?
en mag TO dan neuken?????
Is dat echt not done? Ik ben er al even uit hoor, maar, een drankje voor iemand betalen, kan dat niet meer?
Of gewoon een kleine attentie: 2 bonbons in een doosje bijvoorbeeld. Iets schattigs van weinig waarde en weinig omvang. Of iets wat aansluit bij een gesprek dat jullie gehad hebben, al is het een balpen met iets erop wat aansluit.

Ik zou het leuk vinden. Net als ik hou van galante mannen. Een Bert die te beroerd is een koffertje te tillen vind ik een afknapper. Maargoed, inmiddels dubbel jullie leeftijd.
Het ligt een beetje aan de situatie. Als ik je echt zou zien zitten zou ik één bloem super lief en attent vinden (ik sluit me aan bij de dames die stellen dat een bos bloemen nogal onhandig is op een terras). Als ik het niet zeker weten (dus een beetje met een twijfel de date in ga) zou ik me er nogal ongemakkelijk bij voelen. (fyi zelf ook 20- nog iets).

Maar uiteindelijk doen waar jij je goed bij voelt! Mijn vriend betaalde de rekening op een eerste date. Hoeft niet, vond het wel galant. Op de tweede date had die bloemen voor me. Hoefde niet, maar vond het stiekem héél leuk. Uiteindelijk is het het belangrijkste dat je jezelf bent. Met of zonder cadeau. Als het een match is waardeert ze je zoals je bent.

Veel plezier op je date!
diediear wijzigde dit bericht op 25-08-2021 18:51
1.98% gewijzigd
Snoesje83 schreef:
25-08-2021 18:29
Het bedrag delen ook. Dat is het lastige, je weet het niet. Maar ik denk dat TO wel wat traditioneel is ingesteld gezien hij ook wat wilde meenemen voor de 1e date. Dus dan zou ik dicht bij mezelf blijven en betalen. Wat vindt jij TO?
Ik koos ervoor het anders te lezen: 'de date' kan ook de persoon zijn
ippy schreef:
25-08-2021 18:42
Of gewoon een kleine attentie: 2 bonbons in een doosje bijvoorbeeld. Iets schattigs van weinig waarde en weinig omvang. Of iets wat aansluit bij een gesprek dat jullie gehad hebben, al is het een balpen met iets erop wat aansluit.

Ik zou het leuk vinden. Net als ik hou van galante mannen. Een Bert die te beroerd is een koffertje te tillen vind ik een afknapper. Maargoed, inmiddels dubbel jullie leeftijd.
Ik zit qua leeftijd wat dichterbij de TO en ik sta er precies hetzelfde in als jij.
Suze27 schreef:
25-08-2021 18:40
Is dat echt not done? Ik ben er al even uit hoor, maar, een drankje voor iemand betalen, kan dat niet meer?
Nee want als er dan seks komt ben je automatisch een prostituee
Adviesnodig wat vind je van onze reacties??
Solomio schreef:
25-08-2021 17:11
Deur openhouden vind ik ook al enorm achterhaald, iets meenemen vind ik overdreven. Zou ik me enorm ongemakkelijk bij voelen.
Dat is inderdaad achterhaald, maar je jas in een plas leggen zodat ze droge voeten houdt is nog wel een aanrader.
Bij een eerste date op locatie zou ik het naast onhandig ook enorm geforceerd vinden. Tenzij we al heel lang contact hebben en je met iets aankomt wat je toevallig tegenkwam en te herleiden is naar iets wat we hebben besproken o.i.d.

Als je thuis komt zou ik een fles wijn wel kunnen waarderen.

De hele date betalen hoeft ook niet. Vaak doe je eerst ergens een drankje en dan ergens anders iets eten of een activiteit oid. Dan zou ik om de beurt ergens betalen.
Geen cadeautje, wel de rekening betalen en de deur open houden. Als een man zou voorstellen om te splitten, zou ik alles betalen en is het tevens de laatste date. Sommige tradities houd ik graag in ere, en we zitten niet meer op de middelbare school waar je voor 2,50 een tikkie stuurt.
Nee, ik zou dan het gevoel hebben dat je iets terug verwacht. Ik zou me er dus ongemakkelijk bij voelen.
Ga gewoon lekker daten en kijk of er een klik is, een cadeautje meenemen kan altijd nog.
Bij mij zou je punten scoren. Ik hou heel erg van lieve romantische gebaren. Iemand die moeite doet.

Ik hou ook nog eens heel erg van bloemen. Ik word er altijd heel blij van als mijn vriend bloemen voor me koopt (meestal alleen als hij me een keer heel boos heeft gemaakt en dat komt niet zo vaak voor). Ik smelt dan altijd gelijk en dan vind ik hem weer lief en kan ik niet boos blijven (hoeft ook niet hoor).
RikM schreef:
25-08-2021 17:21
Ik leg altijd mijn jas over een plas als ze de weg moet oversteken.
Ik leg mijzelf over een plas als hij de weg moet oversteken.
Murrdurr schreef:
25-08-2021 18:48
Nee want als er dan seks komt ben je automatisch een prostituee
:facepalm: ik word oud
Super leuk een date. Mijn ideale date is een date waarin ik duidelijk het gevoel krijg dat ik de moeite waard ben. Dat hoeven dus geen grote kado's te zijn en bij duidelijke hintjes naar sex hengelen is het exit. Sexhengelaar en teasen is leuk als je een sexdate wil maar als je iets serieus zoek is dat not done.

Haal haar op thuis, neem iets kleins mee als attentie bv doosje bon bons die ze lekker vindt, een roos of flesje drank waarvan je weet dat ze die lekker vindt. Een presentje krijgen waarbij duidelijk geluisterd is naar de inhoud van mijn verhaal en er van daaruit een kadootje komt zijn absoluut goede punten.
Als ik vertel dat ik gek ben op films en je staat met een box popcorn voor de deur, fles cola en je netflixabbo die streamt naar mijn tv dan heb je me al praktisch binnen. Heb ik geen duur etentje voor nodig in een onpersoonlijk restaurant.
Als je hoort in onze gesprekken waarin ik vertel dat je me wakker kan maken voor een bigmac en je belt een keer savonds laat om te zeggen trek je jas aan, binnen 5 min haal ik je op en we rijden naar de mac waarbij je ook galant de deur open houdt heb je me ook al binnen. Het gaat allemaal om het belangrijk voelen ipv jezelf belangrijk maken door bv grote kado's, dure etentjes te geven.

Maar goed....ik stam uit het jaar 74 dus misschien zijn de regels wel verandert :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven