te gevoelig of...
zaterdag 28 augustus 2021 om 01:00
Komen net terug van een etentje met zus van mijn man en alle kinderen. Was gezellig alleen heb ik er een rotgevoel aan overgehouden.
Wij betaalden de (hoge) rekening van 850 euro voor 8 personen, helemaal prima.
Aan het einde werd mijn man tot 3x toe met naam bedankt voor het etentje terwijl ik er ook naast stond. Dat vond ik zo raar eigenlijk.. Het is ook mijn geld en dat betekent voor mij ook dat ik deze maand zuiniger moet doen hierdoor.
Stel ik me aan dat ik hier een vervelend gevoel van kreeg??
Wij betaalden de (hoge) rekening van 850 euro voor 8 personen, helemaal prima.
Aan het einde werd mijn man tot 3x toe met naam bedankt voor het etentje terwijl ik er ook naast stond. Dat vond ik zo raar eigenlijk.. Het is ook mijn geld en dat betekent voor mij ook dat ik deze maand zuiniger moet doen hierdoor.
Stel ik me aan dat ik hier een vervelend gevoel van kreeg??
zaterdag 28 augustus 2021 om 09:55
Jij hebt duidelijk geen idee wat dingen kosten. Voor 850 euro een lang weekend Parijs of een hele week op een park? Dat red je niet eens als je de piepers en de pindakaas in je koffer stopt

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:03
Ik mag toch hopen dat wanneer TO volwassenen kinderen heeft getrakteerd deze 'kinderen' dan ook zelf mogen bedanken.
Het zou dan totaal niet logisch zijn dat TO alleen haar schoonzus het kwalijk neemt dat zij niet met naam bedankt is.
Wanneer mijn tante zou betalen zou ik het heel raar vinden dat mijn moeder names mij zou gaan bedanken en ik dit zelf niet zou hoeven doen.... (ik ben 30+)
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:05
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:05
Jij hebt duidelijk geen idee wat dingen kosten of je hebt een exorbitante dure smaak. Voor 90 euro heb je een retour voor 2 personen Amsterdam/ Parijs met de Thalys. We slapen in een driesterren studio in de binnenstad, in de Marais. Les Patio’s du Marais. Twee nachten voor €284. Dan hebben we nog 476 euro over. Dat betekend dat we met zijn tweeen €158 euro per dag kunnen besteden aan eten/ drinken en uitstapjes. Ga je mee?
Iedere dag is gehaktdag
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:07
En dit inderdaad.Athan schreef: ↑28-08-2021 05:03Oh, ik zou net zo'n seksist zijn, vrees ik. Het hangt ervan af wie concreet de portemonnee trekt en afrekent, die persoon zou ik bedanken. Niet ook zijn of haar partner, ik zou namelijk nooit invullen dat het geld van hun samen is. Niet omdat ik het gek vind als mensen hun geld als gezamenlijk beschouwen, maar ik zou het gewoon niet bedenken.
Honey, you should see me in a crown

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:12
Mijn kinderen zijn door mijn schoonmoeder in het verleden regelmatig meegenomen naar de stad om daar exhorbitant dure kleren te krijgen. Schoonmoeder werd bedankt, maar al het geld komt uit haar man zijn portemonnee. Alleen was hij niet degene die ging winkelen, maar was aan het werk om dat geld te verdienen.lizenlotte schreef: ↑28-08-2021 08:17mijn moeder heeft nooit gewerkt maar toch bedank ik beiden als pa mij iets betaald of geeft. vind ik niet meer dan logisch. ik vind het dus ook best gek dat to niet werd bedankt terwijl ze er wel naast stond. op een verjaardag of na een avondje visite bij een stel bedank je toch ook beiden?
Wie hoort de credits te krijgen?
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:14
Als je een jaar van tevoren boekt ja. Als ik nu op korte termijn weg wil in het weekend heb ik dat met een beetje mazzel als bedrag voor 1 persoon, heenweg.DeSlager schreef: ↑28-08-2021 10:05Jij hebt duidelijk geen idee wat dingen kosten of je hebt een exorbitante dure smaak. Voor 90 euro heb je een retour voor 2 personen Amsterdam/ Parijs met de Thalys. We slapen in een driesterren studio in de binnenstad, in de Marais. Les Patio’s du Marais. Twee nachten voor €284. Dan hebben we nog 476 euro over. Dat betekend dat we met zijn tweeen €158 euro per dag kunnen besteden aan eten/ drinken en uitstapjes. Ga je mee?

