Pretty privilage [Geen OP]
woensdag 15 september 2021 om 20:52
Even heel nieuwsgierig, maar wat is een ‘structuur’?
Ik was altijd erg knap, hoorde ik van iedereen. Maar heb al jaren extreme langdurige stress, waardoor alles in een rap tempo is veranderd (mag overigens nog steeds niet klagen
Was mijn schoonheid dan door het jong zijn en heb ik gewoon niet de juiste structuur?
woensdag 15 september 2021 om 21:00
Jeetje, wat voor land is dat als ik vragen mag?Saivash schreef: ↑15-09-2021 20:45Wees blij dat je niet in een cultuur woont waarin anders wordt gedacht. Al mijn arme nichtjes (in een ander land) lopen er bij als plastic barbies, omdat het kan, maar ook omdat het moet.
Daar beteken je gewoon helemaal niks meer als je een normaal gezicht hebt.
Ik vind het echt heel erg voor ze.
woensdag 15 september 2021 om 21:04
Je mag het wel vragen, maar ik wil eigenlijk geen culturen door het slijk halen op een forum. Het is ergens in het Midden Oosten en hoewel de cultuur dit dezer dagen als nadeel heeft, heeft hij gelukkig ook heel veel voordelen
woensdag 15 september 2021 om 22:52
Het land waar sowieso bijna iedereen een neuscorrectie doet?
donderdag 16 september 2021 om 04:24
Sneu is dat.Saivash schreef: ↑15-09-2021 20:45Wees blij dat je niet in een cultuur woont waarin anders wordt gedacht. Al mijn arme nichtjes (in een ander land) lopen er bij als plastic barbies, omdat het kan, maar ook omdat het moet.
Daar beteken je gewoon helemaal niks meer als je een normaal gezicht hebt.
Ik vind het echt heel erg voor ze.
Ik zie hier ook bepaalde groepen meiden waarbij het ontbreken van een stel nepwimpers, lange nepnagels en opgevulde lippen als iets armoedigs wordt gezien.
Bij die meisjes wordt het ook steeds normaler om dan ook maar wat andere zaken mee te pakken.
Qua lichaam trouwens vaak ook een andere standaard, body positivity is een heel ding, curvy is niks om je voor te schamen, alleen je gezicht en haar (ook vaak nep) moet aan een bepaald beeld voldoen.
Mijn ene kind gaat nu naar een middelbare school waarbij je dan weer echt armoedig wordt gevonden als je zo komt aanzetten. Daar zijn meer slankere meiden en heel andere esthetiek, waarbij de plastic fantastic look echt niet kan.
Heel vreemd dat dat per school en buurt verschilt hier.
donderdag 16 september 2021 om 10:07
Jeetje, ik zou ook niet weten wat nou de minste uit twee kwaden is. Of je kind verandert gewoon alles in plastic en nepheid of het krijgt een eetstoornis.Surebaby schreef: ↑16-09-2021 04:24Sneu is dat.
Ik zie hier ook bepaalde groepen meiden waarbij het ontbreken van een stel nepwimpers, lange nepnagels en opgevulde lippen als iets armoedigs wordt gezien.
Bij die meisjes wordt het ook steeds normaler om dan ook maar wat andere zaken mee te pakken.
Qua lichaam trouwens vaak ook een andere standaard, body positivity is een heel ding, curvy is niks om je voor te schamen, alleen je gezicht en haar (ook vaak nep) moet aan een bepaald beeld voldoen.
Mijn ene kind gaat nu naar een middelbare school waarbij je dan weer echt armoedig wordt gevonden als je zo komt aanzetten. Daar zijn meer slankere meiden en heel andere esthetiek, waarbij de plastic fantastic look echt niet kan.
Heel vreemd dat dat per school en buurt verschilt hier.
Vroeger leek alles zo veel simpeler wat dit soort dingen betreft.
donderdag 16 september 2021 om 10:38
donderdag 16 september 2021 om 11:20
Niet helemaal oppervlakkig. Ook evolutionair.Anderlicht schreef: ↑16-09-2021 10:38De mate van schoonheid, geld en status geven een bepaalde hiërarchie en macht.
Oppervlakkig maar helaas wel waar.
Wat wij 'mooi' vinden zit deels in ons brein geprogrammeerd: Een gezonde huid, symmetrie, jong energiek uiterlijk.
Los van het aspect 'daar kunnen we kinderen mee krijgen' :
Je uiterlijk reflecteert of je gezond bent en voldoende eten binnenkrijgt.
Iemand die er gezond uitziet, heeft verstandige keuzes gemaakt als het om eten gaat. Zo simpel was het de afgelopen 500 miljoen jaar wel.
Als je moet kiezen naar wiens ideeën je luistert, dan kies je niet het ziekelijke vermoeide exemplaar met van honger ingevallen gezicht.
4/5e van je brein heb je niet onder controle en dat zit gewoon vol met dit soort logica. Dat is niet oppervlakkig, dat is hardwired.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
donderdag 16 september 2021 om 12:09
donderdag 16 september 2021 om 12:45
+1Ginevra schreef: ↑14-09-2021 13:49Dat is hoe het werkt met beauty privilege en wat mensen (net zoals veel andere privileges) liever ontkennen.
Vergelijk met de dochter van een beroemde actrice die ook actrice wordt. En die dan in elk interview zegt: "Het is zo afschuwelijk als mensen denken dat ik mijn carrière aan mijn moeder te danken heb, ik moet er net zo hard voor werken als iedereen".
Ja, dat moet ze, maar zij mocht voor haar eerste rol wel op screentest komen. En een heleboel hardwerkende en getalenteerde beginnende actrices zonder bekende moeder krijgen geen screentest.
Mooi zijn zal vast nadelen hebben, maar heeft ook absoluut voordelen. En het zal je idd niet beschermen als je verder een trut of incompetent bent.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 16 september 2021 om 12:59
@avage
Wat knap dat je je bdd en sociale fobie overwonnen hebt. Ik heb er lang tegen gestreden en toen ik eenmaal mijn leven op de rit had (baan, vriend, sociale kring) heb ik toch besloten om me te laten opereren. Ik koppelde mijn zelfvertrouwen allang niet meer enkel en alleen aan uiterlijk, maar het bleef altijd mijn pijnpunt. De operaties en andere dingen die ik veranderd heb zijn nu inmiddels een halfjaar geleden.
Wat je zegt over je eigen n gezicht niet meer herkennen, daar is ook veel aandacht voor bij de kaakchirurgie tegenwoordig. Het is echt een bizarre gewaarwording om in de spiegel te kijken en een ander hoofd te zien. Ik denk wel dat het heel mooi kan worden en als het functioneel is zul je uiteindelijk wel moeten. Heb je een onder of een overbeet?
Wat knap dat je je bdd en sociale fobie overwonnen hebt. Ik heb er lang tegen gestreden en toen ik eenmaal mijn leven op de rit had (baan, vriend, sociale kring) heb ik toch besloten om me te laten opereren. Ik koppelde mijn zelfvertrouwen allang niet meer enkel en alleen aan uiterlijk, maar het bleef altijd mijn pijnpunt. De operaties en andere dingen die ik veranderd heb zijn nu inmiddels een halfjaar geleden.
Wat je zegt over je eigen n gezicht niet meer herkennen, daar is ook veel aandacht voor bij de kaakchirurgie tegenwoordig. Het is echt een bizarre gewaarwording om in de spiegel te kijken en een ander hoofd te zien. Ik denk wel dat het heel mooi kan worden en als het functioneel is zul je uiteindelijk wel moeten. Heb je een onder of een overbeet?
Ik zie niet in waarom dit relevante informatie is voor jou.
donderdag 16 september 2021 om 13:06
Meestal bedoelen mensen je botstructuur als ze dat zeggen. Dus of je kaken goed op elkaar staan, je geen uitstekende of kleine kin hebt, hoe ver je ogen uit elkaar staan en hoe groot de oogkassen zijn, je wenkbrauwbot, je jukbeenderen, de vorm van je gezicht (niet te lang en niet te kort) en hoe het geheel zich tot elkaar verhoudt.Saivash schreef: ↑15-09-2021 20:52Even heel nieuwsgierig, maar wat is een ‘structuur’?
