Zoon van 11 wil bij vader wonen in buitenland [lege OP]

woensdag 8 september 2021 om 16:43
Vechten voor je kind..
En dus ook meerdere malen het gesprek met kind aangaan. Zonder boosheid of oordeel.
Kind heeft bijvoorbeeld hier zijn vriendjes en sociale leven.
Zoek met hem uit hoe het in dat andere land is. Hoeveel vrijheden, hoe de scholen en het schoolwerk is.
Wijs het idee niet af, maar probeer hem te laten inzien dat mooie kleren en geld niet alles is.
En dus ook meerdere malen het gesprek met kind aangaan. Zonder boosheid of oordeel.
Kind heeft bijvoorbeeld hier zijn vriendjes en sociale leven.
Zoek met hem uit hoe het in dat andere land is. Hoeveel vrijheden, hoe de scholen en het schoolwerk is.
Wijs het idee niet af, maar probeer hem te laten inzien dat mooie kleren en geld niet alles is.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 08-09-2021 16:50
88.92% gewijzigd
woensdag 8 september 2021 om 16:46
https://appelman.nl/blog/personen-en-fa ... terium-in/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

woensdag 8 september 2021 om 16:47
.
anoniem_64fc7f123da79 wijzigde dit bericht op 09-09-2021 13:25
40.63% gewijzigd

woensdag 8 september 2021 om 16:50
.
anoniem_64fc7f123da79 wijzigde dit bericht op 09-09-2021 13:27
3.83% gewijzigd
woensdag 8 september 2021 om 16:50
Wat een vreselijk vooruitzicht. Ik snap dat je er ziek van bent.
Ik zou naast 'de strijd aangaan' ook sterk aanbevelen om de woorden 'ondankbaar' en 'blijkbaar verkeerd gedaan' uit je brein te schrappen. Kind kan hier echt niks aan doen.
Leg dat hem alsjeblieft niet op.
Je hebt niks verkeerd gedaan, jullie doen het allebei op je eigen manier. Alleen wel heel jammer dat je ex zo recalcitrant lijkt te zijn. Als je daar nou eens normaal mee kon communiceren... dan was het probleem al een stuk minder groot lijkt me. Sterkte!!
Ik zou naast 'de strijd aangaan' ook sterk aanbevelen om de woorden 'ondankbaar' en 'blijkbaar verkeerd gedaan' uit je brein te schrappen. Kind kan hier echt niks aan doen.
Leg dat hem alsjeblieft niet op.
Je hebt niks verkeerd gedaan, jullie doen het allebei op je eigen manier. Alleen wel heel jammer dat je ex zo recalcitrant lijkt te zijn. Als je daar nou eens normaal mee kon communiceren... dan was het probleem al een stuk minder groot lijkt me. Sterkte!!
woensdag 8 september 2021 om 16:51

woensdag 8 september 2021 om 16:52
.
anoniem_64fc7f123da79 wijzigde dit bericht op 09-09-2021 13:27
32.47% gewijzigd
woensdag 8 september 2021 om 16:53
Uiteindelijk gaat het toch om dat het kind gelukkig is? Hij is nu 11 en kan al bewust een keuze maken. Gaat hij nu niet met vader mee, dan doet hij het wel als hij 16 is. Je hebt de keuze om het hem de komende 5 jaar moeilijk te maken of in zijn verzoek mee te gaan. Ja hij wordt omgekocht door zijn vader. Ja die leuke dure cadeaus maken dat hij nu niet verder kan kijken dan dat zn neus lang is omdat alles mooi blinkt en schittert en er rooskleurig uit ziet. Maar als jij hem nu "dwingt" om bij jou te blijven dan zal hem dat mogelijk versterken om op zn 16e alsnog naar zn vader te gaan en is zijn beeld over jou veel slechter. Je kunt hem ook laten gaan, met het verzoek om wel moeite te doen om met jouw een goede band te blijven behouden. En vader ook echt te verzoek daar aan mee te werken. Bijvoorbeeld zoals hierboven wordt gezegd, jouw te voorzien van vliegtickets en jullie zoon te stimuleren om wel altijd het contact met jou warm te houden.
Ik denk dat als je er nu een heel gevecht van maakt, dat je daarmee je kind geen goed zal doen. Natuurlijk mag je wel voor hem vechten, maar maak er geen slepend gevecht met rechtszaken en moddergooien van. Je kind krijgt dat ook mee en komt mogelijk in een loyaliteitsconflict, wat jullie relatie veel schade kan toedoen. Als de band tussen jullie warm is en blijft, dan zoekt hij je wel weer op als hij ouder is.
Ik denk dat als je er nu een heel gevecht van maakt, dat je daarmee je kind geen goed zal doen. Natuurlijk mag je wel voor hem vechten, maar maak er geen slepend gevecht met rechtszaken en moddergooien van. Je kind krijgt dat ook mee en komt mogelijk in een loyaliteitsconflict, wat jullie relatie veel schade kan toedoen. Als de band tussen jullie warm is en blijft, dan zoekt hij je wel weer op als hij ouder is.
woensdag 8 september 2021 om 16:55

woensdag 8 september 2021 om 16:56
Nee, die mag bij de rechter aangeven wat hij wil.naamloosjes schreef: ↑08-09-2021 16:48Volgens mij mag een kind vanaf 12 kiezen, maar weet ik niet zeker.
Dat hoeft de rechter niet in te willigen.
To: ik denk dat je moet nagaan wat het beste is voor jullie zoon en daarop inzetten. Niet zozeer het gevecht aangaan (dat kan de relatie verstoren met jullie zoon), maar gewoon duidelijk maken waarom jij vindt dat het geen goede zaak is. Uiteindelijk is dat ook waar de rechter naar kijkt: wat is het beste voor jullie zoon.
En hoe naar ook: als dat inhoudt dat hij naar het buitenland gaat, dan is soms een goede regeling daar omheen het beste.
Andersom ook. Als jullie zoon bij jou blijft, dan zal voor vader een omgangsregeling komen. Het betekent dan wel extra zorg, want hij zal dan in beginsel altijd bij jou zijn.
Sterkte.

woensdag 8 september 2021 om 16:57
Je moet dat los van elkaar gaan zien. Een keuze voor wonen bij vader is niet een keuze tegen jou. Het zegt niets meer en niets minder dan dat hij die stap naar zijn vader wil maken. Het zegt niets over jou.triptrip schreef: ↑08-09-2021 16:52Vechten voor mijn kind is ook altijd mijn eerste instinct geweest uiteraard, maar als je kind zo gaat praten ga je twijfelen. Hij is 11 jaar en wil dat. Heeft hij het bij mij dan zo slecht ga je denken. Vader zegt voor tickets en verblijf te betalen, maar ik zit er niet op te wachten elke 2 weken 8 uur lang te moeten vliegen.
Het kan zijn dat het niet in zijn belang is, maar dat hoeft niet zo te zijn. Misschien is het bij zijn vader wel beter. Vechten voor je kind kan ook betekenen dat je keuzes mogelijk maakt die beter voor het kind zijn dan voor jou.
Het lijkt me dat de rechter niet zomaar beslist dat hij naar een ver weg buitenland mag als jij daar niet achterstaat. Maar het kost je misschien ook wel al je energie en je goede relatie met je kind als je 'moeilijk doet'. Dus ik zou sowieso wel aangeven dat je het absoluut niet wilt en je kind niet zo lang wilt missen, maar als er objectief wordt vastgesteld dat het in het belang van het kind is, zul je het niet in de weg staan mits... (dan dus bijv: je 1 week per 2 maanden in een hotelkamer nabij kunt verblijven op zijn kosten, of zo - iets wat je wél ziet zitten. En digitaal contact uiteraard).

woensdag 8 september 2021 om 16:57
.Boarn schreef: ↑08-09-2021 16:53Uiteindelijk gaat het toch om dat het kind gelukkig is? Hij is nu 11 en kan al bewust een keuze maken. Gaat hij nu niet met vader mee, dan doet hij het wel als hij 16 is. Je hebt de keuze om het hem de komende 5 jaar moeilijk te maken of in zijn verzoek mee te gaan. Ja hij wordt omgekocht door zijn vader. Ja die leuke dure cadeaus maken dat hij nu niet verder kan kijken dan dat zn neus lang is omdat alles mooi blinkt en schittert en er rooskleurig uit ziet. Maar als jij hem nu "dwingt" om bij jou te blijven dan zal hem dat mogelijk versterken om op zn 16e alsnog naar zn vader te gaan en is zijn beeld over jou veel slechter. Je kunt hem ook laten gaan, met het verzoek om wel moeite te doen om met jouw een goede band te blijven behouden. En vader ook echt te verzoek daar aan mee te werken. Bijvoorbeeld zoals hierboven wordt gezegd, jouw te voorzien van vliegtickets en jullie zoon te stimuleren om wel altijd het contact met jou warm te houden.
anoniem_64fc7f123da79 wijzigde dit bericht op 09-09-2021 13:28
20.51% gewijzigd

woensdag 8 september 2021 om 16:58
Maak er geen situatie van dat het gaat om loyaliteit. Uiteindelijk gaat ook jouw zoon beseffen dat geld niet telt, maar aandacht en liefde.triptrip schreef: ↑08-09-2021 16:52Vechten voor mijn kind is ook altijd mijn eerste instinct geweest uiteraard, maar als je kind zo gaat praten ga je twijfelen. Hij is 11 jaar en wil dat. Heeft hij het bij mij dan zo slecht ga je denken. Vader zegt voor tickets en verblijf te betalen, maar ik zit er niet op te wachten elke 2 weken 8 uur lang te moeten vliegen.
woensdag 8 september 2021 om 16:59
Oh ik lees nu je aanvulling. Een actief topic zit ook zo snel gevuld met nieuwe berichten.
Fijn dat je in elk geval wel de mogelijkheid hebt om erheen te gaan... maar ideaal is het niet inderdaad.
Wat vervelend dat je zoon zulke dingen tegen je zegt. Hij weet nog niet dat hij in het andere land zichzelf meeneemt, misschien wil hij onbewust ergens voor wegrennen ("in dat land wordt alles beter") maar hij neemt zichzelf en z'n gevoelens natuurlijk gewoon mee. Dat kan los van jou staan.
Fijn dat je in elk geval wel de mogelijkheid hebt om erheen te gaan... maar ideaal is het niet inderdaad.
Wat vervelend dat je zoon zulke dingen tegen je zegt. Hij weet nog niet dat hij in het andere land zichzelf meeneemt, misschien wil hij onbewust ergens voor wegrennen ("in dat land wordt alles beter") maar hij neemt zichzelf en z'n gevoelens natuurlijk gewoon mee. Dat kan los van jou staan.

woensdag 8 september 2021 om 16:59
.DS1971 schreef: ↑08-09-2021 16:56Nee, die mag bij de rechter aangeven wat hij wil.
Dat hoeft de rechter niet in te willigen.
To: ik denk dat je moet nagaan wat het beste is voor jullie zoon en daarop inzetten. Niet zozeer het gevecht aangaan (dat kan de relatie verstoren met jullie zoon), maar gewoon duidelijk maken waarom jij vindt dat het geen goede zaak is. Uiteindelijk is dat ook waar de rechter naar kijkt: wat is het beste voor jullie zoon.
En hoe naar ook: als dat inhoudt dat hij naar het buitenland gaat, dan is soms een goede regeling daar omheen het beste.
Andersom ook. Als jullie zoon bij jou blijft, dan zal voor vader een omgangsregeling komen. Het betekent dan wel extra zorg, want hij zal dan in beginsel altijd bij jou zijn.
Sterkte.
anoniem_64fc7f123da79 wijzigde dit bericht op 09-09-2021 13:26
6.84% gewijzigd