Nutteloze man/vrouw associaties
woensdag 8 september 2021 om 23:14
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje.
Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
zaterdag 11 september 2021 om 02:24
Nog eentje voor de lijst. Het is de verantwoordelijkheid van beide ouders in spé om hun kinderwens zo goed mogelijk vorm te geven. Het is niet de verantwoordelijkheid van de ouders met de baarmoeder om een goede donor uit te kiezen. Met zo’n overtuiging gaat het voor de conceptie al mis en is het geen wonder dat vaders niet meedoen in de zorg voor hun kinderen.
zaterdag 11 september 2021 om 03:24
Toen ik bij de bso aangaf dat de kinderen meestal door vader opgehaald zouden worden, kreeg ik de vraag of we gescheiden waren. Ik dacht echt van; Huh? Nee, hoezo? Hij is gewoon eerder klaar met werken dan ik. Toch niet zo raar?
Daarnaast word ik knettergek van alle reclames op tv. Zo verschrikkelijk rolbevestigend. Ik blijf die maar ondertitelen voor de kinderen. Dan zie je bij speelgoedreclames voor stoer speelgoed;allemaal jongens, met af en toe een excuusmeisje erbij. Knutselspeelgoed of verzorgendbspeelgoed; Allemaal meisjes, bijna nooit jongens. En de ergste vind ik de reclames voor babypoppen op tv....dat liedje dan....Baby huppeldepup, mama houdt van jou..... echt! Dan weet ik niet hoe snel ik erbij moet zeggen dat papa's ook van de baby's houden. Inmiddels zingen mijn kinderen dat liedje om me te plagen. Maar ik heb mijn dochter uitgelegd dat kinderen 2! ouders hebben, die beide verantwoordelijk zijn. Want ook bijvoorbeeld de wasmiddelreclames. Het hele gezin maakt vlekken, en wie doet de was? De moeder natuurlijk.
Daarnaast moeten meisjes en vrouwen beter geleerd worden om over hun salaris te onderhandelen. Laatst was er een programma op tv waar ze kinderen op het middelbaar gingen vragen wat ze wilden worden en wat ze dachten te gaan verdienen later. De meiden kwamen met opmerkingen als; Tja, het verdient niet zo goed maar dat geeft niet, want blablabla.
Dat geeft niet??? Dat geeft wel! We hebben een grote loonkloof te overbruggen. We moeten meer leren denken als een man, maar de hele maatschappij probeert wat anders naar binnen te dreunen en dat begint al heel vroeg.
Of tijdens sollicitaties als vrouw met kinderen, krijg je iedere keer de vraag hoe JIJ! de opvang hebt geregeld!?!
Als ik dan antwoord dat de kinderen een vader hebben, krijg ik dezelfde vraag nog een paar keer. Ik word daar zo verschrikkelijk gaar van.
Zo...nou wel even klaar met spuien.
Sorry voor de topicvervuiling...het zit me kennelijk hoog.
Daarnaast word ik knettergek van alle reclames op tv. Zo verschrikkelijk rolbevestigend. Ik blijf die maar ondertitelen voor de kinderen. Dan zie je bij speelgoedreclames voor stoer speelgoed;allemaal jongens, met af en toe een excuusmeisje erbij. Knutselspeelgoed of verzorgendbspeelgoed; Allemaal meisjes, bijna nooit jongens. En de ergste vind ik de reclames voor babypoppen op tv....dat liedje dan....Baby huppeldepup, mama houdt van jou..... echt! Dan weet ik niet hoe snel ik erbij moet zeggen dat papa's ook van de baby's houden. Inmiddels zingen mijn kinderen dat liedje om me te plagen. Maar ik heb mijn dochter uitgelegd dat kinderen 2! ouders hebben, die beide verantwoordelijk zijn. Want ook bijvoorbeeld de wasmiddelreclames. Het hele gezin maakt vlekken, en wie doet de was? De moeder natuurlijk.
Daarnaast moeten meisjes en vrouwen beter geleerd worden om over hun salaris te onderhandelen. Laatst was er een programma op tv waar ze kinderen op het middelbaar gingen vragen wat ze wilden worden en wat ze dachten te gaan verdienen later. De meiden kwamen met opmerkingen als; Tja, het verdient niet zo goed maar dat geeft niet, want blablabla.