Ik was altijd erg knap, hoorde ik van iedereen. Maar heb al jaren extreme langdurige stress, waardoor alles in een rap tempo is veranderd (mag overigens nog steeds niet klagen).
Was mijn schoonheid dan door het jong zijn en heb ik gewoon niet de juiste structuur?
Stress heeft vooral een negatieve invloed op je huid, haar en gewicht.
donderdag 16 september 2021 om 13:36
donderdag 16 september 2021 om 14:10
Bedankt voor de uitgebreide uitlegPotpourri schreef: ↑16-09-2021 13:06Meestal bedoelen mensen je botstructuur als ze dat zeggen. Dus of je kaken goed op elkaar staan, je geen uitstekende of kleine kin hebt, hoe ver je ogen uit elkaar staan en hoe groot de oogkassen zijn, je wenkbrauwbot, je jukbeenderen, de vorm van je gezicht (niet te lang en niet te kort) en hoe het geheel zich tot elkaar verhoudt.
Stress heeft vooral een negatieve invloed op je huid, haar en gewicht.
donderdag 16 september 2021 om 17:47
Ze hadden medelijden.SwerusWatanders schreef: ↑16-09-2021 13:36Nou, als je in het echte leven net zo onaardig doet als tegen sommige forummers, zal het wel snel gedaan zijn met de positieve aandacht.
Vraagje: ik ben helemaal niet knap, maar kreeg onlangs een gratis ijsje bij de ijssalon. Hoe kan dat dan?
donderdag 16 september 2021 om 18:21
Dat is allemaal nog maar heel recent eigenlijk zeg.Potpourri schreef: ↑16-09-2021 12:59@avage
Van wat ik zoal gelezen heb over dit soort operaties, is dat het hersteltraject zo wel een jaar in beslag kan nemen, ook juist het mentale stuk. Kan me voorstellen dat je nog vanuit je 'oude' zelfbeeld denkt misschien en zo ook de wereld waarneemt. Uiteindelijk moet er in jezelf ook e.e.a. veranderen nog misschien?
Ja dat lijkt me absoluut een bizarre en misschien wel vervreemdende ervaring. Hoe bevalt het jou, moest je erg wennen? Moesten anderen eraan wennen?
Kunnen ze van tevoren een beeld maken van hoe het eruit zal komen te zien?
Ik heb een forse overbeet (en daardoor een wijkende/geen kin).
donderdag 16 september 2021 om 18:57
donderdag 16 september 2021 om 19:41
Waar doe ik onaardig dan? Ik wil geen antwoord geven op persoonlijke vragen op een openbaar forum en dat is mijn goed recht.SwerusWatanders schreef: ↑16-09-2021 13:36Nou, als je in het echte leven net zo onaardig doet als tegen sommige forummers, zal het wel snel gedaan zijn met de positieve aandacht.
Vraagje: ik ben helemaal niet knap, maar kreeg onlangs een gratis ijsje bij de ijssalon. Hoe kan dat dan?
donderdag 16 september 2021 om 22:04
Interessant topic. Het lijkt me ingewikkeld om zichtbaar iets aan mijn uiterlijk te veranderen (door een operatie, injecties of andere ingrepen) omdat het, zoals gezegd, voor iedereen zichtbaar is.
Mijn idee van schoonheid (of authenticiteit, als er van schoonheid niet echt sprake is) is dat het écht moet zijn, aangeboren dus. Anders is het geen schoonheid maar manipulatie of trucage of hoe je het ook noemt. Op zich is daar niks mis mee, maar het is iets totaal ánders.
Ik zou het zelf moeilijk vinden om mijn vrienden/familie onder ogen te komen met een zichtbaar nieuw uiterlijk, want iedereen ziet toch dat ik er totaal anders uitzie? Dat betekent, lijkt mij, dat je vervolgens steeds aan iedereen moet gaan uitleggen dat je inderdaad, goed geraden, eerst heel onzeker en ongelukkig was vanwege je uiterlijk, en dat je nu eindelijk tevreden bent. Dat is toch allemaal véél te persoonlijk en intiem?! Dat wil je toch niet met de hele wereld bespreken?! Maar ja, de hele wereld zíet toch dat je ineens dikke lippen of grote borsten of een bewegingsloos voorhoofd of heel veel hoofdhaar of een kleine neus hebt? Dus daar heb je het dan over, lijkt me. En dat lijkt me ontzettend ongemakkelijk en gênant.
Ik kom erop omdat mijn broer laatst vroeg of ik het een goed idee zou vinden als hij een harttransplantatie deed.
Nee, zei ik. Ten eerste vind ik kale of kalende mannen net zo leuk als mannen met veel haar. Ten tweede, en daar gaat het om, houd ik van zelfverzekerde mannen die niet zo gek zijn om zich voor duizenden euro’s in een Turkse kliniek van een nieuwe geïmplanteerde haardos te laten voorzien, doe even normaal, die haardos hadden ze daarvoor toch ook niet?! En opeens hebben ze een enorme pruik met haar? Nou, dát is voor mij een afknapper, veel méér dan een kale kop, want dat kan heel aantrekkelijk zijn. Ik snap dat dus niet.
Maar goed, ik klink nu wel erg veroordelend en zo bedoel ik het niet, want als iemand er gelukkiger van wordt, zeg ik: dóen!! Maar dit soort dilemma’s houden me wel bezig. Je wilt toch in de eerste plaats ‘jezelf’ zijn, zelfbewust en zonder zichtbare (!) complexen?
Mijn idee van schoonheid (of authenticiteit, als er van schoonheid niet echt sprake is) is dat het écht moet zijn, aangeboren dus. Anders is het geen schoonheid maar manipulatie of trucage of hoe je het ook noemt. Op zich is daar niks mis mee, maar het is iets totaal ánders.
Ik zou het zelf moeilijk vinden om mijn vrienden/familie onder ogen te komen met een zichtbaar nieuw uiterlijk, want iedereen ziet toch dat ik er totaal anders uitzie? Dat betekent, lijkt mij, dat je vervolgens steeds aan iedereen moet gaan uitleggen dat je inderdaad, goed geraden, eerst heel onzeker en ongelukkig was vanwege je uiterlijk, en dat je nu eindelijk tevreden bent. Dat is toch allemaal véél te persoonlijk en intiem?! Dat wil je toch niet met de hele wereld bespreken?! Maar ja, de hele wereld zíet toch dat je ineens dikke lippen of grote borsten of een bewegingsloos voorhoofd of heel veel hoofdhaar of een kleine neus hebt? Dus daar heb je het dan over, lijkt me. En dat lijkt me ontzettend ongemakkelijk en gênant.
Ik kom erop omdat mijn broer laatst vroeg of ik het een goed idee zou vinden als hij een harttransplantatie deed.
Nee, zei ik. Ten eerste vind ik kale of kalende mannen net zo leuk als mannen met veel haar. Ten tweede, en daar gaat het om, houd ik van zelfverzekerde mannen die niet zo gek zijn om zich voor duizenden euro’s in een Turkse kliniek van een nieuwe geïmplanteerde haardos te laten voorzien, doe even normaal, die haardos hadden ze daarvoor toch ook niet?! En opeens hebben ze een enorme pruik met haar? Nou, dát is voor mij een afknapper, veel méér dan een kale kop, want dat kan heel aantrekkelijk zijn. Ik snap dat dus niet.
Maar goed, ik klink nu wel erg veroordelend en zo bedoel ik het niet, want als iemand er gelukkiger van wordt, zeg ik: dóen!! Maar dit soort dilemma’s houden me wel bezig. Je wilt toch in de eerste plaats ‘jezelf’ zijn, zelfbewust en zonder zichtbare (!) complexen?
donderdag 16 september 2021 om 22:28
Maar een hartchirurg kan toch ook kaal zijn?
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.