Zoon van 11 wil bij vader wonen in buitenland [lege OP]

08-09-2021 16:40 133 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2021 07:20
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
triptrip schreef:
08-09-2021 18:35
Ik denk dat je mij verward met een ander
Ik? Nee hoor, ik stel een vraag aan Safrat.
Honey, you should see me in a crown
safrat schreef:
08-09-2021 18:24
Is een andere situatie volgens mij. Vader en kind hebben roots daar. Als ik het mij goed herinner hebben ze zelfs in dat land gewoond en is TO na de scheiding naar Nederland gegaan en ex-man is (deels) gevolgd.

Hoeft ook niet uit te maken.

https://rwv.nl/nieuws/2019/05/wilt-u-al ... rblijvende
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
S-Groot schreef:
08-09-2021 18:37
Ga aub meteen hulp zoeken voor je eigen emoties. Ze zijn menselijk, maar de gedachten die je over/naar je zoon hebt zijn verre van helpend en kunnen je relatie met hem behoorlijk schaden. Hij is 11. Elf jaar. En hij staat tussen twee ouders in die hem een speelbal maken. Dit mag je hem absoluut niet in de schoenen schuiven!
Ik maak m’n kind geen speelbal, ik kan alleen niet toe laten dat hij zijn vertrouwde omgeving verlaat om in een land te gaan wonen waar hij nooit eerder heeft gewoond. En dat in zijn eigen belang…naar mijn mening heeft een kind 2 ouders nodig, en indien hij verhuist verliezen wij elkaar. Als dat mij een slechte ouder maakt so be it.
triptrip schreef:
08-09-2021 18:36
Hij heeft een goede band met mijn familie, en vrienden op school, zit ook op team sport enz.
Hij is niet bang die allemaal te missen ?
blijfgewoonbianca schreef:
08-09-2021 18:40
Hij is niet bang die allemaal te missen ?
Ja lijkt mij toch ook dat een 11-jarige zich dat niet helemaal realiseert.
Honey, you should see me in a crown
Tullia schreef:
08-09-2021 18:37
Verwacht geen dankbaarheid van je zoon, dat is echt een fout uitgangspunt voor een kind van 11. Kinderen horen niet dankbaar te zijn, het is vanzelfsprekend dat hun ouders voor hen zorgen.
Nee, dat begrijp ik en er stond ook in m’n tekst dat ik zeker begrijp dat hij nog maar een kind is , maar zo voelt het. Als hij zo praat van ik ga volgend jaar naar ….verhuizen en ik hoor niks over waar ik sta in dat plaatje. Maar ik zal het niet te persoonlijk opvatten
triptrip schreef:
08-09-2021 18:35
Ik denk dat je mij verward met een ander
Dat zeg je elke keer. :D
triptrip schreef:
08-09-2021 17:22
Correctie dan : ons kind. En ondankbaar ja dat is een emotie , ik heb de laatste 11 jaar alles voor hem gedaan, begrijp dat het een kind is maar het voelt alsof een soort messteek.

Nee dat is géén emotie, dat is een oordeel. En nog een keihard oordeel ook. Zoek hulp voor jezelf.
triptrip schreef:
08-09-2021 18:41
Nee, dat begrijp ik en er stond ook in m’n tekst dat ik zeker begrijp dat hij nog maar een kind is , maar zo voelt het. Als hij zo praat van ik ga volgend jaar naar ….verhuizen en ik hoor niks over waar ik sta in dat plaatje. Maar ik zal het niet te persoonlijk opvatten
Je kan ook kijken of je er met 1 welgemikte oorvijg wat medeleven en verstand in slaat.

Weet je zoon eigenlijk wel dat jij het wil tegenhouden ?
08-09-2021 18:48
Je kan ook kijken of je er met 1 welgemikte oorvijg wat medeleven en verstand in slaat.

Weet je zoon eigenlijk wel dat jij het wil tegenhouden ?
hij weet dat ik er niet achter sta ja
triptrip schreef:
08-09-2021 16:52
Vechten voor mijn kind is ook altijd mijn eerste instinct geweest uiteraard, maar als je kind zo gaat praten ga je twijfelen. Hij is 11 jaar en wil dat. Heeft hij het bij mij dan zo slecht ga je denken. Vader zegt voor tickets en verblijf te betalen, maar ik zit er niet op te wachten elke 2 weken 8 uur lang te moeten vliegen.