Dat geeft niet??? Dat geeft wel! We hebben een grote loonkloof te overbruggen. We moeten meer leren denken als een man, maar de hele maatschappij probeert wat anders naar binnen te dreunen en dat begint al heel vroeg.
Of tijdens sollicitaties als vrouw met kinderen, krijg je iedere keer de vraag hoe JIJ! de opvang hebt geregeld!?!

zaterdag 11 september 2021 om 06:36
Jouw aandeel past prima in dit topic, excuus onnodig.hvm schreef: ↑11-09-2021 03:24Toen ik bij de bso aangaf dat de kinderen meestal door vader opgehaald zouden worden, kreeg ik de vraag of we gescheiden waren. Ik dacht echt van; Huh? Nee, hoezo? Hij is gewoon eerder klaar met werken dan ik. Toch niet zo raar?
Of tijdens sollicitaties als vrouw met kinderen, krijg je iedere keer de vraag hoe JIJ! de opvang hebt geregeld!?!Als ik dan antwoord dat de kinderen een vader hebben, krijg ik dezelfde vraag nog een paar keer. Ik word daar zo verschrikkelijk gaar van.
Ik herken veel van hetgeen jij schrijft.
En het is er inderdaad dagelijks.
zaterdag 11 september 2021 om 07:07
Je bent echt op iedere slak zout aan het leggen nu. Wat ik typ heeft betrekking op die vader die de hoorn erop gooit als hij hoort dat zijn kind ziek is. Dit is niet mijn visie op de maatachappij/voortplanting/emancipatie of whatever.Thalas schreef: ↑11-09-2021 02:24Nog eentje voor de lijst. Het is de verantwoordelijkheid van beide ouders in spé om hun kinderwens zo goed mogelijk vorm te geven. Het is niet de verantwoordelijkheid van de ouders met de baarmoeder om een goede donor uit te kiezen. Met zo’n overtuiging gaat het voor de conceptie al mis en is het geen wonder dat vaders niet meedoen in de zorg voor hun kinderen.
zaterdag 11 september 2021 om 07:22
Ik snap dat je dat denkt, maar het zijn exàct deze onbewuste overtuigingen die de oorzaak zijn van het feit dat zo’n vader de hoorn erop gooit. Dat je hier de moeder verantwoordelijkheid stelt voor een verkeerde vaderkeuze is namelijk niets anders dan wat al die andere mensen (m/v) ook doen als ze besluiten wie het kind zou moeten halen: handelen vanuit de overtuiging dat moeders voor kinderen zorgen.
zaterdag 11 september 2021 om 08:11
zolang je het op blijft lossen voor de ouders, blijf je ermee zitten
Ik zou policy maken, dat je 1x belt, en niet daarna de andere ouder
Oid
zaterdag 11 september 2021 om 08:13
Als je alleen op vakantie gaat (dus zonder man), vinden sommigen maar blijkbaar ook heel erg vreemd. Alsof je eeuwig aan je man vastgeplakt moet zitten of zo.
Ik overleg met met mijn niet omdat hij 'de baas' is, maar omdat hij ook gewoon iets te vinden heeft van bepaalde zaken.
Ik overleg met met mijn niet omdat hij 'de baas' is, maar omdat hij ook gewoon iets te vinden heeft van bepaalde zaken.
In this mad house we must all survive
zaterdag 11 september 2021 om 08:13
jep, met hufters (m/v) moet je geen kind krijgen
enige keus in het leven, die je echt met veel zorg moet doen, s degene met wie je kinderen krijgt.
Losse verkeringen kunnen wisselen, banen ook.
