te gevoelig of...

28-08-2021 01:00 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komen net terug van een etentje met zus van mijn man en alle kinderen. Was gezellig alleen heb ik er een rotgevoel aan overgehouden.

Wij betaalden de (hoge) rekening van 850 euro voor 8 personen, helemaal prima.

Aan het einde werd mijn man tot 3x toe met naam bedankt voor het etentje terwijl ik er ook naast stond. Dat vond ik zo raar eigenlijk.. Het is ook mijn geld en dat betekent voor mij ook dat ik deze maand zuiniger moet doen hierdoor.

Stel ik me aan dat ik hier een vervelend gevoel van kreeg??
DeSlager schreef:
28-08-2021 08:38
Bizar duur etentje. Meer dan 100 euro pp en dat terwijl er ook kinderen bij waren. Waar hebben jullie gegeten? Amstel Hotel?
Het lijkt mij sterk dat je bij het Amstelhotel met 8 man het redt voor 850 euro.

Zo duur is het echt niet. Natuurlijk zijn er restaurants waar het goedkoper kan, maar 100 euro pp is niets bijzonders in de horeca in Nederland.
Andersom schreef:
28-08-2021 08:07
Maar toch hè, waarom zou je niet beiden bedanken. Als je niet weet hoe ze de financiën geregeld hebben en je bedankt beiden dan kan degene die niet bedankt hoefde/wilde worden ook alsnog de credits aan haar/zijn partner geven.

Ik bedank liever iemand te veel dan te weinig.
Daar heb je een punt. Maar wellicht is to wel bedankt voor de gezellige avond en zelfs als dat niet zo is… waar maak je je druk om.
lilalinda schreef:
28-08-2021 08:41
Als je samen uit 1 portemonnee leeft, en je zijn geld als jouw geld ziet (en omgekeerd?) Dan kun je dankjes aan hem ook als dankjes aan jullie zien.
Dat lijkt mij nou de juiste instelling.
Ik vind 850 euro voor een etentje veel geld. Jij kennelijk ook, omdat je zegt dat zowel jij als je man zuiniger aan moeten doen deze maand. Waarom geven jullie zoveel geld uit aan een etentje? Doen jullie je 'rijker' voor dan je bent? Heeft het gezin van de zus van je man zoveel meer geld te besteden en willen jullie je daaraan meten?
DS1971 schreef:
28-08-2021 09:01
Het lijkt mij sterk dat je bij het Amstelhotel met 8 man het redt voor 850 euro.

Zo duur is het echt niet. Natuurlijk zijn er restaurants waar het goedkoper kan, maar 100 euro pp is niets bijzonders in de horeca in Nederland.
Met 4 kinderen vind ik het wel veel
De kosten zitten vaak in de wijnen, enkele tientjes per fles en de sherry na afloop.
DeSlager schreef:
28-08-2021 08:46
Dan nog is het bizar duur. In een gemiddelde tent heb je een driegangenmenu voor ongeveer € 35. Knap als je die overige € 65 in je eentje wegzuipt.
Klopt.
Als je bij eetcafe gaat eten en je kiest voor het 3 gangen menu.
Kies je a la carte ben je vaak al voor een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert rond de 50 euro kwijt.

Ga je naar een goed ( mss wel restaurant met 1 of meer sterren) dan ben je zo een heel eind verder.

TO en man hebben niet gekozen voor een eetcafe. Dat men dan de waardering naar beiden uitspreekt is niet meer dan normaal.
Ongeacht of TO nu ook werkt en geld in het laatje brengt of niet.
En dat kan in 1x: Bedankt dat voor deze fijne avond, Doedel en Rob.
Je kan zelfs zuinig doen door de namen weg te laten en je bedankje zeggen door gewoon beiden aan te kijken terwijl je bedankt.
Nope
In het amstel kost 3 gangen 49 en 4, 65 euro, los is een gemiddeld hoofdgerecht rond 30.

Je kan natuurlijk ook 8x de caviaar bestellen, dan ben je wel 115 pp kwijt.