Mocht dit de uitkomst zijn voor jou. laat het dan echt wel vastleggen dat vader je tickets en verblijf betaalt. En het aantal keren per jaar.
Of is vader wel zo dat hij zich aan deze afspraak zal houden. En ben jezelf in de mogelijkheid om telkens zo lang te reizen? ik denk aan evt werk. gezondheid etc..
pippo4321 wijzigde dit bericht op 08-09-2021 18:52
0.63% gewijzigd
triptrip schreef:
08-09-2021 18:39
Ik maak m’n kind geen speelbal, ik kan alleen niet toe laten dat hij zijn vertrouwde omgeving verlaat om in een land te gaan wonen waar hij nooit eerder heeft gewoond. En dat in zijn eigen belang…naar mijn mening heeft een kind 2 ouders nodig, en indien hij verhuist verliezen wij elkaar. Als dat mij een slechte ouder maakt so be it.
Ik zou dat parkeren en me afvragen: hoe zijn de scholen daar en hier, waar liggen zijn beste kansen voor middelbaar onderwijs, waar kan hij qua vrienden etc het veiligste opgroeien. Als je ex bij wijze van een plek op een heel goede school heeft geregeld heb je het over iets heel anders dan een ex die nooit wat regelt en hem naar de eerste de beste buurtschool doet.
Ik las laatst een interview met de dochter van Paul Verhoeven in het Parool, wiens idealistische ouders haar naar een school stuurden waar gangs huishielden.
Dat soort zaken lijken me relevant, net als je observatie over zijn sport of eetgewoontes daar.
Jouw kind heeft twee ouders, het is niet zo dat je verdwijnt ofzo. Je rol gaat anders worden (als deze gekkigheid doorgaat, wat ik betwijfel).
triptrip schreef:
Dat is het inderdaad. Het is ook niet persoonlijk want hij is een kind van 11 dat bij vader onbeperkt mag snoepen en doen waar hij zin in heeft. Dat hij dat wil heeft niets te maken met dat hij het slecht bij jou zou hebben. Maar hij heeft wel een moeder nodig die maar het grotere plaatje kijkt en ervoor zorgt dat hij in zijn vertrouwde omgeving blijft. Of hij daar nou blij mee is of niet.
Pippo4321 schreef:
08-09-2021 18:51
Mocht dit de uitkomst zijn voor jou. laat het dan echt wel vastleggen dat vader je tickets en verblijf betaalt. En het aantal keren per jaar.
Of is vader wel zo dat hij zich aan deze afspraak zal houden. En ben jezelf in de ogelijkheid om telkens zo lang te reizen. ik denk aan werk. gezondheid etc..
er komt een onderzoek van de raad, want hij heeft dus eenhoofdig gezag aangevraagd bij de rechtbank en de wens te verhuizen naar het buitenland, ik heb er vertrouwen in dat ze zullen zien dat dit niet het beste is voor onze zoon.

ik werk en ben dus niet in mogelijkheid om elke maand opeens week of 2weken vrij te nemen, mocht het ooit zover komen zie ik als enige oplossing ook verplicht naar dat land te verhuizen.
triptrip schreef:
Hij ziet de leuke dingen en verheugd zich daarop. Dat enthousiasme is wat je hoort.

Als ouder ben je dienstbaar en het is dus soms ook een heel ondankbare taak.
triptrip schreef:
08-09-2021 18:48
hij weet dat ik er niet achter sta ja
Dat vraag ik niet. Weet hij dat jij er alles aan gaat doen om het tegen te houden en weet hij ook waarom ?

Laat hem eens een lijst maken met alle voors en tegens en leg die dan eens naast jouw uitgebreide lijst ( met vervreemding Nederlandse vriendjes, achterstand taal / school nieuw land, gebit, gewicht, elke vakantie naar NL “ moeten “ , etc )
Je hebt het erover dat zoon de helft van de tijd bij zijn vader is. Betekent dat ook dat hij daar naar school gaat of is hij daar alleen in de vakanties?

Maar wees voor je zoon en jezelf eens eerlijk, heb je al eens echt mét hem gepraat? Wat maakt dat hij naar zijn vader wil? Hoe ziet hij dat voor zich? Laat hem eens vertellen hoe hij denkt over een andere school, een andere taal, andere vrienden, andere hobby's etc. Zonder daar een oordeel (positief of negatief) over te hebben.

En hoe zou het zijn om het bijvoorbeeld een jaar te proberen? Dat je hem die kans geeft? Waarbij je eventueel rechtelijke afspraken maakt, omdat het om een minderjarig kind gaat.

Ik weet dat 11 jaar nog hartstikke jong is en dat hij de consequenties ervan nog niet kan overzien. En als jij feitelijk kan bewijzen dat hij daar in welke vorm dan ook gevaar loopt, is het natuurlijk ook een ander verhaal. Maar probeer wat er tussen jou en jouw ex speelt, buiten jullie zoon zijn wens te laten.