Maar als mede-ouder: bij twijfel niet inhalen
zaterdag 11 september 2021 om 08:35
In het algemeen eens hoor, maar in dit voorbeeld zou de leerkracht met ziek kind blijven zitten.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 11 september 2021 om 08:39
Deze is ook erg. Ik reis al mijn hele volwassen leven graag alleen en daar krijg je als vrouw gigantisch veel commentaar op. Een man wensen ze veel plezier en iedereen vindt het alleen maar tof voor hem. Een vrouw krijgt de hele goegemeente over zich heen.Zijdehoentje schreef: ↑11-09-2021 08:13Als je alleen op vakantie gaat (dus zonder man), vinden sommigen maar blijkbaar ook heel erg vreemd. Alsof je eeuwig aan je man vastgeplakt moet zitten of zo.
zaterdag 11 september 2021 om 08:40
eigenlijk te gek voor woorden he? Dat de ouders hun zieke kind iets gunnen, waar je als leerkracht van denkt: AmmenooitnietChienandalou schreef: ↑11-09-2021 08:35In het algemeen eens hoor, maar in dit voorbeeld zou de leerkracht met ziek kind blijven zitten.

zaterdag 11 september 2021 om 08:41
Niet alleen moeten moeders voor kinderen zorgen, ze hebben ook nog de verantwoordelijkheid om te zorgen dat de vader voor zijn eigen kinderen zorgt. Doet hij dat niet, of niet voldoende dan wordt de schuld alsnog bij de moeder gelegd.Thalas schreef: ↑11-09-2021 07:22Ik snap dat je dat denkt, maar het zijn exàct deze onbewuste overtuigingen die de oorzaak zijn van het feit dat zo’n vader de hoorn erop gooit. Dat je hier de moeder verantwoordelijkheid stelt voor een verkeerde vaderkeuze is namelijk niets anders dan wat al die andere mensen (m/v) ook doen als ze besluiten wie het kind zou moeten halen: handelen vanuit de overtuiging dat moeders voor kinderen zorgen.
zaterdag 11 september 2021 om 08:44
zaterdag 11 september 2021 om 08:46
"Mánnen .... grr ... stoer ....vléés ... véél vléés ... grr ...bier ...stoer ... grr ...mánnen!"hvm schreef: ↑11-09-2021 03:24Daarnaast word ik knettergek van alle reclames op tv. Zo verschrikkelijk rolbevestigend. Ik blijf die maar ondertitelen voor de kinderen. Dan zie je bij speelgoedreclames voor stoer speelgoed;allemaal jongens, met af en toe een excuusmeisje erbij. Knutselspeelgoed of verzorgendbspeelgoed; Allemaal meisjes, bijna nooit jongens. En de ergste vind ik de reclames voor babypoppen op tv....dat liedje dan....Baby huppeldepup, mama houdt van jou..... echt! Dan weet ik niet hoe snel ik erbij moet zeggen dat papa's ook van de baby's houden. Inmiddels zingen mijn kinderen dat liedje om me te plagen. Maar ik heb mijn dochter uitgelegd dat kinderen 2! ouders hebben, die beide verantwoordelijk zijn. Want ook bijvoorbeeld de wasmiddelreclames. Het hele gezin maakt vlekken, en wie doet de was? De moeder natuurlijk.
Daarnaast moeten meisjes en vrouwen beter geleerd worden om over hun salaris te onderhandelen.
Ik vind hier dingen van.
zaterdag 11 september 2021 om 08:49
Dat verschil in taalgebruik voor verschillende geslachten begint al heel jong. Een meisje heeft een mooie jurk, een lieve pop, mooi haar. Jongetjes hebben een stoer kapsel, stoere naam, stoere nieuwe kamer en stoere kleren. En allebei hebben ze een lieve juf of een leuke meester.
Ik vind hier dingen van.

zaterdag 11 september 2021 om 08:56
zaterdag 11 september 2021 om 09:28
Ik heb een vriendin en die drinkt ook bier uit de fles, met een shaggie in haar andere hand. Die wordt niet echt aantrekkelijk gevonden kan ik je zeggen.Boekenzijndebom schreef: ↑10-09-2021 16:49Een vriendin van mij mag van haar man geen bier drinken uit het flesje. Ook niet als ze thuis zijn, moet uit een glas. Er wordt wel van haar verwacht dat zij zorgt dat er bier in de koelkast ligt en zij het gaat pakken als hij dorst heeft.
Toen ik meubels ging kijken en mijn vader gezellig mee ging, gingen de meeste verkopers tegen hem praten. Ook al wisten ze dat het voor mij was. Bij de meeste verkopers zei mijn vader dat als ze iets wilden verkopen dat ze zich echt niet tot hem moesten richten.![]()
Maar ik durf te zweren als het een lekker jong grietje zou zijn dat er geen man over klaagt…

zaterdag 11 september 2021 om 10:41
Bierreclames.. "voor echte mannen"Sabeltandcavia schreef: ↑11-09-2021 08:46"Mánnen .... grr ... stoer ....vléés ... véél vléés ... grr ...bier ...stoer ... grr ...mánnen!"

zaterdag 11 september 2021 om 12:04
het ligt dus niet aan het bierflesje
zaterdag 11 september 2021 om 13:23
Ik voel ook geen aantrekkingskracht bij mannen met ene hand sjekkie en andere hand blikkie bier.
Misschien had ik het trouwens al benoemt maar laatste tijd is ' anti body shamen' een trend. Dat wij vrouwen voor elkaar moeten opkomen ipv elkaar afkraken. Want alleen vrouwen zouden dat doen. Want jaloers. Je mag sowieso het niet oneens zijn met de levenstijl van een andere vrouw, das ook jaloezie.
Nou nee, ook mannen doen dat, alleen mannen doen er ' hahaaaaaahaa' achteraan, en als je zegt dat t niet grappig is ' was maar een geintje man!'. Of met elkaar roddelen over ' dikke wijven'.
Misschien had ik het trouwens al benoemt maar laatste tijd is ' anti body shamen' een trend. Dat wij vrouwen voor elkaar moeten opkomen ipv elkaar afkraken. Want alleen vrouwen zouden dat doen. Want jaloers. Je mag sowieso het niet oneens zijn met de levenstijl van een andere vrouw, das ook jaloezie.
Nou nee, ook mannen doen dat, alleen mannen doen er ' hahaaaaaahaa' achteraan, en als je zegt dat t niet grappig is ' was maar een geintje man!'. Of met elkaar roddelen over ' dikke wijven'.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 11 september 2021 om 23:34
Iemand de nieuwe voxpop van Roel Maalderink al gezien over mannelijkheid?
Ik weet niet meer of die mannen nou serieus zijn of niet. Behalve die allermannelijkste man dan. Die is gewoon sarcastisch. Toch?
Maar het filmpje legt wel bloot wat je vaak merkt: ‘vrouwelijke’ eigenschappen zijn om je voor te schamen/veelal negatief voor een man.
Ik weet niet meer of die mannen nou serieus zijn of niet. Behalve die allermannelijkste man dan. Die is gewoon sarcastisch. Toch?

zondag 12 september 2021 om 14:40
Voor mij zou het wel zo voelen, want ik heb al heel mijn leven mijn voor- en achternaam. Natuurlijk hangt mijn identiteit er niet aan op, maar het is wel een onderdeel van mijn identiteit. Net zo goed als hoe ik er uit zie of wat ik denk. Een wijziging is dan raar, ook al zou ik er prima aan kunnen wennen, maar liever niet.
Dat heeft er niets mee te maken of ik de naam van mijn vader of moeder zou hebben. Want ik ben gewoon gewend aan de combinatie die ik nu heb.
Van mijn ex-schoonmoeder heb ik al eens de schuld gekregen dat mijn ex geen kinderen had, want hij zou zo'n goede vader zijn. Eh... nee. Ten eerste wil hij geen kinderen (net als ik) en om eerlijk te zijn denk ik dat hij niet zo'n goede vader zou zijn omdat hij zaken graag afschuift op anderen qua verzorging/gevoelens en totaal geen nee kan zeggen en ik steeds de vervelende moeder zou zijn.
Maar het was mijn schuld en er was vast iets in mijn jeugd gebeurd waardoor ik ze niet wilde.
Daarnaast is ze er 10 jaar van overtuigd geweest dat ik op zijn zak teerde... Maak niet uit dat wij beiden aangaven dat dit niet zo is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.