Ik ben wel verbaasd. Ik dacht dat een normaal mens niet in het Amstel uit eten kan zonder compleet failliet te gaan. Alleen niemand zou een glas wijn mogen bestellen: bier of fris.
viva-amber wijzigde dit bericht op 28-08-2021 09:16
35.41% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh, tja. Zou mij er niet druk om maken.
Mijn partner verdiend of heeft ongeveer per maand het tienvoudige van wat ik heb en die trakteert ook regelmatig. Daar draag ik een stuk minder aan bij.
Meestal worden wij als “koppel” bedankt.
Dat wel.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
28-08-2021 09:12
Oh, tja. Zou mij er niet druk om maken.
Mijn partner verdiend of heeft ongeveer per maand het tienvoudige van wat ik heb en die trakteert ook regelmatig. Daar draag ik een stuk minder aan bij.
Meestal worden wij als “koppel” bedankt.
Dat wel.
Gelukkig kan hij de andere vrouwen die hij zwanger maakt wel onderhouden :facepalm:
viva-amber wijzigde dit bericht op 28-08-2021 09:19
0.60% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh TO mijn man spreekt steeds over "mijn huis" "mijn auto" "mijn...". Al spreek ik hem er 100 keer over aan. Omdat ik een donkere huidskleur heb denken sommigen daardoor dat hij mij naar hier haalde en mij onderhoudt. Elke keer als hij zegt "mijn..." of ze hem alleen bedanken zeg ik "Nee het is ons want het wordt ook van mijn geld betaald."
Dus TO zolang je man niet alles naar zich toetrekt mag je blij zijn
viva-amber schreef:
28-08-2021 09:14
Gelukkig kan hij de andere vrouwen die haar zwanger maakt wel onderhouden :facepalm:
Daarom hebben wij ook altijd heel veel kinderen die mee uit eten gaan.
Ik snap niet waarom je er niet gelijk een grapje over maakt. Het is wel vreemd dat jij niet bedankt wordt, was er een bepaalde gelegenheid voor het etentje die misschien meer aan jouw man gelinkt word?
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
Klopt.
Kies je a la carte ben je vaak al voor een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert rond de 50 euro kwijt.

Ga je naar een goed ( mss wel restaurant met 1 of meer sterren) dan ben je zo een heel eind verder.

TO en man hebben niet gekozen voor een eetcafe. Dat men dan de waardering naar beiden uitspreekt is niet meer dan normaal.
Je kan zelfs zuinig doen door de namen weg te laten en je bedankje zeggen door gewoon beiden aan te kijken terwijl je bedankt.
Voor € 50 een driegangenmenu dan zit je in een hogere segment restaurant. Dan moet je dus nog € 50 wegzuipen. Dat is bizar. Ze hebben in een heel duur restaurant gegeten en veel gedronken. En nu piepen ze over de rekening.
Iedere dag is gehaktdag
viva-amber schreef:
In het amstel kost 3 gangen 49 en 4, 65 euro, los is een gemiddeld hoofdgerecht rond 30.

Je kan natuurlijk ook 8x de caviaar bestellen, dan ben je wel 115 pp kwijt.

Ik ben wel verbaasd. Ik dacht dat een normaal mens niet in het Amstel uit eten kan zonder compleet failliet te gaan. Alleen niemand zou een glas wijn mogen bestellen: bier of fris.
Het Amstel Hotel is nou ook weer niet zo goed.
Iedere dag is gehaktdag
lilalinda schreef:
28-08-2021 09:07
Met 4 kinderen vind ik het wel veel
De kosten zitten vaak in de wijnen, enkele tientjes per fles en de sherry na afloop.
Al zijn ze 30 jaar oud, dan nog zijn het hun kinderen. Dus we weten weinig van de exacte samenstelling.
Jerez: get ver: wie drinkt dat? Een glas sherry kost rond 5 of 6 euro als ze het bocht niet gratis weggeven. Dat is wanneer alle 8 het nemen 40 euro.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
Klopt.