Hoe staat vader erin?
naamloosjes schreef:
08-09-2021 16:48
Volgens mij mag een kind vanaf 12 kiezen, maar weet ik niet zeker.
Nee dat mag niet. Ouders zijn tot 18 jaar verantwoordelijk voor keuzes rondom waar het kind woond.
Vanaf 14 jaar hebben kinderen recht op privacy (dus ook medisch) en vanaf 12 krijgt het kind een eigen stem die de rechter meeneemt in het besluit waar kind gaat wonen.
Surebaby schreef:
08-09-2021 18:52
Ik zou dat parkeren en me afvragen: hoe zijn de scholen daar en hier, waar liggen zijn beste kansen voor middelbaar onderwijs, waar kan hij qua vrienden etc het veiligste opgroeien.
O, nou, dan vind ik jou een heilige, hoor. Ik zou mezelf aan een boom vastgeketend hebben , was in hongerstaking gegaan en zou gedreigd hebben mezelf ( of ex ) met benzine te overgieten, of zoiets ellendigs. Echt niet dat ik grootmoedig zoons koffertje ingepakt zou hebben omdat de scholen daar beter zijn. Als je kind aan de geeuwhonger ligt dan ligt het al weer anders.
viva-life22 schreef:
08-09-2021 18:56
Je hebt het erover dat zoon de helft van de tijd bij zijn vader is. Betekent dat ook dat hij daar naar school gaat of is hij daar alleen in de vakanties?

Maar wees voor je zoon en jezelf eens eerlijk, heb je al eens echt mét hem gepraat? Wat maakt dat hij naar zijn vader wil? Hoe ziet hij dat voor zich? Laat hem eens vertellen hoe hij denkt over een andere school, een andere taal, andere vrienden, andere hobby's etc. Zonder daar een oordeel (positief of negatief) over te hebben.

En hoe zou het zijn om het bijvoorbeeld een jaar te proberen? Dat je hem die kans geeft? Waarbij je eventueel rechtelijke afspraken maakt, omdat het om een minderjarig kind gaat.

Ik weet dat 11 jaar nog hartstikke jong is en dat hij de consequenties ervan nog niet kan overzien. En als jij feitelijk kan bewijzen dat hij daar in welke vorm dan ook gevaar loopt, is het natuurlijk ook een ander verhaal. Maar probeer wat er tussen jou en jouw ex speelt, buiten jullie zoon zijn wens te laten.

Hoe staat vader erin?
zoon zit in nederland op school, zijn vader heeft gewoon een woning in Nederland...maar als zoon bij mij is dan is hij vrijwel nooit hier en reist voor werk.

hij is tweetalig opgevoed, dus hij spreekt de taal gewoon perfect.

vader staat erin dat hij gaat, en wil niks van mij horen..alles via advocaat en valt niet mee te communiceren. Ik heb het er wel met mijn zoon over gehad maar nog niet echt een lang diepgaand gesprek ofzo.
Over welk land gaat het?
08-09-2021 19:00
O, nou, dan vind ik jou een heilige, hoor. Ik zou mezelf aan een boom vastgeketend hebben , was in hongerstaking gegaan en zou gedreigd hebben mezelf ( of ex ) met benzine te overgieten, of zoiets ellendigs. Echt niet dat ik grootmoedig zoons koffertje ingepakt zou hebben omdat de scholen daar beter zijn. Als je kind aan de geeuwhonger ligt dan ligt het al weer anders.
zo denk ik er ook wel over, of de scholen beter zijn doet er niet toe en heeft er verder weinig mee te maken. Nederland is gewoon een prima veilig land en onderwijs is ook goed, het gaat om het feit dat de vader mij buiten spel wil plaatsen
ExodusRedux schreef:
08-09-2021 19:02
Over welk land gaat het?
dat zeg ik liever niet ivm herkenning. maar het is zo een 8 uur vliegen, als het nou België was geweest of een Duitsland/frankrijk ben je er zo maar dit is weer een ander verhaal
Op basis waarvan heeft hij eenhoofdig gezag aangevraagd? Dan moet er wel heel wat mis zijn wil de rechter een van de ouders volledig buitenspel zetten hoor.
Tullia schreef:
08-09-2021 19:04
Op basis waarvan heeft hij eenhoofdig gezag aangevraagd? Dan moet er wel heel wat mis zijn wil de rechter een van de ouders volledig buitenspel zetten hoor.
op basis dat hij naar het buitenland wil verhuizen, met pensioen wil in zn vaderland, claimt dat onderwijs daar beter is, en zegt dat ik niet meewerk qua formulieren teken voor vakantie ( wat niet waar is) ik weiger alleen te tekenen voor vakantie data tijdens school omdat er leerplicht is, maar dat begrijpt hij niet, of wil hij niet begrijpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven