Nooit met lege handen aankomen

woensdag 25 augustus 2021 om 17:01
Hoi dames
,
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)
Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.
Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.
Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)
Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)
Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.
Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.
Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)
Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom

donderdag 26 augustus 2021 om 11:37
Snap ik, voor een keer is dat leuk. Maar niemand die dat altijd doet, lijkt me. Betekent niet dat je niet romantisch bent. Je zegt zelf dat je wel lieve dingen hebt gedaan dus tsja;-)
donderdag 26 augustus 2021 om 11:38

donderdag 26 augustus 2021 om 11:39
Ik zelden, maar als we ergens willen gaan eten en ik kies het restaurant dan zie ik dat toch wel als mijn uitnodiging. Dat komt best vaak voor en dus komt het ook best vaak voor dat ik de rekening betaal.
donderdag 26 augustus 2021 om 11:42
Lekker in stand houden dit soort onzin.Snoesje83 schreef: ↑26-08-2021 11:19Totale gelijkheid? Hoe dan? We zijn verschillend, we zitten anders in elkaar. En ik denk dat in Nederland de mannen en vrouwen al heel veel op elkaar lijken.
Ik vind trouwens ook wel dat een vrouw moeite moet doen voor een man. Dat vindt een man ook leuk maar zijn stoel aanschuiven hoort daar niet bij. Ik houd wel van een beetje ongelijkheid denk ik. Lijkt mij wel gezond.
Honey, you should see me in a crown

donderdag 26 augustus 2021 om 11:49
Hahahaha, nee snap ik. Ik zou mezelf al een creep vinden om dat überhaupt te proberendoornroosje9 schreef: ↑26-08-2021 10:30Dat laatste niet doen! Niet achter haar adres proberen te komen.
donderdag 26 augustus 2021 om 11:59
Ik moet eerlijk zijn, ik neem eigenlijk nooit iets mee als ik iemand voor de eerste keer zie. Dat zou ik echt ongemakkelijk vinden, tenzij het is iets is waar we het al over gehad hebben. Stel ik weet dat iemand een bepaald tijdschrift heel leuk vindt, we hebben het er over gehad en ik heb al aangegeven, zal ik het voor je meenemen. Ja, dan neem ik het mee.
Maar verder... ik zou het zelf al te snel overdreven vinden, want je kent elkaar nog helemaal niet. Dus de kans dat je het niet goed doet lijkt mij redelijk aanwezig. Of je moet al hoteldebotel van elkaar zijn, dan maakt het vaak weer geen klap uit.
Maar verder... ik zou het zelf al te snel overdreven vinden, want je kent elkaar nog helemaal niet. Dus de kans dat je het niet goed doet lijkt mij redelijk aanwezig. Of je moet al hoteldebotel van elkaar zijn, dan maakt het vaak weer geen klap uit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 26 augustus 2021 om 11:59

donderdag 26 augustus 2021 om 12:00
Dat wordt wat lastig, aangezien er nu eenmaal verschillen zijn.doornroosje9 schreef: ↑26-08-2021 11:14Ik zou zo graag totale gelijkheid van mannen/vrouwen/... willen.
(overigens mag een vrouw voor mij betalen, dat kan mijn egootje prima verdragen...)

donderdag 26 augustus 2021 om 12:02
Precies! Daarnaast was ze een paar dagen geleden jarig en heb ik haar toen al gezegd dat de eerste date op mij is. Dat werd erg gewaardeerd. Maar zover ik tot nu toe kan concluderen is het niet zo'n afhankelijk typ, dus ik denk dat dat in het vervolg wel goed zit.
We hebben al een idee voor een volgende date (ja ik weet het, niet op de zaken vooruit lopen...), dus ik hoop dat het goed uitpakt

donderdag 26 augustus 2021 om 12:05
Tav inkomen zijn de verschillen die geconstateerd zijn rechtstreeks toe te rekenen aan zaken al minder uren werken, andere functies, enz.
Het is op basis van de data niet mogelijk om vast te stellen of het echt zo is dat in gelijke gevallen alsnog vrouwen minder krijgen betaald (al denk ik dat dat wel het geval is: mannen zijn gewoon veel assertiever als het gaat om arbeidsvoorwaarden, dus het zou mij enorm verbazen als zich dat niet vertaalt in lager inkomen voor vrouwen bij gelijke functie... alleen is dat dan geen discriminatie, maar iets wat met gender intelligence moet worden opgelost).

donderdag 26 augustus 2021 om 12:06
Dankje!!Eidde schreef: ↑26-08-2021 11:07Ik vind TO leuk, zou hem zo daten
(en het maakt me geen reet of of hij wel of niet betaald maar ik zou het zeker waarderen waarna ik een volgende date met liefde betaal en we leefden nog lang en gelukkig in gemeenschap van goederen en met wederzijds respect en volwaardigheid)
Hahaha nou klinkt top, hopelijk is het niet utopisch en nog mogelijk in deze wereld.
donderdag 26 augustus 2021 om 12:06
Ik ben allergisch aan parfum, dus met een heleboel verzorgingsproducten met geurtjes maak je me niet blij. Ik hou helemaal niet van chocola, dus bonbons vind ik vies. Kan zijn dat ik je dat nog niet heb verteld voor de date, want je kent mekaar nog helemaal niet zo goed. Dus dan sla je al de plank mis.
Haak dus hoogstens in op iets wat je al wel weet van haar. Is ze dol op katten ? Dan een leuke pin van een kat. Is ze mega dol op avocado's dan een kerstbal in de vorm van een avocado. Desnoods een gelukspoppetje met een tekstje er aan dat ze altijd zo vrolijk is en dat dat je gelukkig maakt.
Kern: persoonlijk en klein dingetje.
Dus geen afgezaagde bloemen, chocola die je voor iedereen zou kunnen meenemen.
Haak dus hoogstens in op iets wat je al wel weet van haar. Is ze dol op katten ? Dan een leuke pin van een kat. Is ze mega dol op avocado's dan een kerstbal in de vorm van een avocado. Desnoods een gelukspoppetje met een tekstje er aan dat ze altijd zo vrolijk is en dat dat je gelukkig maakt.
Kern: persoonlijk en klein dingetje.
Dus geen afgezaagde bloemen, chocola die je voor iedereen zou kunnen meenemen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€

donderdag 26 augustus 2021 om 12:07
Als ik door het faillissementsregister kijkt lijkt het ook alsof vrijwel iedere ondernemer een financieel onbenul is.

Los van de feiten, maar de relatiepijler lijkt mij geen goed beeld geven van wat gebruikelijk is.
donderdag 26 augustus 2021 om 12:08
Ik weet het en normaal gesproken zit ik ook in de feministische hoek. Ik denk dat dit daten daar los van staat. Nog steeds bieden 17-jarige jongens aan de eerste date te betalen, maar toch zeker de helft van de meiden vind het al niet meer vanzelfsprekend dat zij later pt gaan werken en hun man ft.
Gelijke verdeling werk/zorg gaat pas gebeuren als mannen hun privileges opgeven en beseffen dat zij ook aan de bak moeten in de zorg voor het gezin en huishouden. Ik weet niet hoe vrouwen dat zouden kunnen bewerkstelligen. Vaak zie je dat de verdeling, toebedelen van taken, kinderopvang regelen, toch allemaal voor rekening van de vrouw komen. Dat gaat nog wel 30 jaar kosten om dat gelijk te trekken.
kamillet wijzigde dit bericht op 26-08-2021 12:53
30.23% gewijzigd

donderdag 26 augustus 2021 om 12:13
Hahaha ze lijkt er in ieder geval wel blij mee en ik weet zeker dat ze dat nooit vergeet.TinyTiny schreef: ↑26-08-2021 11:11Ik vind het ik leuk om wat te krijgen hoor. Gewoon doen!
Moest wel aan dit verhaal denken:
https://mobile.twitter.com/devilmeadow/ ... 98?lang=en
Vind ik dus echt fantastisch!
En wat betreft betalen: neemt iemand mij op dat mee, dan mag hij betalen, neem ik hem op date mee dan andersom.
Ik zie iemand al met een halve hernia 12 kg kaas op straat rond sjouwen
donderdag 26 augustus 2021 om 12:24
Als je denkt dat iemand je leuk gaat vinden omdat je bepaalde dingen doet zoals iets meenemen op een eerste date of deuren openhouden, dan wordt je date vast een teleurstelling. De klik met iemand hangt daar echt niet vanaf.
Wat wel kan meespelen is hoe iemand omgaat met geld. Een tikkie sturen achteraf zonder overleg ofzo. Dat is een regelrechte afknapper. Of moeilijk doen tegen elkaar over wie wel of niet betaalt of over dat je gaat splitten. Een beetje relaxed op elkaar kunnen reageren is volgens mij nog belangrijker dan hoe er betaald wordt.
Wees gewoon jezelf, toon interesse en kijk of je het gezellig hebt samen.
Wat wel kan meespelen is hoe iemand omgaat met geld. Een tikkie sturen achteraf zonder overleg ofzo. Dat is een regelrechte afknapper. Of moeilijk doen tegen elkaar over wie wel of niet betaalt of over dat je gaat splitten. Een beetje relaxed op elkaar kunnen reageren is volgens mij nog belangrijker dan hoe er betaald wordt.
Wees gewoon jezelf, toon interesse en kijk of je het gezellig hebt samen.
.
donderdag 26 augustus 2021 om 12:27
Ik ook!, Voor emancipatie, maar hekel het feminisme.
En TO, ik zou het wel leuk gevonden hebben als ik jouw date was geweest en je komt met iets kleins als bijv. zo'n klein doosje bonbons aan. Tegelijk zou ik denken, ai..zo attent had ik ook kunnen zijn voor jou, maar dat zit dan weer niet in mij. Ik vind het in ieder geval een positieve geste van je op zo'n moment.

donderdag 26 augustus 2021 om 12:45
Het klinkt alsof je een gelegenheidsfeminist bent.
Wikipedia:
Feminisme is de verzameling maatschappelijke en politieke stromingen [...die...] emancipatie nastreven op economisch, politiek, sociaal en persoonlijk vlak.

donderdag 26 augustus 2021 om 12:50
Heb je daar cijfers van (zowel die jongens als die meiden)? De praktijk wat betreft parttime-vrouwen was recent nog heul anders.KamilleT schreef: ↑26-08-2021 12:08Ik weet het en normaal gesproken zit ik ook in de feministische hoek. Ik denk dat dit daten daar los van staat. Nog steeds bieden 17-jarige jongens aan de eerste date te betalen, maar toch zeker de helft van de meiden vind het al niet meer vanzelfsprekend dat zij later pt gaan werken en hun man ft.
donderdag 26 augustus 2021 om 12:56
Nee, dat is op basis van waarnemingen in eigen omgeving. Met pijn in het hart zie ik zeker de helft van de vrouwelijke collega’s uren inleveren als er een kindje komt, omdat manlief zogenaamd niet minder kan gaan werken. En dan is het bij ons nog wel redelijk geëmancipeerd, met veel moeders die 32+ uur werken. Ook mannen die 32 uur werken, net als hun vrouw, maar toch toegeven dat ze minder doen in de derde shift.

donderdag 26 augustus 2021 om 13:00
Feminisme is opkomen voor de belangen van de vrouwen en dus wel breder dan alleen maar emancipatie.
Mijn vriendin is absoluut pro emancipatie (in woord, maar meer nog in daad), maar ze heeft echt een hekel aan feministen. Of mannenhaters, zoals zij het noemt. Dat is misschien wat doorgeslagen, maar ook weer niet helemaal onwaar... veel feministen (of in ieder geval mensen die zich feminist noemen) zijn heel erg anti man/masculiniteit.