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:17
Of hij had gewoon humor.Friezin71 schreef: ↑28-08-2021 09:45Offtopic: van de week op de sportschool een oudere man die tegen me aankletst en vriendelijk zegt: Fijne dag nog met het huishouden! Ik was vrij flabbergasted als fulltime werkende, alleenstaande moeder. Het voelde enorm denigrerend, maar misschien verwachtte hij wel dat ik een luxepoppetje in een villa was?

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:17
Ze moet die maand zuiniger aan doen. Dat betekent in mijn ogen dat je het niet kan betalen. Als ik mensen tracteer dan doe ik dat van mijn spaartegoeden en niet van mijn maandelijkse uitgavenpotje. Een uitgave uit het spaartpotje leidt dus nooit tot ‘zuinig aan doen’.
Iedere dag is gehaktdag
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:18
Welnee, ik heb net gezocht op 22 oktober. Vertrek op vrijdag en terug op zondag. Niet zo negatief doen.
Iedere dag is gehaktdag

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:18
Misschien hebben zij hun wel gewoon bedankt voor de gezellige avond? Ik zeg alleen maar dat we het niet weten.Sunny-in-Perth schreef: ↑28-08-2021 10:03Ik mag toch hopen dat wanneer TO volwassenen kinderen heeft getrakteerd deze 'kinderen' dan ook zelf mogen bedanken.
Het zou dan totaal niet logisch zijn dat TO alleen haar schoonzus het kwalijk neemt dat zij niet met naam bedankt is.
Wanneer mijn tante zou betalen zou ik het heel raar vinden dat mijn moeder names mij zou gaan bedanken en ik dit zelf niet zou hoeven doen.... (ik ben 30+)
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:19
Ik ook. Ik schreef dan ook korte termijn. Weekend in september kost me ruim 300,-.
En je kijkt verkeerd, want die 90,- op 22 oktober, is alleen de heenreis. Dat is niet het totaalbedrag. Terugweg is ook 90,- en dus 180,-.
Dubbel van wat jij beweert.
eurus wijzigde dit bericht op 28-08-2021 10:21
23.97% gewijzigd
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:20
Ik heb met mijn ex eens gegeten in een prijzig sterrenrestaurant. Dat is zeker 25 jaar geleden en toen waren we 600 gulden kwijt (omgerekend € 136 p.p,). We hadden wat te vieren 
Ik zou dat soort bedragen, met 8 personen voor 850 euro eten, alleen betalen als het ruim zou kunnen. Ik neem nu ook wel eens 8 man mee uit eten, maar dan gaan we naar een pannenkoek- of wokrestaurant.

Ik zou dat soort bedragen, met 8 personen voor 850 euro eten, alleen betalen als het ruim zou kunnen. Ik neem nu ook wel eens 8 man mee uit eten, maar dan gaan we naar een pannenkoek- of wokrestaurant.
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:21
Wanneer je in zuid Limburg woont dan neem je de directe bus Aachen - Paris, als je nu boekt kun je morgen mee voor 32 euro.

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:23
Ja en als ik met de auto ga ik het nog goedkoper, maar daar ging het toch niet over?Sunny-in-Perth schreef: ↑28-08-2021 10:21Wanneer je in zuid Limburg woont dan neem je de directe bus Aachen - Paris, als je nu boekt kun je morgen mee voor 32 euro.zo duur hoeft het allemaal niet te zijn.
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:25
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:28
Het begon dat iemand reageerde dat een weekend Parijs niet mogelijk is voor 850 euro.
Blijkbaar kunnen wij allebei concluderen dat dit zeker wel mogelijk is. Je kunt natuurlijk met je eigen auto reizen of een privé vliegtuig afhuren, maar een weekend Parijs is voor iedereen mogelijk.