Rotterdam as. Maandag

27-08-2021 11:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandag ga ik met mijn dochter (11) naar Rotterdam. Ik ben al rond 9 uur in de stad. De winkels in de Koopgoot gaan pas rond 11 uur open. Wat kunnen we tot die tijd doen? Is er bijvoorbeeld een leuk tentje voor ontbijt, attractie om te bezoeken?
Euromast op en dan in het restaurant boven wat eten en drinken?

Wil je alleen shoppen of ook andere dingen doen?
Dudok.

Bekend van de appeltaart, maar de perentaart vind ik dan persoonlijk een aanrader.
Een havenrondvaart.
Vast naar de primark als dochter dat leuk vindt. Die is om 9.00 open.
En anders inderdaad eerst ontbijten. Ontbijt bij de bazar is bijv leuk en anders dan je meestal doet. Wel veel te veel. (Ervaring is wel al een paar jaar terug).
Ik zou inderdaad ergens gaan ontbijten. In de buurt van de oude haven en daar ook even rondwandelen.
Ergens in de buurt van Oude Haven/Blaak ontbijten (Picknick, Mariniersweg), even in de Markthal kijken (10.00 open) als je daar nog nooit binnen geweest bent.
Daarna een stukje wandelen, onder de kubuswoningen door, langs de Scheepmakershaven en Wijnhaven tot het Maritiem Museum en vanaf daar loop je zo naar de Koopgoot (als dat je uiteindelijke doel is?).
DS1971 schreef:
27-08-2021 11:08
Dudok.

Bekend van de appeltaart, maar de perentaart vind ik dan persoonlijk een aanrader.
Bij onze Appie verkopen ze daar ontzettend lekkere red velvet taart van :kwijl:
Dudok is lekker, maar zelf vind ik Koekela nog beter, en is vlakbij het centrum (vanaf CS een kwartiertje lopen, of je pakt de tram, halte Eendrachtsplein)
En idd Primark is vroeg open als je puur gaat om te winkelen.
Ik vind Dudok helemaal niet gezellig, en het speciale aan de appeltaart proefde ik ook niet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
27-08-2021 12:22
Ik vind Dudok helemaal niet gezellig, en het speciale aan de appeltaart proefde ik ook niet.
Ik vind die appeltaart wel erg lekker en ze hebben ook goede kwaliteit thee, maar ik vind de akoestiek echt verschrikkelijk daar in Rotterdam. Het is één grote klankkast, waardoor (zeker als je ook maar een klein beetje gevoelig bent voor teveel geluid), je je tafelgenoot bijna niet kunt verstaan. Laat staan de bediening.
Dudok is verschrikkelijk !!

ga naar by Jarmusch, Goudsesingel 64 (uitstappen metrohalte Oostplein) voor
pancakes of een uitsmijter

of naar Joy (joycoffee punt en el) lekker cosy

of inderdaad: Koekela op de Binnenweg, heerlijke taartjes en koekjes en brownies en blondies en heerlijke koffie

Veeeeeel leuker
Ik zou ook nooit naar Dudok gaan - het is er vaak veel te druk, je kunt elkaar niet verstaan omdat het inderdaad een klankkast is en de bediening is veelal ongeïnteresseerd. Ook de Oude Haven zou ik qua Horeca overslaan.

Inderdaad wat hierboven al als tip werd gegeven: By Jarmusch of Koekela of De Bakkerswinkel om te ontbijten. Omgeving Witte de Withstraat is leuk. Koffie drinken bij Heilige Boontjes (Eendrachtsplein). Markthal zou ik ook overslaan: één grote toeristenfuik. Wandel dan liever naar de Kop van Zuid over de Erasmusbrug en ga daar bij de Foodhallen wat eten of even rondkijken.

Rotterdam is de allerleukste en enige échte stad van Nederland; genoeg rond te kijken, wandelen of even te zitten voor je gaat winkelen. En check ook eens de Nieuwe Binnenweg - het stuk net voor de stad, waar ook Koekela zit. Veel leuker dan zo'n Koopgoot.
Ik ben ooit bij Dudok in Den Haag geweest. Koekela klinkt wel leuk. De Euromast ook. Mijn dochter zit in een groeispurt en heeft dringend broeken nodig dus een beetje shoppen moet er wel gebeuren. De Markthal is misschien toeristisch, maar ben er nog nooit geweest dus even binnen kijken wil ik daar wel. En het klinkt duf, maar een ritje in een tram of metro heeft mijn dochter nog nooit gedaan. Het komt vast wel goed. Dank voor de tips.
Markthal is zeker leuk dan, daar kun je ook wel iets eten of koffie drinken. Vanaf daar kun je de Hoogstraat op lopen en naar de Koopgoot en daarna Lijnbaan. Tegen de tijd dat je daar klaar bent heb je vast wel broeken gevonden ;)
Pak dan de tram die over de Erasmus gaat, dat is leuk voor het uitzicht. De 23 vanaf beurs bijvoorbeeld dan kan je uitstappen en weer terug wandelen of andersom. Of je neemt de metro terug vanaf Wilhelminaplein. De metro is alleen niet zo boeiend misschien.
En de Meent / Goudsesingel / Pannekoekstraat is ook heel leuk! Loop je tussendoor naar de Markthal
nlies schreef:
27-08-2021 12:22
Dudok is ook niet ontworpen als gezellige ruimte. Het is ontworpen als wachtlokaal.
Misschien is het Schielandhuis leuk? Je kan ontbijten in de tuin. Maandag om 9.30 open en tegenover de Primark.
Een ritje met de watertaxi is ook leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven