Vulkaanuitbarsting La Palma

zondag 19 september 2021 om 23:40
O nee, dat is wel schrikken!
Wij hebben op vakantie een keer een voorganger gehad die de macht over het stuur verloor.
Maar dat had natuurlijk ook in Nederland kunnen gebeuren...
De inzittende zijn er gelukkig goed vanaf gekomen. Mijn partner zag het al fout gaan en hield goed afstand, waardoor we op tijd konden uitwijken en remmen.
Maar het was wel een eng gezicht. De auto slingerde over 3 banen heen
Wij hebben op vakantie een keer een voorganger gehad die de macht over het stuur verloor.
Maar dat had natuurlijk ook in Nederland kunnen gebeuren...
De inzittende zijn er gelukkig goed vanaf gekomen. Mijn partner zag het al fout gaan en hield goed afstand, waardoor we op tijd konden uitwijken en remmen.
Maar het was wel een eng gezicht. De auto slingerde over 3 banen heen

maandag 20 september 2021 om 00:39
Ik was in Amerika tijdens 9/11. Niet in New York overigens. Maar het daar meekrijgen heeft toch wel hele grote indruk gemaakt.
Ik moet altijd even omschakelen als mensen vertellen waar ze die middag waren, want voor mij was het zo tussen 7 en 8 in de ochtend.
Sterkte voor jou. Hoop dat je niet geëvacueerd hoeft te worden.
maandag 20 september 2021 om 06:57
Oew, dat lijkt me best spannend! Hopen dat je niet geëvacueerd hoeft te worden. Succes daar!
Wij waren in 2010 op vakantie in de Var toen het daar vreselijk overstroomde. Onze camping stond onder, caravan hebben we nog net kunnen redden door de pootjes helemaal uit te draaien. Maar meerdere mensen op ons veld hebben hem daar achter gelaten, omdat hij onder water stond. Dagen zonder stroom en stromend water moeten doen. Wegen waren afgesloten, strand was volledig weggespoeld. Er was 1 supermarkt open die op een aggregaat draaide. Werd niet bevoorraad meer ook. Vlak naast de camping was een zigeunerkamp volledig weggespoeld. Caravans op een hoop tegen de bomen, auto’s overhoop. Ik zal ook nooit meer vergeten dat we een auto met Nederlands kenteken midden in een veld zagen staan, caravan erachter en de deuren wagenwijd open. Die mensen hebben geprobeerd te vluchten met auto en zijn zonder verder gegaan. Op de camping nog geen km verderop zat iedereen op het dak van het restaurant en zijn gered met de helikopter. Het leger kwam water brengen. Na een week konden we weg daar. Zijn toen ook mensen verdronken en nooit meer terug gevonden. Bij veel regen wordt ik nog steeds angstig. Water is zo alles vernietigend. Ik had ook zo te doen met al die mensen afgelopen zomer in België, Nederland en Duitsland. Vooral als je ze op die campings zag…ik wist precies hoe angstig ze moeten zijn geweest
Wij waren in 2010 op vakantie in de Var toen het daar vreselijk overstroomde. Onze camping stond onder, caravan hebben we nog net kunnen redden door de pootjes helemaal uit te draaien. Maar meerdere mensen op ons veld hebben hem daar achter gelaten, omdat hij onder water stond. Dagen zonder stroom en stromend water moeten doen. Wegen waren afgesloten, strand was volledig weggespoeld. Er was 1 supermarkt open die op een aggregaat draaide. Werd niet bevoorraad meer ook. Vlak naast de camping was een zigeunerkamp volledig weggespoeld. Caravans op een hoop tegen de bomen, auto’s overhoop. Ik zal ook nooit meer vergeten dat we een auto met Nederlands kenteken midden in een veld zagen staan, caravan erachter en de deuren wagenwijd open. Die mensen hebben geprobeerd te vluchten met auto en zijn zonder verder gegaan. Op de camping nog geen km verderop zat iedereen op het dak van het restaurant en zijn gered met de helikopter. Het leger kwam water brengen. Na een week konden we weg daar. Zijn toen ook mensen verdronken en nooit meer terug gevonden. Bij veel regen wordt ik nog steeds angstig. Water is zo alles vernietigend. Ik had ook zo te doen met al die mensen afgelopen zomer in België, Nederland en Duitsland. Vooral als je ze op die campings zag…ik wist precies hoe angstig ze moeten zijn geweest

maandag 20 september 2021 om 07:13
Ik zat in Afrika in maart 2020 toen corona Europa overnam. Best raar omdat ik met mensen van verschillende nationaliteiten zat en dus iedereen het nieuws uit zijn eigen land volgde. Die berichten waren qua mening op corona nogal tegenstrijdig. Wat moet je dan geloven. Engeland bijvoorbeeld hield lang vol dat het gewoon een griepje was, vijf dagen later waren zij ongeveer de eersten die hun burgers terug riep. Zweden deed de hele periode alsof er niets aan de hand was. En tot Australie en New Zeeland was het virus nog nauwelijks doorgedrongen.
Uiteindelijk met het laatste vliegtuig vanuit mijn plek vertrokken, drie vliegtuigen en 24 uur later was ik thuis. Achteraf was de haast niet zo nodig, alle achterblijvers konden in de weken erna ook nog weg, zei het via andere routes.
Ook zat ik in Zuid Amerika toen alles met de Farc destijds erg speelde rond 2007-2009. Twee dagen voor ik naar huis zou vliegen hebben de soldaten van een Columbia een lid van de Farc vermoord op het grondgebied van Ecuador. Technisch gezien is het dan oorlog, want soldaten mogen niet doden op andermans grondgebied. Ik zat toen in Ecuador en zag overal in de kranten het woord oorlog staan en waren ze van plan de grenzen te sluiten.
Gelukkig liep het met een sisser af en kon ik gewoon naar huis.
Uiteindelijk met het laatste vliegtuig vanuit mijn plek vertrokken, drie vliegtuigen en 24 uur later was ik thuis. Achteraf was de haast niet zo nodig, alle achterblijvers konden in de weken erna ook nog weg, zei het via andere routes.
Ook zat ik in Zuid Amerika toen alles met de Farc destijds erg speelde rond 2007-2009. Twee dagen voor ik naar huis zou vliegen hebben de soldaten van een Columbia een lid van de Farc vermoord op het grondgebied van Ecuador. Technisch gezien is het dan oorlog, want soldaten mogen niet doden op andermans grondgebied. Ik zat toen in Ecuador en zag overal in de kranten het woord oorlog staan en waren ze van plan de grenzen te sluiten.
Gelukkig liep het met een sisser af en kon ik gewoon naar huis.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
maandag 20 september 2021 om 07:31
Een windhoos op de camping in Zuid- Frankrijk. Er waren tientallen bomen omgewaaid en veel auto's en caravans raakten bekneld. Drie meiden in een tent waren op het nippertje gered doordat de val van de boom deels werd verhinderd door een grote auto die daar stond.
Succes en wees veilig daar op la Palma, TO!
Succes en wees veilig daar op la Palma, TO!

maandag 20 september 2021 om 08:49
Ik heb als kind wel gehad dat we in een hagelstorm terecht kwamen met hagels zo groot als eieren. Dat heeft behoorlijk wat schade aan de caravan gegeven.
Maar ook: dat de dag nadat ik op een terrasje had gezeten, een beschieting plaatsvond op datzelfde terras (een of meerdere mensen die zomaar in het wild gingen rondschieten). En dat ik in 2 weken tijd vrijwel dagelijks in een bepaalde bus zat, die een kleine maand later opgeblazen werd door terroristen.
Maar ook: dat de dag nadat ik op een terrasje had gezeten, een beschieting plaatsvond op datzelfde terras (een of meerdere mensen die zomaar in het wild gingen rondschieten). En dat ik in 2 weken tijd vrijwel dagelijks in een bepaalde bus zat, die een kleine maand later opgeblazen werd door terroristen.

maandag 20 september 2021 om 09:58
Ik was met mijn vriend (inmiddels ex)op Malta 20 jaar geleden en het restaurant dat bij het complex hoorde was van een Engelse familie. De man en zijn 2 zonen zagen we alles klaarmaken op het dakterras want zijn familie kwam over en hij wilde ze een groots diner geven.
Toen opeens een ‘plof’ geluid, geschreeuw en er werd gebonkt op onze deur. Daar stond een zoon in paniek en tranen en vroeg: doctor? Doctor? Bleek dat hun vader van het dak was gevallen. Het was afschuwelijk. Ambulance kwam pas na een uur.
Uit respect ging het hele conplex twee dagen niet zwemmen. Iedereen hield zich stil. Wat bleek: de omheining was afgebroken.
Dus als er nieuwe mensen kwamen en die gingen op hun balkon staan leunen, gilde iedereen vanuit het zwembad: go back!
Toen opeens een ‘plof’ geluid, geschreeuw en er werd gebonkt op onze deur. Daar stond een zoon in paniek en tranen en vroeg: doctor? Doctor? Bleek dat hun vader van het dak was gevallen. Het was afschuwelijk. Ambulance kwam pas na een uur.
Uit respect ging het hele conplex twee dagen niet zwemmen. Iedereen hield zich stil. Wat bleek: de omheining was afgebroken.
Dus als er nieuwe mensen kwamen en die gingen op hun balkon staan leunen, gilde iedereen vanuit het zwembad: go back!
anoniem_654ca67d70481 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 11:24
Reden: Typ
Reden: Typ
0.13% gewijzigd

maandag 20 september 2021 om 10:16

maandag 20 september 2021 om 17:11
Nee dat was ik nietmadamecannibale schreef: ↑20-09-2021 08:42Balen TO. Je had laatst al een topic geopend toch? Over dat je op zag tegen de vakantie. Of verwar ik je met iemand anders

maandag 20 september 2021 om 17:28
Dat is echt eng. Goed afgelopen?Ttroeteltje schreef: ↑20-09-2021 07:34Een buschauffeur die onwel werd tijdens het rijden terwijl hij plusminus 45 pubers in zijn bus had zitten die van schoolreis uit Spanje terug reisden.

maandag 20 september 2021 om 17:34
Dan zou ik ook niet lekker hebben geslapenRosalind* schreef: ↑20-09-2021 10:16Mijn ervaring: bosbranden tijdens vakantie in Zuid-Europa. Toen we op een avond terugreden naar onze accommodatie, bleek deze tot vlakbij onze accommodatie gekomen te zijn. Er werd ons verzekerd dat ze brandweer de boel onder controle zou krijgen maar we brachten een angstige nacht voor.