Sterrenrestaurant ben je al zo ruim 100 euro verder voor het menu, nog eens 100 euro voor een wijnarrangement, koffie na afloop en dan zit je zo op 250 pp. Bij 3 sterren mag je dat zo even verdubbelen.

Dus ik vermoed toch echt een goed restaurant, maar absoluut de hoogste prijsklasse.
madamecannibale schreef:
28-08-2021 09:22
Ik snap niet waarom je er niet gelijk een grapje over maakt. Het is wel vreemd dat jij niet bedankt wordt, was er een bepaalde gelegenheid voor het etentje die misschien meer aan jouw man gelinkt word?
Dit denk ik ook. Man nodigt zijn zus en haar gezin uit voor een etentje (misschien omdat hij iets te vieren had?). Dan vind ik het niet vreemd dat hij door zijn zus bedankt wordt.
TO?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
patchouli_ schreef:
28-08-2021 01:34
Wat een onzin. De gezinseconomie van een stel onderling gaat een ander geen donder aan.
Als een stel jou mee uit eten neemt, dan zijn zij beiden de trakterende partij en dan bedank je allebei.
En dat vind ik dan weer onzin.
Als de man diegene is met het riante inkomen en de vrouw heeft slechts een hobby inkomen dan is het toch echt de man die het etentje mogelijk maakt.

Vooral toen ik nog alleen woonde en 40 uur per week werkte, ergerde ik mij altijd rot aan die verwende huisvrouwen in grote huizen die dan altijd zeiden wij werken er ook hard voor.

Dan dacht ik nee je man werkt er hard voor.

Ik werkte veel meer dan zij maar woonde in een sociale huurwoningen in plaats van in een villa omdat ik niet zo'n man had.
@Doedels
Kan het zijn dat ze hem bedankt omdat ze zijn zus is? Heeft hij haar uitgenodigd of heb jij dat gedaan?
DS1971 schreef:
28-08-2021 09:34
Sterrenrestaurant ben je al zo ruim 100 euro verder voor het menu, nog eens 100 euro voor een wijnarrangement, koffie na afloop en dan zit je zo op 250 pp. Bij 3 sterren mag je dat zo even verdubbelen.

Dus ik vermoed toch echt een goed restaurant, maar absoluut de hoogste prijsklasse.
Dat is dan toch raar als je dat eigenlijk niet kan betalen?
Iedere dag is gehaktdag
viva-amber schreef:
28-08-2021 09:14
Gelukkig kan hij de andere vrouwen die hij zwanger maakt wel onderhouden :facepalm:
En zo zie je maar weer, geld erotiseerd.

Al is de man nog zo lelijk of heeft een waardeloos karakter. Met geld trek je vrouwen aan.

Tot zo ver de emancipatie.
Eerlijk gezegd zou ik ook degene bedanken die betaalt en niet zijn vrouw. Dat zij ook moet bloeden voor zijn vrijgevigheid zou niet in me opkomen.
Iedere dag is gehaktdag
sugarmiss schreef:
28-08-2021 09:38
En dat vind ik dan weer onzin.
Als de man diegene is met het riante inkomen en de vrouw heeft slechts een hobby inkomen dan is het toch echt de man die het etentje mogelijk maakt.

Vooral toen ik nog alleen woonde en 40 uur per week werkte, ergerde ik mij altijd rot aan die verwende huisvrouwen in grote huizen die dan altijd zeiden wij werken er ook hard voor.

Dan dacht ik nee je man werkt er hard voor.

Ik werkte veel meer dan zij maar woonde in een sociale huurwoningen in plaats van in een villa omdat ik niet zo'n man had.

Offtopic: van de week op de sportschool een oudere man die tegen me aankletst en vriendelijk zegt: Fijne dag nog met het huishouden! Ik was vrij flabbergasted als fulltime werkende, alleenstaande moeder. Het voelde enorm denigrerend, maar misschien verwachtte hij wel dat ik een luxepoppetje in een villa was?
DeSlager schreef:
28-08-2021 09:43
Dat is dan toch raar als je dat eigenlijk niet kan betalen?

Ja. dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven